2018-11-24T09:42:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 11 36.4%
Ostrołęka,

Dyrektor Karczewski o sytuacji MŻW w Ostrołęce. Niepokojące wieści

REKLAMA
4
7
65
Najlepszy komentarz
~Gość, 15:03 24-11-2018,   85%
Pan Jacek to jest naprawde człowiek z pasja. A przy tym taki normalny facet, nie to co niektórzy miejscy dyrektorzy. Kto miał okazję go poznać ten wie o czym mówię.
odpowiedz   •   oceń :  
Dyrektor Muzeum Żołnierzy Wyklętych Jacek Karczewski zabrał głos w sprawie publikacji "Naszego Dziennika", w której napisano, iż ostrołęcka placówka może... upaść, zanim tak naprawdę zostanie oddana w pełni do użytku. O sensacyjnych doniesieniach pisaliśmy wczoraj w naszym serwisie.

- Wśród osób, które mnie tu obserwują, są te najbardziej oczekujące otwarcia Muzeum - kombatanci i ich rodziny, są też nasi darczyńcy - których znam osobiście, bo sam ich odnajduję i prowadzę z nimi rozmowy, starając się zbudować nić zaufania. Od zaufania wszystko się zaczyna - wie o tym każdy, kto bada trudne, bo wciąż bliskie dzieje wojny i wczesnych lat powojennych. Instytucja muzeum - każdego, ale w szczególności tego tworzonego od zera - musi cieszyć się zaufaniem, inaczej nie ma racji bytu. Nam zaufało już wiele osób, a w codziennej pracy staram się powiększać to grono - i nie mam tu na myśli tylko darczyńców, ale też osoby, które tworzą nasz zespół - pisze Jacek Karczewski na swoim profilu na Facebooku.

Dyrektor muzeum przyznaje też, że mimo końcówki roku, nie jest w stanie zagwarantować pracy zaangażowanym w powstanie muzeum od 1 stycznia 2019 roku.

- Nasze muzeum postrzegam przez pryzmat swego rodzaju misji, wypełnienia powinności państwa wobec historii. Ale dla miasta Ostrołęki to także szansa na rozwój, na miejsca pracy dla osób z wykształceniem historycznym, humanistycznym, dla ludzi z prawdziwą pasją, a takich udaje nam się tu gromadzić. W tej chwili kończy się listopad, a ja nie mogę zagwarantować pracownikom, że od 1 stycznia będą nadal mieli pracę - zaznacza.

Jednak na koniec Karczewski wyraża się optymistycznie, z nadzieją, że to jeszcze nie koniec jego pracy na rzecz Muzeum Żołnierzy Wyklętych.

- Mijający rok jest przełomowy, bo dzięki dodatkowym funduszom z MKiDN powiększyliśmy zespół, możemy działać prężniej, prowadzimy lekcje, spotkania, tworzymy wystawy i choć w tej chwili działamy głównie w mieście i regionie, to spotykamy się z coraz lepszym przyjęciem i widzimy wyraźnie, że wypełniamy pewną lukę w badaniach i upowszechnianiu historii. A na tym polu wciąż jest wiele do zrobienia i mam nadzieję, że w nowym roku będziemy mogli tę pracę kontynuować - kończy.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Marek Kulikowski, 10:47 24-11-2018,   47%
O tym , że MŹW nie powstanie (nie będzie otwarte) zaczynają zdawać sobie sprawę wszyscy. Z deklaracji nowego Prezydenta jasno wynika, że miasto nie będzie zainteresowane prowadzeniem Muzeum i jego finansowaniem.
Teraz należy zadać sobie pytanie jak zjeść żabę i wypić naważone przez innych piwo. Co zrobić z budynkami, których remont dobiega końca"
Uważam, że oddanie Muzeum pod kuratelę MKIDN i Ministerstwo Wojny (Obrony) :) jest nie najlepszyn pomysłem, bo będzie cieknącym wrzodem na tyłku Ostrołęki i stanie się Mekką środowisk narododowych , nacjonalistycznych oraz ośrodkiem wrogim integracji europejskiej. Czy można pozwolić na istnienie tego typu instytucji z wejścia i od samego początku wrogiego władzom miasta?   Oczywiście są to rozważania zakładające wygraną PiS w jesiennych wyborach do Parlamentu. Gdy PiS przegra nie wyobrażam sobie dalszego finansowania ze żródeł wymienionych ministerstw . Niestety obawiam się, że może dojść do sytuacji analogicznej z tą jaka miała miejsce z budynkami po byłej Komendzie Policji w Ostrołęce i nieodpłatnego przekazania kościelnej organjzacji.
A może należy zastanowić się nad innym wariantem? Parę razy pisałem o pomyśle by utworzyć tam ostrołęckie centrum edukacji europejskiej i dialogu, na tego typu instytucje stosunkowo łatwo znaleźć środki zewnętrzne i unijne na utrzymanie i fukcjonowanie. Z tego typu ośrodka mogłyby korzystać pobliskie szkoły, można byłoby przenieść Galerię Ostrołękę i uczynić nowoczesne centrum wystawiennicze, Szkoła muzyczna miałaby znakomicie przygotowana salę koncertową  Pomysłów może być mnóstwo,  bo jest ogromna przestrzeń do zagospodarowania. Trzeba tylko chcieć. Myślę też , że warto korzystając z osobistych kontaktów zaprosić do mas np byłych Prezydentów RP i namówić ich do objęcia patronatu nad tego typu instytucją. Pan Prezydent Komorowski bardzo ucieszył się z sukcesu Pana Prezydenta Kulika i pierwszą rzecz jaką uczynił w powyborczy poniedziałek po przyjściu do pracy w Instytucie Bronisława Komorowskiego  to pogratulował ostrołęczanom ich zwycięstwa i wyboru.
Można go zaprosić w każdej chwili. Bardzo chętnie przyjedzie:)
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 11:25 24-11-2018,   42%
@~Marek Kulikowski
Cyt. "Myślę też , że warto korzystając z osobistych kontaktów zaprosić do mas np byłych Prezydentów RP (...) Pan Prezydent Komorowski bardzo ucieszył się z sukcesu Pana Prezydenta Kulika i pierwszą rzecz jaką uczynił w powyborczy poniedziałek po przyjściu do pracy w Instytucie Bronisława Komorowskiego  to pogratulował ostrołęczanom ich zwycięstwa i wyboru.
Można go zaprosić w każdej chwili. Bardzo chętnie przyjedzie:)"

