eOstroleka.pl
Polska,

Dobre perspektywy dla polskich stoczni

REKLAMA
zdjecie 8359
zdjecie 8359
REKLAMA

Polska zajmuje piąte miejsce w Europie pod względem wielkości przemysłu stoczniowego. Cały czas ma on dobre perspektywy – pomimo spadku zapotrzebowania na statki i platformy wiertnicze szanse na rozwój cały czas są m.in. w segmencie statków pasażerskich i remontów. Korzysta na tym lider rynku – Remontowa Holding.

– Jako Remontowa Holding klasyfikujemy się w pierwszej trójce największych stoczni europejskich budujących statki dla rynku offshore [do wykonywania zadań związanych z wydobyciem ropy i gazu na morzu – red.] i statki pasażersko-samochodowe – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Aszyk, dyrektor zarządzający Remontowa Holding. – Potencjał naszego przemysłu jest bardzo duży.

Remontowa Holding skupia obecnie 25 spółek, w tym dwie stocznie – Gdańską Stocznię Remontową oraz Remontowa Shipbuilding. Spółka jest liderem w Polsce w obszarze budowy, remontów i modernizacji statków oraz platform wiertniczych. Remontowa Holding w 2015 roku otrzymała tytuł najlepszego polskiego eksportera.

– Wszystkie inne rynki, na których istniejemy [poza jednostkami dla przemysłu wydobywczego – red.], czyli np. statków pasażerskich, promów napędzanych gazem LNG czy remontów, są cały czas dla nas bardzo dobre – podkreśla Aszyk.

Jak podkreśla Aszyk, zdywersyfikowana działalność pozwala na spokojne przeczekanie spowolnienia w budowie nowych jednostek dla pełnomorskiego przemysłu wydobywczego, wywołanego spadkiem cen ropy. Według niego mniejszy popyt w tym segmencie rynku będzie obserwowany przez co najmniej dwa lata.

Poza remontami statków Remontowa Holding rozwija swoją działalność w obszarze projektowania i budowy nowych statków. W ofercie spółki są m.in. promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, w tym kontenerowce arktyczne i gazowce, statki rybackie, specjalistyczne (m.in. hydrograficzne oraz holowniki) i wojskowe. Ofertę uzupełniają jednostki dla przemysłu offshore, w tym m.in. kablowce oraz statki ewakuacyjne.

Grupa kapitałowa wykonuje również liczne konwersje, czyli przebudowy statków na jednostki innego typu.

Spółka ma już silną pozycję w Europie, ale musi także mierzyć się z konkurentami z innych regionów. Jak podkreśla Aszyk, szczególnie dynamicznie rozwija się przemysł stoczniowy w Turcji.

– Dzisiaj mamy konkurencję ze strony stoczni tureckich, które nie należą do Unii Europejskiej i w jakiś sposób są dotowane przez państwo. Ale nasza renoma na rynku jest taka, że mimo wszystko klienci przychodzą do nas po statki – podkreśla Aszyk w rozmowie podczas posiedzenia Rady Związku Pracodawców Forum Okrętowego, które odbyło się w siedzibie kancelarii K&L Gates.

Źródło: Newseria
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×