2019-07-31T14:00:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 0 -
Region,

 Zdrowe tłuszcze w diecie – o nich nie możesz zapomnieć

REKLAMA
REKLAMA

Dieta na odchudzanie, która składa się ze zdrowych kwasów tłuszczowych, zwana jest dietą omegą. W jej jadłospisie znajduje się wysokie stężenie kwasów omega-3, które znajdują się przede wszystkim w rybach, zielonych warzywach, a także drobiu i niektórych olejach. Kwasy tłuszczowe z tej grupy są bardzo ważne dla nasze serca i przyczyniają się one do zmniejszenia zachorowania na raka. Warto jednak pamiętać, że nierozsądne spożywanie zdrowych tłuszczy może przyczynić się do rozwoju otyłości i chorób układu krążenia. Dowiedz się, jak powinna wyglądać zdrowa dieta odchudzająca i jakie kwasy tłuszczowe koniecznie powinny się w niej znaleźć.

(Zobacz naszą recenzję Nutrigo Lab Burner - https://byc-zdrowym.pl/nutrigo-lab-burner-spalacz-tluszczu-dla-osob-aktywnych-cena-sklad-opinie/)

Jak wygląda dieta omega?

Dieta omega nie jest stworzona do odchudzania, czy zmniejszenia tkanki tłuszczowej w organizmie. Ma ona na celu zmienienie naszych nawyków żywieniowych na zdrowsze, tak by w diecie znalazło się, jak najwięcej kwasów tłuszczowych omega-3. Redukcja wagi jest w tym przypadku traktowana jako skutek uboczny stosowania się do tych zasad żywieniowych. Dieta omega- 3 skupia się głównie na tym, by w naszej diecie pojawiły się zmiany, które mają szerokie korzyści płynące dla zdrowia. Dzięki temu jest to jedna z niewielu diet, które może stosować niemal każdy. Ten sposób odżywiania się jest zalecany dla osób starszych, a nawet dzieci.

Nienasycone kwasy tłuszczowe na diecie

Wykonano badania naukowe, które wykazały, że w diecie większości Europejczyków znajduje się większe stężenie kwasów omega-6 w stosunku do ilości kwasów omega-3. Co prawda wszystkie kwasy tłuszczowe mają korzystny wpływ na nasze zdrowie, ale jedynie wtedy, jeżeli dostarczamy je w odpowiednich proporcjach. Jeżeli w organizmie znajduje się wysoka dawka kwasów omega-6, a niska omega-3, to te pierwsze przyczynią się do obniżenia pracy układu odpornościowego, przez to organizm stanie się bardziej podatny na stany zapalne, a także zwiększy się ryzyko rozwoju nowotworów. Tak więc dieta powinna być tak skonstruowana, by do organizmu dostarczane były wszystkie rodzaje kwasów tłuszczowych, ale w odpowiednich proporcjach.

Kwasy omega-3 są bardzo ważne, ponieważ przyczyniają się one do rozrzedzania krwi, a dzięki temu zmniejszają one ryzyko powstawania zakrzepów, które przyczyniają się do zawałów, czy udarów. Spożywanie tych kwasów w odpowiednich proporcjach sprawia, że zmniejsza się poziom złego cholesterolu, a tym samym ryzyko rozwoju miażdżycy. Nie można jednak przekroczyć zalecanych dawek, ponieważ nadmiar kwasów omega-3 w diecie przyczynia się do zwiększenia się masy ciała, zwłaszcza u mężczyzn. Kwasy omega-3 znajdują się w największych ilościach w:
• Łososiu,
• Tuńczyku,
• Sardynkach,
• Halibucie,
• Makreli,
• Śledziu,
• Pstrągu,
• Jajkach.

Kwasy omega-6 są odpowiedzialne za przyśpieszenie gojenia się ran. Co więcej, dbają one o prawidłową pracę nerek i wątroby. Mają za zadanie obniżać poziom złego cholesterolu we krwi. Jednak ich również nie można spożywać za dużo, ponieważ ich nadmiar doprowadza do obniżenia poziomu dobrego cholesterolu. Dojść również może do odkładania się  tłuszczu w tętnicach. To dlatego ważne jest to, by dobrać produkty, które zawierają kwasy omega-6 z dobrej grupy. Kwasów omega-6 szukaj w:
• Łososiu,
• Tuńczyku,
• Halibucie,
• Siemieniu lnianym,
• Nasionach konopi,
• Pestkach dyni.

Kwasy omega-9 są niezbędnym składnikiem w diecie każdego człowieka. Przyczyniają się one do budowania błon komórkowych, a dzięki temu decydują one o ich integralności. Warto również pamiętać, że ich spożywanie przyczynia się do prawidłowego wydzielania kwasów żołądkowych. Dodatkowo mają one zapobiegać pojawieniu się kamieni żółciowych. Jednak nie należy ich spożywać w nadmiernych ilościach, ponieważ mogą one doprowadzić do uaktywnienia się komórek nowotworowych. Kwasów omega-9 najlepiej szukać w:
• Oliwkach,
• Migdałach,
• Awokado,
• Orzechach włoskich.

Gdzie szukać kwasów tłuszczowych?

W diecie omega liczy się to, by do organizmu docierały zdrowe kwasy tłuszczowe w odpowiednich proporcjach, ponieważ dzięki temu będą one hamowały aktywność komórek, które inicjują powstawanie wielu nowotworów. Tak więc w codziennej diecie nie może zabraknąć określonych składników, które pomagają uregulować ilość kwasów tłuszczowych w diecie. Należy wszystkie te produkty rozłożyć na pięć posiłków. Powinny się one również znajdować w przekąskach. Dzięki temu do organizmu dostarczymy niezbędne składniki odżywcze, które mają dbać o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. W zdrowiej diecie nie może więc zabraknąć produktów białkowych, olejów roślinnych, orzechów, a także nasion roślin. Ważne jest również, by sięgać po owoce, które są bogate w witaminę C. W zdrowiej diecie z pewnością nie powinno zabraknąć zielonych, czerwonych i żółtych warzyw. Warto wybierać rośliny strączkowe, a także produkty odzwierzęce. Nie można również zapomnieć o płynach. Należy przyjąć przynajmniej sześć szklanek płynów dziennie.

REKLAMA
REKLAMA
Kalnedarz imprez
sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30  31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1