Prowokatorze! Czym ci zawinili Bul-Komorowski, Alkoholik i Bolek, że chcesz ich pogrążyć? Przecież wiesz doskonale, że gdyby Bul zawitał do MŻW, pierwszą rzeczą jaką zrobiłby, to zapewne wdrapałby się na nową kładkę, krzycząc radośnie "zrób zdjęcie szogunie!" Alkoholik, nie byłby nawet w stanie wdrapać się na kładkę, a Bolek tylko szukałby oryginałów swoich donosów na kolegów, na wystawie stałej.  Kompromitacja byłaby kompletna.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 13:14 24-11-2018,   58%
@~Anna - Kurpiowska Panna Argumentacja powala. Aniu pisz tak dalej. PiS będzie ci wdzięczny, że tacy komentatorzy przyczynili się do tego, że przez następne pięć lat będą mogli spokojnie odpoczywać nie ponosząc odpowiedzialności za nie podejmowane decyzje. Wielkie dzięki za lata pracy i tysiące mądrych wpisów. Ustępujący Prezydent przyniósł bukiet róż i wypłacił premię za aktywność i zasługi w utrwalaniu władzy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 13:37 24-11-2018,   48%
@~Marek Kulikowski
Markusie bez Serca! Naprawdę chcesz, abym "PiSała tak dalej", czy ino przekomarzasz się ze mną, nisko ceniąc moją ponadczasową twórczość? Jestem, jak ogólnie wiadomo, dziewczyną wyjątkowo ciepłą, otwartą, towarzyską, życzliwą, koncyliacyjną, do każdego człowieka podchodzącą z sercem na dłoni, więc oczywiście, (o ile nie drwisz ze mnie, głupiej gąski)  - spełnię twoje życzenie  -  skrobnę od czasu do czasu kilka mądrych, wysublimowanych słów.

Co do "bukietu róż" i "premii za aktywność"  od ustępującego Prezydenta, to muszę skarcić cię okrutnie: zadajesz zupełnie głupie i niestosowne, (wręcz impertynenckie) pytania. Mój Prezydent jest dżentelmenem permanentnie  a nie od święta - nieomal codziennie przynosi mi bukiet ulubionych róż herbacianych i systematycznie (a nie od wielkiego dzwonu, czy "za zasługi") wypłaca premie, nagrody, delegacje, dodatki...

Ach... Kawał po południu... Czas pichcić obiadek. (Wczorajsza ryba smażona, kartofelki marki Irga, duszona marcheweczka z zielonym groszkiem, bułką tartą i masełkiem, żurek na popitkę...). Zrobię w mig podwójną porcję - reflektujesz?

