2019-02-21T12:05:02+01:00 eOstroleka.pl 2 1 9 44.4%
Ostrołęka,

Koniec promocji dla TPO. Umowa najmu rozwiązana!

REKLAMA
fot. Google Street View
REKLAMA
4
5
65
Najlepszy komentarz
~hellwind, 12:17 21-02-2019,   64%
Ty serio tak pier....isz czy masz jakieś problemy? Niecałe 30 złotych miesięcznie za cały lokal? To jest normalne? Ludzie za garaże płacą więcej a ty masz czelność jeszcze bronić takich decyzji?
odpowiedz   •   oceń :  
Koniec niebywałej promocji dla Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki. Organizacja, która oprócz działalności statutowej, angażowała się także politycznie, otrzymała wypowiedzenie umowy najmu lokalu w budynku przy Placu Bema.

Od 1 września 2016 roku w lokalu użytkowym wynajęty jest lokal o powierzchni 16 m.kw. Wynajmuje go Towarzystwo Przyjaciół Ostrołęki z przeznaczeniem na prowadzenie działalności statutowej. Umowa została zawarta na czas nieoznaczony. Najemca uiszcza miesięczny czynsz w wysokości 25,76 zł netto plus należny podatek VAT oraz koszty dostawy energii cieplnej. Taką kwotę w odpowiedzi na interpelację wskazał prezydent Łukasz Kulik. Daje to 1,61 zł za metr kwadratowy, czyli de facto TPO wynajmuje lokal "po kosztach", jakie miasto ponosi do wspólnoty  mieszkaniowej.

- Umowa najmu lokalu została zawarta na podstawie decyzji poprzedniego Prezydenta Miasta Ostrołęki. W związku z powyższym nie są mi znane powody ustalenia kosztów najmu ww. lokalu - informuje prezydent Łukasz Kulik w odpowiedzi na interpelację radnego Jacka Łuby, który zainteresował się tą sprawą.

Okazuje się, że niebywała promocja, jaka zafundowana została Towarzystwu Przyjaciół Ostrołęki, już nie obowiązuje. 15 lutego prezydent Łukasz Kulik złożył pismo o rozwiązanie umowy najmu z zachowaniem terminu wypowiedzenia określonego w umowie.

