eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kampania wyborcza ruszyła na dobre. Banery wyborcze kandydatów w Ostrołęce [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 8621
zdjecie 8621
REKLAMA

Już 15 października Polacy wybiorą 460 posłów i 100 senatorów w wyborach parlamentarnych 2023, tego samego dnia zagłosują również w referendum ogólnokrajowym. W Ostrołęce kampania wyborcza ruszyła na dobre. Plakaty kandydatów do Sejmu i Senatu pojawiły się w mieście - niektóre nawet na dużych budynkach mieszkalnych.

Mimo, że czasy się zmieniają i kampania wyborcza w social mediach to dziś podstawa, to jednak kandydaci wciąż stawiają na tradycyjne formy pokazania się wyborcom. W Ostrołęce wypatrzyć możemy już wizerunki wielu kandydatów na posłów i senatorów z okręgu siedlecko-ostrołęckiego. Ich wyborcze plakaty zawierają imię i nazwisko, zdjęcie kandydata, hasło wyborcze, oznaczenie komitetu, z którego startują czy też pozycję na liście.

Jakie formy kampanii wyborczej wybierają kandydaci do Sejmu i Senatu?

  • billboardy - najbardziej tradycyjna forma pokazania swojego wizerunku. Miejsc w Ostrołęce na taką formę kampanii nie brakuje. Możemy być pewni, że w miejscach, gdzie uczęszcza dużo ludzi, na pewno znajdziemy wizerunek jakiegoś kandydata;
  • banery - to mniejsze plakaty, zawieszane często na płotach prywatnych posesji. Czasami dla wzmocnienia przekazu zawiesza się po dwie lub trzy sztuki obok siebie. Na pewno zwracają uwagę i tu kandydaci wykazują się dobrą znajomością terenu, próbując znaleźć dobre miejsce, tak by kierowcy i przechodnie musieli spojrzeć "w oczy" kandydatowi lub kandydatce;
  • przyczepy - da się zauważyć także przyczepy z banerem wyborczym kandydata. Taka praktyka ma jednak jeden minus - jeżeli przyczepa zostanie postawiona na publicznym, ruchliwym parkingu, a pozostali uczestnicy ruchu drogowego będą mieli problem ze znalezieniem miejsca do parkowania, to taki kandydat może mieć problem, by zdobyć głos zdenerwowanego kierowcy;
  • ulotki - na razie nie widać, by ulotki zalały miasto. Jedynie w przypadku osobistych spotkań kandydaci wręczali ulotki przechodniom - na przykład podczas zbierania podpisów;
  • social media - wpisy w internecie to podstawa w dzisiejszych czasach. Facebook, Instagram czy nawet TikTok: nowocześni kandydaci docierają również w te miejsca;
  • osobiste spotkania - często kandydatów można spotkać chociażby na placu naprzeciwko kina. Dla wyborców mają drobne gadżety, słodycze czy ulotki. Jest to też okazja do chwili rozmowy z kandydatem.

Jaka kampania będzie najskuteczniejsza? Zobaczymy już 15 października.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×