Pozdrawiam... Czekam...  
odpowiedz   •   oceń :  
~Marekkulikowski, 10:58 24-11-2018,   48%
Mam pytanie do pana Karczewskiego: czy ruszyły prace adaptacyjne i aranżacyjne w muzeum. Niestety na stonie muzeum w zakładce BiP ostatni dokument jest z sierpnia 2018 i dotyczy otwarcia kopert przetargowych. Zgłosiła się jedna firma gotowa podjąć sie w/w prac za kwotę o dziesieć milionów złotych wyższą od tej zabezpieczonej w kosztorysie budowy. Pytałem o to kilka razy i nikt nie udzielił odpowiedzi. Nie sądzę by pan Karczewski nie czytał informacj prasowych i i komentarzy mieszkańców. Ciekaw jestem czy kwota za remont i budowę muzeum jest kwotą ostateczną i nie uwzględnia wzrostu płac i szalejących w ostatnim czasie  cen materiałów budowlanych. Proszę o konkretną odpowiedź.
odpowiedz   •   oceń :  
~aaaaa, 10:59 24-11-2018,   0%
mysle, ze warto byloby rozwazyc rowniez mozliwosc zaproszenia nie tylko p.komorowskiego ale wszystkich bylych prezydentow RP za jednym zamachem byloby taniej iprzyjemniej
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:02 24-11-2018,   72%
@~aaaaa "za jednym zamachem" xd
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:43 24-11-2018,   100%
@~aaaaa Obyś się nie zdziwił.
odpowiedz   •   oceń :  
~do Marka, 10:59 24-11-2018,   70%
idź pan w cholere z tym swoim Ctrl+V
odpowiedz   •   oceń :  
~Pacykarz, 11:16 24-11-2018,   57%
Panie Kulikowski, lep pan te swoje pierogi i zbijaj ramki. Tylko terminowo i rzetelnie. To by było na tyle z prób kreowania rzeczywistości o jakich może się pan wypowiadać. A jako Pana były klient napiszę tylko tyle,że miałem dość kolejnych obietnic, niedotrzymanych terminów i zrzędzenia. A tu proszę, jaki rozmach-planowanie gospodarki przestrzennej miasta i kreowanie nowych instytucji:) uśmiechnąłem się szeeeroko:)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:41 24-11-2018,   55%
@~Pacykarz Czyżby zwolniony pacykarz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 12:38 24-11-2018,   50%
@~Pacykarz Szanowny Panie
Jakomwyborca i mieszkaniec  Ostrołęki mam prawo do wypowiedzi i oceny tego co dzieje się w przestrzeni publicznej. Nie są to tylko moje przemyślenia ale wynikają z rozmów z innymi, którzy dostrzegają , że budowane muzeum jest pomysłem chybionym i zwykłym marnotrastwem publicznych pieniędzy. Czytając ze zrozumieniem dokumenty na stronie MŻW jużdawno można było dostrzec zagrożenia w terminowości budowy i dodatkowych kosztów wynikających ze wzrostu cen i braku dalszego finansowania instytucji. Życzeniowe traktowanie i zakłamywanie rzeczywistości zawsze prowadzi do kłopotów i trudności. Nie jestem ekonomistą, politycznym strategiem ani nikim ważnym w tym mieście. Do świata polityki nigdy nie wszedłem bo wiem kim jestem, jakie są moje możliwościi ile błedów popełniłem w życiu. Jeśli kiedykolwiek coś zaniedbałem serdecznie przepraszam, ale nie dam odebrać sobie odebrać głosu w demokratycznej debacie dotyczącej naszej przyszłości. Podpisując się własnym nazwiskiem wiem , że mogę być krytykowany i nie będę apelował jak radna Rosak o uszanowanie jej prywatnościi nie robienie wycieczek osobistych. Nikt z moich bliskich nie sprawuje publicznego urzędu, nic nie mam do stracenia oprócz wlasnej twarzy i dobrego imienia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:23 24-11-2018,   86%
Co dalej z Muzeum zależy od władz miasta.

14.11.18
"Ostrołęccy radni wyrazili dziś zamiar przekazania Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce właściwemu ministrowi. Zarządzaniem muzeum mogą zająć się dwa ministerstwa, o czym poinformował dziś prezydent Janusz Kotowski.

Prezydent miasta, który 16 listopada zakończy swoją kadencję, zaproponował, by Muzeum Żołnierzy Wyklętych (w organizacji) było prowadzone pod nadzorem jednego z ministerstw.

- Argument główny jest taki, że na pewno nie będzie to muzeum regionalne. Stąd propozycja do wysokiej rady o wyrażenie takiego zamiaru. Nie jest to decyzja zamknięta, bo wprawdzie strona ministerialna wyraża gotowość do rozmów, ale oczywiście na siłę nie zabierze współprowadzenia Ostrołęce, ani my nie możemy na siłę właściwym ministrom przekazać. To wspólna inicjatywa - zaznaczył Kotowski.

Jak dodał Janusz Kotowski, do rozmów gotowe jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Obrony Narodowej. Rada miasta wyraziła zgodę na rozmowy z ministerstwami, teraz będzie to już w obowiązkach nowego prezydenta miasta Łukasza Kulika. W głosowaniu za było 19 radnych, nikt nie był przeciw, 2 osoby wstrzymały się od głosu. "

23.11.18
" Wiceminister Jarosław Sellin zaprasza władze Ostrołęki na rozmowy. Wszystko zależy więc od nowego prezydenta miasta Łukasza Kulika. "
odpowiedz   •   oceń :  
~Do Kulikowski, 11:30 24-11-2018,   43%
Wyprowadz się z tego miasta i z Kurpii np. do Poznania lub do Łodzi, tam Twoje herezje będą miały większe zainteresowanie
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 11:39 24-11-2018,   50%
@~Do Kulikowski Ja nie muszę nigdzie się wypowadzać, to moje miasto w którym mieszkam od urodzenia a moja rodzina od przynajmniej od połowy XIX wieku.  Jeśli masz tylko tyle do powiedzenia na temat o którym piszę to moje gratulacje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:59 25-11-2018,   67%
@~Do Kulikowski Panie Marku Kulikowski - ma Pan całkowitą rację. Po pierwsze to ,,muzeum,, jest po prostu zbyt dużym molochem dla tak małego miasta. Idea i jej ,,bohaterowie,, popularyzowani w tej placówce są znienawidzeni przez większość polaków. Ta placówka nigdy nie powinna zostać zlokalizowana w naszym mieście.  Obecnie  jak rozumiem trwają zabiegi aby wykończenie tej inwestycji  /jak Pan pisze na kwotę około 10 milionów zł./ jak i koszty utrzymania przerzucić na barki ostrołęckich podatników. NIE MA NA TO ZGODY!!  Jeśli ,,muzeum,,  jego ,,derektor,, nie znajdą sami środków to trudno. Obiekt zagospodarowany zostanie  na społecznie pozytywny cel. A nasze miasto ma tego rodzaju problemów sporo.  Nie ma co sobie głowy zawracać gryzmołami troglogity podpisującego się jako ,,brexit,, i jemu podobnych. Niech szczekają, ludzie swój rozum mają i nie nabiorą się na to prymitywne szczucie napuszczanie. A Panu gratuluję wiedzy i mądrości.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do Kulikowski, 13:21 24-11-2018,   40%
Oj zabolało, że jeszcze są normalnie, a nie po Holendersku myślący mieszkańcy. Twórz sobie ostrołęckie centrum myśli lewackiej w zaciszu swojej sypialni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 13:38 24-11-2018,   40%
@~Do Kulikowski Szanowny Panie
Dziękuję za komentarz i zwracam się o wyjaśnienie na czy polega prawactwo, bo czym jest lewactwo już wiemy.  Proszę o szybką odpowiedź.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 13:43 24-11-2018,   56%
@~Do Kulikowski Przepraszam, że jeszcze zapytam o holenderskie myślenie. Byłem w Holandii wielokrotnie i muszę przyznać nie bardzo wiem o czym Pan pisze. Czy meble holenderskiei starocie holenderskie mają jakiś związek z holenderskim myśleniem?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 15:16 24-11-2018,   46%
@~Marek
Nie wpadłeś, Markusie bez Serca,  na obiadzik - Żałuj - twoja strata. Tylko czemu ja, teraz siedzę przed laptopem najedzona i gruba jak bela? Ach, muszę odpocząć nieco i przetrawić rybkę...

Pytasz Markusie o korelację między starociami holenderskimi a myśleniem holenderskim? Oczywiście, że starocie holenderskie mają związek z holenderskim myśleniem. Dopóki Holendrzy interesowali się Rubensem, van Goghem, Rembrandtem czy Memlingiem, dopóty żyli jak Bóg przykazał.
Gdy odstawili do lamusa starych mistrzów niderlandzkich, stali się prekursorami obleśnego lewactwa i obrzydliwych zboczeń  (pederastia, lesbijstwo, małżeństwa homoseksualne, eutanazja, aborcja na żądanie,  legalizacja narkotyków a nawet pierwsze, na razie nieśmiałe, próby tolerowania ... zoofilii. Fuj z Holendrami)...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Ojeje, 13:43 24-11-2018,   67%
zamknac to muzeum nie przynoszace chluby  Ostrolece. pozwala jedynie wypromowac sie jedneu czlowiekowi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:54 24-11-2018,   67%
Kotowski chciał się na tym promować, ale wyszło trochę inaczej. Promować by się chcieli wszyscy, co najwięcej kłapią jęzorami a najmniej pracują. Takich nie brakuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~oka, 14:24 24-11-2018,   50%
P.Karczewski trzymam
odpowiedz   •   oceń :  
~Rotfl, 14:33 24-11-2018,   54%
Ostrołęczaki to jedna wieśniaki. Powstaje muzeum, które daje pracę ludziom ale wam dalej nie pasuje. Ogarnijcie się i przestańcie żłopać tyle piwa przed komputerem bo za dużo cebuli z was bije. Poznałem Pana Karczewskiego i jest oddany sprawie muzeum i to bardzo. Mam nadzieję, że muzeum powstanie a wy będziecie mogli sobie dalej komentować na niskim poziomie intelektualnym jak do tej pory...
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 14:49 24-11-2018,   55%
@~Rotfl Za komuny wszyscy mieli pracę i coś z tego wynikało?
Jeśli mamy dawać pracę i utrzymywać posadki kosztem przedszkoli, szkół to należy zastanowić się nad sensem takiego postępowania. Muzeum to nie fabryka produkująca jakieś przedmioty rylko miejsce gdzie przez lata wkłada się publiczne pieniądze. Z naszych podatków.  Warto o tym pamiętać. Stać nas na politykę historyczną dzielącą ludzi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 15:31 24-11-2018,   70%
@~Rotfl Prace, komu? Tam nawet sekretarka jest siostrzenica człowieka z PIS-u. Uwaga pokonała wszystkie kandydatki - czym? Jak ma być praca to niech wszyscy mają równe szanse. Mam nadzieję, że takie układy się skończą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:57 24-11-2018,   50%
@~Ja chyba się komuś muzea popier****iły :D :D :D
odpowiedz   •   oceń :  
~do Ja, 16:01 24-11-2018,   84%
@~Ja Muzeum prowadzi normalną rekrutację, czego nie można powiedzieć o wielu innych miejskich jednostkach. Zerknij sobie do BIPu, skąd przychodzą tam ludzie do pracy. W Oce trudno o specjalistów, bo większość wyjechała, a ludzie wciskani na siłę przez poprzednią władzę to same tłuki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pani, 16:50 24-11-2018,   67%
@~Ja Zaproszono kilkanaście osób na rozmowy a i tak wygrala stazystka której konczyl się staz. Szanujmy czas innych ludzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:08 24-11-2018,   50%
@~Pani Droga pani, skoro pani taka kompetentna to pani pracę znajdzie, tylko trzeba dupę ruszyć sprzed komputera.
odpowiedz   •   oceń :  
~Rotfl, 18:44 24-11-2018,   60%
@~Ja Nawet jeżeli jest siostrzenicą itp to co? Może była najlepsza i tyle? Boki cie d..? Twoja znajoma się nie dostała czy ty? Zjedz cebule i idź spać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Rotfl, 18:47 24-11-2018,   50%
@~Marek A na co nas stać? Lepiej żeby się w tym mieście nic nie działo? Jednak to będzie jakaś wizytówka miasta ale ty wolisz siedzieć przed komputerem i krytykować. O przedszkolach piszesz? Jest w mieście dużo... nie pasuje? Napisz do nowego prezydenta może otworzy nowe bo przecież muzeum ma gdzieś.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:33 24-11-2018,   67%
Nie pomyliły mi sie,spokojnie. Odpowiadam wszystkim, pracę mam, od momentu ukończenia szkoły. Radzę sobie sama bez rodziny. Marta, Sylwek, Hubert boli- plus rodzina i znajomi? Przyszedł czas i na was- czasy niespokojne. Człowiek, który sobą coś reprezentuje nie potrzebuje pleców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:42 24-11-2018,   50%
@~Rotfl A jakie trzeba mieć umiejętności aby zostać sekretarka? Prawie żadne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:57 24-11-2018,   0%
do Gościa z 21:33 - co niby sugerujesz? O jakie plecy chodzi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Rotfl, 10:21 25-11-2018,   0%
A ty jakie masz oprócz bycie twardzielem przy klawiaturze?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:03 24-11-2018,   85%
Pan Jacek to jest naprawde człowiek z pasja. A przy tym taki normalny facet, nie to co niektórzy miejscy dyrektorzy. Kto miał okazję go poznać ten wie o czym mówię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zofia, 15:12 24-11-2018,   67%
Artykuł w Naszym Dzienniku szkodzi wizerunkowi Muzeum. Takim inwestycjom potrzebny jest dobry klimat
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:17 24-11-2018,   58%
