zdjecie 3934
zdjecie 3934
zdjecie 3934
2021-06-01T13:00:00+02:00 eOstroleka.pl
Region,

Wyświetlenia na YouTube - dlaczego powinieneś zadbać o ich liczbę?

REKLAMA
REKLAMA

Na Instagramie liczą się lajki i komentarze, podobnie jak na Facebooku i Tik-Toku. Co się liczy na YouTube? Przede wszystkim wyświetlenia, od nich bowiem zależy, czy film zostanie uznany za wart dalszej promocji i udostępnienia szerszemu gronu odbiorców, a przecież z reguły właśnie o to chodzi autorom i wydawcom tego typu materiałów.

Jak liczone są wyświetlenia na Youtube?

Znikające wyświetlenia na YouTube

Nie tylko liczby  

Jak liczone są wyświetlenia na Youtube?

Na samym początku warto sobie zadać pytanie o to, czym właściwie są owe "views". Po polsku tłumaczone są one bardzo różnie jako wyświetlenia, odtworzenia, oglądnięcia, odsłony czy wejścia. Wszystkie te synonimiczne określenia nie są jednak jednoznaczne, a warto tutaj podkreślić, że "views" Na YouTube to łączna liczba odtworzeń, zarówno tych nowych, jak i powracających. Warto o tym pamiętać, nie są to bowiem jedynie unikalne wejścia, ale cały ruch, który generuje dany materiał. Jakie to ma znaczenie? Wyświetlenia na YouTube warunkują w dużej mierze to, jakie możliwości promocyjne zyskuje zarówno sam film, jak i kanał. Od liczby wyświetleń zależy, czy możliwe będzie zdobycie karty na czasie, obecności na stronie głównej czy w proponowanych filmach danej kategorii po prawiej stronie kanału. Wyświetlenia warto więc pozyskiwać cały czas, natomiast z pomocą przychodzi także możliwość ich kupienia na sprawdzonych serwisach promocyjnych. Jest to wygodne rozwiązanie przede wszystkim dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę nad kanałem i wyświetlenia są im niezbędne do wygenerowania pewnego ruchu.

Znikające wyświetlenia na YouTube

Trzeba sobie również zdawać sprawę, że YouTube, podobnie jak inne media społecznościowe, obcina zasięgi i ogranicza możliwość promocji. Prowadzi także bardzo restrykcyjną politykę dotyczącą usuwania wyświetleń, jeśli uzna je za naruszenie polityki kanału. Nie liczy się ich na przykład w sytuacji, gdy filmik zostanie uznany za materiał, który ma na celu jedynie generowanie interakcji, natomiast nieposiadający żadnej wartościowej treści. Niejasne jest także do końca, jak wygląda kwestia wyświetlenia na YouTube z reklam i sposobu ich liczenia. Ostatecznie jednak statystyki wyświetleń YouTube stają się podstawą do poszerzania albo zawężania grona odbiorców poszczególnych materiałów. Sposób działania algorytmów YouTube pod tym względem jest często nie mniej tajemniczy, niż zasady rządzące obecnie polityką promocyjną Instagrama czy Facebooka, którą rozumie niewiele osób. Także i w tym kontekście możliwość dokupienia realnych wyświetleń na sprawdzonym i pewnym serwisie może okazać się istotnym wsparciem dla autorów walczących o poszerzenie grona odbiorców.

Nie tylko liczby

Koncentrując się na wyświetleniach na YouTube, nie można jednocześnie zapominać, że nie liczy się wyłącznie ich liczba. Na algorytmów liczących nie mniej ważna jest także unikalna wartość, jaką jest czas oglądania. Dopiero połączenie statystyk dotyczących wyświetleń razem z łącznym czasem oglądania danego filmu daje realną podstawę dla maszyn liczących i ustalających pozycję materiałów wśród konkurencyjnych produkcji.

Przygotowując materiał, trzeba więc nastawić się na realizację co najmniej kilku celów.

  • Przede wszystkim stworzyć trzeba wartościowy, ciekawy materiał. Jeśli jest to film o charakterze edukacyjnym, branżowym, promocyjnym, musi być on także merytoryczny. Oczywiście musi być on angażujący i zachęcający widzów do jakiejś formy interakcji, nie może jednak zostać odebrany za materiał, którego jedynym celem jest wymuszanie interakcji. Tego typu materiały mogą się okazać przeciwskuteczne.
  • Przygotowując materiał, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na jego formę. To szczególnie istotne w przypadku materiałów o charakterze reklamowo-promocyjno-edukacyjnym, które często są po prostu zbyt statyczne, podają zbyt dużo informacji, zniechęcają do ich śledzenia po pierwszej minucie. Oczywiście stworzenie dynamicznego filmu promocyjnego nie jest w przypadku niektórych branż proste, natomiast warto na to położyć duży nacisk, ponieważ będzie się to przekładało na czas oglądania filmu.
  • Koniecznie trzeba zadbać o dostępność. Standardem dzisiaj powinno być tworzenie napisów do każdego produkowanego materiału. Z jednej strony chodzi o możliwość dostępu do materiałów osób z niepełnosprawnościami, z drugiej - o dostosowanie materiałów do różnych sposobów ich odtwarzania (doskonale wiesz, że część materiałów przegląda się najpierw bez dźwięku, szczególnie jeśli udostępniane są jednocześnie w innych mediach społecznościowych - IG, FB). To wszystko trzeba brać pod uwagę.
  • W końcu film trzeba odpowiednio opisać i zareklamować. Ważny jest nie tylko opis i tytuł, ale i tagi, których użyjesz do opisania swojego filmu. O tych wszystkich elementach często się zapomina albo się je lekceważy, natomiast dla wyszukiwarek i robotów są one kluczowymi elementami. Stworzenie odpowiedniego opisu, meta opisu, dodanie słów kluczowych, zajmuje zdecydowanie mniej czasu od stworzenia materiału, a może w istotny sposób przełożyć się na możliwości jego promocji.
 
REKLAMA
Kalnedarz imprez
sierpień 2021
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21 dk22
dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28 dk29
dk30 dk31  1  2  3  4  5
×