2018-03-22T12:22:03+01:00 eOstroleka.pl 2 1 5 60%
Ostrołęka,

Nawierzchnia na moście tymczasowym - dlaczego wybrano inny projekt, niż pierwotnie zakładano?

REKLAMA
REKLAMA
3
2
12
Nawierzchnia na moście zastępczym na rzece Narew w Ostrołęce jest przedmiotem dyskusji wielu mieszkańców, martwiących się o stan asfaltu na moście. Prezydent Janusz Kotowski w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych przyznaje, że wykonano inną nawierzchnię niż pierwotnie zakładano.

Jaki był powód wykonania innego projektu?

- Głównym powodem wykonania projektu zamiennego była opinia techniczna ppłk. Pytel, dowodzącego brygadą odpowiedzialną za montaż konstrukcji mostu DMS-65, który konsultował przygotowany projekt. Miasto nie ponosiło kosztów w związku z projektem zamiennym, który zaczął obowiązywać 21 listopada 2017 roku - wyjaśnia prezydent Janusz Kotowski.

Projekt pierwotny zakładał:

- nawierzchnię asfaltową mostową z asfaltu lanego, grubość 4-6 cm;
- zbrojenie nawierzchni siatką zgrzewaną z prętów;
- geomembrana HDPE;
- wypełnienie spoin masą zalewową;

Projekt zastępczy obejmuje:

- gumę EPDM zbrojoną;
- siatkę wzmacniającą mesh track (MT1 typ ciężki);
- mocowanie siatki MMA Slurry Seal MSK grubości 1 cm;
- nawierzchnię ścieralną AC 11S 2x4 cm;

REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Taka prawda, 15:22 22-03-2018,   47%
Gów.o zamiast odpowiedźi i gów.o zamiast nawierzchni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Komplet, 15:25 22-03-2018,   67%
I g... zamiast komentarza:)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:24 22-03-2018,   30%
@~Komplet O pisiotroll broni fuszerki mocodawcy
odpowiedz   •   oceń :  
~Małpka Tadeo, 19:44 22-03-2018,   100%
Broni do sprawy nie mieszaj, czemu ona winna?
odpowiedz   •   oceń :  
~Marian, 20:22 22-03-2018,   34%
Może ktoś z władz by się zainteresował autami ciężarowymi na zagranicznych numerach które przemykają w nocy przez most . W bardzo szybkim czasie za mandaty wybudujemy trzeci most .
odpowiedz   •   oceń :  
~Takie luźne przemyślenia, 00:16 23-03-2018,   58%
Cytat z ust prezydenta:
„Głównym powodem wykonania projektu zamiennego była opinia techniczna ppłk. Pytel, dowodzącego brygadą odpowiedzialną za montaż konstrukcji mostu DMS-65, który konsultował przygotowany projekt.”............ ?????????
Czyli ratusz projektując nie konsultował się z Panem  podpułkownikiem na etapie projektu ?????
Skoro zastosowano "gumę zbrojoną EPDM" to dlaczego na zdjęciach z remontu widać zwykłą folię budowlaną( EPDM nie tworzy fałd).
Skoro zastosowano "mesh track z mocowaniem Slurry Seal" to jakim cudem siatka na zdjęciach jest czysta (nie ma szans na wydobycie siatki z masy zalewowej Slurry Seal ).
Jakiś mądrala powie że siatka została położona nowa....
.... tylko bez ciągłości siatki nie ma ciągłości wzmocnienia.
I najlepszy "kwiatek"....
AC 11S to beton asfaltowy stosowany głównie jako warstwa ścieralna na stabilnej podbudowie (stalowa konstrukcja pracująca zarówno przy zmianach temperatur jak i ugięciach elementów stalowych jakoś nijak się ma do stabilności).
Poza tym AC 11S wymaga zagęszczania po ułożeniu wg PN-EN 13108-20 (wcześniej projektowany asfalt lany był samozagęszczający) co jest trudne do wykonania na konstrukcji stalowej która jest podatna na odkształcenia.
Konkluzja jest taka że projekt zastępczy to dziwny twór...   ...to takie „zamienił stryjek siekierkę na kijek”.
Pytanie nasuwa się natomiast takie:
…..kto komu zrobił „dobrą zmianę” projektem zastępczym ????????? ….
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:12 23-03-2018,   34%
@~Takie luźne przemyślenia Ciekawe jak to wygląda kosztowo
odpowiedz   •   oceń :  
~..., 10:50 23-03-2018,   100%
@~Takie luźne przemyślenia Skoro znasz się na rzeczy to jakiej grubości guma EPDM została zastosowana (producenci oferują grubości od 2 do 10mm). Myślę, że ta najcieńsza ma możliwość fałdowania się pod wpływem układanej gorącej masy.
Z projektu zastępczego widać, że warstwa Slurry Seal ma mieć grubość około 1cm. Skoro siatka stalowa ma podobną bądż o połowę mniejszą grubość to nie wiem czy jest możliwość całościowego idealnego zatopienia jej w warstwie na nierównych płytach mostowych. A tak z ciekawości to czy istnieje jakiś beton cementowy, asfaltowy, który idealnie przylegałby do gładkich prętów stalowych?
Piszesz o AC 11 S i normie PN-EN 13108-20. Właśnie odnalazłem ja w internecie i czytam. Tam nie ma żadnej wzmianki o zagęszczaniu. To jest norma badania typu i określa co powinno być badane przy projektowaniu. Nie jak wykonywane i w jakis sposób badane.
Jakiś czas temu w Tygodniu Ostrołęckim była wzmianka o zmianie konstrukcji i wyjaśnienie, że pierwotny projekt nie został zaakceptowany, wojsko nie wyraziło zgody na przymocowanie siatki zbrojeniowej do konstrukcji mostu i ułożeniu na nim asfaltu lanego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:52 23-03-2018,   100%
@~Takie luźne przemyślenia Taka jest technologia nawierzchni, na jaką się zgodził dowódca brygady odpowiedzialnej za konstrukcję mostu. Co ma ratusz do tego?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:17 23-03-2018,   -
To przy budowie takiej konstrukcji nie było projektanta i projektu?
odpowiedz   •   oceń :  
~ww, 12:30 23-03-2018,   50%
I tak spraw mocno śmierdzi że po takim czasie dopiero mówią o projekcie zastępczym a nie od początku. Dodatkowo jeżeli nst zmiany to dlaczego zapłacono kwotę pierwotną ??
odpowiedz   •   oceń :  
~red, 00:36 24-03-2018,   -
No tak jak zwykle nie ma winnych , tylko jak szary człowiek zrobi coś źle to jest afera , i to gruba .
A tu nic klops , w końcu to nie ze swoich pieniędzy zrobione ,można .....
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~Małpka Tadeo, 19:44 22-03-2018,   100%
Broni do sprawy nie mieszaj, czemu ona winna?
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również