@~Zofia Dobremu klimatowi nie służy sytuacja, w której nie wiadomo co dalej. Może przez ten tekst coś się ruszy do przodu. Gdyby Kotowski sprawy nie zaniedbał to nie byłoby tego wszystkiego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 16:38 24-11-2018,   50%
Dobry klimat trzeba umieć robić. Do tego trzeba ze sobą rozmawiać i szukac konkretnych rozwiązań na lata a nie na miesiące pozostałe do jesiennych wyborów, które mogą zmienić wszystko. Mkże okazać się, że budowane muzeum będzie kulą u nogi dla MKiDN oraz Ministerstwa Obrony. Nie sądzę by w przyszłości ktos zamiast zakupu śmigłowców i czołgów chciał utrzymywaç takie muzeum. Z kolei przepisy ustawy o muzeach jasno mówią do jakiego typu muzeum minister może dokładać pieniądze. Nie zależy to od decyzji i widzimisię jakiegoś ministra z tej czy innej parti politycznej. Zapis w ustawie jest Prawem i podlega konroli NIK.
Teraz jest właściwy czas by rozpocząć dyskusję co zrobić z niechcianym muzeum. Mówienie, że Prezydent muzeum zamknie lub powiedzenie, że się go pozbędzie jest mówieniem, że nie istnieje zdrowy rozsądek.  Pozbycie się nowoczesnego świetnie wyremontowanego zespołu obiektów za kilkadziesiąt milionów złotych , które mogłoby się stać naszą wizytówką to dobre rozwiązanie? Nie sądzę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Aldi, 15:18 24-11-2018,   79%
Osoby którym NAPRAWDĘ zależy na przyszłości muzeum nie biegają po Warszawie po pismakach i nie wkładają kija w szprychy miedzy ratuszem a ministerstwem nim zaczęli o tym rozmawiać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:24 24-11-2018,   43%
@~Aldi Pan poseł A. Cz. biega i gada trzy po trzy (swoją drogą wstyd dla rady muzeum, że on jest przewodniczącym). Gdy się zorientował że jego kotek nie otworzy muzeum to wpadł w panikę, a objawy tej paniki już widzieliśmy przed wyborami
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:26 24-11-2018,   50%
@~Aldi ROZMAWIAĆ to miał z ministerstwem Kotowski, bo tak było w umowie. Wypadałoby to wiedzieć zanim się zacznie głupoty pisać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Natalia, 15:43 24-11-2018,   70%
Minister mowi ze chce rozmawiać i chce współpracować. To po jeździć do mediów i robić zadymę???
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:56 24-11-2018,   43%
@~Natalia BO KONIEC LISTOPADA TO TROCHĘ PÓŹNO NA TAK WAŻNE ROZMOWY.
A gdy tobie kończy się umowa to chcesz wiedzieć o ewentualnym przedłużeniu wcześniej, czy dzień przed???
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 17:42 24-11-2018,   45%
@~Natalia Natalio, bo wypowiedz ministra nie każdy czytał...A minister przypier......ł byłym już, na szczęście, władzom miasta...
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 17:43 24-11-2018,   58%
To gdzieł był Kotowski i s-ka, Gościu, wcześniej niż w listopadzie????
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:46 24-11-2018,   25%
@~Autostrada... Dobre pytanie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Irena, 17:52 24-11-2018,   75%
Niech wezmą  to muzeum na Nowogrodzką.
odpowiedz   •   oceń :  
~Iwo, 07:40 25-11-2018,   50%
Ludzie, otrząśnijcie się. Jak może zależeć na M Z W ludziom, którzy są mentalnymi przynajmnie, potomkami tych, co tam katowali! Co wrzucali do dołów z wapnem tych, co nie zgadzali się z moskiewską władzą! I te doły z wapnem właśnie posłużyły do politycznej rozgrywki. Panowie, co tym graliście i jeździliście po ministerstwach - jesteście zadowoleni? No pewnie! Robota przy drogach w mieście teraz pewniejsza! Brawo, krótkie rozumki. Polityka nie jest dla dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:53 25-11-2018,   100%
@~Iwo Problem ma charakter fundamentalny i polega na tym ze do worka "Żołnierz Wyklęty" wrzuca się i Bohaterów i Bandytów legitymizując tych drugich. Problem ma charakter ideologiczny- widać wyraźnie potrzebę budowy Mitu Założycielskiego pewnych środowisk, presję w tym kierunku. Dokooptowywanie Bandytów do Panteonu rodzi się z deficytu Bohaterów. Pamięci w rodzinach nie zakłóci jakieś tam Muzeum. Dziadek opowiadał jak Partyzantka dzieliła się na tych co z bronią chodzili w dzień i na tych co z bronią chodzili tylko w nocy... Przeżyli w większości Ci co chodzili nocą... I oni wypinali pierś w ramach ZBoWiD
odpowiedz   •   oceń :  
~Kładka przy muzeum, 12:35 25-11-2018,   50%
Mam pytanie.. Pan Karczewski mówi, że kończą się pieniążki na muzeum. Z tego co pamiętam to Pan Jacek pobiera pensję dyrektorską od około 5 lat, a muzeum jeszcze nie otwarte. Może dlatego kasa się kończy ;)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:51 25-11-2018,   -
@~Kładka przy muzeum Chyba se jaja robisz http://www.eostroleka.pl/oswiadczenia-majatkowe-prezesow-miejskich-spolek-i-zakladow-budzetowych,art67145.html
odpowiedz   •   oceń :  
~lew, 12:44 25-11-2018,   34%
Beznadziejna inwestycja.Absolutnie nie wolno dofinsowywać kolejnych ciepłych posadek. Niech utrzymują się z biletów ewentualnie  ze wsparcia prywatnych sponsorów.
Dyrektor ma zapewnić placówce płynność za to bierze pensję. Zawsze można przeznaczyć obiekt np. żłobek i przedszkole ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 13:05 25-11-2018,   50%
@~lew
Dzień dobry!

