2018-09-04T11:17:26+02:00 eOstroleka.pl 2 1 6 66.7%
Ostrołęka,

Interwencja Czytelników: Plan zajęć w SP 10 nie do przyjęcia

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
REKLAMA
4
2
72

Nawet po 10 godzin dziennie będą spędzały w szkolnych murach dzieci z najmłodszych klas w ostrołęckiej „dziesiątce”. Rodzice protestują – „Taki plan zajęć jest zbyt obciążający dla naszych dzieci. Gdzie w takim rytmie dnia czas na odpoczynek, zabawę czy dodatkowe pasje?”.

 
Za naszym pośrednictwem grupa rodziców najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 im. św. Jana Pawła II w Ostrołęce chce zwrócić dyrekcji placówki oraz władzom miasta uwagi do zbyt obciążającego ich dzieci planu zajęć. Zgodnie z przedstawionym planem lekcji uczniowie części klas 0 – III rozpoczynają zajęcia po godzinie 13:00 a kończyć je będą nawet po godzinie 17:00. Na rodzicach, którzy pracują w godzinach 8:00 – 16:00 wymusza to dostarczenie dzieci do szkolnej świetlicy już około 7:30. Oznacza to, że uczeń taki spędzał będzie każdego dnia po 10 godzin w szkolnych murach. „Gdzie tu czas na zabawę, odpoczynek, pasję? Kiedy nasze dzieci mają odrabiać lekcje?” - pytają oburzeni rodzice.
 
Z naszych ustaleń wynika, że podobne uwagi co do planów zajęć swoich pociech mają także rodzice uczniów w SP nr 1 i SP nr 6. O komentarz i ewentualne rozwiązanie przedstawionego problemu poprosiliśmy prezydenta oraz dyrekcję szkoły.
 
Poniżej treść wiadomości, którą otrzymaliśmy od rodziców uczniów SP 10.
 
„Szanowny Panie Prezydencie oraz Szanowna Dyrekcjo SP 10 w Ostrołęce
 
My jako Rodzice swoich pociech pytamy i wysuwamy publicznie pytanie - bo nie podoba nam się, że dzieci z klas 0 -III, a więc często również sześciolatki, kończą zajęcia o godz. 16 a nawet po, niektóre klasy z tych roczników zaczynają zajęcia po 13 a kończą grubo po 17.00. Jak wiemy obowiązują teraz przerwy 5 minutowe - w marcu ma to się zmienić na 10 a więc automatycznie ten czas się wydłuży co jest dla Nas jako Rodziców nie do pomyślenia.
Jak takie małe dzieci mają o tej porze myśleć i funkcjonować - nie mówiąc już o tym że za chwilę dojdą również prace domowe zadawane na zajęciach.
 
Po drugie, niestety będzie trzeba zrezygnować z dodatkowych zajęć poza lekcyjnych na które Dzieciaki do tej pory chętnie uczęszczały.... angielski, piłka, tańce itp... rozwijając swoje dodatkowe pasje i zainteresowania - przecież na to już nie będzie czasu.
 
Po 3 - jak Państwo sobie wyobrażacie że dzieci w klasach 0-3 mają spędzać w murach szkolnych ponad 10godzin dziennie ? Przecież my jako Rodzice pracujemy - mamy zawieźć je o 7.30 na świetlice po to żeby czekało do 12, 13 a nawet 14 na zajęcia które de fakto skończą się o 16 - 17.00. Przecież to jest nie do pomyślenia?! Czy ktoś kto układa plan - wziął to w ogóle pod uwagę ? Gdzie zdrowy rozsądek....
 
Kiedy dziecko ma usiąść do lekcji ? Po 10 godzinach pobytu w szkole? Przecież to wykracza poza wszystkie normy... Rano też nie da rady bo rano wyląduje na świetlicy. A gdzie w tym wszystkim czas wolny na zabawę, pasję ? - Czy to jest w ogóle zgodne z Prawem /Kodeksem Dziecka ?
 
Naszym zdanie Ci najmłodsi powinni uczęszczać w rannych godzinach - nie jesteśmy w stanie do południa zapewnić opieki pracując jak również dzieci nie są jeszcze na tyle samodzielne żeby same zostawały w domu i szły do szkoły.
 