Towarzystwo Przyjaciół Ostrołęki wystawiało swój komitet w wyborach samorządowych do rady miasta Ostrołęki w 2018 roku. Nie zdobyło jednak żadnego mandatu. Wcześniej, radni z ramienia TPO byli koalicjantami Prawa i Sprawiedliwości i wspierali politykę ówczesnego prezydenta Janusza Kotowskiego.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 12:13 21-02-2019,   36%
Tak, to co postanowił P.Kotowski, to wszystko niszczą, a to dlatego, ze P.Kotowski?? Tak powinno się zarządzac miastem.???
odpowiedz   •   oceń :  
~hellwind, 12:17 21-02-2019,   64%
Ty serio tak pier....isz czy masz jakieś problemy? Niecałe 30 złotych miesięcznie za cały lokal? To jest normalne? Ludzie za garaże płacą więcej a ty masz czelność jeszcze bronić takich decyzji?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:22 21-02-2019,   36%
@~hellwind Płacili tyle, ile miasto płaciło, za 4x4 metra. Dlaczego miasto miałoby zarabiać na wynajmie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:37 21-02-2019,   65%
To dlaczego TPO było tak wyróżnione. Ja też bym chciał taki lokal.
Kto decydował o tym że TPO wynajmowało ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:42 21-02-2019,   60%
towarzystwo wzajemnej adoracji a nie przyjaciele Ostrołęki,  bardzo dobra decyzja prezydenta Kulika
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:48 21-02-2019,   48%
jestes osoba prywatna i nie mozesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:48 21-02-2019,   45%
Towarzystwo Wzajemnej Adoracji, to teraz dopiero jest,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:49 21-02-2019,   40%
@~hellwind Ile miasto chciało, to tyle oni płacili
odpowiedz   •   oceń :  
~skandal, 12:53 21-02-2019,   63%
To czemu miasto nie zrobiło takich czynszów w OTBS dla wszystkich mieszkańców?
odpowiedz   •   oceń :  
~OSTROLECZANKA, 14:27 21-02-2019,   40%
@~hellwind Kulik wszystko niszczy co dobre  calkowicie nie nadaje   sie na prezydenta
odpowiedz   •   oceń :  
~asa, 14:27 21-02-2019,   89%
@~hellwind dlaczego beszczelnie klamisz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:28 21-02-2019,   50%
BOZE RECE OPADAJO Z TAKO  PREZYDENTURO
odpowiedz   •   oceń :  
~osrt, 14:30 21-02-2019,   55%
tak lewaki rzadzo w Ostrolece wstyd dlaczego my na to pozwalamy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:34 21-02-2019,   64%
@~hellwind A ty gościu myślisz że TPO to jakaś firma bisnesowa że może płacić ceny rynkowe
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:23 21-02-2019,   47%
Kogo to? A bezrobotnych, niepełnosprawnych stać na czynsze w OTBS? A płacą ceny rynkowe.
odpowiedz   •   oceń :  
~nie żartujmy, 15:28 21-02-2019,   50%
TPO diety jako radni pobierali to na lokal ich nie było stać?
odpowiedz   •   oceń :  
~do "Gość", 15:34 21-02-2019,   44%
To miało być "Towarzystwo Przyjaciół (a nie Nieprzyjaciół) Ostrołęki, po co mieszali się do polityki i byli podnóżkiem katechety i rumianego ???????
Teraz mają to na co zasłużyli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:19 21-02-2019,   40%
Ręce opadały przez 12 lat
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:46 21-02-2019,   34%
Przez 16 lat.
odpowiedz   •   oceń :  
~księgowa, 18:39 21-02-2019,   67%
@~hellwind
TPO płaciło za pokoik 4mx4m co miesiąc faktury 106zł . Kiedy miało siedzibę w budynku muzeum wynajmowało od PSS Społem miało tam 60m i płaciło 450zł. Żadna to sensacja. Miasto wynajmuje też siedziby innym organizacjom > Stowarzyszenie Ułanów mieści się w zasobach OTBS w Wojciechowicach i też płacą niewielki czynsz. Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe mieści się w zasobach oświatowych w internacie na ul. Traugutta. I tak można by wymienić kilka innych organizacji . To normalne. Kto ma te organizacje społeczne wspierać jak nie miasto? To jego obowiązek.  Ustawa o działalności pożytku społecznego i wolontariacie mówi o wspieraniu  organizacji społecznych w "formie finansowej i poza finansowej". A polityka, radni? TPO angażowało się w pracę w radzie miasta  od początku samorządności, za różnych prezydentów od lewa do prawa. Ale nigdy żaden z prezydentów nie okazał się człowiekiem, aż  tak małym aby karać wyrzucaniem na bruk.
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec, 18:47 21-02-2019,   20%
@~księgowa Daj sobie na luz. I wymień osiągnięcia TPO.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:33 21-02-2019,   29%
 ludzie się na  nich poznali  i dali wyraz tego w wyborach samorządowych brawo panie prezydencie Kulik
