eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Na trasę Ostrołęka – Chorzele wrócą pociągi. Jest umowa o dofinansowanie projektu

REKLAMA
zdjecie 5850
zdjecie 5850
fot. mazovia.plfot. mazovia.pl
REKLAMA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego umowę o dofinansowanie dla etapu I prac projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele". W połowie 2023 r., po 22 latach pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami. "Trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu" - wskazuje PKP PLK.

Zgodnie z postanowieniami zawartej Umowy o Dofinansowanie dla projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele", dofinansowanie etapu I prac wynosi ponad 192 mln zł netto, co stanowi ok. 80 proc. wartości inwestycji na tym etapie. Projekt zostanie sfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią.

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.

- Inwestycja obejmuje modernizację ponad 57 km linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Fundusze europejskie zostaną przeznaczone m.in. na wymianę nawierzchni torowej, przebudowę układów torowych stacji, dostosowanie peronów do osób o ograniczonej możliwości poruszania się, odnowienie kładki dla pieszych, przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury kolejowej czy instalację urządzeń do sterowania ruchem kolejowym. Po zrealizowaniu inwestycji będą uruchomione nowe połączenia, a pociągi pasażerskie i towarowe zwiększą swoją prędkość. W efekcie skróci się czas przejazdów - wskazuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

Całkowita wartość projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele" wynosi 426 810 000,00 zł. Dofinansowanie z UE dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniosło 192 919 959,16 zł.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×