Bardzo prosimy o odpowiedź w tej sprawie i znalezienie jakiegoś "normalniejszego rozwiązania" w przypadku ułożenia planu zajęć lekcyjnych.”
 
Do tematu wrócimy.
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~pracujący, 11:26 04-09-2018,   75%
Czemu to nie dziwi? Biorą potężne wynagrodzenia z podatków pracujących mieszkańców, a nie potrafią ułożyć planów lekcji dla pracujących rodziców, aby było im lżej.  Czy Ratusz coś może zrobić? Czy znów usłyszymy biadolenia na temat PO lub gorzej urząd miasta nic nie może. Tak jak to zrobili z rozkładami MZK, anie pracujacy, ani młodzież nie moze dojechac na czas, podobnie z podróżującymi koleją (rozkład całkowicie do d..., no ale prezes MZK ponad 200 tysięcy złotych wyciąga na rok) Do wymiany.
odpowiedz   •   oceń :  
~do wymiany, 13:36 04-09-2018,   82%
@~pracujący Pycha kroczy przed upadkiem. Zamiast pracować myślą o wyborach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Obserwator, 16:42 04-09-2018,   50%
@~pracujący Co Wy piszecie za glupoty...co ma do tego wynagrodzenie nauczycieli...podziekujcie PIS za zmiany w reformie..a nie wylewacie pomyje na nauczycieli...
odpowiedz   •   oceń :  
~rzeczywiscie, 17:30 04-09-2018,   89%
@~pracujący To urząd miasta jest odpowiedzialny z organizację oświaty w mieście? Nauczyciele wykonują polecenia urzędników. Jak na zgłaszane przez mieszkańców problemy zamierza działać dyrektor wydziału oświaty w urzędzie miasta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Malwa, 11:33 04-09-2018,   80%
Tu nie chodzi o dzieci tylko o pieniądze jakie za tym idą. Przyjmują więcej uczniów niż szkoła jest w stanie pomieścić. Dlatego są dwie zmiany.  A w ogóle kto powiedział, że szkoła uwzględnia to, że rodzice pracują. Plany układane są pod kadrę pedagogiczną. Ale żeby to się zmieniło to potrzebna jest reforma szkolnictwa i tyle w tym temacie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gienek, 12:41 04-09-2018,   55%
@~Malwa Kadra też wtedy pracuje na 2 zmiany. Jeden zespół nie da rady ogarnąć dzieci rano i wieczorem. Więc jest to argument z d...
odpowiedz   •   oceń :  
~Obiektywny, 11:37 04-09-2018,   61%
Niestety to są skutki reformy. Budynki nie są przystosowane do przyjęcia kolejnych roczników uczniów( czyli klas 7 oraz 8). Szkoły nie są z gumy nie rozciągną się. Dlatego czas nauki zdecydowanie się wydłużył. Nie jest to wina nauczycieli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zenek, 11:57 04-09-2018,   100%
@~Obiektywny A to akurat średnia prawda, te same budynki stały 20 lat temu, kiedy szkołę kończyły 8. klasy, liczące często po 30 uczniów. Czemu budynek SP 1 czy SP 6 był w 1995 roku przystosowany a w tym roku nie jest? Tylko liczba oddziałów w rocznikach może mieć znaczenie, chociaż... kiedy w 1999 roku kończyłam podstawówkę za mną szły 7. klasy a-g, 6. klasy a-f...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gienek, 12:44 04-09-2018,   86%
@~Zenek Zgadza się. Gdy ja chodziłem do podstawówki (SP7) to klasy liczyły po 30-33 uczniów i w jednym roczniku potrafiło ich być 11-12, od A do K lub L. A szkół w mieście było mniej, bo nie było SP10.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pan prezes, 12:48 04-09-2018,   74%
@~Obiektywny Wszystkie pytania i skargi proszę kierować do urzędu miasta, który odpowiada za organizacje i oświatę w mieście, dostaliście 500+ /300 + to nie jęczeć, a jak Wam się nie podobają rządy PiS to zapraszam na wybory.
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 13:31 04-09-2018,   34%
