eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Czartoryski: „Jest nadzieja na obwodnicę Ostrołęki. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie”

REKLAMA
zdjecie 5850
zdjecie 5850
fot. sxc.hu fot. sxc.hu
REKLAMA

W świetle ostatnich aroganckich i skandalicznych pism, skierowanych do prezydenta Ostrołęki przez ministra transportu i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, nie należy załamywać rąk i warto zauważyć, że władza PO i PSL nie będzie trwała wiecznie.

Portal eOstroleka.pl jako jedyny zdecydował się na opublikowanie niezwykle istotnych dla przyszłości Ostrołęki dokumentów, które celowo zostały skierowane do prezydenta Janusza Kotowskiego w lipcu, tak aby jak najmniej zainteresowały opinię publiczną w naszym mieście. Zapewne pan poseł Andrzej Kania może liczyć na odrobinę mniej stresu - wiadomo - środek wakacji.

Trzeba jednak podkreślić, że sprawa dotyczy najistotniejszych spraw Ostrołęki i to na dziesięciolecia. Planowana inwestycja w elektrowni i rozbudowująca się właśnie celuloza to największe inwestycje w regionie, które mogą zapewnić rozwój miasta po roku 2020.

Niestety, mimo planowanego wielokrotnego zwiększenia ruchu samochodów ciężarowych, zgłaszanego przez wymienionych inwestorów, rządząca w Polsce koalicja PO-PSL nie chce zgodzić się na planowanie po roku 2015  budowy obwodnicy. Mimo deklaracji wkładu finansowego ze strony Ostrołęki i przedsiębiorstw, minister transportu nie zgadza się podjąć przed rokiem 2015 żadnych prac koncepcyjnych, nie zgadza się wydać na planowanie przyszłościowe ani grosza. Oczywiście można powiedzieć, że jest to decyzja zgodna z polityką PO-PSL, która zakłada już od roku 2008 wygaszanie inwestycji w Polsce wschodniej kosztem wielkich metropolii. Jednak na przykładzie Ostrołęki widać też coś jeszcze - ignorowanie przez rządzących największych (w tym prywatnych, zagranicznych) inwestorów. Dodatkowe dziesiątki a nawet setki tysięcy tirów rocznie utkną w gigantycznym korku aż do Różana.

To co w zamian proponuje minister to bezczelność posunięta do granic. Otóż Ostrołęce proponuje się dwa rozwiązania. Po pierwsze - jak napisał minister Jarmuziewicz do prezydenta Kotowskiego - miasto może dostać zgodę ministra i budować obwodnicę samo! Po drugie, proponuje się puścić ruch tirów przez plac Bema i ulicę Kilińskiego. Ciekawe, co o tym myśleć - arogancja, bezczelność czy głupota?

Jednak jest nadzieja. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie, wiecznie nie będziemy wysłuchiwać czczych opowieści polityków Platformy Obywatelskiej jak to dbają region, transport w Ostrołęce i w ogóle o świat.

Jeżeli Prawo i Sprawiedliwość wygra wybory, to powrócimy do inwestowania w Polskę wschodnią. Obwodnica zostanie wpisana w plany GDDKiA. Można zapytać skąd ta pewność? Przykłady z 2007 roku o tym świadczą. Podam tylko cztery pierwsze z brzegu: modernizacja drogi krajowej 61 z Różana do Pułtuska, rozpoczęcie realizacji i zabezpieczenie środków na budowę Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, decyzja o utworzeniu zakładu karnego w Przytułach wraz z przekazaniem środków na rozbudowę częściowo istniejących obiektów, utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej, która między innymi objęła tereny Story Enso.

Panowie z PO możecie błyszczeć jeszcze w TVN, ale tu, w Ostrołęce, taka arogancja nie przejdzie.


Arkadiusz Czartoryski

Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×