2018-11-20T14:56:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 14 78.6%
Ostrołęka,

To już pewne! Wiemy, co powstanie w budynkach po starej komendzie

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
11
3
48
Najlepszy komentarz
~Evi, 15:43 20-11-2018,   93%
Brakowało takiego miejsca, dobry pomysł. W końcu coś dla ludzi.
odpowiedz   •   oceń :  
Zarządzeniem z dnia 20 września wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera przekazał Caritas Diecezji Łomżyńskiej budynku po dawnej siedzibie Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce. Wiemy, co Caritas zrobi z nieruchomością.

Z siedziby przy ulicy Kościuszki 32 i 34 ostrołęccy policjanci wyprowadzili się w 2014 roku. Od tego czasu nieruchomość świeci pustkami. Pomysłów na zagospodarowanie nagryzionych zębem czasu budynków było wiele, żaden jednak z planów nie doszedł do skutku. Nieruchomością interesował się m.in. resort sprawiedliwości, który rozważał m.in. przejęcie gruntów, zrównanie wszystkiego z ziemią i budowę gmachu sądu. Kolejne plany nad nieruchomością związane były z ulokowaniem w tym miejscu koszar wojsk obrony terytorialnej, internatu, szkoły czy noclegowni dla bezdomnych.

Ostatecznie jednak, żaden z pomysłów nie doczekał się realizacji.

Aż do 20 września, kiedy to wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera zarządzeniem nr 810 zdecydował o przekazaniu nieruchomości w użyczenie na czas nieokreślony na rzecz Caritas Diecezji Łomżyńskiej. Do wykonania zarządzenia wojewoda zobowiązał prezydenta miasta – Janusza Kotowskiego.

Jak ustaliliśmy, łomżyński Caritas planuje budowę w tym miejscu hospicjum stacjonarnego. O komentarz poprosiliśmy u źródła, czyli w biurze Caritasu Diecezji Łomżyńskiej.

- Każdy kto spotkał się z taką chorobą, wie jak bardzo takie miejsce jest potrzebne. Jesteśmy na etapie gromadzenia dokumentacji – otrzymaliśmy w odpowiedzi na zadane pytania.

