Ostrołęka, 16 października 2017, 12:14

Ostrołęccy urzędnicy w Turcji. Wiemy ile kosztowała ta delegacja

6
16
5
Prezydent Janusz Kotowski podał do publicznej wiadomości informacje związane z pobytem ostrołęckich urzędników na delegacji w tureckim Kemer. Dowiedzieliśmy się m.in. jak wyglądał skład delegacji, w jakim celu pojechała ona do Turcji oraz ile kosztował ten wyjazd.

Jak poinformował prezydent Janusz Kotowski, skład delegacji ustalano w związku z konkretnymi wskazaniami zapraszających dotyczącymi obszarów współpracy obu miast. Stronę turecką miały interesować przede wszystkim sprawy oświaty, poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zarządzania oświatą w polskim samorządzie. Polskie doświadczenia w tym zakresie prezentowali Mirosław Rosak (dyrektor Wydziału Oświaty UM Ostrołęki), małżonka prezydenta Ostrołęki Ewa Kotowska (zastępca dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) oraz Halina Bartłoszewska - nauczyciel Zespołu Szkół nr 5, pełniąca funkcję tłumacza. Z kolei o zarządzaniu firmami samorządowymi ze stroną turecką rozmawiali Grzegorz Makowiecki (prezes OTBS) i Robert Juchniewicz (dyrektor MZOS-TiIT).

Do Turcji poleciały także osoby odpowiedzialne za finanse publiczne - Ewa Waszkiewicz-Sznyter (skarbnik miasta) i Ewa Żebrowska-Rosak (przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Ostrołęki). Samorząd reprezentowali także: wiceprzewodniczący rady miejskiej Wiesław Szczubełek oraz Joanna Legal, Iwona Jankowska, Maria Rochowicz, Katarzyna Dobkowska-Wiśniewska.

Delegacja, która przebywała w Turcji w dniach 9-16 września, odbyła wiele spotkań, m.in. z prezydentem Kemer Mustafą Gul, radnymi miasta Kemer, gubernatorem prowincji Antalya Mustafą Felishanem, a także dyrektorem wydziału oświaty Kemer Dervisem Tatar. Omawiano m.in. kwestie współpracy szkół, wymiany uczniów i odbywania praktyk. Z uwagi na fakt, że Kemer jest miastem turystycznym, możliwa by była współpraca w zakresie wymiany uczniowskiej z klas o profilu turystycznym.

Koszt wizyty ostrołęckich urzędników w Kemer zmieścił się w wydatkach na bilety lotnicze i wizy. Jak się dowiedzieliśmy, bilety dla wszystkich członków delegacji kosztowały 10 800 zł, a wizy 800 zł. Pobyt na miejscu opłacała strona turecka, więc łączny koszt wizyty poniesiony przez Urząd Miasta Ostrołęki wyniósł 11 600 zł.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~ostrołeczanka , 14:47 16-10-2017,   -
Bravo!  Wreszcie coś się dzieje w naszym mieście. Czekamy teraz na delegację turecką. Może nam opowiedzą o swoim pięknym kraju.
Super ze młodziez ma możliwości wyjazdów i ten pomysł z praktykami też godny uwagi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola , 14:57 16-10-2017,   -
Ja również pochwalam takie wymiany najpierw robi się grunt do współpracy a potem mogą korzystać uczniowie wiem bo sama uczestniczyłam w takich wymianach jak chodziłam do III LO
odpowiedz   •   oceń :  
~Tymek , 17:39 16-10-2017,   -
U nas w szkole w rozanie zawsze najpierw dyrekcja przeciera szlaki potem jedziemy my w tamtym roku były praktyki w Niemczech w tym roku są w hiszpani i Włoszech o czym można poczytać na stronie szkoły. A wydatki rzędu ostroleki są niewielkimi w porównaniu do zysków.
odpowiedz   •   oceń :  
~polo , 06:25 17-10-2017,   -
Szkoda, że ,,nacjonala,, nie zabrali.On by ,,nawiązał,, kontakty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ciekawska , 21:58 18-10-2017,   -
Pani Halina Bartloszewska mowi po turecku ? Przeciez Turcy nie mowia generalnie w jezyku angielskim ani rosyjskim, czym operuje pani Halina !? Dziwne !!!
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~ostrołeczanka , 14:47 16-10-2017,   -
Bravo!  Wreszcie coś się dzieje w naszym mieście. Czekamy teraz na delegację turecką. Może nam opowiedzą o swoim pięknym kraju.
Super ze młodziez ma możliwości wyjazdów i ten pomysł z praktykami też godny uwagi.
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również