Region, 10 października 2017, 11:00

Łomża: Polsko-szwedzka współpraca dla dobra środowiska

fot. lomza.pl
0
0
0
W łomżyńskim magistracie odbyło się spotkanie poświęcone polsko-szwedzkiemu projektowi "Ekologia na co dzień w wychowaniu przedszkolnym z wykorzystaniem filozofii Reggio". Jego liderem jest Przedszkole Publiczne nr 8 w Łomży, które nawiązało współpracę z przedszkolami w Sigtunie.

Projekt jest współfinansowany z Programu Erasmus + w ramach sektora "Edukacja Szkolna" i akcji 2, polegającej na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych.

Spotkanie miało miejsce w gabinecie zastępcy prezydenta Łomży Agnieszki Muzyk, która odpowiada za edukację w mieście. - To bardzo ważne, że łomżyńscy nauczyciele podnoszą swoje umiejętności. Uważam, że za jakiś czas korzyści z tego będą bardzo widoczne i przyczynią się do rozwoju dzieci, co jest  naszym priorytetem – podsumowuje krótko Agnieszka Muzyk. W Ratuszu zabraknąć nie mogło też Urszuli Estmer, inicjatorki łomżyńsko-szwedzkiej współpracy oraz stron najbardziej zainteresowanych: dyrektor Publicznego Przedszkola nr 8 Anieszki Bućkowskiej i dyrektor przedszkoli w szwedzkiej Sigtunie Mari Ulvmar.

- Projekt dotyczy wzajemnej wymiany doświadczeń nauczycieli – tłumaczy Agnieszka Bućkowska, dyrektor PP 8. W jego ramach grupa trzech nauczycieli z przedszkola będzie wyjeżdżała do Szwecji w celu obserwacji pracy tamtejszych pedagogów. Zapoznają się oni z pedagogiką Reggio oraz będą odbywać zajęcia praktyczne i szkolenia. Z kolei szwedzcy nauczyciele będą gościli w Łomży, celem zdobycia wiedzy na temat wprowadzania i promowania zdrowej żywności, zdrowego stylu życia. Publiczne Przedszkole nr 8 posiada w tym zakresie wojewódzki certyfikat. - Chcemy zaczerpnąć wzorce, bo w Polsce ta dziedzina jest na bardzo wysokim poziomie – mówi Mari Ulvmar, dyrektorka przedszkoli w szwedzkiej Sigtunie.

Cały projekt ma trwać dwa lata. Przez ten czas w przedszkolu będą wyznaczane zadania do zrealizowania z dziećmi. - Wszystko będzie dokumentowane. Na tej podstawie powstanie materiał metodyczny obrazujący drogę zmian i różnic w podejściu do pracy z małym dzieckiem w Polsce i Szwecji. Ostatnim etapem projektu będzie konferencja podsumowująca naszą pracę – tłumaczy dyrektor PP 8.

źródło: lomza.pl

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.

Brak Waszych opinii do tego artykułu, bądź pierwszy.

Zobacz również