@~Pan prezes Nie podoba Ci się 500+ i 300+ to nie pisz wniosku to nie jest obowiązkowe. I nie jęcz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Popieram obiektywnego, 15:28 04-09-2018,   80%
@~Zenek Wszystko się zgadza, bo jak 20 lat temu były klasy 7. i 8.  czasem rzeczywiście liczące po 30 osób, to kończyliśmy nawet o 19:00
odpowiedz   •   oceń :  
~Jdidj, 11:38 04-09-2018,   39%
Drodzy rodzice " pracujacy" zmuszeni do zostawiania dzieci na świetlicy. To jest tylko i wyłącznie wasz wybór ze dziecko bedzie spędzalo 10 godzin w szkole. Szkola jest po to by edukowac a nie po to by zapewnic waszym dzieciom darmową opiekę i dostosowywać sie do waszych godzin pracy. Szkola ma do wyedukowania setki dzieci i niestety inaczej sie da.
odpowiedz   •   oceń :  
~rodzic, 11:46 04-09-2018,   84%
@~Jdidj Czy ktoś rodzicom dał wybór? Czy korki w mieście, przeprawa, rozkład jazdy MZK,  brak połączeń autobusowych dla młodzieży, problemy z bezpieczeństwem na basenie, brak bezpośrednich połączeń kolejowych z Warszawą (gdzie wiele młodych z Ostrołęki uczęszcza na studia) to wybór mieszkańców? To raczej brak wyboru, wszystko im zostało narzucone z góry. Czas na zmiany. Rodzice zapraszam na wybory. Tych co nic nie mogą trzeba zmienić, a każdy głos jest ważny. Wybierając władza dostajecie wybór, a tych co są trzeba rozliczyć.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jdidj, 13:40 04-09-2018,   59%
@~rodzic Akurat korki, przeprawa, basen to nie jest wina szkoły. Szkoła ma edukować powtarzam po raz kolejny szkoła ma edukowac a nie zapewniać dojazdy do szkoły, basen, jeszcze moze most wybudowac! Kiedys dzieci nie miały tak dobrze a teraz w du.... Sie poprzewracało rodzicom karjerowiczom. Kto to słyszał ze szkoła ma się stosować do pracy rodziców. Szkola ma uczyć a obowiazkiem rodzicow jest dziecko posłać do szkoły i je tez wychowywać. Moze jeszcze nie długo zarzadacie nocowania w szkole dziec bo Wam sie nie oplaca codziennie je wozic.
odpowiedz   •   oceń :  
~krótko i na temat, 13:48 04-09-2018,   77%
@~Jdidj Czy to przypadkiem nie urząd miasta jest odpowiedzialny z organizację oświaty w mieście?  Jak na zgłaszane przez mieszkańców problemy zamierza działać dyrektor wydziału oświaty w urzędzie miasta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Jdidj, 17:10 04-09-2018,   20%
@~krótko i na temat Ale oświata tak samo nie jest odpowiedzialna za korki, mosty i basen. Chcieliście Pis to macie co macie , zaslonili Wam oczy 500 plus a sami teraz widzicie co sie dzieje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pracujaca mama :), 08:26 05-09-2018,   -
@~Jdidj Widac, ze komentuje to rodzic ktory nie pracuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Jdidj, 22:17 05-09-2018,   -
@~Pracujaca mama :) Do pracujaca mama: tak sie składa ze akurat pracuje ja i mój mąż. Mało tego moj mąż dojeżdża codziennie do pracy 80 km
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 11:40 04-09-2018,   83%
Biedne dzieci....Nauka w takich godzinach jest nieefektywna. Rodzice nie mogą się na to zgodzić bo ucierpią na tym ich dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~won-tły, 11:49 04-09-2018,   92%
200 metrów dalej znajduje się szkoła z pustymi "izbami lekcyjnymi" i ostatnim rocznikiem gimnazjalistów
odpowiedz   •   oceń :  
~Rodzic, 12:26 04-09-2018,   77%
@~won-tły Zgadzam się z obiektywnym. Jest to wina reformy. Obok stoi ogromna szkoła z pustymi izbami lekcyjnymi.
odpowiedz   •   oceń :  
~myślący, 20:43 04-09-2018,   67%
