2018-12-03T17:14:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 11 72.7%
Ostrołęka,

Radni odrzucili projekt prezydenta Kulika. Nie będzie podnoszenia podatków

REKLAMA
8
3
58
Najlepszy komentarz
~Gość, 14:56 03-12-2018,   87%
Pierwsza porażka.
odpowiedz   •   oceń :  
Ostrołęccy radni nie obradowali dziś w sprawie podniesienia podatku od nieruchomości na terenach należących do Galerii Bursztynowej oraz nowo powstającego bloku przy ul. Rodziny Ulmów. Rada miasta nie zgodziła się na wprowadzenie projektu prezydenta Łukasza Kulika do porządku obrad.

O tym, że taki projekt uchwały został przedłożony przez prezydenta Łukasza Kulika, pisaliśmy w niedzielę w naszym serwisie. Projekt zakładał zróżnicowanie stawek podatku od nieruchomości przewidzianych dla gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Chodziło o tereny w ścisłym centrum miasta, należące do Galerii Bursztynowej oraz nowo powstającego bloku przy ul. Rodziny Ulmów. Podatki od nieruchomości dla prowadzących działalność gospodarczą miały być większe, a miało się to przełożyć na wpływy do budżetu w wysokości 420 tysięcy złotych rocznie.

Projekt budził duże kontrowersje i ostatecznie nie zyskał poparcia rady miasta na etapie wprowadzania do porządku obrad. Za tym projektem głosował tylko radny Stanisław Szatanek, trzynastu radnych było przeciw, a ośmiu wstrzymało się od głosu. Tym samym prezydencki projekt uchwały przepadł już na początkowym etapie.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 14:55 03-12-2018,   85%
Uuuuuuu ? A miało być tak pięknie !!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:56 03-12-2018,   87%
Pierwsza porażka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:08 03-12-2018,   66%
No zatęsknią za Kotowskim
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:44 03-12-2018,   78%
No napewno
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:54 03-12-2018,   53%
RADNI NIE ODRZUCILI PROJEKTU! Radni zdecydowali by projekt ten był procedurowany w trybie zwykłym tj. wraz z przejściem przez poszczególne komisje Rady i poddany pod głosowanie na sesji zwykłej. A NIE DZIŚ W TRYBIE NADZWYCZAJNYM.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:01 03-12-2018,   79%
Pierwsza porażka radnych
odpowiedz   •   oceń :  
~Podsumowanie, 17:06 03-12-2018,   86%
Podwyżki na następny rok nie będzie to pewne. W trybie zwykłym nie da  uchwalić zmiany stawek podatkowych i opublikować w dzienniku urzędowym:) Jakiekolwiek zmiany-możliwe za rok. Ci nie zmienia faktu, że głosowanie pokazało jak w sytuacjach trudnych wygląda prezydencka „większość”. Ona nie istnieje, a dalej nie będzie łatwiej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:01 03-12-2018,   75%
@~Podsumowanie dokładnie, taka większość to żadna większość, która nie ufa decyzjom prezydenta.
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 18:03 03-12-2018,   15%
Ani kroku w tył. Za 5 lat następne rozliczenie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostroleczan, 21:39 03-12-2018,   58%
Tak zebys wiedzial Kotowski byl  prezydentem  z klaso w pracy w u rzedzie  i  w zyciu prywatnym dobrem ojcem i mezem
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:48 03-12-2018,   60%
A bedzie pieknie zobaczysz  ha ha ha ha az dojdzie do referedum
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:03 03-12-2018,   65%
Hahahaha mocny mandat.
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 15:14 03-12-2018,   55%
Porażka prezydenta Kulika.Nawet radni z jego komitetu w większości nie poparli tego zupełnie poronionego projektu.
To kompletna amatorszczyzna miłościwie nam panującego prezydenta.Panie prezydencie.Rządzenie miastem nie polega na medialnym organizowaniu spędów propagandowych w zakładach pracy.
Życzę Panu, aby jak najszybciej przełączył się Pan z trybu kampanii wyborczej na tryb sprawowania urzędu.
Choć moim zdaniem mieszkańcy wybierając Pana na prezydenta strzelili sobie w kolano.Ta funkcja Pana zdecydowanie przerasta.Już to napisałem wcześniej pod którymś z tematów.O ile prezydent Kotowski przestał być prezydentem , bo poniósł druzgocącą porażkę w demokratycznych wyborach, to Pana jak tak dalej będzie się Pan zabawiał przed końcem kadencji na taczkach wywiozą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:10 04-12-2018,   50%
@~brexit Ustawka głąbie. Mówi ci to coś :-):-):-)
odpowiedz   •   oceń :  
~Wcale nie zdziwiony, 15:16 03-12-2018,   78%
Domyślam się dlaczego w tamtych rejonach chcial podnieść podatki ,ale dlaczego ,rzuca się z motyką na słońce?Ktoś powiedział, że zaczął się festiwal obłudy.Trzeba się otaczać ludżmi z jajami!Chyba,że chciał sprawdzić?Ale to trochę za póżno.Sprawdza się druzyne przed meczem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:35 03-12-2018,   78%
Ale projekt wsparcia budowy eletrowni c zostal odrzucony
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:02 03-12-2018,   84%
właśnie, paranoja
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:36 03-12-2018,   90%
Bo rzundzić panie to trza umić. Jeden zero
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:40 03-12-2018,   60%
Obserwowalem zachowanie prezydenta Kulika i powiem ze to bardzo gburowaty czlowiek . Wrecz nienawisc rysuje sie na jego twarzy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:02 03-12-2018,   100%
do niektórych na pewno
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:30 03-12-2018,   80%
a myślisz że dlaczego unikał debaty przed wyborami
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:44 03-12-2018,   60%
To nie prezydent, to rezydent.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 15:46 03-12-2018,   28%
CTeraz cała nadzieja w zwiększeniu wpływów podatkowych do budżetu w obiecanej budowie elektrowni. Teraz należy zadać sobie pytanie: a co się stanie gdy budowa nie ruszy? Według specjalistów kwota sześciu miliardów złotych zapisana w kosztorysie jest kwotą zaniżoną i nie uwzględnia wzrostu płac, cen energii , paliw i materiałów budowlanych.  Ani obecny Rząd, ani władze Enegi i Enei nie znajdą kolejnych dodatkowych miliardów na budowę. Upieranie się ministra energetyki i forsowanie nowej elektrowni jest mydleniem oczu wyborcom. Poza tym, o czym się nie mówi, tak dużą elektrownię buduje się tam gdzie jest zapotrzebowanie na energię elektryczną. Czy widzicie nowe powstające wielkie zakłady przemysłowe w północno wschodniej Polsce? Komu będzie sprzedawać prąd nowa elektrownia? Na Litwę i Białoruś? Wolne żarty. Rada Miasta będzie głosować nad wnioskiem pisowskiej opozycji zdodnie z zasadą chcemy być bogaci, szczęśliwi i mieć cudowną nowoczesną elektrownię nieszkodzącą środowisku i mieszkającym w pobliżu ludziom... Zapominamy jednocześnie, że elekrownia będzie spalać rocznie CZTERY miliony ton węgla!!!! Bez wpływu na środowiska i wasze dzieci, wnuki, prawnuki? Cały świat zastanawia się jak odejść od węgla i paliw kopalnych i uratować w ten sposób zagrożoną planetę i dalszy los człowieka oraz innych gatunków, a my zadowoleni z siebie apelujemy o coś co przyniesie dla nas chwilowy dobrobyt. Tylko jakim kosztem? Kosztem naszego życia. Pan Bóg nigdy nam tego grzechu nie wybaczy!!! Pisze o tym Papież Franciszek w encyklice Laudato si.
Czy zwolennicy nowej elektrowni przeczytali z niej choćby dwa zdania?
odpowiedz   •   oceń :  
~WESOŁEK, 16:33 03-12-2018,   100%
@~Marek Kulikowski NIE MYL I NIE ODBIEGAJ OD TEMATU >< CO PODATKI TO PODATKI,,,A NIE ELEKTRYKA >< ZOSTAW TEMAT NA INNY RAZ ,,,,POZDRAWIAM
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 16:51 03-12-2018,   75%
@~Marek Kulikowski To głosowanie w radzie miasta to wynik odpowiedzialności radnych. Sposób procedowania tej uchwały był żałosny.
Prezydent Kulik zaliczył spektakularną porażkę kilka tygodni po zaprzysiężeniu.I chciałbym podziękować radnym , którzy wykazali się odpowiedzialnością za dobro wspólne, nawet nie dopuszczając do umieszczenia tego bubla pod obrady.
Szczególnie dotyczy to radnych z obozu trzymającego lejce, bo dla nich wstrzymanie się od głosu było szczególnie trudne.
Nie oznacza sprzeciwu wobec podnoszenia podatków.
Jest to tylko głos rozsądku, który nie dopuścił do warcholstwa legislacyjnego.
Rządzenie miastem to trochę bardziej skomplikowane zajęcie niż machanie widłami w sklepie ogrodniczym.


odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:11 03-12-2018,   78%
@~Marek Kulikowski Nowa elektrownia ma być 12 procent sprawniejsza od starej i ma w niej pracować mniej ludzi. Zwolennicy starej elektrowni kosztem naszego życia chcą mydlić oczy wyborcom. Stara elektrownia bardziej szkodzi niż nowa .
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 18:29 03-12-2018,   0%
Tylko 12 procent? Popatrz popatrz a ludzie myśleli, że będą mieli czyste powietrze zero popiołów na składowisku i podatki płacone przez elektrownię w takiej kwocie , że sąsiednim gminom oko zbieleje z zazdrości. Coś podobnego. Ja cię przepraszam, taki wysiłek, tyle miliardów włożonych w biznes i efektywność większa o 12 procent. A zapomniałem o najważniejszym będziemy zdrowsi o te magiczne 12 procent . 12 procent mniejsza zachorowalność na raka, na choroby płuc, na kiszkę stolcową i moczowy pęcherz.  Podoba mi się te 12 procent. Gdyby było trzynaście to byłby pełny zachwyt. O żesz ty orzeszku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:31 03-12-2018,   100%
@~Marek To lepsza stara elektrownia? 12% mniej sprawna?
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 19:13 03-12-2018,   17%
@~brexit Oczywiście, że zarządzanie miastem jest bardziej skomplikowane od kierowania małym sklepem czy firmą.  Funcjonowanie miasta nie może składać się z chciejstwa i koncertu pobożnych życzeń i zaklinania rzeczywistości. Przez ostatnie lata odnosiłem wrażenie, że tak się dzieje w Ostrołece. Zaciąganie kolejnych pożyczek i zobowiązań pod wymażone dochody podatkowe z majacej powstać elektrowni spowodowały pojawienie się gigantycznego zadłużenia miasta, które mam poważne obawy, że nie będzie ich czym spłacić. Wycofanie się z budowy elektrowni spowoduje , że nowy Prezydent bedzie musiał drastycznie ciąć koszty funkcjiniwania miasta,  ograniczając zatrudnienie i zamrażając wynagrodzenia na lata. Z pomysłem podwyższenia podatków dla najbogatszych w mieście firm handlowych musi na jakiś czas zapomnieć. Nowi radni muszą się do tego przygotować, bo nikt z próżnego nie naleje.  Jeśli dojdzie do tego spodziewane załamanie koniunktury gospodarczej będziemy mieli niezły pasztet  i spore problemy. Najlepszy okres do inwestowania w infrastukturę miejską mamy za sobą. Nic nie zwróci zmarnowanych szans w pozyskiwaniu unijnych środków, za które miasta wielkości Ostrołeki potrafiły zbudować wiele rzeczy. Niechęć i zwykła nieumiejętność w pisaniu wniosków o unijne dotacje bedą odbijały sie czkawką w naszym mieście przez lata. Lepiej już było.
odpowiedz   •   oceń :  
~Szpieg z Krainy Deszczowc, 19:43 03-12-2018,   100%
@~Marek Nowy prezydent, ze swoim rozumieniem finansów w samorządzie może mieć problem z ograniczeniem zadłużenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:45 03-12-2018,   100%
@~Marek Kulikowski Kodziarzu a pomyslales o ludziach ile by mialo prace Ostroleka bedzie miala najwieksze bezrobocie wPolsce
odpowiedz   •   oceń :  
~brexit, 22:56 03-12-2018,   80%
@~Marek Jakie gigantyczne zadłużenie?Dlaczego cały czas manipulujecie pisząc te brednie?Ostrołęka w porównaniu do innych miast na prawach powiatu jest zadłużona w minimalnym stopniu.Oczywiście wysokość długu niczego jeszcze nie przesądza.Problemem Ostrołęki jest nie wysokość zadłużenia, ale brak praktycznie nadwyżki operacyjnej.Powoduje to, że nie można się bardziej zadłużać.To dlatego miasto musiało emitować obligacje o praktycznie jednym z najdłuższych terminów zapadalności , wśród jednostek samorządu terytorialnego.Gdy nowa elektrownia nie powstanie , a zamkną starą sytuacja finansowa Ostrołęki będzie na krawędzi załamania.
A te warcholstwo legislacyjne w wykonaniu prezydenta Kulika, to szkoda słów. Amatorszczyzna.
Podatki można podnieść.Tylko nie w taki sposób. Powinien być stworzony w miarę prosty, logiczny , wewnętrznie spójny i co najważniejsze transparentny system ustalania podatków lokalnych.I powinien to być system stabilny na lata.
Chodzi o budowanie partnerskich relacji z biznesem. Jeżeli przysłowiowy biznesmen zdecyduje się na postawienie nieruchomości to musi umieć policzyć przyszłe koszty.Jeżeli w momencie inwestycji , z której nie da się w 2 minuty wycofać ktoś uwzględnia podatek w wysokości 1 złoty za metr ( przykładowo) , to nie można mu ręcznie za 3 miesiące podnosić tego podatku do 13 złotych za metr , bo puści się faceta z torbami.To jest elementarz.Ale jak widać prezydent Kulik ma widocznie inne zdanie.
Czy prezydent Kulik kiedyś był przedsiębiorcą , czy tylko pracował w firmie należącej do kogoś z rodziny ?
Jeżeli ta kadencja będzie dalej tak wyglądać , to będzie w Ostrołęce biednie, ale za to wesoło.



odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:46 03-12-2018,   65%
No podobno został przełożony na kolejna sesje a nie odrzucony całkiem. Ten artykuł wprowadza w blad
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:48 03-12-2018,   40%
Nie na kasy w budżecie, odrzucili podatki wielkich firm to teraz zobaczycie co będzie, drozsze podatki zwykłych ludzi
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:32 03-12-2018,   80%
Wielkie firmy przerzuca spłacanie podatków na zwykłych ludzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 15:49 03-12-2018,   82%
jeden szatanek do flaszki za malo
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:51 03-12-2018,   64%
Radni za mało odważni
odpowiedz   •   oceń :  
~yzx, 15:55 03-12-2018,   75%
temu szatankowi od gor


temu szatankowi to odbilo
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 16:19 03-12-2018,   89%
taki wstyd nie poparli nawet swoi radni
odpowiedz   •   oceń :  
~WESOŁEK, 16:27 03-12-2018,   89%
WIELKIE BRAWA DLA STASIA SZATANA >< JUŻ ZAPOMNIAŁ,,,KOGO REPREZENTUJE ??? >< BOŻE CHROŃ NAS PRZED TAKIMI,,,ZDRAJCAMI
odpowiedz   •   oceń :  
~Pola, 16:51 03-12-2018,   36%
To świadczy tylko o słabości koalicji. Boją się bogatych a biednych maja tam gdzie słońce nie dochodzi. Panie Kulik  wychodzi na to ma Pan w radzie mniejszość. Załuska też miał i dawał radę. Niech Pan nie zmienia kursu, pisowcy przegrali bo sami ładowali kasę do kieszeni bogatych, kleru i swoich. Czas zrobić coś dobrego dla wszystkich. Trzymam kciuki!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:06 03-12-2018,   70%
@~Pola Już to widzę, jak bogaci płacą te większe podatki. Przerzucą płacenie na biedniejszych. Nie po to inwestowali, by im się z nawiązką nie zwróciło. Dlaczego władza chce karać aktywnych, którzy coś robią w mieście, dlaczego lepiej ma być tym co śpią od lat?
odpowiedz   •   oceń :  
~Tak trzymać, 17:17 03-12-2018,   34%
Słychać kwik najbogatszych, więc zmiany idą w dobrym kierunku, ani kroku w tył.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:59 03-12-2018,   67%
@~Pola a co myslisz, z ebędzie cos dobrego??? chyba kiełbasa na sznurku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:05 03-12-2018,   46%
Tak właśnie CI bogaci omamili biedniejszych. Jak my będziemy mieli drożej to wy też. I teraz ta biedota chroni bogatych. Można się śmiać, ale taka jest prawda. Pozwalacie sześciu osobom zarabiać kolosalne pieniądze, sami żyjąc za 2 tys i boicie się, że za bluzkę zapłacicie 10 zł więcej, To jest jakiś absurd
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:34 03-12-2018,   72%
Czy będzie inaczej? Już to widzę, jak bogaty dokłada mi 10 zł do bluzki.
odpowiedz   •   oceń :  
~biedny, 19:13 03-12-2018,   34%
Podatki w górę dla bogaczy, ani kroku w tył.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:53 03-12-2018,   80%
@~biedny Podatki w górę dla bogaczy? Biedni zapłacą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:36 03-12-2018,   84%
Kulik nie nadaje sie na prezydenta
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:03 04-12-2018,   0%
A ty się nie nadajesz na komentatora
odpowiedz   •   oceń :  
~Handlel przy murku., 21:39 03-12-2018,   -
Mało rzeczowo Pani Godlewska odniosła się do handlu wzdłuż murku. Zabrakło na jakiej powierzchni odbywać miałby się handel, czy w sprawie handlu wystarczy ustne czy pisemne zgłoszenie. Od kiedy można rezerwować miejsca. Czy można rezerwować z wyprzedzeniem rocznym. Co w przypadku handlu poza miejscem przy murku, czy ktoś bedzie to kontrolował i egzekwował ewentualne naruszenia. Jak będą przydzielane miejsca. Czy będą jakieś uregulowania odnośnie przydzielonej powierzchni. Czy miejsca będą w jakiś widoczny sposób wyznaczone, dokąd dokond. Czy handel ma odbywać się całej powierzchni przyległego chodnika wzdłuż murku aż do parkingu. Na razie to z tego co wynika to kto pierwszy ten może zająć bodajże i całą powierzchnię do handlu wzdłuż murku. Prosimy konkretnie sprecyzować co, gdzie i dlaczego bo narazie to widać brak przygotowania  merytorycznego do  omawianego tematu. Coś tam, gdzieś tam i nie wiadomo co.
odpowiedz   •   oceń :  
~~~gos, 21:41 03-12-2018,   72%
Kotowski umial rzadzic .A Kulk nadaje  sie na sotysa
odpowiedz   •   oceń :  
~~~Ostr, 21:47 03-12-2018,   100%
@~~~gos I  na soltysatez nie nadaje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:42 03-12-2018,   84%
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ale Ostroleka  wybrala  prezydenta Ostroleka ma juz poczatki zascianku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:43 03-12-2018,   60%
Nawet gdyby ta uchwała przeszła, to by została zaskarżona do sądu. Jak można podnieść podatki tylko wybranym firmom?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:03 04-12-2018,   50%
Jak można budować drogi tylko wybranym firmom
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:10 04-12-2018,   100%
Czy komuś nie wybudowano drogi? Jak można wymagać wybudowania drogi i płacenia większych podatków tylko od wybranych firm?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:44 03-12-2018,   80%
A jakie bedzie wielkie bezrobocie w Ostrolece inwestorzy juz uciekajo
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również