2019-03-04T09:14:04+01:00 eOstroleka.pl 2 1 0 -
Ostrołęka,

Jak żyć bez PKS? "Newsweek" o braku połączeń autobusowych na przykładzie Ostrołęki

REKLAMA
REKLAMA
0
0
21
Najlepszy komentarz
~Gość, 09:53 04-03-2019,   89%
A dlaczego nie ma nic o przyczynach braku połączeń i kto sprzedał PKS zabraniając przejęcia go przez samorządy.
Nic również o 5 Kaczyńskiego w której jeden z punktów przywraca taką komunikacje i to w niedługim czasie.
odpowiedz   •   oceń :  
Jesteś ze wsi? Kup sobie samochód. Taki morał wynika z dzisiejszego tekstu "Newsweeka" pt. "Daleko od szosy". Chodzi oczywiście o bardzo ubogą komunikację autobusową, co dotknęło także nasz region. Autor tekstu posługuje się nawet przykładem Ostrołęki.

"Chcę się dostać z Ostrowi Mazowieckiej do Ostrołęki, samochodem to niecała godzina, 45 kilometrów,  oba miasta leżą w tym samym województwie mazowieckim. Nie ma szans, ostatnie połączenie zlikwidowano kilka miesięcy temu" - czytamy w tekście Wojciecha Cieśli.

Problem wymarłych dworców PKS i autobusów, które kursują do niektórych miejscowości co najwyżej raz dziennie jest już powszechny. Ludzie z małych miejscowości mają coraz mniej możliwości dojazdu do miasta, jeżeli nie posiadają własnego auta.




W Ostrołęce stało się tak po likwidacji PKS Ostrołęka, kiedy z naszego miasta wycofała się firma Mobilis. Dworzec PKS przejęła jedna z prywatnych firm, połączeniami również zajęli się prywatni przewoźnicy, ale jest ich dużo mniej niż kiedyś.

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach: na jakich trasach szczególnie brakuje Wam połączeń i w jakich godzinach?
Więcej o: Newsweek, PKS, Ostrołęka

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gosc, 09:18 04-03-2019,   74%
Może by tak przywrócić kurs na trasie Ostrołęka-Maków Maz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:17 05-03-2019,   100%
@~Gosc Zróbcie kulik między ogrodniczym a burdelixem
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:42 04-03-2019,   85%
Tak, płacić podatki, vaty sraty i jeszcze trzeba kupić auta każdemu w rodzinie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:12 04-03-2019,   39%
Z podatków to pewnie więcej korzystasz od innych ,nawet nie wiesz ,że chodnik ,którym idziesz  jest za podatki .
Nie wiesz ,że pieniądze z podatków idą również na tramwaj równości i hotele LGBT i wiele innych wynalazków
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 10:15 04-03-2019,   35%
Wirm ze moje podatki ida na kler i rydzyka chyba najwiecej oraz na misiewiczow ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:03 04-03-2019,   69%
@~Gosc Zamiast podatki na Kler i Rydzyka i Misiewiczów to lepiej na państwowy PKS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:11 05-03-2019,   -
Zostań sukienkowym w szkocji albo w innym pedałowolie albo nie płać podatków
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:43 04-03-2019,   75%
Kursy Ostrołęka -Maków Mazowiecki przez Sypniewo zostały przywrócone od dnia 05.03.2019.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:53 04-03-2019,   89%
A dlaczego nie ma nic o przyczynach braku połączeń i kto sprzedał PKS zabraniając przejęcia go przez samorządy.
Nic również o 5 Kaczyńskiego w której jeden z punktów przywraca taką komunikacje i to w niedługim czasie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:21 04-03-2019,   12%
nikt nie zabraniał samorządom przejmowania PKSów, to są przykłady na Mazowszu PKSów przejętych przez samorządy, ale naszę samorządy wystąpiły do właściwego ministra, kiedy proces prywatyzacji był na tyle zaawanasowany, ze nie możliwe było się z tego wycofanie, a tam gdzie samorządy działały szybciej, to przejęły PKSy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:44 04-03-2019,   100%
W 2009 roku ówczesne Ministerstwo Skarbu poinformowało o zamiarze sprzedaży PKS-u. Prezydent Janusz Kotowski przygotował wówczas ciekawą propozycję samorządowego porozumienia, które mogłoby przejąć PKS i zapewnić sieć przejazdów w regionie. Rada Miasta Ostrołęki podjęła stosowną uchwałę (nr 389/LII/2009), a prezydent doprowadził do porozumienia międzypowiatowego, które podpisali oprócz prezydenta także starostowie powiatów ostrołęckiego, wyszkowskiego i ostrowskiego. Inicjatywę samorządów popierały związki zawodowe.