Cyt. "Beznadziejna inwestycja (...) Zawsze można przeznaczyć obiekt np. [na] żłobek i przedszkole" ...

... albo na szpital dla obłąkanych. Miejsce miałbyś zapewnione.

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:55 25-11-2018,   50%
@~Anna - Kurpiowska Panna Jak zwykle argumenty Ani są nie do podważenia... Takie mocne, takie silne... takie z doopy wziete
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 15:01 25-11-2018,   50%

Dzień dobry!

Dzięki za poparcie. Staram się jak mogę...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Rogaś z Doliny Roztoki, 16:25 25-11-2018,   0%
@~Anna - Kurpiowska Panna W lewym skrzydle burdel. Miałabyś gdzie pracować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 18:25 25-11-2018,   -
@~Rogaś z Doliny Roztoki
Dzień dobry!

Chętnie, myślałam nawet, że będziesz moim pierwszym klientem, ale wieść gminna niesie, (a wieść gminna - jak powszechnie wiadomo - nie myli się), żeś Rogasiu albo impotent, albo gustujesz ino w ładnych chłopaczkach, za nic mając wdzięki niewieście? Ach, ty cukiereczku...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 13:39 25-11-2018,   25%
MŻW jest jak najbardziej potrzebne. Nie można pozwolić by mentalni i realni spadkobiercy żydokomunistów, w kolejnym pokoleniu niszczyli polski naród.Nie można pozwolić neostalinowskim bękartom na zakłamywanie historii.Łapy kolejnych pokoleń ubeckich dynastii, mających na rękach krew Polaków muszą być z całą stanowczością odcięte.

Niestety na jak najbardziej słusznej idei powstania tego muzeum cieniem położyła się bieżąca polityka.
Próba przejęcia przez PiS patriotycznej części elektoratu , doprowadziła do pozornych działań.
Im bardziej PiS starał się zamaskować wykorzystywanie przez siebie retoryki narodowej tylko do uzyskania poparcia w sondażach tym bardziej megalomańskich środków używał.MŻW w Ostrołęce jest tego wzorcowym przykładem.
Monstrualny wręcz przerost formy nad treścią doprowadził do powstania obiektu, który  jak najbardziej słuszną ideę oddania czci prawdziwym patriotom i odkłamania historii zdezawuował.Można było rozbudować istniejące muzeum o nową ekspozycję.Do wychowania młodego pokolenia w patriotycznym, narodowym duchu, byłoby to wystarczające.
Niestety na patriotyzm na pokaz strategów PiS nałożyły się lokalne ambicje polityków tej partii, którzy zwietrzyli doskonałą okazję na autopromocję i możliwość obsadzenia kilku kolejnych stanowisk swoimi totumfackimi i znajomymi królika.
Teraz nie ma chętnego do zjedzenia tej żaby. Jeżeli pierwsza sesja rady miasta była dla postawy nowych władz w ratuszu reprezentatywna, to niestety o jakiejś długofalowej strategii można zapomnieć.Będą rządzić prymitywne emocje, brak kultury i galopująca paranoja- i to wszystko polane sosem rozliczania przeciwników za krzywdy realne i urojone.
Prezydent Kulik nie przepuścił okazji na sesji ,żeby pokazać się z jak najgorszej strony.Lud pracujący miast i wsi zrobił krzywdę i jemu i sobie wybierając go na stanowisko prezydenta.
Przy takim podejściu obecnych władz ciężko będzie sensownie problem MŻW rozwiązać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:00 25-11-2018,   67%
@~brexit Potrzebne jest tez Muzeum Ofiar Żołnierzy Wyklętych.... Gloryfikowanie  takich postaw rodzi pogląd, oswaja z tym że przeciwnika politycznego można eksterminować i jest to usprawiedliwione ideologicznie. Do tego to zmierza... budowy przyczółka ideologicznego, świątyni gdzie będzie hołubiona postawa że cel uświęca środki i odczłowieczani przeciwnicy polityczni... Przykre jest to że w "Żołnierzy Wyklętych" dał się wkręcić nawet Prezydent Komorowski ale On nigdy inteligencją nie grzeszył...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:18 25-11-2018,   0%
Gościu, odczep się od muzeum które jeszcze nie ma wystawy. Logika wywodu jak u tych, co na filmwebie dają filmowi który jeszcze nie miał premiery jedną gwiazdkę bo im się główna aktorka nie podoba. Jak wystawa będzie i będą zastrzeżenia, od tego są recenzje i media, żeby krytykować i oceniać. Ale musi być przedmiot tej oceny.
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 14:27 25-11-2018,   50%