@~Rodzic W tej "ogromnej" szkole obok od ponad dwudziestu lat funkcjonuje III LO.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zenek, 11:59 04-09-2018,   84%
Zgadzam się z argumentami rodziców z SP 10 i współczuję im takiego obrotu sprawy, ale jednak mogli ciut dłużej posiedzieć nad treścią swojego listu, może byłoby bardziej "po polsku". Życzę powodzenia!
odpowiedz   •   oceń :  
~Polak, 12:20 04-09-2018,   84%
@~Zenek Nie każdy jest polonista w naszym kraju co nie oznacza, że wszyscy powinny mieć równe prawa. To szkoła jest od rozwiązywania problemów, a nie rodzice. Ci rodzice pracują i utrzymują właśnie między innymi nauczycieli. Wina leży po stronie urzędu miasta to chyba oni są odpowiedzialni za sprawną organizacje funkcjonowania szkół. Nic tylko iść do wyborów i przewietrzyć te urzędy, kasę trzepią potężną, a problemów z organizacją w szkołach nie umieją rozwiązać. To rodzice muszą myśleć za urzędników, szkołę to za co im płacimy? Dwa miesiące wakacji, ferie, święta, weekendy w domu, gdy inny wypruwają sobie flaki. I ganiają Cie po wywiadówkach i spotkaniach,  i głownie wazelina i składanie się na prezenciki dla pań i panów. Rodzice skaczą przy nich, a czy ktoś pyta rodziców czy mają czy ich stać. Szkoła to nauka hipokryzji i obłudy, a uważają się za elity społeczeństwa. A prawda jest smutna. Jaka edukacja takie społeczeństwo, czyli kombinatorstwo, kumoterstwo, łapówkarstwo, hipokryzja, zakłamanie. Wstyd za taką edukację narodową.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kiepski, 13:01 04-09-2018,   77%
@~Polak Zbojkotować szkołę nie wysyłać dzieci nagłośnić w TV, skończyć z prezencikami i wazeliną, olać wywiadówki zasadzić im wszystkim urzędnikom i nauczycielom wielkiego kopa w D... zasłużyli sobie
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 15:29 04-09-2018,   40%
@~Polak Było zostać nauczycielem
odpowiedz   •   oceń :  
~pracujacy, 16:04 04-09-2018,   67%
@~Ja Ty Polakom zawodu nie wybieraj. Bierzesz nasze pieniądze? to do roboty. Jak nie nadajesz się na nauczyciela to do łopaty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Laura, 18:43 04-09-2018,   34%
@~Polak Żenada!!! 1. Nauczyciele dostajo wynagrodzenie  za swojo  wykonano pracę 2. Co oni mają do ustalania planu 2.BYŁO TRZEBA SIĘ EDUKOWAĆ  NA NAUCZYCIELA  JAK MAJO TAK SUPER A NIE teraz wypisywać  głupoty CZYSTĄ ZAZDROŚĆ
odpowiedz   •   oceń :  
~Pan doktor, 19:17 04-09-2018,   67%
@~Laura A olewanie rodziców to nie żenada? W głowie Ci się pomieszało? Wiesz kto Cię utrzymuje przeciętna nauczycielko? Mieszkańcy, Polacy, podatnicy... Jeżeli nauczasz na takim zadupiu jak Ostrołęka to aż strach zapytać gdzie skończyłaś szkołę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ka, 12:33 04-09-2018,   100%
A zapoznaliście się z planowanymi zmianami długości przerw? Każda krótka przerwa to 10minut a długa aż 40 :P I 10 godzin lekcyjnych zajmie dzieciom 10 godzin zegarowych. Od 8 do 18. Nie ma co krzyczeć bo i tak się pozmienia.
odpowiedz   •   oceń :  
~rodzic, 12:33 04-09-2018,   80%
plan na wt, klasa 6, sp 10:
- 9 lekcji (!?)
- od 8.00 do 16.45 (!?)
To więcej czasu niż przeciętny dorosły spędza w pracy!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:44 04-09-2018,   65%
@~rodzic Podziękuj katechetom w wyborach
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:53 04-09-2018,   34%
A kto ich zastąpi? Frydryczek?
odpowiedz   •   oceń :  
~rodzic, 12:36 04-09-2018,   34%
miało być:
- od 8.00 do 16.05 (!?)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gienek, 12:45 04-09-2018,   79%
