eOstroleka.pl
Polska,

Polski pociąg Impuls pobił rekord prędkości

REKLAMA
zdjecie 5382
zdjecie 5382
REKLAMA

Polski pociąg Impuls 45 WE produkowany przez NEWAG S.A. pobił rekord prędkości. Na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h. Pociąg, przygotowany na zlecenie Kolei Mazowieckich, jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce.

Światowa jakość
Za sukcesem stoi zespół młodych inżynierów z działu Badań i Rozwoju NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Testowany pociąg, pod względem konstrukcyjnym posiada tożsame rozwiązania z pociągami wiodących producentów taboru kolejowego na świecie . Rodzina maszyn typu Impuls reprezentuje grupę pojazdów przeznaczonych do ruchu regionalnego oraz międzyregionalnego i stanowi bazę konstrukcyjną do zaprojektowania pojazdów wyższych prędkości, rzeczywistego odpowiednika Pendolino.

– Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce, producentowi pojazdu, a także maszynistom osiągnięcia tak imponującego wyniku – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. Waldemar Kuliński.

Szybki i bezpieczny
Podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów, takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.
Pojazd, który pobił rekord prędkości, to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim  NEWAG S.A.

– Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 km/h  i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa – podkreślił Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich. – Pojazd prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Potwierdzam opinie moich kolegów, którzy bardzo go chwalą – dodał.
– Wszystkie parametry mówiące o bezpieczeństwie i stabilności biegu są zgodne z oczekiwaniami, żaden z parametrów nie przekroczył wartości dopuszczalnych, pozostał duży zapas bezpieczeństwa – stwierdził Grzegorz Wysocki z Instytut Kolejnictwa.

Impuls 45WE
Impuls, produkowany w Nowym Sączu, jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi można się spotkać na światowych torach. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.
Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS Impuls 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo pasażerom i maszynistom. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących.
Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×