Ostrołęka, 12 lipca 2017, 14:00

Jest apel do marszałka Struzika o przywrócenie połączenia kolejowego z Małkinią

fot. eOstrołęka.pl
13
0
5
Samorządowcy z Ostrołęki zwrócili się do Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika z apelem o przywrócenie kolejowego ruchu pasażerskiego do Małkini. Pociągi Kolei Mazowieckich jeździłyby przez Ostrów Mazowiecką.

W liście do Adama Struzika samorząd Ostrołęki wspomina o potrzebach komunikacyjnych  mieszkańców miasta, jak również przylegających gmin. W podpisanym przez przewodniczącego Rady Miasta Jerzego Grabowskiego i prezydenta Janusza Kotowskiego liście czytamy:

„Przywrócenie pociągów osobowych na linii kolejowej nr 34 Ostrołęka — Małkinia przez Ostrów Mazowiecką usprawni połączenie i komunikację pasażerską wspomnianych miejscowości z Warszawą i Białymstokiem. Obecnie na linii nr 34 odbywa się ruch towarowy w szczególności zaopatrzenie w węgiel Zespołu Elektrowni Energa S.A. Ostrołęka. Rozpoczynająca się inwestycja budowy Elektrowni C wymusi potrzebę szybkich i alternatywnych połączeń kolejowych w ruchu towarowym oraz ruchu pasażerskim z i do Ostrołęki na powyższej linii kolejowej. Niech przywrócenie ruchu pasażerskiego na wspomnianej linii kolejowej służy mieszkańcom i podróżnym naszego miasta i regionu oraz pasażerom z całej Polski.”

Ostrołęka może liczyć w tej sprawie na wsparcie samorządów Ostrowi Mazowieckiej i Małkini, z władzami których pomysł ten był omawiany. Kopie apelu otrzymali m.in. Jerzy Bauer Burmistrz Miasta Ostrowi Mazowieckiej i Bożena Kordek Wójt Gminy Małkinia Górna.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~do panów z miasta O. , 14:47 12-07-2017,   -
Jaki jest sens przywracania ruchu pasażerskiego na tej lini. Jak najwyżej będzie 3 kursy w ciągu dnia i o porach dla nikogo nie pasujących w starych wysłużonych wagonikach rodem z KM.
Jeżeli chcecie błysnąć przed następnymi wyborami to:
- modernizacja lini kolejowej na odcinku ok 56 km (dobudowanie na każdej stacji drugiego toru ok 2 km na mijanki).
- od Jarnut przesunąć linię bliżej Grodziska Dużego (Czerwin) i dalej
w kierunku Malinowa, Jelonki (zakład młynarski) i Stoku i Lubiejewa (więcej mieszkańców i większą frekwencja oraz opłacalności lini w dojazdach do szkół
i pracy w Ostrołęce, Ostrowi Maz., czy Małkini.
- w godzinach szczytu co 15-20 minut, później może być ok 60 minut.
- pierwsze wyjazdy po godz. 4.30, ostatni ok. 22.45 lub 23.00.
- pytanie szynobusy (ale nie wąskie), czy na olej opałowy trakcja normalne składy np. "krótkie Impulsy"?
odpowiedz   •   oceń :  
~KtoKto , 15:45 12-07-2017,   -
Koleje Mazowieckie zamierzają zakupić dwuwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne do obsługi linii ostrołęckiej i drzewickiej.
Prawdopodobnie w przyszłym roku wyruszą na szlak..
odpowiedz   •   oceń :  
~Obiecanki-macanki , 17:27 12-07-2017,   -
Kiełbasa wyborcza i w dodatku przeterminowana i  śmierdząca.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:04 12-07-2017,   -
[quote=do panów z miasta O. ]Jaki jest sens przywracania ruchu pasażerskiego na tej lini. Jak najwyżej będzie 3 kursy w ciągu dnia i o porach dla nikogo nie pasujących w starych wysłużonych wagonikach rodem z KM.
Jeżeli chcecie błysnąć przed następnymi wyborami to:
- modernizacja lini kolejowej na odcinku ok 56 km (dobudowanie na każdej stacji drugiego toru ok 2 km na mijanki).
- od Jarnut przesunąć linię bliżej Grodziska Dużego (Czerwin) i dalej
w kierunku Malinowa, Jelonki (zakład młynarski) i Stoku i Lubiejewa (więcej mieszkańców i większą frekwencja oraz opłacalności lini w dojazdach do szkół
i pracy w Ostrołęce, Ostrowi Maz., czy Małkini.
- w godzinach szczytu co 15-20 minut, później może być ok 60 minut.
- pierwsze wyjazdy po godz. 4.30, ostatni ok. 22.45 lub 23.00.
- pytanie szynobusy (ale nie wąskie), czy na olej opałowy trakcja normalne składy np. "krótkie Impulsy"? [/quote]
Ale to nie panowie z miasta O. będą to robić. Od tego jest ministerstwo transportu.
odpowiedz   •   oceń :  
~do wyżej , 09:16 13-07-2017,   -
Ale na wniosek owych panów.
A gdzie wsparcie z miasta Ostrowi i Małkini?
A ministerstwo transportu nie da bo ma ważniejsze inwestycje niż lokalna mało znana linia.
Po co i dla kogo są fundusze i projekty unijne?
Na pewno nie dla Ostrołęki!
Dlaczego Siedlce zajmują się naszymi liniami, co wydłuży na bardzo długi czas modernizacje tej lini. Dlaczego w Ostrołęce nie ma firm, które by modernizowały linie kolejowe dla Północno-Wschodniej Polski?
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~do panów z miasta O. , 14:47 12-07-2017,   -
Jaki jest sens przywracania ruchu pasażerskiego na tej lini. Jak najwyżej będzie 3 kursy w ciągu dnia i o porach dla nikogo nie pasujących w starych wysłużonych wagonikach rodem z KM.
Jeżeli chcecie błysnąć przed następnymi wyborami to:
- modernizacja lini kolejowej na odcinku ok 56 km...
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również