Gdy chodziłem do podstawówki, też były 2 zmiany i miałem na popołudnie. Nieraz na 14, a kończyłem nawet o 19. Ale chodziłem do szkoły sam z kluczem na szyi. I miałem czas na wszystko, lekcje odrabiałem rano - przed szkołą. Teraz to jest chore. Dzieciaka trzeba zawieźć do szkoły, nawet jak chodzi już do 7-8 klasy. Bo mu się nie chce iść. Takie chuchanie na dzieci i nadopiekuńczość w przyszłości będą źle skutkowały.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 12:57 04-09-2018,   100%
Odkąd sięgam pamięcią w Ostrołęce były szkoły dwuzmianowe. I semestr chodziło się na 8, II na 11.30 i kończyło o 15.20-16.05. Nie rozumiem, czemu nagle takie rozwiązanie jest nie do przyjęcia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:49 04-09-2018,   34%
@~Ostrołęczanka A teraz mają na 8 i kończą po 17.00 jeszcze czegoś pani nie rozumie??? Mają po 10 godz. lekcyjnych!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:52 04-09-2018,   75%
Coś Ci się pozajączkowało. Nie mają 10 godzin. lekcyjnych.
odpowiedz   •   oceń :  
~JAN_ZBĘDNY, 15:30 04-09-2018,   80%
Proszę czytać ze zrozumieniem. Nie mają zajęć od 8 do 17. Tylko rodzice zawożą dzieciaki na świetlicę na 8, a tam siedzą do swoich zajęć o 13.
odpowiedz   •   oceń :  
~Iwonka, 18:51 04-09-2018,   50%
@~JAN_ZBĘDNY Tym co nie pasuje to niech przepiszo  dzieci do innych szkół!!!! I nie widzę problemu!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:00 04-09-2018,   62%
Pierdzielona reforma, do czego oni doprowadzą, male dzieci i już będą znerwicowane i wykonczone psychicznie, brak czasu na odpoczynek i zabawę
odpowiedz   •   oceń :  
~Ojciec, 13:26 04-09-2018,   83%
To prawda, że kiedyś chodziliśmy na dwie zmiany, ale czy to ma oznaczać że dzieci mają mieć tak samo przekichane jak my i kończyć lekcje o 18-19? Chyba celem każdego rozwoju jest, żeby następne pokolenia miały lepiej. Zresztą nie ma porównania, bo kiedyś dzieci było o wiele więcej niż teraz.  Jak myśmy mieli telewizory czarno białe, dżinsy i lego kupione na komunię w peweksie to nasze dzieci powinny mieć tak samo ?, chyba nie. Argumentację polegającą na tym "że ja też uczyłem się do 19 i wyrosłem na ludzi"  uważam za błędną. To co się dzieje w 10 już od tamtego roku szkolnego zakrawa na kpinę. Szkoła, wiedząc o nadchodzących problemach związanych z  pseudoreformą oddaje dwie sale lekcyjne  dla przedszkolaków z PM nr 9. W tym roku lekcje, wg.  planów, mają odbywać się zaś  m.in.  w czytelni, bibliotece i, to nie żart, na stołówce. Na sale lekcyjne poprzerabiano wszystko. Brakuje jeszcze żeby toalety w przerwie służyły za toalety, a podczas lekcji za jakieś pracownie.   W planie wf potrafi być dwukrotnie jednego dnia jako pierwsza i jedna z końcowych lekcji. No ja się uczyłem może i do 19, ale takich cudów nie doświadczyłem.  SP nr 10 przyjmuje chyba  wszystkich, zamiast wprowadzić jakiś limit. Przyjmuje dzieci spoza Ostrołęki jak i spoza rejonu sp nr 10, a budynek z gumy nie jest. Aby więcej i więcej, po za każdym uczniem idzie określona kwota. Polityka dyrekcji w tym zakresie to nieporozumienie.
odpowiedz   •   oceń :  
~wstyd, 13:33 04-09-2018,   62%
Czy prezydent nad tym wszystkim panuje? Czy myśli wyłącznie o wyborach? Było tyle czasu na konsultacje z rodzicami, a urząd miasta nic nie zorganizował. To jakaś kpina.
odpowiedz   •   oceń :  
~Rodzic, 13:42 04-09-2018,   63%
Ja mam córkę która właśnie zaczęła 8 kl horrorem dla dzieci była 7 kl a 8 zapowiada się podobnie i jeszcze bierzmowanie latanie do kosciola co chwila, to również jest chore i niezrozumiałe i nikt nad nimi się nie pochyla i nie ułatwia edukacji wręcz przeciwnie. Poza tym żaden z nauczycieli nie ma wyrozumiałości bo jego przedmiot jest ten najważniejszy  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:55 04-09-2018,   50%