Z nowego hospicjum skorzystać będą mogli pacjenci przewlekle oraz nieuleczalnie chorzy z terenu miasta Ostrołęka i powiatu ostrołęckiego.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Evi, 15:43 20-11-2018,   93%
Brakowało takiego miejsca, dobry pomysł. W końcu coś dla ludzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~zez, 16:03 20-11-2018,   18%
W takim miejscu to dobry pomysł ?
Jak z dworcem autobusowym na "księdza polu"
Gratulacje !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:37 20-11-2018,   81%
@~zez Mogli czerwoni nie zabierać księdzu pola.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:03 20-11-2018,   26%
Na jakich warunkach przekazano tak duży majątek ,,sługom,,? Kto nadzoruje działalność takiego hospicjum? Skąd ,,caritas,, będzie miał pieniądze na prowadzenie. Czy hospicjum będzie odpłatne?
odpowiedz   •   oceń :  
~WESOŁEK, 19:36 20-11-2018,   57%
DURNIU,,,,PO,SRAŃCU Z TWOJEGO PO,,DATKU >< ZADAWALA CIĘ TAKA ODPOWIEDŻ ??? >< ŚNIEGÓW JESZCZE NIE MA A BAŁWAN W OSTROŁĘCE SIĘ ZNALAZŁ
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:36 21-11-2018,   50%
@~WESOŁEK ,,Wesołek,, ty katolski analfabeto i fanatyku. Odpowiedz rzeczowo  na pytania albo nie odzywaj się w ogóle ty cha.mie. Jak chcesz czarnym dawać to dawaj ze swojego. Ja sobie nie życzę aby w moim mieście powiększały się Watykańskie dobra. Czas z tym skończyć. Jeszcze raz pytam za czyje pieniądze obiekt będzie remontowany i z jakich żródeł pochodzić będą pieniądze na działalność.  Czy to tak wiele?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:47 21-11-2018,   -
Czarni mają hospicjum robić za Bóg zapłać? Sam czerwony tak rób.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:18 20-11-2018,   70%
Cegła wróciła do kościoła. Budynki te powstały prawdopodobnie z rozebranych naw bocznych kościoła farnego. Koło się zamknęło.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek, 17:28 20-11-2018,   84%
Cegła z Kościoła Farnego poszła na budowę ogrodzenia wokół inernatu na Traugutta. Oczywiście internatu wtedy nie było były budynki naleźące do Niemców.  
Ostrołęka należała do Rzeszy i dlatego zbudowano bloki mieszkalne na Kościuszki i Traugutta która była jedną ulicą i nosiła nazwę Ericha Kocha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:31 20-11-2018,   47%
Nie podoba mi się wasz nowy wzór formowania nagłówków na wzór moja-ostroleki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czytelnik, 12:39 21-11-2018,   34%
Mi też... Takie formatowanie jak na portach dla debili, typu "Wiemy już!", "zobacz ZDJĘCIA!!!", "Zobacz [MEMY]", "Kto zrobił xxx? Znamy odpowiedź". Wróćcie na swój poprzedni, wysoki poziom
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:17 21-11-2018,   100%
@~Czytelnik Liczy się pewnie to co się czyta
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:34 20-11-2018,   47%
komenda dla caritasu a dla katolickiej szkoły budynek po dawnej klinice na kościuszki - tak się na odchodne rozdaje swoim póki można
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 16:47 20-11-2018,   40%
Znowu czarne na wszystkim łapy kładzie :-((((
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:37 20-11-2018,   52%
@~akk Czerwone łapy w odwrocie, nareszcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:47 20-11-2018,   88%
Każdy z Was może tam zakończyć swój żywot, jeśli wybudują. Uważam, że bardzo potrzebna jest taka inwestycja.
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 17:15 21-11-2018,   50%
@~Gość Prawda, ale gdybym ja miała kończyć tam swój żywot to chciałabym, żeby to był obiekt świecki ...
