eOstroleka.pl
Polska,

GIF nakazał wstrzymanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci")

REKLAMA
zdjecie 5850
zdjecie 5850
REKLAMA

Główny Inspektor Farmaceutyczny podjął decyzję o wstrzymaniu reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci").

- Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że reklama audiowizualna produktu leczniczego Neosine prowadzona w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych oraz w kanale YouTube może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych. W treści przedmiotowej reklamy zawarty jest komunikat dźwiękowy o treści „Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine —najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej yiyzdrowial. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosina — zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Jednocześnie na ekranie ukazują się następujące komunikaty; „nie zachorowała', „szybciej wyzdrowiał°, „przyśpiesza wyleczenie', zapobiega chorobie", „Neosine — zwalcz wirusy, pokonaj infekcję'. Odbiorca reklamy otrzymuje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz w jej zapobieganiu: „nie zachorowała", „zapobiega chorobie'. Tymczasem zgodnie z zapisem w pkt 4.1 Charakterystyki Produktu Leczniczego (ChPL) - Wskazania do stosowania znajduje się zapis: „Wspomagające u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych'. - czytamy w uzasadnieniu do decyzji

Decyzja Głównego Inspektora Farmaceutycznego z pełnym uzasadnieniem (PDF)  

Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×