Ostrołęka, 23 lutego 2017, 10:49

Znamy wykonawcę naprawy toru linii kolejowej nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka

5
0
5
Spółka z Gdańska wygrała przetarg na remont toru nr 1 na linii kolejowej nr 29 łączącej Tłuszcz z Ostrołęką. Firma PPM-T złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę i to ona odpowiadać będzie za poprawienie jakości torowiska, w skutek czego pociągi będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h.

Wyremontowany będzie tor nr 1 od 66,650 km do 75,047 km wraz z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą przejazdu kolejowo-drogowego. Teoretycznie na linii Tłuszcz - Ostrołęka pociągi mogłyby jechać nawet 120 km/h, ale stan torowiska jest słaby, co nie pozwala na rozwijanie takich prędkości. Trzeba to jednak zmienić, bo linia nr 29 stanowić będzie objazd dla remontowanej Rail Baltiki, co oznacza, że przez Ostrołękę i Tłuszcz jeździć będą pospieszne pociągi z Warszawy do Białegostoku i odwrotnie.

Prace na linii nr 29 wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, czyli spółka-córka PKP PLK. Koszt inwestycji wyniesie 8,2 mln zł brutto.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie ostrołęcka kolej przeżywa dobry czas: oprócz wspomnianej linii nr 29, remontowane są linie nr 36 (do Łap), a w planach jest duży remont linii nr 35 (w kierunku Szczytna), dzięki któremu możliwa będzie podróż pociągiem na Warmię i Mazury, w tym do lotniska Szczytno-Szymany. Wszystko też wskazuje na to, że przez Ostrołękę już w 2018 r. po raz pierwszy od wielu lat jechał będzie pociąg pospieszny. Oby to nie był koniec dobrych informacji o kolei - przeczytacie je w serwisie eOstrołęka.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~toom , 19:39 23-02-2017,   -
Z tego co zrozumialem to ma być remontowany odcinek od 66km do 75. To jest zaledwie 9 km. Czyli mam rozumieć że pozostała część odcinka do Tłuszcza już jest już wyremontowana i mozna tam smigać 120 km/h???
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:47 23-02-2017,   -
Oby się spełniło, bo ekspresówki, to już ponad 30 km łukiem omijają miasto a władze niewiele zrobiły, w modernizację (dwa pasy od Serocka do Ostrołęki, tu tzw. słynny skrót przez Wyszków-notabene nic sie nie dzieje.
Kiedy będzie 3 most i obwodnica? Również cisza sza!
Teraz rządzi PIS- a władze miejskie słabo starają się o dotacje w tych sprawach. dlaczego Łomża ma S-61? We wcześniejszych wariantach miała biec koło Ostrołęki, teraz jeszcze będą mieli garnizon ON.
A Ostrołęka co? znowu gucio?
Dlaczego przy okazji modernizacji lini do Tłuszcza nikt się nie zająknie o budowie 2 toru?
Czy jak będzie awaria lub wypadek co w wtenczas pasażerowie zrobią? Pieszo przejdą sobie do miasta z Wyszkowa?
I kiedy modernizacja z Ostrołęki do Olsztyna słynna trasa nr 53 (zapomniana nawet przez władze miasta i powiatu-coś się tam dzieje?)
odpowiedz   •   oceń :  
~Max33 , 21:15 23-02-2017,   -
Jak by były expresówki pociągi  Z Wawy i do Wawy i Białego w rozsądnych cenach ,sam raz na 100% będę korzystal😁
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:06 23-02-2017,   -
[quote= ]Oby się spełniło, bo ekspresówki, to już ponad 30 km łukiem omijają miasto a władze niewiele zrobiły, w modernizację (dwa pasy od Serocka do Ostrołęki, tu tzw. słynny skrót przez Wyszków-notabene nic sie nie dzieje.
Kiedy będzie 3 most i obwodnica? Również cisza sza!
Teraz rządzi PIS- a władze miejskie słabo starają się o dotacje w tych sprawach. dlaczego Łomża ma S-61? We wcześniejszych wariantach miała biec koło Ostrołęki, teraz jeszcze będą mieli garnizon ON.
A Ostrołęka co? znowu gucio?
Dlaczego przy okazji modernizacji lini do Tłuszcza nikt się nie zająknie o budowie 2 toru?
Czy jak będzie awaria lub wypadek co w wtenczas pasażerowie zrobią? Pieszo przejdą sobie do miasta z Wyszkowa?
I kiedy modernizacja z Ostrołęki do Olsztyna słynna trasa nr 53 (zapomniana nawet przez władze miasta i powiatu-coś się tam dzieje?)
[/quote]
Co za brednie.
odpowiedz   •   oceń :  
~do , 08:24 24-02-2017,   -
Brednią jest to, że nic tu się nie dzieje w sprawach dróg i kolei. Na razie są to tylko plany, a realizowanie są w ślimaczym tempie.
Ciekawe, jakby nagle zmieniła się władza, to te rozgrzebane inwestycje zostaną zamrożone na 1000 lat. dzisiaj nic nie jest pewne i nic nie trwa wiecznie. Nauczką jest elektrownia B, dodatkowo dochodzi konflikt z gminą Rzekuń. Ciekawe, czy ta inwestycja będzie miała finał?
Nie życzę obecnej władzy ale... mogłaby więcej starania i konsekwencji
w działaniu w pozyskiwaniu różnego rodzaju drogowo-kolejowego w Ostrołęce
i regionie.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~toom , 19:39 23-02-2017,   -
Z tego co zrozumialem to ma być remontowany odcinek od 66km do 75. To jest zaledwie 9 km. Czyli mam rozumieć że pozostała część odcinka do Tłuszcza już jest już wyremontowana i mozna tam smigać 120 km/h???
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również