odpowiedz   •   oceń :  
~yzx, 17:55 20-11-2018,   43%
widze jeszcze niekturym sie maza zady czeronych
odpowiedz   •   oceń :  
~L., 20:26 20-11-2018,   47%
@~yzx Tobie niech się slownik ortograficzny zamarzy, może dostaniesz na gwiazdkę, analfabeto!
odpowiedz   •   oceń :  
~Ziutek, 18:31 20-11-2018,   96%
Czego tym biednym chorym ludziom zazdrościć końca swoich dni w godnych warunkach. Zastanów się jeden z drugim bo nie wiesz co Ciebie czeka
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:06 20-11-2018,   30%
Hospicjum w centrum miasta... Porażka. A szpital stoi pusty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:09 20-11-2018,   100%
Stara komenda też stała pusta. Po co na hospicjum taki duży budynek jak stary szpital?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:28 20-11-2018,   89%
Dokładnie, a ogrzewanie takiej kubatury to byłyby szalone kwoty. Myślę, że podjęto właściwą decyzje.
odpowiedz   •   oceń :  
~zasmucony upadkiem miasta, 19:24 20-11-2018,   72%
Miasto umrze godnie.....
odpowiedz   •   oceń :  
~Zenek, 19:30 20-11-2018,   43%
Mam pytanie ? Czy szefem będzie Pan Płocha czy Kotowski ?
odpowiedz   •   oceń :  
~WESOŁEK, 19:39 20-11-2018,   67%
@~Zenek A MNIE MÓWIĄ ,ŻE TO ,,,,,,ZENEWK ,,,,??? ,,,, O ILE SIĘ WYKĄPIE I BĘDZIE PACHNĄCY
odpowiedz   •   oceń :  
~Miecio, 20:18 20-11-2018,   33%
Prawo i Sprawiedliwość zawarło wiele lat temu sojusz z polskim chamem. NIE Z PRZEDSTAWICIELEM POLSKIEGO LUDU, który ma określone aspiracje i tak samo, jak za Kościuszki, jak w czasie powstania styczniowego, czy w międzywojennej Polsce, łaknie modernizacji, oświaty dla swoich dzieci-po prostu zasobniejszego bytu, ale sojusz właśnie z polskim chamem. Cham, czyli prymityw niezdolny do rozumienia czegokolwiek i dlatego zawsze łaknący prostych, często spiskowych wyjaśnień swojej nędzy, sfrustrowany sobą samym i tym, jak traktują go inni (popełniający od stuleci ten sam grzech wobec chama, grzech zaniechania i pogardy). Cham nienawidzący wszystkich elit i spragniony przynależności do jakiejś wspólnoty, bez zaangażowania w to osobistego wysiłku, niejako z klasowego, czy rasowego automatycznego przydziału. Ten cham stanowi właśnie o sile bolszewików polskiej prawicy. Wszystko jedno, czy rzeczywistość wyjaśni mu Ojciec Dyrektor Rewolucjonista razem z Robesspierem Pospieszalskim, czy zrobi to sam kapłan sekty Jarosław Kaczyński, cham jest gotowy na uwiedzenie. On chce bezpieczeństwa z daleka od odpowiedzialności i wolności, od debat, również tych toczonych przez „rewolucjonistów”. Wizja świata musi być prosta i zawsze zawierać element tłumaczący status chama: jego nieudaczność i biedę. Polski cham nie zna historii Polski. Nie zna, bo nigdy się jej nie nauczył, nawet jeżeli ktoś nauczyć go jej próbował. Historia Polski nie jest zresztą dobra dla bolszewickiego planu. Za dużo w niej nagłych zwrotów akcji, niejednoznaczności i finezji. Za dużo idei, często sprzecznych ze sobą, właśnie wieloznacznych, nie dających się wepchnąć w ramy jednej definicji. I na tym żerują bolszewicy z ..." - Polskiej Zjednoczonej Partii Pisu. Upłynęło 2,5 roku i co w życiu chama się zmieniło ( 500 zł za które został kupiony i które za chwilę rozpłyną się na podwyżki i nadchodzącą inflację będzie jedyną pamiątką po akcji dzietności ). Może to do niego trafi. Co się zmieniło ...oprócz TKM? Polską rządzą też "panowie" bezczelne, aroganckie, niedouczone chamy z swoim "włanczaniem " /cytat z wypowiedzi Szydło, Zalewska, Kaczyński w dniu 07.04.2017 rok /
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 21:29 20-11-2018,   71%
@~Miecio
Dobry wieczór!

