2017-09-05T11:42:00+02:00 eOstroleka.pl 2 1 10 50%
Ostrołęka,

Elektrownia Ostrołęka SA podpisała z Miastem umowę na współfinansowanie mostu na Narwi

REKLAMA
fot. UM Ostrołęka
REKLAMA
5
5
10
Spółka powołana do budowy nowej elektrowni w Ostrołęce, dofinansuje rozbudowę mostu na rzece Narew. Przeprawa na drodze krajowej nr 61 jest potrzebna do budowy nowego bloku, ale od 2016 roku pozostaje częściowo zamknięta.

Elektrownia Ostrołęka SA, należąca do dwóch spółek energetycznych – Energi i Enei - podpisała z Prezydentem Ostrołęki umowę dotyczą rozbudowy istniejącej przeprawy mostowej na rzece Narew. Porozumienie określa udział spółki w realizowanej przez Miasto inwestycji drogowej, która jest potrzebna do budowy nowoczesnej, wysokosprawnej elektrowni Ostrołęka C. Przeprawa mostowa przez rzekę została częściowo zamknięta decyzją Prezydenta Miasta w dniu 26.07.2016 r.

-Brak sprawnego mostu jest wielkim problemem w Ostrołęce - mówi Daniel Obajtek, prezes Zarządu Energa SA. - Wraz z Eneą, poprzez spółkę celową, zrealizujemy zobowiązania wobec miasta i będziemy finansowo wspomagać rozbudowę mostu na rzece Narew. Cieszymy się, że realizując tak ważną inwestycję jak elektrownia jednocześnie wspieramy mieszkańców.

Przebudowa mostu to najpoważniejsza inwestycja drogowa w Ostrołęce w ostatnich latach. Jej wartość wynosi około 24 mln zł brutto. W ramach prac zdemontowana zostanie część nośna starego mostu o długości 235 m i szerokość 11,55 m, w tym przyczółki i fragmenty głowic filarów. Wykorzystane zostaną dotychczasowe filary odpowiednio wzmocnione i dostosowane do nowych parametrów. Nowy most będzie niemal o dwa metry szerszy od dotychczasowego. Całkowitą nowością będzie szeroka dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Szerszy będzie też chodnik dla pieszych. Obiekt zyska nośność klasy A i zastąpi konstrukcję wybudowaną w połowie lat 50-tych ubiegłego wieku. Na czas budowy wykonana zostanie tymczasowa przeprawa przez rzekę.

- Po bardzo konstruktywnych negocjacjach ustaliliśmy, że ze strony spółki powołanej do budowy nowej elektrowni możemy liczyć na współfinansowanie bardzo ważnej dla miasta i spółki inwestycji – przebudowy przeprawy mostowej na rzece Narew -  mówi Janusz Kotowski, prezydent Ostrołęki. - Uczestnictwo w inwestycji ze strony firmy świadczy o zaangażowaniu w życie lokalnej społeczności i jest wyrazem zrozumienia problemów miasta oraz wielkiej życzliwości dla Ostrołęki ze strony Energi. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni. Jako samorządowcy doświadczamy odpowiedzialności władz oraz spółek państwowych za ważne sprawy lokalne. W tę odpowiedzialność państwa włączyła się mocno Energa. Pragnę podkreślić, że od początku naszym rozmowom towarzyszyła życzliwa opieka ze strony ministra energii, Krzysztofa Tchórzewskiego i posła Arkadiusza Czartoryskiego. Mam nadzieję, że przed nami kolejny owocny etap współpracy z partnerami nowej inwestycji - Elektrowni C w Ostrołęce.

Nowy blok energetyczny Elektrowni Ostrołęka C jest wspólnym projektem Energi i Enei. Będzie to  jedno z największych przedsięwzięć w polskim i europejskim sektorze elektroenergetycznym w najbliższych latach. Nowa inwestycja przyniesie nowe miejsca pracy przy budowie i eksploatacji elektrowni i będzie bodźcem dla rozwoju całego regionu.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 12:47 05-09-2017,   -
Obajtek? Poczytajcie wikipedię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:40 05-09-2017,   -
grunt żeby tej je***ny most był bo to co się dzieje na drodze to woła o pomstę do nieba
odpowiedz   •   oceń :  
~? , 16:03 05-09-2017,   -
most się sypie od wczoraj???? a tv w prywatnym mieszkaniu? kupiony
odpowiedz   •   oceń :  
~yhkfr , 17:17 05-09-2017,   -
w końcu jakieś konkretne działania...
odpowiedz   •   oceń :  
~! , 17:21 05-09-2017,   -
30.000 w reklamówce na tv, ktos przewidział?mostu do remontu jakoś nie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:56 05-09-2017,   -
[quote=? ]most się sypie od wczoraj???? a tv w prywatnym mieszkaniu? kupiony [/quote]
Most się sypie od czasu orzeczenia rzeczoznawców. Po co robić remont kapitalny mostu, po którym ruch odbywa się normalnie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:27 05-09-2017,   -
[quote=! ]30.000 w reklamówce na tv, ktos przewidział?mostu do remontu jakoś nie [/quote]
A na kiedy przewidujesz remont mostu Madalińskiego? Dobrze, że nie rządzisz miastem, skoro propagandą "reklamówkową" się wspierasz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:03 06-09-2017,   -
już się prawie ucieszyłem - o dwa metry szerszy. Już oczami wyobraźni widziałem dwa pasy dla każdej strony - bo przecież dwa pasy prowadzą z dwóch stron do mostu, ale nie.. Będzie szeroka ścieżka rowerowa i większy chodnik. Tylko po co jest ten drugi most.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 06-09-2017,   -
[quote= ]już się prawie ucieszyłem - o dwa metry szerszy. Już oczami wyobraźni widziałem dwa pasy dla każdej strony - bo przecież dwa pasy prowadzą z dwóch stron do mostu, ale nie.. Będzie szeroka ścieżka rowerowa i większy chodnik. Tylko po co jest ten drugi most.  [/quote]
Most nie jest wąskim gardłem, dwa pasy nie są potrzebne. Drugi most jest drugim pasem.

Gdyby potrzeba byłoby dobudować drugi pas, to trzeba by nowe filary postawić, obecne nie dadzą rady dwóch pasów unieść.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:56 07-09-2017,   -
[quote= ][quote= ]już się prawie ucieszyłem - o dwa metry szerszy. Już oczami wyobraźni widziałem dwa pasy dla każdej strony - bo przecież dwa pasy prowadzą z dwóch stron do mostu, ale nie.. Będzie szeroka ścieżka rowerowa i większy chodnik. Tylko po co jest ten drugi most.  [/quote]
Most nie jest wąskim gardłem, dwa pasy nie są potrzebne. Drugi most jest drugim pasem.

Gdyby potrzeba byłoby dobudować drugi pas, to trzeba by nowe filary postawić, obecne nie dadzą rady dwóch pasów unieść. [/quote]

to niech robią i filary - raz a porządnie.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~Gość, 12:47 05-09-2017,   -
Obajtek? Poczytajcie wikipedię.
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również