eOstroleka.pl
Ostrołęka, NA SYGNALE

Fałszywy policjant i pracownik banku ponownie zaatakowali w Ostrołęce. Wśród oszukanych m.in. nastolatka

REKLAMA
zdjecie 8621
zdjecie 8621
REKLAMA

48-latka i 19-latka padły ofiarami oszustów podszywających się pod funkcjonariusza policji i pracownika banku. Obie kobiety straciły kilka tysięcy złotych. To kolejne takie zdarzenie z oszustami w naszym regionie.

Oszuści podający się za policjanta i pracownika banku zadzwonili wczoraj do mieszkańców naszego powiatu. Udało im się wprowadzić w błąd 48-latkę i 19-latka, przez co kobiety straciły ze swoich kont kilka tysięcy złotych.

Otrzymujemy sygnały, że przestępcy dzwonią również dzisiaj do mieszkańców Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego. Nie dajmy się oszukać. Informujmy o takich przypadkach Oficera Dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce dzwoniąc pod numer 47-704-14-24. Apelujemy o ostrożność!

- mówi aspirant Krzysztof Kolator z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Pamiętajmy, że pomysłowość oszustów nie zna granic. W ciągu kilku godzin mogą wykonać kilkadziesiąt a nawet kilkaset połączeń telefonicznych. Są zdeterminowani w dążeniu do wykorzystania wymyślonej historii, wprowadzenia w błąd osoby, z którą rozmawiają oraz wyczyszczenia jej konta z pieniędzy.

Oszuści mogą podawać się za policjanta, pracownika banku, wnuczka, innego członka rodziny, pracownika socjalnego, pracownika spółdzielni lub inną osobę. Za każdym razem mają w zanadrzu wachlarz różnych historii, które mają im pomóc w wyłudzeniu pieniędzy.

W ostatnim czasie przestępcy podają się za pracownika banku lub policjanta. W rozmowie z pokrzywdzonym uzyskują dane niezbędne do zalogowania się do bankowości internetowej bądź dane z karty płatniczej (imię i nazwisko, numer karty oraz trzycyfrowy kod weryfikacyjny). Mając takie informacje, szybko oczyszczają konto z pieniędzy.

Pamiętajmy o opanowaniu, czujności i rozwadze! Mogą one nas uchronić przed utratą gotówki i czyhającymi na nią przestępcami. 

ZAWSZE!!!

    Informujmy o „dziwnych” telefonach Policję i członków swojej najbliższej rodziny. W ten sposób zweryfikujmy, czy nie mamy do czynienia z oszustem;

    Pytajmy pracownika banku – dzwoniąc na dobrze nam znany numer lub infolinię, czy pracownicy banku zadają telefonicznie pytania, jakie usłyszeliśmy w rozmowie z prawdopodobnym oszustem;

    Nie wpuszczajmy do domu osób nieznanych, chociażby podawały się za przedstawicieli różnego rodzaju instytucji – umówmy się na inny termin i sprawdźmy, czy osoba o danym imieniu i nazwisku faktycznie pracuje w danej instytucji;

    Sprawdzajmy, czy osoba podająca się np. za urzędnika, czy pracownika instytucji pomocowej, posiada legitymację;

    Starajmy się zapamiętać osobę, która do nas przyszła, jej wygląd lub markę i numer rejestracyjny pojazdu, którym przyjechała; w razie kontaktu telefonicznego – należy zapisać numer telefonu tej osoby;

    Swoimi podejrzeniami podzielmy się dzwoniąc na numer alarmowy 112! Być może ktoś chce nas wprowadzić w błąd i oszukać.

 

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×