Ostrołęka, 17 lutego 2017, 14:10

Pospieszne pociągi z Białegostoku do Warszawy pojadą przez Ostrołękę

18
1
9
Remont międzynarodowego szlaku kolejowego Rail Baltica wymusił na przewoźnikach poszukanie linii objazdowej na trasie Białystok - Warszawa. Jak się dowiedzieliśmy, już w przyszłym roku pospieszne pociągi ze stolicy Podlasia do stolicy kraju pojadą przez Ostrołękę. To kolejny etap ożywiania kolei na Kurpiach.

W trakcie remontu linii E75, pociągi relacji Warszawa - Białystok będą jeździć linią nr 36 Ostrołęka – Łapy oraz linią nr 32 Czeremcha – Białystok. Obecnie realizowane są prace modernizacyjne na liniach nr 31, 32 oraz 36. W ramach prac na liniach objazdowych wymienianych jest ok. 95 km torów, ponad 150 tys. podkładów oraz kilkanaście rozjazdów. Zdecydowanie wzrośnie bezpieczeństwo pasażerów oraz kierowców, dzięki przebudowie ponad 40 przejazdów kolejowo – drogowych. Na ponad 30 skrzyżowaniach toru i drogi zainstalowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Remont przejdzie również 12 mostów i wiaduktów oraz 10 przepustów. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Pociągi pasażerskie przyśpieszą nawet trzykrotnie, z 40 km/h do 120 km/h. Poprawi się także przepustowość linii.

Pociągi z Białegostoku do Warszawy i w odwrotnym kierunku będą jeździć przez Ostrołękę, ale czy w naszym mieście będą się zatrzymywać? Jeżeli tak, to mieszkańcy miasta mieliby dojazd nie tylko do Warszawy, ale i do Białegostoku, a tam również mieszka sporo studentów z naszego regionu. Decyzja w tej sprawie nie została jednak jeszcze podjęta.

- Decyzja dotycząca postoju pociągów pasażerskich na stacji Ostrołęka leży w gestii przewoźnika realizującego przewozy na danym odcinku. W związku z powyższym, ostatecznych decyzji należy spodziewać się po zakończeniu remontu linii nr 36 Ostrołęka - Łapy. Zakończenie planowane w październiku tego roku - poinformował nas Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z takiego przebiegu sprawy niezwykle zadowolony jest przewodniczący Rady Miasta Ostrołęki Jerzy Grabowski - wieloletni pracownik kolei, czyniący starania by ta odzyskała swój dawny blask. Jak podkreśla, samorząd Ostrołęki cieszy się z tego, że ostrołęcki węzeł kolejowy doczekał się dobrych czasów.

- Widać dobrą zmianę rządu Prawa i Sprawiedliwości, dba on o rozwój sieci kolejowych, które były przeznaczone nawet do likwidacji przez poprzedników. Bardzo dobrze, że linia nr 36 jest remontowana, pozwoli to na przejazd pociągów pospiesznych przez Ostrołękę i jako samorząd mamy nadzieję, że pociągi te w naszym mieście będą się zatrzymywały. Wprowadzi to duże ożywienie na stacji w Ostrołęce - komentuje przewodniczący Grabowski.

Pierwszy pociąg pospieszny na trasie Białystok-Ostrołęka-Warszawa powinien pojechać w 2018 roku. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie ostrołęcka kolej przeżywa dobry czas: remontowane są linie nr 29 (do Tłuszcza) oraz 36 (do Łap), a w planach jest duży remont linii nr 35 (w kierunku Szczytna), dzięki któremu możliwa będzie podróż pociągiem na Warmię i Mazury, w tym do lotniska Szczytno-Szymany. Być może to nie koniec dobrych informacji - więcej o kolei w naszym mieście przeczytacie już wkrótce w naszym serwisie.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 15:53 17-02-2017,   -
   POCIĄG PRZEZ  STACJĘ   OSTROŁĘKA  TYLKO  POJADĄ  BEZ  ZATRZYMANIA  .               TYLKO  FIUKNIE  NA  STACJI  OSTROŁĘKA  .
odpowiedz   •   oceń :  
~SG , 16:49 17-02-2017,   -
O ludzie, ale ociężały umysł. Co to za koleś ten Grabowski?
Przecież o takich objazdach trąbi się od lat, a inwestycje były uwzględnione w Krajowym Programie Kolejowym zanim ta hołota przejęła stery.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:53 17-02-2017,   -
[quote=SG ]O ludzie, ale ociężały umysł. Co to za koleś ten Grabowski?
Przecież o takich objazdach trąbi się od lat, a inwestycje były uwzględnione w Krajowym Programie Kolejowym zanim ta hołota przejęła stery. [/quote]
mówić to sobie można, bo słowa nic nie kosztują, a tobie przydałoby się trochę kultury prostaku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Sławek , 18:35 17-02-2017,   -
myślę że będzie się opłacało zatrzymać i zmienić lokomotywę na elektryczną w dalszą podróż do Warszawy bo jest o wiele taniej
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:38 17-02-2017,   -
Fantastyczna informacja! I o to chodzi eOstrołęka, publikujcie pozytywne info a nie tylko samobojstwa jak pewien parszywy portalik :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:52 18-02-2017,   -
Właśnie że się zatrzyma na zmianę lokomotywy.
odpowiedz   •   oceń :  
~allensteiner , 15:25 19-02-2017,   -
Pociągi w Ostrołęce muszą stawać bo do Łap nie ma przecież druta. Najpewniej jakaś spalinówka będzie podjeżdżać w O-ce i w Łapach biorąc elektryka z całym składem na hak. To będzie dużo szybszy zabieg niż całkowita zmiana loków dwa razy na trasie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kris , 20:24 19-02-2017,   -
Prędkość dla pociągów pasażerskich na trasie Tłuszcz Ostrołęka to Tłuszcz - Mostówka 100km/h Mostówka - Wyszków 80km/h Wyszków - Przetycz 60km/h Przetycz- Gierwaty 80km/h Gierwaty - Ostrołęka 60km/h a przez stacje Ostrołęka to max 40km/h no objazd że ho ho i były dwa czy trzy remonty miedzy Tłuszczem a Ostrołęką bo było jeszcze wolniej i przez najblizsze kilka lat zadnego wiecej remontu nie bedzie od Tłuszcza do Ostrołęki
odpowiedz   •   oceń :  
~dawny miłośnik kolei , 12:55 20-02-2017,   -
Postój na stacji Ostrołęka,  w przypadku takiego objazdu,  będzie nawet niejako wymuszony. Zmiana lokomotywy na elektryczną. Tak mi się przynajmniej wydaje. Na D. Centralny diesla raczej nie puszczą, więc zamiast wymieniać lokomotywę na W.Wschodniej zrobić to w Ostrołęce. Jakaś baza chyba jeszcze pozostała ? A przy okazji postoju technicznego może być i handlowy.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~Gość, 15:53 17-02-2017,   -
   POCIĄG PRZEZ  STACJĘ   OSTROŁĘKA  TYLKO  POJADĄ  BEZ  ZATRZYMANIA  .               TYLKO  FIUKNIE  NA  STACJI  OSTROŁĘKA  ....
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również