28 grudnia 2009 roku do Ministerstwa Skarbu Państwa trafiło pismo władz Ostrołęki, które zaproponowały komunalizację spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Ostrołęce S.A. Niestety ministrowie rządu PO kategorycznie i bez uzasadnienia odrzucili pomysły samorządowców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:42 04-03-2019,   9%
Ludzie mają samochody, przez to z autobusów korzysta nie wystarczająca liczba osób, aby kurs się opłacał.
Autobusy dostały po d.. przez ubery czy blablacar.
No niestety postęp idzie nowe pomysły, technologie.
Chyba nie chcemy powstrzymywać postępu.
W kapitalizowanie trzeba znaleźć swoje miejsce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 11:47 04-03-2019,   75%
Z tymi autobusami to nie jest tak jednoznaczny problem . Trzeba patrzeć też na to ile osób korzysta ? Będą sprawdzać się pewnie te małe autobusy . Na wsi dużo samochodów ,widzę jak młodzież dojeżdża własnymi do szkół przed blokami w pobliżu szkół tłok . Istnieje problem dojazdów dzieci do szkół w terenie już w wielu wsiach nie ma lub nie będzie szkół- mało dzieciaków . Z drugiej strony nie wszyscy mają samochody a dojeżdżają do pracy , szkoły czy za innymi istotnymi sprawami . Fachowcy i samorządy muszą to wszystko rozważyć  . Świat dużo zmienił się od czasu działania PKS .Powodzenia i rozwiązań , które będą dobre dla wszystkich -prywatny przewożnik musi zarobić a jak nie trzeba dopłacać taki to jest świat i nieubłagalna ekonomia .
odpowiedz   •   oceń :  
~Spr, 13:01 04-03-2019,   8%
Brak autobusów to większy luz na drogach czego doswiadczam codziennie i jest super.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:01 04-03-2019,   100%
@~Spr Codziennie rano jest coraz więcej aut wjeżdżających do miasta, to samo tylko z powrotem wyjeżdża z miasta. To przez brak komunikacji autobusowej. Nie jest super.
odpowiedz   •   oceń :  
~Arek, 13:59 04-03-2019,   67%
Zróbcie jakiś do Bydgoszczy
odpowiedz   •   oceń :  
~Vincent, 14:43 04-03-2019,   100%
@~Arek Po co ??? Przecież tam w Bydgoszczu NIE MA PINIĘDZY !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:54 04-03-2019,   -
@~Arek Do Bydgoszczy codziennie jeździ autobus relacji Białystok - Szczecin
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 14:38 04-03-2019,   100%
"Zachęcamy do dyskusji w komentarzach: na jakich trasach szczególnie brakuje Wam połączeń i w jakich godzinach? "
No to jak zachęcacie to moja sugestia.
Brakuje połączeń nerwowych między uszami klekoczącego w rytmie disco polo jełopa i otyłego buca w godzinach między 00:00 i 24:00.
24/7 , 365 dni w roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 15:19 04-03-2019,   67%
Brakuje bardzo połączenia na trasie Ostrołęka-Warszawa w soboty i niedziele o 4:40 rano. W pierwszej połowie 2018 roku jeszcze ono było. Przydałoby się ono dla osób które chcą dojechać punktualnie np. na uczelnie, na egzaminy, czy w sobotę do pracy, żeby zdążyć dotrzeć tam na 8. Możnaby w sumie rozszerzyć połączenie o 5.00 na soboty i niedziele, bo zdaje się że jest jakieś w tych godzinach, ale w dni powszednie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pasażer, 09:58 05-03-2019,   100%
Do Ostrowi brakuje połączenia. To niedopuszczalne by takowego nie było, tylko jakies urywane a dalej z buta? Szczegolnie ze komunikacją poruszaja sie osoby, ktore z jakichś powodów nie moga posiadac prawa jazdy i samochodu. Takie działania sa wykluczeniem społecznym i trzeba by Urzad Marszałkowski wywiązał sie ze swoich zadań.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.