@~Rodzic hahahahah, mam nadzieję, że inteligencja u Was nie dziedziczna
odpowiedz   •   oceń :  
~34, 13:42 04-09-2018,   86%
Gdyby trzymano się kanonizacji- nie byłoby tego. Ilu z uczniów uczęszczających do sp10 jest z okolic O-ki? Wiejskie podstawówki stoją puste bo dzieci włożone są do miasta.  Poza tym kto pozwolił na to żeby w sp10 było przedszkole? Policzcie ile zajmują pomieszczeń. Albo szkola albo przedszkole. I po sprawie.
odpowiedz   •   oceń :  
~34, 13:43 04-09-2018,   86%
@~34 Miało być rejonizacji  chociaż w tym mieście kanonizacji też pasuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:07 04-09-2018,   100%
@~34 wystarczy przenieść przedszkole za ulicę i po sprawie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mel, 13:45 04-09-2018,   38%
Jak się nie podoba proszę przepisać dziecko do innej szkoły.
odpowiedz   •   oceń :  
~Hmm, 14:12 04-09-2018,   100%
W sp5 zerówka też dwuzmiaowa...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:46 04-09-2018,   46%
Rodzicom się chyba trochę pomyliło. Szkoła to szkoła, a nie darmowa przechowalnia dzieciaków. Gdyby się dało wszyscy kończyliby z chęcią  o 13: i dzieci i nauczyciele. A poza tym to 2 zmiany to nie wymysł tegoroczny i jakoś dzieci i rodzice dawali sobie radę. Szanujmy się
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 20:13 04-09-2018,   100%
Ale to nie dwie zmiany tylko 3, pierwsza zmiana na 8.00, druga na 11, a trzecia na 13-14.
odpowiedz   •   oceń :  
~Denis, 15:04 04-09-2018,   30%
Większość pracuje cały dzień i dzieci mus, ę mieć opiekę, zatem albo świetlica albo opiekunka lub może samo chodzic
. Każdy musiał sobie jakoś radzic i nie jeczal
Społeczeństwu w dupach się przewróciło z dobrobytu
odpowiedz   •   oceń :  
~Irena Sumiasty siostra, 15:09 04-09-2018,   86%
@~Denis Penis, poprzewracało to się chyba tobie, ale nie koniecznie w dupie.
odpowiedz   •   oceń :  
~perkossss, 15:15 04-09-2018,   50%
Zgoda szkoła może być 2 - zmianowa. Tylko dlaczego  klasa ma mieć na 14 :30 r dni w tygodniu przez cały rok (tak było zapowiedziane na rozpoczęciu roku)? Albo po półroczu robimy zmianę, albo można wprowadzić system mieszany - np. 2 dni na popołudnie, 3 dni na rano.
odpowiedz   •   oceń :  
~bobi, 11:43 05-09-2018,   -
@~perkossss Dokładnie, niech będą dwie zmiany, na to każdy był przygotowany, ale niech będzie sprawiedliwie, jedno półrocze na rana, a drugie na popołudnie, a nie, że jedni są poszkodowani, bo muszą rezygnować ze swoich dodatkowych zajęć, bo kończą lekcje o 17-18 godzinie, a inne klasy maja na rano przez cały rok! co to ma być za plan i sprawiedliwość!? Nie mówią tu już w jaki sposób odbije się to na wynikach w szkole na tych dzieciach, co przez cały rok będą uczyć się wieczorami i przebywając w szkole po 10 godzin dziennie, a potem jeszcze lekcje i nauka, przecież wiadomo, że nie można wymagać od tych dzieci tego co od uczniów, które kończą lekcje o godzinie 13! A niestety będzie się wymagać tyle samo, bo nauczyciel musi zrealizować plan. Oczywiście dodawać nie trzeba, że na zmiany ranne maja klasy, gdzie uczą się dzieci, których rodzice zasiadają na "stołkach" w ratuszu.To jest karygodne co się wyprawia w tym mieście..
odpowiedz   •   oceń :  
~Mirosław R., 15:28 04-09-2018,   60%
Z zeszłym roku była propozycja, by starsze klasy miały zajęcia w Zespole Szkół nr 5 (oddalonej od 10 o 50 metrów), ale podobno prezydent wykluczył takie rozwiązanie).
