eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Uczennice I LO przeciwko nachalnym i seksistowskim reklamom [WIDEO]

REKLAMA
zdjecie 5382
zdjecie 5382
fot. YouTube.plfot. YouTube.pl
REKLAMA

Trzy uczennice I Liceum Ogólnokształcącego realizują projekt pod nazwą Rewolucyjni Krytycy Reklamy. Dziewczęta chcą w ten sposób wyrazić swój sprzeciw zbyt nachalnym i seksistowskim treściom reklamowym oraz uczulić społeczeństwo na wpływ spotów reklamowych na rozwój osobowości i kształtowanie charakterów zwłaszcza u dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.

Do realizacji projektu Rewolucyjni Krytycy Reklamy przystąpiły trzy uczennice klasy II o profilu społeczno-prawnym I LO: Kaja Jędrak, Klaudia Ciuchta, Patrycja Zaborowska. Projekt realizowany jest w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii.

- Stworzyłyśmy nasz projekt, ponieważ zauważyłyśmy, że wszyscy spotykamy się z reklamą codziennie i w każdym miejscu. Nie jest już ona przecież zwykłą promocją produktu, ale prężnie rozwijającym się organizmem, którego wpływu na nas samych często nie dostrzegamy. Nie zauważamy, że kształtuje ona nasz charakter, światopogląd, czy nasze wyobrażenia i ideały...
A my zauważyłyśmy jeszcze jeden problem: kultura reklamy stacza się, atakując i obrażając jej odbiorców. Pomijając piętnowane już wyidealizowanie i sprzedaż sztuczności, coraz częściej pojawia się nachalność, seksizm, manipulacja. A przecież reklamy oglądają wszyscy- zarówno przedszkolaki, jak i emeryci. To, czego nauczymy się w najwcześniejszych latach, kreuje
nasze późniejsze "ja". Czy na pewno chcemy, by nasze dzieci uczyły się pokazywanych nam wzorców? Czy może powinniśmy postarać się coś zmienić?... Doskonale wiemy, że nie wywołamy rewolucji, ale chcemy chociaż zaszczepić świadomość, jak ważna jest treść każdego pojedynczego spotu – tak dziewczyny mówią o swoim projekcie.

Wśród działań realizowanych w ramach projektu uczennice I LO zaplanowały m.in. badania wpływu reklam na dzieci w wieku przedszkolnym, których wyniki opublikują już niedługo na swoich profilach społecznościowych. Planują również zrealizować sondę uliczną na terenie Warszawy, dotyczącą tego samego badania, jednak na trochę starszej grupie osób.

W planach jest również organizacja trzech "Wieczorków reklamowych", na których regularni odbiorcy reklamy będą mogli podzielić się swoimi odczuciami, podyskutować z innymi konsumentami reklam oraz konsultować się z samymi ich twórcami. Pierwszy z takich wieczorków już w najbliższy poniedziałek, 10 kwietnia o godzinie 18:00 w Clubie Avalon.

- Naszym celem jest też w pewien sposób poprawa komunikacji pomiędzy twórcami a odbiorcami. Przecież wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że źle zareklamowany produkt tylko zniechęci a nawet odstraszy potencjalnego klienta. Poprzez nasze działania chcemy też zaszczepić nić porozumienia i zrozumienia pomiędzy tymi dwoma stronami. Każdy z nas będzie wtedy choć trochę bardziej wyrozumiały, a nawet szczęśliwszy – mówią organizatorki projektu.


Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×