Drogi Mieciu! Po pierwsze primo: cytując czyjś tekst, należy wziąć go  w  cudzysłów. (Ty, wykształcony polski pan, nie wiesz o tym?)
Po drugie primo: wolę być "polskim chamem, prymitywem niezdolnym do rozumienia czegokolwiek, łaknącym prostych, często spiskowych wyjaśnień swojej nędzy, sfrustrowanym sobą samym", niż wyedukowanym POlskim zaprzańcem, oświeconą kreatura, nikczemnym nienawistnikiem polskości, sprzedajnym folksdojczem na usługach niemieckich...

Pozdrawiam... Życzę dobrej nocy....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:08 21-11-2018,   24%
@~Anna - Kurpiowska Panna
Do kosza, śmieciu!

.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 08:38 21-11-2018,   74%

Coś ty taki nelwowy, cukiereczku? Zabolało? Z tech nelwów, aż popuściłeś w portki. Fuj...

Wykąp się... Trzymiej się cielusio...
odpowiedz   •   oceń :  
~..., 11:42 21-11-2018,   91%
@~Miecio Mieciu ty nie jesteś wielki pan ty jesteś zwykły sk.....yn który nie lubi Polski i Polaków .
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 17:13 21-11-2018,   20%
@~Miecio Prawda, sama prawda i tylko prawda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:21 20-11-2018,   67%
Ale przecież Kania z Gówinem obiecali, że sąd tam postawią .
odpowiedz   •   oceń :  
~Pamietamy, 20:50 20-11-2018,   40%
Kania z ówczesnym ministrem sprawiedliwości obiecał budowę Sadu Okręgowego. Tak było ! Biernacki na pytania pana Osowskiego z TO powiedział, ze bodaj jutro można zaczynać, pieniadze są. Niestety, nie wszyscy byli zadowoleni z tego, ze będzie super nowoczesny budynek Sadu Okręgowego w Ostrołęce i dlatego go nie ma a szkoda. Ważne, ze zainteresowani z panem Prezesem Sagala na czele dokładnie wiedza jak było. Kania załatwił wszystko, tak jak dla budynku Policji przy Goworowdkiej. No ale jak to, znowu Kania i sukces ?! A przecież budynek sądowy za 40-50 młyn Ju by stał i służył nam wszystkim. Szkoda !!! Panie Kania dziękuje, chociaż sxkoda tego co Pan w tym zakresie załatwił.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kurps, 21:08 20-11-2018,   50%
A jo myslal ze estakafada do Warszawy
odpowiedz   •   oceń :  
~O-ka, 22:16 20-11-2018,   100%
Bardzo dobry pomysł, pogratulować.
odpowiedz   •   oceń :  
~wium, 23:46 20-11-2018,   100%
Mam raka. Na razie się leczę, ale wyleczyć się nie da. Pewnego dnia być może będę takim ciężarem dla bliskich, że hopsijum bedzie najlepszym wyjściem. Więc pomysł dobyr. I potrzebny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ktoś wie?, 05:19 21-11-2018,   60%
Wojewoda chciał i miał prawo to dał. Lepiej niech ktoś to ogarnie niż ma być bazą dla ostrołęckich meneli. Pytanie tylko, czy diecezja  jest w stanie to ogarnąć sama, czy będzie wymuszać na ratuszu finansowanie tej działalności? Wsiąść za darmo ziemię i obiekty to każdy potrafi. Problem wywiązania się z planowanej działalności.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:50 21-11-2018,   72%
@~Ktoś wie? Jeśli będą opłaty za usługi to się utrzymają. Jeśli nie, to będzie to tak jakby spółka miejska.
odpowiedz   •   oceń :  
~Osiedle diecezjalne, 06:57 21-11-2018,   0%
To jak tak to niech wojewoda dokłada. Miasto finansuje DPSy i starczy. W artykule jest niewiele jaką rolę w finansowaniu bierze na siebie Caritas. Jak pisano. Wsiąść ziemię i budynki to najmniejszy problem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:11 21-11-2018,   84%
@~Ktoś wie? .

"Wziąć," rwał jego nać! "WZIĄĆ"!
Wracajcie do podstawówki, analfabeci!

.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:17 21-11-2018,   0%
Wypowiedziales się już w temacie hospicjum panie rwasz twarz wziąć? :-D
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:48 21-11-2018,   100%
@~Osiedle diecezjalne Dlaczego ma wojewoda dokładać skoro to teren miasta? Jeśli w mieście niepotrzebne było hospicjum to władze miasta nie zgodziłby się na jego powstanie. Jak pisano. W artykule niewiele jest jak wygląda sprawa odpłatności za działalność. Nikt za darmo nie będzie robił.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:55 21-11-2018,   25%
teren nie jest własnością miasta... jakby był to nie wojewoda nic nie miał do sprawy...
odpowiedz   •   oceń :  
~Po co, 07:34 21-11-2018,   0%
Czyli możemy spodziewać się arabskich nachodźców
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:50 21-11-2018,   84%
@~Po co Raczej nie, gdyby w starej komendzie ktoś chciał zrobić schronisko dla uchodźców to by tak było.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:37 21-11-2018,   80%
Budynek przekazany w użyczenie- czy w takim stanie prawnym można dokonywać inwestycji .Kto zapłaci za modernizację tych ruin.Jeśli Caritas to zrobi bardzo dobry uczynek po co więc ta agresja w komentarzach?
odpowiedz   •   oceń :  
~krucjata, 07:57 22-11-2018,   -
przygotowania na przyjęcie nachodźców w pełni...
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również