Region, 21 stycznia 2017, 10:44

„Dobra szkoła" – reforma systemu edukacji [WIDEO]

2
7
3
Podsumowanie działań poprzedzających wprowadzenie reformy edukacji oraz omówienie spotkań z rodzicami, nauczycielami i samorządowcami – to główne tematy konferencji prasowej z udziałem Artura Standowicza, Wicewojewody Mazowieckiego oraz Aurelii Michałowskiej, Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

W ramach debat i konsultacji poprzedzających reformę edukacji, które odbywały się od września do grudnia 2016 roku pracownicy Kuratorium Oświaty w Warszawie uczestniczyli w 209 spotkaniach na terenie całego województwa mazowieckiego, w tym w: 75 spotkaniach z 1 833 rodzicami, 115 spotkaniach z 5 680 nauczycielami lub dyrektorami szkół oraz 19 spotkaniach z 450 przedstawicielami samorządów. Najczęściej poruszane tematy dotyczyły kosztów oraz kwestii techniczno-organizacyjnych wprowadzania zmian w systemie oświaty.

Mazowiecki Kurator Oświaty w styczniu bieżącego roku powołał Zespół ds. wdrażania reformy edukacji w województwie mazowieckim. Do podstawowych zadań Zespołu należą koordynacja działań informacyjnych związanych z reformą oświaty oraz zapewnienie wsparcia różnym podmiotom w okresie wdrażania zmian. Będzie też organizował spotkania z samorządami, dyrektorami szkół, nauczycielami oraz rodzicami uczniów.

Do końca marca br. jest planowanych co najmniej 57 spotkań informacyjnych skierowanych do: rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przedstawicieli samorządów. Ponadto w tym samym okresie odbędzie się około 60 dyżurów eksperckich. W Kuratorium i jego delegaturach pracownicy będą je pełnić przynajmniej raz w tygodniu do godz. 18.00.
Kładziemy bardzo duży nacisk na spotkania informacyjno-konsultacyjne, gdyż zależy nam na sprawnym wdrożeniu reformy. Jeżeli jakiś samorząd, szkoła czy grupa rodziców wyrazi taką wolę, bardzo chętnie zorganizujemy dodatkowe spotkanie - powiedziała Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty.

9 stycznia 2017 roku Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawy Prawo oświatowe oraz Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. Przewidują one modyfikację ustroju szkolnego oraz organizacji szkół i placówek oświatowych. Wprowadzanie zmian rozpocznie się od roku szkolnego 2017/2018.

Reforma edukacji jest odpowiedzią na aktualne potrzeby społeczeństwa. Zmiany są przemyślane i zaplanowane na wiele lat. Dzięki wprowadzonym zmianom szkoła będzie bardziej przyjazna dla uczniów, zwiększy się bezpieczeństwo poprzez chociażby zmniejszenie liczby uczniów w oddziałach szkolnych. To także propozycja nowych rozwiązań w rozwoju szkolnictwa zawodowego, które jest mocno powiązane z rynkiem pracy – przedstawił główne założenia i cele reformy oświaty Artur Standowicz, Wicewojewoda Mazowiecki.

Szczegółowe informacje dotyczące reformy edukacji można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej(www.reformaedukacji.men.gov.pl). Zarówno rodzice, nauczyciele oraz samorządowcy znajdą na niej odpowiedzi na pytania dotyczące zmian w oświacie. Ponadto Kuratorium Oświaty w Warszawie uruchomiło specjalny adres e-mail:reformaedukacji@kuratorium.waw.pl oraz infolinię pod numerem telefonu: 22 551 24 22, na które można kierować pytania związane z reformą edukacji. Na stronie internetowej Kuratorium funkcjonuje też specjalny dział poświęcony tylko reformie edukacji.




Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~gosc , 21:55 21-01-2017,   -
proszę o nie wciskanie tego propagandowego goebbelsowskiego gniotu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:41 22-01-2017,   -
[quote=gosc ]proszę o nie wciskanie tego propagandowego goebbelsowskiego gniotu [/quote]
Nauczyciele zwyczajnie zauważają, że absolwenci gimnazjów są przygotowani gorzej niż dawnych podstawówek i tyle. Tym się różni opinia kogoś kto siedzi w tym od lat i obserwuje to od kuchni od takich wszystkowiedzących teoretyków, którzy analizują sytuację w szkołach zza biurka, mimo że ostatni raz widzieli ją na swojej maturze. To nie socjologowie pracują w szkołach, tylko nauczyciele i to ich opinia jest tu wartościowa. Problem zaczyna się w gimnazjum, potem ciągnie się przez szkołę średnią, a następnie po skończeniu studiów wychodzi, jakich mamy geniuszy. Gdyby po wprowadzeniu gimnazjów dało się odczuć, że ludzie po średnich, po studiach coś potrafią, są lepiej przygotowani do pracy, to gimnazja nadal by były.
odpowiedz   •   oceń :  
~ zaKOD-owani , 14:19 22-01-2017,   -
[quote=gosc ]proszę o nie wciskanie tego propagandowego goebbelsowskiego gniotu [/quote]

Rozszumiały się łamy "Gazety"
Zawtórował im Newsweeka głos
Soros sypnął brzęczące monety
Dla KOD-owców, za ciężki życia los

Choć ścieli kasę nam
SB-eków serce rwie
Emerytury poszły pa!
To w partyzantce nie jest źle
Do tańca zagra nam
Michnika mowy rytm
Bruksela wspiera nas
Więc my nie wiemy co to wstyd!

Zima, mróz czy słoneczna spiekota
Przed kamerą miarowy, równy krok
To naszych celebrytów piechota
W głowach siano, nadętość, mętny wzrok

Choć ścieli kasę nam
"Artystów" serce rwie
Dotacje poszły pa!
To w partyzantce nie jest źle
Do tańca zagra nam
Michnika mowy rytm
Bruksela wspiera nas
Więc my nie wiemy co to wstyd!

I choć świetność już nasza za nami
Choć nie wiemy, gdzie wędrówki kres
To się w łajnie z ochotą taplamy
Bo na konta w walucie przelew jest!

Choć ścieli kasę nam
GW-niarzy serce rwie
Reklamy poszły pa!
To w partyzantce nie jest źle
Do tańca zagra nam
Michnika mowy rytm
Bruksela wspiera nas
Więc my nie wiemy co to wstyd
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~gosc , 21:55 21-01-2017,   -
proszę o nie wciskanie tego propagandowego goebbelsowskiego gniotu
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również