2017-03-20T18:30:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 12 41.7%
Ostrołęka,

Repolonizacja mediów uderzy w "Tygodnik Ostrołęcki"?

5
7
10
Rząd wciąż pracuje nad ustawą dotyczącą tzw. repolonizacji mediów, czyli rozwiązaniu zapobiegającemu mocnej koncentracji właścicielskiej mediów, szczególnie dotyczącej tych podmiotów z kapitałem zagranicznym. Ustawa może uderzyć także we właściciela "Tygodnika Ostrołęckiego".

Polska Press należy do niemieckiej grupy medialnej Verlagsgruppe Passau. Grupa z Pasawy wydaje w Polsce dzienniki i tygodniki, jest największym wydawcą prasy w Polsce i lideruje na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Według wyliczeń wiceministra kultury Jarosława Sellina, prasa lokalna w Polsce wydawana jest w nawet 90 procentach przez podmioty z kapitałem niemieckim. PiS chce więc zwiększyć udziały polskiego kapitału w prasie, nie wykluczając rozwiązań ustawowych, jak również wykupywania poszczególnych tytułów.

Proponowane przepisy budzą już wątpliwości, szczególnie te dotyczące ustawowego wymuszania pozbywania się tytułów w momencie, gdy podmiot wydawniczy ma zbyt duży udział w rynku, tak jak obecnie Polska Press. Są to na razie jednak jedynie spekulacje, szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych dniach. Projekt ustawy repolonizującej do sejmu ma trafić w czwartek pod obrady sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu. Nowe przepisy regulujące rynek mediów miałyby wejść w życie od lipca br.

Rząd poszuka rozwiązań ustawowych i jeżeli je znajdzie to może uderzyć w niemiecki kapitał na rynku prasy lokalnej. W Ostrołęce do grupy Polska Press należy "Tygodnik Ostrołęcki". Przed kilkoma laty gazeta notowała mocne spadki nakładu oraz sprzedaży, aż w końcu tytuł zniknął z zestawień Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Repolonizacja mediów może być więc kolejnym ciosem dla lokalnej gazety.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Ja , 19:13 20-03-2017,   -
Brawo!!! Wreszcie ktoś zaczyna się interesować tą chorą propagandą! Wywalmy jeszcze 90 % polityków i będzie tak, jak trzeba.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:21 20-03-2017,   -
[quote=Ja ]Brawo!!! Wreszcie ktoś zaczyna się interesować tą chorą propagandą! Wywalmy jeszcze 90 % polityków i będzie tak, jak trzeba. [/quote]
To zlikwidować też Trwam i Radio Maryja i całą resztę kościelnych mediów bo to watykańska własność.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:52 20-03-2017,   -
[quote= ]
To zlikwidować też Trwam i Radio Maryja i całą resztę kościelnych mediów bo to watykańska własność.
[/quote]
bzdury piszesz
to jest prywatna własność Rydzyka - czyli polskie a nie watykańskie
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc , 21:56 20-03-2017,   -
wara od lokalnych gazet, kupujcie se watykańskie gazetki
odpowiedz   •   oceń :  
~pawcio , 22:01 20-03-2017,   -
ale u was muszą być spadki skoro o konkurencji piszecie :D słabe
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:29 20-03-2017,   -
[quote=pawcio ]ale u was muszą być spadki skoro o konkurencji piszecie :D słabe  [/quote]
jaka to konkurencja ;)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:56 21-03-2017,   -
Oto wolność słowa w niemieckim koncernie Axel Springer! Znany dziennikarz dziennika „Die Welt” z dnia na dzień wyleciał z pracy, gdy poddał delikatnie w wątpliwość politykę nieograniczonego przyjmowania do Europy uchodźców. W tym czasie polski „Fakt”, którego właścicielem jest to samo wydawnictwo, lansował – wbrew polskim interesom, ale zgodnie z polityką Niemiec – przyjmowanie uchodźców bez ograniczeń. Zadziałały instrukcje z Berlina? Takie, jak ujawnione przez nas dyspozycje prezesa Ringier Axel Springer Marka Dekana, który napisał podwładnym dziennikarzom, co mają myśleć i pisać o polskim rządzie oraz konieczności podporządkowania się Niemcom w Unii Europejskiej?
odpowiedz   •   oceń :  
~Karma , 09:13 21-03-2017,   -
Tygodnik Ostrołęcki był dobrze funkcjonującą gazetą, dziennikarską spółką. Redaktorzy postanowili się jednak sprywatyzować za czasów naczelnego redaktora O. No i szybko się okazało, że rzeczywistość nie jest tak kolorowa jak w obietnicach. Po kilkukrotnej zmianie kapitału wylądowali u niemieckiego właściciela, ze wszystkimi tego konsekwencjami. A mogli dobrze sobie radzić na swoim...
odpowiedz   •   oceń :  
~Zxz , 11:19 21-03-2017,   -
A co tiry już  nie jeżdżą obok  i nie ma o czym pisać sensacja
odpowiedz   •   oceń :  
~D.. , 17:07 21-03-2017,   -
[quote= ][quote= ]
To zlikwidować też Trwam i Radio Maryja i całą resztę kościelnych mediów bo to watykańska własność.
[/quote]
bzdury piszesz
to jest prywatna własność Rydzyka - czyli polskie a nie watykańskie [/quote]
Czy wy nie umiecie tak normalnie (bez jadu i nienawiści) polemizować?
Radio Maryja i TV Trwam nie są ani watykańskie, ani ojca T. Rydzyka. Są nasze, bo je wspieramy i utrzymujemy. Istnieją bez miliardów z reklam. Bez zwykłych ludzi by nie istniały a istnieją bo je chcemy mieć. To oszczerstwo, że są o. Rydzyka, on je stworzył ale ich ze sobą po śmierci nie zabierze, tylko nam zostaną. Niektórym się nie mieści w głowie, że mogą być ludzie którzy mają inny system wartości i chcą słuchać czy oglądać co innego niż oni. Są to głównie ludzie tzw. "postępowi"i "liberalni", dla których Pan Bóg nie istnieje, ale przykrym jest gdy takiego języka i takich argumentów w dyskusji, używają chrześcijanie... Żeby te stacje oceniać, to trzeba ich słuchać a nie powtarzać oszczerstwa ich wrogów.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~Ja , 19:13 20-03-2017,   -
Brawo!!! Wreszcie ktoś zaczyna się interesować tą chorą propagandą! Wywalmy jeszcze 90 % polityków i będzie tak, jak trzeba.
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również