zdjecie 1780
zdjecie 1780
2021-11-09T08:00:00+01:00 eOstroleka.pl
Region,

Jak prowadzić sklep internetowy

REKLAMA
REKLAMA

W trakcie pandemii wiele firm przestawiło się na sprzedaż online, żeby móc kontynuować działalność, a także zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Dla wielu był to jedyny sposób żeby przetrwać ten trudny okres. Wiele firm zdecydowało się po raz pierwszy na prowadzenie sklepu internetowego, a także wielu aspirujących przedsiębiorców postanowiło skorzystać z okazji i założyć sklep internetowy. Trzeba jednak pamiętać, że aby stworzyć dobrze prosperujący biznes online potrzeba czegoś więcej niż tylko witryny sklepowej w sieci. Szczególnie teraz, kiedy pojawiła się ponownie konkurencja ze strony handlu stacjonarnego. To jak prowadzić sklep internetowy żeby odnieść sukces?

Traktuj e-commerce poważnie

W prowadzenie sklepu online trzeba wkładać tyle samo wysiłku co w prawdziwy sklep. Ze względu na łatwość z jaką można rozpocząć handel w sieci, wiele osób traktuje e-commerce jako działalność, która wymaga mniej zaangażowania niż sprzedaż stacjonarna. Takie podejście to błąd. Tylko dlatego, że medium jest inne, nie oznacza, że trzeba się mniej starać. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, to lokalizacja i rozpoznawalność jest kluczowa. Tak samo wygląda prowadzenie sklepu internetowego, tylko zamiast fizycznego adresu liczy się, gdzie i jak ludzie szukają danej usługi lub produktu. To nawet ważniejsze niż adres internetowy sklepu. Zapoznaj się z poradami ekspertów i opiniami klientów i postaraj się udoskonalić swoją ofertę, tak jak starałbyś się żeby sklep stacjonarny był przyjazny dla klientów. Pamiętaj, twój sklep internetowy to twoja przestrzeń. Warto poświęcić czas i wysiłek, aby upewnić się, że wszystko wygląda dobrze w oczach odwiedzających. Pamiętaj, że żeby zapewnić profesjonalną obsługę klienta będzie trzeba poświęcić mu czas i uwagę, tak samo jak w sklepie tradycyjnym.

Pozyskaj "twardy elektorat" stałych klientów

Jednym z kluczowych, ale często pomijanych elementów sukcesu w przypadku sklepu internetowego jest zaangażowana i entuzjastyczna stała klientela, która docenia unikalne lub spersonalizowane produkty, które masz w ofercie. Twój sklep internetowy będzie musiał konkurować z gigantami e-commerce i wielkimi portalami sprzedażowymi. Nie pokonasz ich wydając pieniądze na pozycjonowanie sklepu i reklamę, więc musisz zaproponować klientom unikalny produkt, który przyciągnie silną, zaangażowaną grupę nabywców, którzy zechcą go kupić. Musisz też mieć możliwość dotarcia do nich i utrzymywania z nimi kontaktu (na przykład poprzez media społecznościowe). A dalej to już kwestia obsługi klienta i zapewnienia mu doskonałego doświadczenia. Bez unikalnej oferty i wiernych klientów twój sklep skazany będzie na konkurowanie o przypadkowych nabywców niskimi cenami. Pozyskiwanie klientów, którzy pozostaną wierni marce jest kluczowe jeśli chcesz wyjść poza ten najprostszy (i najmniej dochodowy) model.

Celuj w rynek mobilny

Dzisiejszy rynek e-commerce jest mobilny i osobisty. Potencjalni klienci coraz częściej robią zakupy korzystając z urządzeń mobilnych. Wiele narzędzi do sprzedaży produktów online jest łatwo dostępnych na urządzenia mobilne, jeśli poświęci się czas, aby je poznać i zorientować się jak zmaksymalizować korzyści z nich wynikające. Wysiłki marketingowe można bezproblemowo zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych za pomocą reklam na Facebooku, Instagramie, czy w mniejszym stopniu reklam Google i reklam w innych aplikacjach. Pamiętaj, że użytkownik mobilny robi zakupy w biegu albo leżąc na kanapie, więc wszystko w twoim sklepie internetowym musi działać szybko i być wygodne. Taki klient jest też mniej skłonny czekać długo na dostawę zamówionego produktu.

Wykorzystuj istniejące rozwiązania

Nie wymyślaj koła na nowo, szczególnie jeśli twoja firma nie ma własnego zaplecza technologicznego. Korzystaj z gotowych platform sprzedażowych, zamiast tworzyć własną witrynę e-commerce od podstaw - chyba że masz bardzo dobry powód żeby zbudować ją samemu. Podobnie, aby generować ruch na stroni, na początek wystarczą reklamy w Google i na Facebooku. Zwróć szczególną uwagę na słowa kluczowe, których używasz i dane demograficzne potencjalnych klientów, do których kierujesz reklamy, aby upewnić się, że przyniosą efekt. Dopiero po upewnieniu się, że masz opracowane podstawy zajmij się bardziej skomplikowanymi kwestiami.

Wybierz odpowiednie kanały dystrybucji

Jak zamierzasz dotrzeć do swoich odbiorców? Założenie strony internetowej i czekanie, że ludzie sami przyjdą, na pewno nie zadziała. Zastanawianie się jak dotrzeć do grupy docelowej, można zacząć od badania zbliżonych produktów i dogłębnej analizy tego jak można wygrać z konkurencją w najlepiej sprawdzającym się kanale ich dystrybucji. Niektóre kanały dystrybucji, takie jak portale aukcyjne i marketplace'y mogą zadziałać od razu, podczas gdy inne metody dotarcia do klientów, takie jak SEO i marketing, mogą wymagać wielu miesięcy przygotowań.

Szybka przesyłka kurierska

Nie wszystko w e-commerce dzieje się w świecie wirtualnym. W którymś momencie towar musi fizycznie dotrzeć do klienta. Tu kluczem do sukcesu jest współpraca z firmami kurierskimi. Najpopularniejszą formą dostawy jest obecnie przesyłka kurierska i dostawa do automatu paczkowego. Obie charakteryzują się bardzo krótkim czasem dostawy: maksymalnie dwa dni, zwykle doręczenie następuje już następnego dnia po nadaniu. Badania opinii klientów potwierdzają też, że czas dostawy jest dla nich bardzo ważny. Trzeba więc zadbać o to żeby sam sklep nie generował opóźnień, szybko kompletując i pakując zamówienia i nadając je, jeśli jest potrzeba, nawet kilka razy dziennie. Jeżeli jest taka możliwość, można skorzystać z usług kuriera lokalnego żeby dostarczać zamówienia tego samego dnia. Warto rozważyć też wprowadzenie darmowej wysyłki i zwrotu. Coraz częściej są one standardem w branży e-commerce. Co ważniejsze, dzięki szybkiej i taniej (najlepiej darmowej) dostawie sklep internetowy może przezwyciężyć jedną z głównych przewag konkurencyjnych handlu stacjonarnego, jaką jest możliwość natychmiastowego otrzymania produktu.

 

Artykuł sponsorowany. 

REKLAMA
Zobacz również
Kalendarz imprez
listopad 2021
PnWtŚrCzPtSoNd
 1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×