2018-08-13T14:30:00+02:00 eOstroleka.pl 2 1 9 33.3%
Ostrołęka,

Akcja Demokracja apeluje do PZU: "Nie ubezpieczajcie elektrowni w Ostrołęce"

REKLAMA
REKLAMA
3
6
29
Są jeszcze organizacje, które twierdzą, że elektrownia w Ostrołęce nie powinna powstawać. Protest w tej sprawie prowadzi także Akcja Demokracja. Zebrano już ponad 3 tysiące podpisów.

- Żądamy wycofania się z ubezpieczania budowy elektrowni węglowej Ostrołęka C (...) Największe firmy ubezpieczeniowe na świecie po kolei deklarują, że nie będą inwestować w sektor węglowy ani ubezpieczać kolejnych takich inwestycji. Zrobiły to już między innymi Swiss:Re i Munich:Re oraz liderzy europejskiego rynku ubezpieczeniowego: Allianz i Axa. Powodem tych decyzji jest nieopłacalność węglowych projektów i presja społeczna - ubezpieczanie działań, które pogłębiają kryzys klimatyczny jest głęboko nieetyczne. Tymczasem PZU realizując założenia kolejnych polskich rządów, dalej przyczynia się do zmian klimatu, zatruwa powietrze i nie dba o przyszłość planety - czytamy w opisie akcji.

Dlaczego organizatorzy akcji protestują przeciwko budowie elektrowni w Ostrołęce, choć nie robią tego sami mieszkańcy miasta?

-  Nowoczesna elektrownia także emituje groźne substancje. Według ekspertów zanieczyszczenia z Ostrołęki C w ciągu 40 lat jej funkcjonowania mogą spowodować nawet ok.: - 2 tys. przedwczesnych zgonów; - 620 przewlekłych zapaleń oskrzeli u dorosłych; - 3 tys. zapaleń oskrzeli i 100 tys. napadów astmy wśród dzieci; - 420 tys. dni chorobowych; - 340–680 mln EUR: tyle zewnętrznych kosztów zdrowotnych może wygenerować Ostrołęka C z powodu chorób wywołanych zanieczyszczeniem powietrza - tak wyjaśniają swoje intencje.

Akcja Demokracja to organizacja pozarządowa, powstała w 2015 roku. Prowadzi kampanie w różnych sprawach dotyczących życia społecznego. Organizowała protesty m.in. ws. CETA i przeciw reformie sądownictwa w Polsce. Protest w sprawie Ostrołęki C zebrał już 3,5 tysiąca podpisów - akcję zobaczyć można tutaj.

REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 15:28 13-08-2018,   50%
A na ich stronie: bronią sądów, propagują zboczenia, twierdzą że obozy koncentracyjne były polskie, ****ią się za granicą w celu obrazy Polski, w końcu są przeciwko budowie elektrowni w Ostrołęce.
Myślę, że każdy kto się zastanawia nad celowością budowy elektrowni powinien już mieć swoje zdanie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Arek, 15:53 13-08-2018,   55%
Każda głupota, która jest akcją przeciwko tej inwestycji, najmniejsze oplucie ( co jest akcją wrogą nie tylko Ostrołęce ale i suwerenności energetycznej Polski) natychmiast jest opisywana na waszym portalu ! O co wam ludzie chodzi ? po kiego nagłaśniacie wszystkie pierdnięcia ludzi wrogich Ostrołęce
odpowiedz   •   oceń :  
~Tumulec, 16:08 13-08-2018,   46%
@~Arek Panie pośle może to dlatego że portal jest obiektywny
odpowiedz   •   oceń :  
~Arek, 17:48 13-08-2018,   63%
@~Tumulec Obiektywny tekst ??? zero obiektywizmu ! W tekście przedstawiona jest opinia TYLKO jednej strony ! "mityczni eksperci" jakieś dane ? liczyby ? wszystko sprawaia wrażenie zapłaconego tekstu. Jeżeli tak to nie mam pytań
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:20 14-08-2018,   34%
@~Arek taki styl gazety samorządowej nieprawdaż ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kurp, 12:50 14-08-2018,   34%
@~Tumulec Może dlatego, że ten portal preparuje "prawdę" przez 24 h, 7 dni w tygodniu jak np. polskojęzyczne medium tefałenowe...
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka, 16:03 13-08-2018,   54%
Popieram. To wydmuszka - kampania przedwyborcza. Nie zgadzam się na budowanie niepotrzebnych i nierentownych węglowych molochów za publiczne p[pieniądze. Bo chyba nikt nie wątpi, że tylko tak Energa będzie w stanie zdobyć finansowanie. Żaden bank nie wejdzie w węglówkę. PZU lepiej zrobi ubezpieczając nas przed suszą, wichurami i ulewami wywołanymi zmianą klimatu a nie projekt, który się do tego przyczynia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:51 14-08-2018,   45%
@~Polka Krytyka budowy elektrowni to też  wydmuszka - kampania przedwyborcza. Ci kandydaci czcą, by wszystko było tak jak było, czyli stare elektrownie.
odpowiedz   •   oceń :  
~MatkaPolka, 16:51 13-08-2018,   49%
Wpompować miliardy żeby potem jeszcze więcej dokładać! Takie rzeczy tylko w Polsce.... Dzieciom obiady do szkół zapewnijcie a nie w worek bez dna nasze pieniądze pakujecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wkurzony, 17:22 13-08-2018,   60%
CYTAT. PROTEST W SPRAWIE OSTROLEKI C ZEBRAL JUŻ 3.5 TYSIACA PODPISOW ", CHCIALBYM ZOBACZYC TE 3.5 TYSIACA OSÓB SKAD BIORA PRAD, JESLI Z ELEKTROWNI WEGLOWEJ TO OD RAZU IM TEN PRAD ODCIAC I WTEDY BĘDĄ SRAC PRZY SWIECZKACH!!!!!!!!!!!!!! HA,, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA
odpowiedz   •   oceń :  
~kotess, 17:27 13-08-2018,   48%
Bo nie powinna powstawać. Może nie mieszkam bezpośrednio  w Ostrołęce ale dym z kominów nie zostaje w regionie, tylko roznosi się po całej Polsce. I dalej. Nie chcę smrodu w powietrzu. A działania węglowe w Polsce niszczą nasz piękny kraj kawałek po kawałku. Niedługo ostanie się tylko kamienie, piasek i księżycowy krajobraz powęglowy, bo wszystkie rzeki wyschną i nikt nie będzie miał czym oddychac...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:49 14-08-2018,   43%
@~kotess Przecież jest tu elektrownia! Gdzie masz tylko kamienie, piasek i księżycowy krajobraz powęglowy, bo wszystkie rzeki wyschły i nie ma czym oddychac...?
odpowiedz   •   oceń :  
~Zabrze09, 18:43 13-08-2018,   43%
Elektrownia Ostrołęka C nie ma racji bytu. To projekt na betonowanie rzeczywistości energetycznej. Bez przyszłości
odpowiedz   •   oceń :  
~marian, 19:14 13-08-2018,   65%
A cóż to jest 3,5 tyś. podpisów?. Gdyby to było przynajmniej 350 tyś. to wtedy można by było brać to na poważnie, a tak to cóż jest to jeszcze jedna akcja organizacji, która chce pokazać, że istnieje.
odpowiedz   •   oceń :  
~pol, 19:48 13-08-2018,   48%
Po co inwestować w coś nieopłacalnego? A tak, wybory idą :(
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:57 13-08-2018,   54%
Nie można tych debili zamknąć tam gdzie ich miejsce, czyli w Choroszczy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Maniek, 21:48 13-08-2018,   50%