Może Muzeum Stefana Michnika? Dorobił się europejskiego nakazu aresztowania.Ma listę kilkudziesięciu zarzutów, w tym zbrodnie sądowe.Brat przyrodni Adama Michnika.

Albo Helena Wolińska-Brus, pierwotnie Felicja (Fajga Mindla) Danielak, ps. „Lena”. Ścigana za zbrodnie sądowe.

Albo Salomon Morel ? Żydowski zbrodniarz."Wy hitlerowskie k***y, Oświęcim to było przedszkole w porównaniu z moim sanatorium"-w ten sposób nowych więźniów "witał" Salomon Morel, komendant obozu Świętochłowice-Zgoda, jeden z najbardziej odrażających zbrodniarzy z początków komunizmu. Według szacunków historyków Morel miał na rękach krew kilkuset osób.
"Morel zapędzał ludzi do baraku wyposażonego w szubienicę, pryczę przystosowaną do bicia, metalowe pręty i wodę do cucenia. Więźniów bito nogą od taboretu, metalową rurką obciągniętą gumą, rękojeścią pistoletu, łomem, pejczem... Z baraku często było słychać nieludzkie wycie katowanych. Komendant Morel sam wymierzał razy i zmuszał karanych do liczenia zadawanych ciosów. Osadzeni byli również zmuszani do bicia się nawzajem.  "
odpowiedz   •   oceń :  
~Iwo, 20:36 25-11-2018,   0%
Niejaki p. Kulikowski zaproponował, żeby zamiast M. Ż. W. powstała instytucja szerząca idee europejski i na prelekcje zapraszała byłych prezydentów Polski. Jako wnuk Akowca, który życie poświęcił wolnej Polsce, nie zgadzam się, żeby w moim mieście głoszone były nauki o pseudo ideach obecne UE przez ludzi, którzy niegodnie reprezentowali mój Kraj. Przez zdrajców i sprzedawczyków. Dosyć mam wciskania ciemnoty mnie i moim ziomkom. Nie dam się nabrać na gładkie lica gładko mówiących głów. Jest mi niezmiernie przykro, że zmarnowano w moim mieście, kraju czas na odrodzenie, na ocnienie pozycji w kraku, Europie. Zmarnowano czas i życie wielu istnień walczących o wolną Polskę.
Polityka to troska o wspólne dobro. Kto z was, rządzący, jest w stanie to zrozumieć? Niewielu. Smutne.
Brexit - 100% racji
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 08:02 26-11-2018,   -
@~Iwo Ma Pan rację w jednym,  nazywam się Kulikowski, nie Jaki.  
Jeśli chodzi o pozostałe kwestie ma Pan prawo uważać to o czym napisał. Jeśli będzie miał Pan wpływ na polską politykę to proszę zaproponować referendum w sprawie dalszego uczestnictwa w UE, które wydaje się najprostszą formą opowiedzenia czy Polacy chcą przynależeć do czegoś o czym marzyli przez pokolenia. A co do zdrajców i sprzedawczyków, istnieje coś takiego jak zgłoszenie do prokuratury o Przestępstwach przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej. Definiuje to KK rozdział XVII.  
Tylko trzeba mieć twarde dowody a nie opierać się na czyichś opiniach, które może mieć  każdy z nas, zarzut zdrady trzeba udowodnić, tak jak każde inne przestępstwo. Bezpodstawne zarzuty też  podlegają karze i warto pamiętać by nie potnąć się o własne słowa.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również