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:38 21-02-2019,   0%
Zgadzam się z tym
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:13 21-02-2019,   72%
Wróci tam SLD?
odpowiedz   •   oceń :  
~skk, 12:40 21-02-2019,   48%
Jak zapłaci zgodnie z obowiązującymi stawkami to czemu nie.
odpowiedz   •   oceń :  
~nigdy więcej, 12:55 21-02-2019,   38%
Każdy może wynająć po obowiązujących rynkowych stawkach.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:36 21-02-2019,   69%
Oj nikt się nie będzie miał prawa dowiedzieć ile będzie płaciła SLD. Będzie to obięte ochroną danych
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:03 21-02-2019,   75%
@~skk wróćcie na ziemię i spawdzcie ile lokali jest do wynajęcia w Ostrołęce a potem piszcie głupoty nawet po kosztach będzie stał pusty ,no chyba ,że jakiś  ''towarzysz' zechce dopomóc
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:48 21-02-2019,   25%
Skoro tyle lokali jest do wynajęcia po kosztach no to TPO nie będzie długo szukać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Destrukcja, 13:22 21-02-2019,   53%
Nieprawdopodobne. Organizacja zasłużona przez lata dla miasta, niezależnie od prądów i wiatrów politycznych zostaje wyrzucona na bruk. Tak po prostu. Z dnia na dzień, bo czynsz był za mały, tak jak zupa za słona? Co nam zostanie po tej „kadencji”? Spalona ziemia. Kto jeszcze z jakichkolwiek społeczników będzie chciał pracować dla miasta? Mam nadzieję, że choć niektórzy radni się obudzą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 13:39 21-02-2019,   29%
@~Destrukcja Jednym ze znamion dobrej kultury jest: czasem postępować wbrew samemu sobie, wbrew własnemu interesowi.
Karol Irzykowski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:46 21-02-2019,   63%
@~Destrukcja Wynajmij mi swoje mieszkanie po 1,6zł za metr, a jak nie to morda w kubeł
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 21-02-2019,   25%
To wynajmiesz c***u? Bo już przeczytałeś, skoro dałeś minusa. No czekam
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:31 21-02-2019,   88%
A ty gościu jesteś organizacją społeczną????
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:43 21-02-2019,   50%
W ten sposób myśląc -
w kinie - wynajem by wygrał jakiś market
w basenie  - była by dyskoteka
w muzeum  - hotel
itd.
miasto to nie firma bucu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:25 21-02-2019,   58%
Miasto to nie instytucja charytatywna, a właśnie biznes, który ma prosperować dla dobra mieszkańców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:24 21-02-2019,   0%
od jutra wynajmę Ci 60m za 1000zł  chcesz
odpowiedz   •   oceń :  
~realista, 16:27 21-02-2019,   24%
@~Marek Kulikowski Panie Marku, to była organizacja  polityczna. Na tą drogę wprowadził ją prezes z Otoku. To była jawna przybudówka ostrołęckiego pisu. Dlatego taki czynsz. Im przecież się należy.  Byłem na zjeżdzie na którym obejmował władzę.  Wyszedłem i więcej się nie pojawiłem. Niewiele to znaczy ale cóż?  Chylę głowę przed naprawdę wielkimi działaczami tej organizacji i ich dorobkiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:22 22-02-2019,   100%
@~Destrukcja organizacja powstała w samym środku stanu wojennego. Kiedy zdelegalizowano wszystkie partie i związki. Powstał WRON PRON i  ... TPO.     Taka to zasłużona organizacja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Monika, 22:20 22-02-2019,   100%
@~realista Tak zgadzam się, nie w tę drogę skręcił jeden z szefów, poszła za nim pewna grupa. Większość została pozostawiona na rozstaju dróg
odpowiedz   •   oceń :  
~Janek, 14:39 21-02-2019,   60%
Widzę że dla Kulika wszystko co zrobił prezydent Kotowski niszczone.
Zamiast patrzeć do przodu i realizować obietnice postanowił wszystko zaorać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:02 21-02-2019,   69%
@~Janek o tak, tak jest, wszystko chodz by bylo dobre, to zniszczą,
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 15:55 21-02-2019,   45%
@~Janek Organizacja pozarządowa jest bardzo potrzebna w państwie demokratycznym ale pod warunkiem, że nie miesza się do polityki. W ciągu 3 miesięcy od wyborów TPO nie podjęło żadnej uchwały o  samookreśleniu się po przegranych wyborach.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Sk/mUTEK, 15:06 21-02-2019,   63%
Czekamy na rynkowy przetarg na wynajem gabinetu prezydenta.
Jak wszystko rynkowo to rynkowo.

