eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Interwencja Czytelnika: Problemy z punktualnością na dworcu autobusowym

REKLAMA
zdjecie 5983
zdjecie 5983
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA
zdjecie 5983

Nasz Czytelnik zgłosił poważny problem z punktualnością w realizacji rozkładu jazdy autobusów na ostrołęckim dworcu. Autokary na dwa z porannych kursów z Ostrołęki do Warszawy nie zostały podstawione. Pasażerowie zmuszeni byli czekać na kolejne nie mając pewności kiedy i czy w ogóle przewoźnik zrealizuje kurs.

Od połowy ubiegłego roku administracją dworca autobusowego w Ostrołęce zajmuje się firma Gabriella Travel. Po wycofaniu się z lokalnego rynku spółki Mobilis konieczna była reorganizacja siatki połączeń. Przewozy pasażerskie na liniach lokalnych realizuje wielu przewoźników. Są to małe i średnie lokalne firmy, ale też duże przedsiębiorstwa działające na terenie całego województwa.

O tym, że obecnemu systemowi połączeń daleko do ideału wielokrotnie już byliśmy informowani przez pasażerów. Jednym z nich jest Czytelnik, który kilka dni temu próbował dojechać z Ostrołęki do Warszawy.

„W niedzielę 17 lutego chciałem udać się autobusem relacji Ostrołęka-Warszawa przez Pułtusk z ostrołęckiego dworca PKS, którego według zawieszonej przy stanowisku nr 7 informacji odjazd planowany był na godz. 5:00. Na dworcu pojawiłem się o godz. 4:45, autobus się nie pojawił. Pomyślałem, że poczekam na autobus o godz. 5:20, ten oczywiście też się nie pojawił. Musiałem jechać autobusem dopiero o godz. 5:30 przez co spóźniłem się do szkoły na ważne egzaminy.” - twierdzi Czytelnik.

W załączniku otrzymaliśmy od Czytelnika zdjęcie rozkładu jazdy z legendą do zastosowanych oznaczeń. Wynika z niej, że oba wspomniane kursy nie są realizowane wyłącznie w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkiejnocy. Mimo to, przewoźnik nie podstawił na czas autobusów. O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy administratora dworca – firmę Gabriella Travel.

Z informacji udzielonej nam przez Karolinę Lendzioszek, szefową firmy administrującej dworcem wynika, że dwa wspomniane przez Czytelnika kursy realizuje dwóch różnych przewoźników. Za kurs o godzinie 5:00 odpowiedzialna jest firma Stalko a kurs o godzinie 5:20 realizuje firma Bogdana Raniszewskiego. Jak to się stało, że żaden z przewoźników nie podstawił swojego autokaru na czas, zgodnie z rozkładem jazdy?

- Jako administrator dworca pilnujemy punktualności w realizacji kursów, ale nie jestem w stanie zmusić przewoźnika, żeby taki kurs wykonał. Jeżeli ma jakąś awarię, nie jestem w stanie na to wpłynąć. Na stanowisku nr 7 zamieściliśmy informację o tym, który przewoźnik realizuje dany kurs, jest też numer kontaktowy do dyspozytora i jeśli jest problem z autobusem pasażer może się skontaktować z nami w godzinach funkcjonowania dworca, czyli od 6:00 do 20:00 – mówi Karolina Lendzioszek.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
zdjecie 5983
zdjecie 5983
Kalendarz imprez
marzec 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29 dk1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  31
×