odpowiedz   •   oceń :  
~amen, 16:08 04-09-2018,   75%
@~Mirosław R. Prezydent do wymiany.
odpowiedz   •   oceń :  
~vvv, 20:16 04-09-2018,   0%
@~Mirosław R. Wystarczy zajęcia klas 7-8 przenieść do wygaszonego gimnazjum po drugiej stronie ulicy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 12:47 05-09-2018,   -
@~Mirosław R. Nie prezydent tylko rodzice uczniów SP 10 na zebraniu z prdzydentem. Poza tym tam jest szkoła od ponad 20 lat - III LO.
odpowiedz   •   oceń :  
~ala, 16:53 04-09-2018,   100%
a ja moje dzieci chodzą do 3 na stacji i chodzą tylko na rano, małe klasy, kameralna szkoła gdzie nikt nie jest anonimowy i panuje miła atmosfera . moje dzieci są zadowolone.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marta, 16:55 04-09-2018,   67%
Ciekawi mnie na która maja dzieci naszego prezydenta ... czyżby na rano. Co wolno ...... to nie wam smrody ..
odpowiedz   •   oceń :  
~Martyn, 17:07 04-09-2018,   34%
@~Marta One pewnie mają indywidualne nauczanie, guwernantki z Cambridge, szofera z mercedesem i obiady przywożone z Hiltona. Nie wiedziałaś? Naprawdę nie wiedziałaś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:59 04-09-2018,   86%
na stacji są małe kasy i dzieci kończą wcześnie, możne warto przepisać
odpowiedz   •   oceń :  
~'80, 06:59 05-09-2018,   -
Jest problem bo rodzice pchają dzieci spoza rejonu do 10, 1,  szkoły nie są z gumy i nie da się wszystkich oddziałów ustawić od 8-14 . Nauka w trybie zmianowym to nie nowosc, tylko nasi rodzice byli lepiej zorganizowani, mniej roszczeniowi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 19:00 04-09-2018,   25%
Rozumiem,że jak pracuje id 10 do 18, a dziecko ma do szkoły na 8 do 12, i resztę godz.spędzi na świetlicy to też mam pisać skargę? .. Życie trzeba zorganizować sobie tak,by móc pogodzić pewne kwestie,ale co niektórym lepiej ponarzekać...
odpowiedz   •   oceń :  
~xvx, 20:26 04-09-2018,   67%
@~Mama chyba nie jestes mamą, bo byś wiedziała że dziecko o 8.00 mysli i czynnie bierze udział w lekcjach, ale od 14.0 do 17.00, to jestem ciekawa jak ty pracujesz?, czy tak samo jak rano, a małe dziecko uważasz ze jest w stanie skupić się, co innego być w tym czasie na świetlicy i czekać na rodziców
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 04-09-2018,   75%
szkoły nie interesuje uczeń, szkołę interesuje kasa jaka idzie za uczniem!
odpowiedz   •   oceń :  
~Rodzice, 20:13 04-09-2018,   50%
DZIWIĘ SIĘ ŻE PRZED WYBORAMI TAKIE SZOPKI ODSTAWIACIE. CHYBA NIE ZDAJECIE SOBIE SPRAWY ILE SZKOLA MA RODZICÓW O ILE GŁOSÓW. NIE WIEM KTO TAK PODPOWIADA, AKE ZLE PODPOWIADA.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama ucznia, 20:36 04-09-2018,   67%
@~Rodzice Mój syn ma w dziesiatce zajęcia od 13.45. to jest dramat żeby dziecko było w szkole od 7.30  rano do 17 jest dłużej niż ja w pracy. Bo ja kończę o 15. I napewno ta władza nie dostanie mojego głosu !!!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Xxx, 22:08 04-09-2018,   100%
Dziwny traf a pana prezydenta dziecko ma na rano
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~pracujący, 11:26 04-09-2018,   75%
Czemu to nie dziwi? Biorą potężne wynagrodzenia z podatków pracujących mieszkańców, a nie potrafią ułożyć planów lekcji dla pracujących rodziców, aby było im lżej.  Czy Ratusz coś może zrobić? Czy znów usłyszymy biadolenia na temat PO lub gorzej urząd miasta nic nie może. Tak jak to zrobili z rozkła...
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również