eOstroleka.pl
Polska,

Najwięcej firm w Polsce upada w trzecim roku działalności

REKLAMA
zdjecie 5983
zdjecie 5983
fot. sxc.hufot. sxc.hu
REKLAMA
zdjecie 5983

Nadmiar zaufania do kooperantów często gubi mniejsze firmy. Wywiadownie gospodarcze podkreślają, że właśnie w tym segmencie rynku zagrożenie jest największe, i radzą, że lepiej zainwestować w profesjonalne raporty handlowe, niż borykać się z niezapłaconymi fakturami. Tym bardziej że kondycja finansowa partnerów biznesowych może się nagle zmienić.

Z analiz wywiadowni gospodarczej CRIBIS.pl wynika, że trzeci rok jest najbardziej kryzysowy w działalności polskich firm. Powszechnie uważa się, że najbardziej niestabilne i najmniej godne zaufania są firmy młode, które dopiero rozpoczęły działalność. To mylny pogląd, bowiem na ogół firmy startują z pomysłem na działalność i na początku wdrażają go zgodnie z planem. Kłopoty pojawiają się później, gdy pierwotna strategia okazuje się nieaktualna. Jak pokazują dane CRIBIS.pl, to właśnie pomiędzy 25. a 36. miesiącem działalności firmy najczęściej upadają. Tymczasem ich partnerzy właśnie nabrali do nich zaufania i uważają, że mogą kontynuować współpracę na dotychczasowych warunkach.

– Zakładanie, że nasi kontrahenci zawsze będą w tej samej kondycji, jest dosyć dużym nadużyciem. To nie jest do końca prawda – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dominik Lewandowski, dyrektor ds. rozwoju odpowiedzialny za markę CRIBIS.pl w CRIF Polska. – Nawet w naszej firmie bez względu na to, na jakim jesteśmy etapie, czasami powodzi się lepiej, czasami gorzej, to samo dotyczy naszych kontrahentów.

CRIBIS.pl ocenia, że o ile duże firmy i korporacje dość dobrze radzą sobie z oceną swoich potencjalnych kontrahentów, bo mają do tego odpowiednie wydziały i departamenty, o tyle małym i średnim przedsiębiorstwom brakuje do tego odpowiednich narzędzi. Często – jak mówi Dominik Lewandowski – gdy mają klienta, który chce kupić towar na fakturę z odroczonym terminem płatności, nie wiedzą, jak zareagować.

– Tak naprawdę nie mają wiedzy ani czasu na to, żeby zająć się głęboką analizą swoich potencjalnych klientów – podkreśla Dominik Lewandowski z CRIF Polska.

Grupa CRIF, do której należy CRIBIS.pl, jest obecna w 50 krajach świata. Rozwiązania, które oferuje w Polsce, mogą się stać inspiracją do tworzenia ofert dla przedsiębiorców w innych krajach.

– Sprawdzamy, czy te rozwiązania, które adresujemy do małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce będzie można później wykorzystać w innych krajach –podkreśla dyrektor ds. rozwoju, odpowiedzialny za markę CRIBIS.pl w CRIF Polska. – To działa też w drugą stronę, wiele elementów, które tu wykorzystujemy w Polsce, to elementy zebrane z innych krajów, z innych doświadczeń, z innych środowisk biznesowych i z innych firm, które CRIF posiada na całym świecie.

Dominiki Lewandowski podkreśla, że międzynarodowa współpraca jest szczególnie przydatna w przypadku kontraktów eksportowych. Pozwala budować zaufanie pomiędzy firmami z różnych krajów.

– Polskie przedsiębiorstwa, które eksportują, pytają o firmy zagraniczne, tak jak i firmy zagraniczne eksportujące towary ze swoich krajów do Polski pytają o przedsiębiorstwa polskie, a ta wymiana dotycząca informacji jest tym bardziej ważna, jeżeli dotyczy większych odległości. Wywiad gospodarczy i raporty o firmach z innych krajów mogą w znaczący sposób pomóc w prowadzeniu biznesu – tłumaczy Dominik Lewandowski z CRIF Polska

Źródło: Newseria
zdjecie 5983
zdjecie 5983
Kalendarz imprez
marzec 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29 dk1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  31
×