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:10 21-02-2019,   62%
@~Sk/mUTEK Miejscówka jest dobra.
Przetarg wygra TERAZ WISNA PO rynkowej cenie 1,65 za metr organizacja LGBT+
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:39 21-02-2019,   20%
Co ty wróżka z PIS?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:12 21-02-2019,   91%
nie soros
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:31 21-02-2019,   100%
on ma kasę gogle 'Biedroń-niemieckie fundacje''
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 16:05 21-02-2019,   55%
prezydenciku zjeżdaj na saniach zima się kończy  a wręcz spadaj jesteście chołotą zdebilowany rzadzie ostrołęcko=kurpiowski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:35 21-02-2019,   72%
@~gość Dobre???
odpowiedz   •   oceń :  
~zzz, 17:20 21-02-2019,   74%
Jestem członkiem organizacji pozarządowej, która nie posiada własnego lokalu. Jestesmy zarejestrowani w domu jedno z kolegów. Ale to ze wyrzuca się TPO na bruk to bardzo nie ładnie. Szkoda pracy przez tyle lat. Pani Jadziu głowa do góry sa jeszcze dobrzy ludzie .
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 17:24 21-02-2019,   19%
@~zzz W garażu dadzą radę. Powodzenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:38 21-02-2019,   80%
@~xxx aleś TY mądry???Żal Ciebie.
odpowiedz   •   oceń :  
~księgowa, 17:49 21-02-2019,   69%
TPO płaciło za pokoik 4mx4m co miesiąc faktury 106zł . Kiedy miało siedzibę w budynku muzeum wynajmowało od PSS Społem miało tam 60m i płaciło 450zł. Żadna to sensacja. Miasto wynajmuje też siedziby innym organizacjom > Stowarzyszenie Ułanów meiści się w zasobach OTBS w Wojciechowicach i też płacą niewielki czynsz. Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe mieści się w zasobach oświatowych w internacie na ul. Traugutta. I tak można by wymienić kilka innych organizacji . To normalne. Kto ma te organizacje społeczne wspierać jak nie miasto? To jego obowiązek.  Ustawa o działalności pożytku społecznego i wolontariacie mówi o wspieraniu  organizacji społecznych w "formie finansowej i pozafinansowej". A polityka, radni? TPO angażowało się w pracę w radzie miasta  od początku samorządności, za różnych prezydentów od lewa do prawa. Ale nigdy żaden z prezydentów nie okazał się człowiekiem, aż  tak małym aby karać wyrzucaniem na bruk.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:50 21-02-2019,   10%
@~księgowa Czy ktoś martwił się tyle lat o inne stowarzyszenia nie będące podporządkowane władzy. Czas ochronny minął. Inne organizacje dostaną szanse.  Samo życie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Stefek, 06:48 22-02-2019,   67%
Na razie szansę dostaje Nasza Kaszana. To jest dramat co się dzieje, banda prostaków dorwała się do koryta, taka mini-samoobrona, tylko oni mieli chociaż jakieś skrupuły moralne, Nasza Kaszana to całkowita zgnilizna moralna.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 18:58 21-02-2019,   23%
T(owarzystwo) P (rzyprezydenckich ) O (portunistów)....  Oportunizm, nie opozycjonizm ,  bo się niektórym pojęcia mylą, często się kończy wymieceniem tych  co  za drzwiami...
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 22:26 21-02-2019,   100%
Jeśłi tak na to patrzeć, to znaczy, że ci nowi to także oportuniści, tylko że obecnego prezydenta. Żadna zmiana .
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:33 22-02-2019,   100%
Ale szambo wyje...o. Jaki następny cel? Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:50 22-02-2019,   84%
TPO zrobiło tyle dla miasta, szereg wydawnictw, kroniki, itp. Tak to doceniacie??? Gdyby nie TPO to by nic nie było wiadomo o przeszłości tego miasta, ale wśród komentujących widać, ze są inne priorytety. Nachlać się, podupcyć i odlać pod śmietnikiem. Takie wasze cele życiowe.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:41 22-02-2019,   50%
"Gdyby nie TPO to by nic nie było wiadomo o przeszłości tego miasta"? Hahaha, uśmiałam się.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jehowy, 05:25 22-02-2019,   75%
Kulikov bolszewik
odpowiedz   •   oceń :  
~Kulikov, 08:30 22-02-2019,   50%
Pewnie chce otworzyć sklep ogrodniczy albo jakiś przybytek uciech ala kaszanka z podrobami w burdelixie i kamerko w roli głównej
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 16:05 22-02-2019,   0%
TPO to instytucja, która robi wiele dobrego dla lokalnej społeczności (wydawnictwa ostrołęczan, obchody rocznic związanych z wybitnymi ostrołęczanami, prowadzenie Kroniki Miasta, współorganizacja spotkań z ciekawymi ludźmi w Bibliotece itp.). Ci szlachetni, oddani miastu Ludzie pracują społecznie, więc dlaczego mieliby do swojej działalności dopłacać za wynajem lokalu? To władzom miasta powinno zależeć, by owocna działalność była dalej prowadzona.  A startujący z listy TPO byli bezpartyjni, szukali jakiejś neutralnej instytucji i poprosili o patronat tę, więc Pani Jadwiga ich przygarnęła. Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Andrzej, 18:15 22-02-2019,   100%
Za prowadzenie kroniki Miasta TPO otrzymywało ok 1 tyś zł miesięcznie z budżetu Miasta
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.