Popieram Elektrownia w Ostrolece nie moze powstać to jakaś totalna pomyłka..... A naiwny mieszkańcy godzą się na zatruwanie środowiska na własnym podwórku?  Kto tak robi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:55 13-08-2018,   54%
@~Maniek Ci którzy chcą mieć prąd tak robią.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:21 14-08-2018,   45%
ej ale w łomży też mają prąd a elektrowni nie mają, przypadek ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:41 14-08-2018,   37%
Chcesz, by wszystko było u sąsiadów? A u nas tylko np. rolnictwo? Zaorać wszystkie zakłady pracy i posiać kukurydzę? Przypadek?
odpowiedz   •   oceń :  
~ABC, 20:51 14-08-2018,   100%
Za wszelką cenę??????? Za cenę zdrowia i życia swoich najbliższych - tylko IDIOCI !!!!!!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:23 14-08-2018,   34%
Najważniejsze że to nie samorząd buduje, wiec jest szansa że powstanie. Kto by nie był  prezydentem elektrownia powstanie i to jest najlepsze :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:45 14-08-2018,   80%
Gdyby miastem rządził ktoś, kto nie chciałby elektrowni, to rzucałby kłody pod jej "nogi". Pewnie i elektrownia robiłaby to samo mieszkańcom, którzy wybrali takie władze.
odpowiedz   •   oceń :  
~krcik, 08:37 14-08-2018,   67%
Popieram, energia z wegla to już przeszłość. Mało Wam dolegliwości klimatycznych tego lata, spokojnie, będzie więcej. A jeśli się nie zatrzymamy na tej wariackiej równi pochyłej, ta Wasze wnuki dopiero będą miały warunki do życia, z pewnością będą wspominały z "radością" zwolenników węglowych elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:48 14-08-2018,   29%
@~krcik Nie korzystaj z prądu, aut, przemysłu itp. Daj przykład.
odpowiedz   •   oceń :  
~tadeusz, 10:34 14-08-2018,   25%
Ci którzy są przeciw budowie elektrowni są przeciw rozwoju naszego miasta to twardy elektorat byłej władzy , przecież to oni zaczęli ten projekt potem podpisali kontrakt z Rosjanami na zakup energii od nich wyrzucając miliony w błoto . By powrócić do władzy są w stanie zdradzić swój własny kraj dla prywaty  i własnych korzyści . TARGOWICA TO JEDYNE CO NASUWA MI SIĘ NA MYŚL.  
odpowiedz   •   oceń :  
~GALLOWA ANONIMOWA, 21:12 14-08-2018,   92%
@~tadeusz Panie tadeuszu, normalnym ludziom chodzi po prostu o zdrowie - własne, własnych dzieci i wnuków. Nie będę mówić o przyszłych pokoleniach, bo większość z nas nie sięga tak daleko wyobraźnią. Oderwijmy się od tych idiotycznych partyjnych wojenek i wyświechtanych  hasełek typu: "zdrada kraju", "prywatne interesy", czy przypomniana przez pana "targowica", ale spójrzmy SZERZEJ NA ŚWIAT. W JAKIM STANIE CHCEMY GO ZOSTAWIĆ NASZYM DZIECIOM I WNUKOM ??? CO JESZCZE MUSI SIĘ ZDARZYĆ, ABYŚMY WSZYSCY PRZEJRZELI NA OCZY ???
odpowiedz   •   oceń :  
~tadeusz, 12:05 15-08-2018,   0%
Do Gallowa Anonimowa. nie jestem za żadną z partii, jeśli by było tak jak Pani mówi trzeba by było pozamykać połowę  zakładów w Polsce, więc proszę nie mówić takich bzdur .Najważniejsza jest niezależność energetyczna i rozwój naszego państwa i  regionu.
odpowiedz   •   oceń :  
~GALLOWA ANONIMOWA, 20:27 15-08-2018,   100%
@~tadeusz Panie tadeuszu, mi też zależy na niezależności energetycznej i rozwoju naszego kraju, ale nie osiągniemy tego, budując kolejną elektrownię węglową. Nie należę do żadnej partii, ponieważ z reguły partia ta jakaś część całości, a mnie interesuje mądra/dobrze pojęta solidarność i współpraca międzyludzka, których MUSIMY SIĘ NAUCZYĆ !!!!!!!!, bo idą ciężkie czasy. Aktualna fala uchodźców to maleńki ułamek tego, co nas czeka, kiedy nadejdą globalne kryzysy, np. susze i związany z tym brak żywności i wody. Poza tym nie napisałam ani jednej bzdury, a jeśli chodzi o zamykanie zakładów, to z pewnością większość należy zmodernizować, a niektóre zamknąć ze  względu na konieczność ochrony życia na Ziemi (czytaj: DOBRO WSZELKICH STWORZEŃ, DO KTÓRYCH OCZYWIŚCIE I MY NALEŻYMY). Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~GALLOWA ANONIMOWA, 21:12 14-08-2018,   92%
Panie tadeuszu, normalnym ludziom chodzi po prostu o zdrowie - własne, własnych dzieci i wnuków. Nie będę mówić o przyszłych pokoleniach, bo większość z nas nie sięga tak daleko wyobraźnią. Oderwijmy się od tych idiotycznych partyjnych wojenek i wyświechtanych  hasełek typu: "zdrada kraju", "prywatn...
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również