Główny Inspektor Farmaceutyczny podjął decyzję o wstrzymaniu reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci").
- Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że reklama audiowizualna produktu leczniczego Neosine prowadzona w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych oraz w kanale YouTube może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych. W treści przedmiotowej reklamy zawarty jest komunikat dźwiękowy o treści „Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine —najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej yiyzdrowial. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosina — zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Jednocześnie na ekranie ukazują się następujące komunikaty; „nie zachorowała', „szybciej wyzdrowiał°, „przyśpiesza wyleczenie', zapobiega chorobie", „Neosine — zwalcz wirusy, pokonaj infekcję'. Odbiorca reklamy otrzymuje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz w jej zapobieganiu: „nie zachorowała", „zapobiega chorobie'. Tymczasem zgodnie z zapisem w pkt 4.1 Charakterystyki Produktu Leczniczego (ChPL) - Wskazania do stosowania znajduje się zapis: „Wspomagające u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych'. - czytamy w uzasadnieniu do decyzji
Decyzja Głównego Inspektora Farmaceutycznego z pełnym uzasadnieniem (PDF)
GIF nakazał wstrzymanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci")
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |