2019-01-21T18:09:23+01:00 eOstroleka.pl 2 1 9 77.8%
Ostrołęka,

Radny Popielarz upomina prezydenta Kulika. "Może przydałoby się szkolenie?"

REKLAMA
7
2
66
Najlepszy komentarz
~lex, 18:22 21-01-2019,   81%
Hmmm, jakby to napisać...przyganiał kocił garnkowi. Rzecz ujmując ściśle urząd miasta nie jest "jednostką samorządu terytorialnego":) Jednostką jest gmina, miasto, powiat, województwo. Urząd miasta (gminy) jest jednostką organizacyjną gminy:)
odpowiedz   •   oceń :  
Radny Mariusz Popielarz z Koalicji Obywatelskiej na dzisiejszej sesji rady miasta starł się z prezydentem Łukaszem Kulikiem. Poszło o kwestie formalne podejmowania uchwał. "Może szkolenie w tym zakresie by się przydało?" - pytał radny.

- Otrzymaliśmy projekt uchwały. Projekt ten został przedłożony nam przez skarbnika miasta, opatrzony podpisem i pieczęcią skarbnika. Skarbnik nie posiada inicjatywy uchwałodawczej. Skarbnik może reprezentować prezydenta, ale w sytuacjach kiedy działa w ramach pełnomocnictw i upoważnień. W tym przypadku nie wiemy czy skarbnik działa samodzielnie czy w ramach upoważnień. W mojej ocenie nie jest to projekt uchwały, którym powinniśmy się zajmować jako rada - mówił radny Koalicji Obywatelskiej Mariusz Popielarz.

W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że prezydent Ostrołęki jest w dobrym humorze.

- Tydzień temu rozmawialiśmy przy okazji wręczenia pucharów na turnieju, pan wicestarosta mnie pyta "Co tam macie za problem w mieście?", a ja mówię: "Generalnie pan radny nas ciągle o jakieś pieczątki pyta" - żartował Łukasz Kulik. Później doprecyzował, że skarbnik miasta działała z jego upoważnienia.

Radny Popielarz nie zamierzał jednak odpuszczać.

- Pan prezydent kieruje pracami Urzędu Miasta, jest to jednostka samorządu terytorialnego, w której powinna być przestrzegana instrukcja kancelaryjna. Z tego wynika, że ona nie jest przestrzegana, zresztą nie po raz pierwszy. Pan prezydent może mówić, że się czepiam o pieczątki, ale pana prezydenta zapytam o coś, o co wielokrotnie pytałem. Jeżeli raz, drugi mówi się o uzasadnieniu dla projektu uchwały, to traktujmy siebie poważnie. Jaki jest cel i powód podjęcia uchwały? Chciałbym jako radny przeczytać to - wyjaśniał.

Ze strony radnego padły też mocne słowa.

- Jeżeli pani skarbnik jest upoważniona przez pana prezydenta, to niech używa pieczątki "z upoważnienia prezydenta". Z tego wynika, że pani skarbnik nie zna instrukcji kancelaryjnej i nie wie, jaka instrukcja obowiązuje w Urzędzie Miasta Ostrołęki. Może szkolenie w tym zakresie by się przydało? - zapytał.

Dla pewności, zarządzono przerwę, podczas której dokonano istotnej korekty. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2019-2036 została przez radnych przyjęta.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~WESOŁEK, 18:19 21-01-2019,   66%
OJ,,,CHYBA COŚ NIE TAK ZACZYNA SIĘ DZIAĆ W TYM UKŁADZIE ???  >< TO ??? DAJE WIELE DO ????? MYŚLENIA  >< CZYŻBYŚMY Z DESZCU PO ,,,,RYNNĘ WPADLI
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:21 21-01-2019,   78%
Tak to jest kiedy koniecznie chciało się trochę porządzić bo lubi. Tylko jeszcze coś trzeba wiedzieć.
odpowiedz   •   oceń :  
~lex, 18:22 21-01-2019,   81%
Hmmm, jakby to napisać...przyganiał kocił garnkowi. Rzecz ujmując ściśle urząd miasta nie jest "jednostką samorządu terytorialnego":) Jednostką jest gmina, miasto, powiat, województwo. Urząd miasta (gminy) jest jednostką organizacyjną gminy:)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:30 21-01-2019,   50%
@~lex Hmmm pan radny chyba trochę odleciał. Dobrze że po tylu latach w strukturach samorządu i wojewódzkiego i miejskiego zauważa instrukcję kancelaryjną _ oooo. To jednak o nie instrukcję powinno chodzić. Acz pieczątka prezydenta że prezydent wie o czym rada będzie radzić powinna być bez wątpienia tudzież parafka,  uzasadnienie również co do istoty. Oj te kompetencje
odpowiedz   •   oceń :  
~OBSERWATOR, 18:24 21-01-2019,   68%
Nasz prezydent to fachura co mu tam jakieś instrukcje kancelaryjne chyba wie lepej!!! Przeciesz szkołe ukończył z wysoką średnią
odpowiedz   •   oceń :  
~Profesor Doktor, 20:19 21-01-2019,   92%
@~OBSERWATOR Na Wikipedii jest napisane że ostrołęcki WSAP
odpowiedz   •   oceń :  
~OBSERWATOR, 20:55 21-01-2019,   69%
@~Profesor Doktor Tak na WSAP pobierał cenne nauki wg moich informacji średnią miał 2,7 czyli dość wysoką boorąc pod uwagę poziom instytutu bolka i lolka
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:27 21-01-2019,   44%
Brawo Popielarz ucz ich . prezydent nie zna podstawowych regół
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:48 21-01-2019,   63%
A ty ucz się podstawowych reguł pisowni polskiej. Potem ucz i pouczaj innych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:58 21-01-2019,   62%
co zabolało, i dobrze, ma bolec i to długo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Robert, 18:30 21-01-2019,   64%
Prezydent to juz sie wypowiedzal na temat niejakiego doradcy inwestycji.
Wstyd. Powinien podać się do dymisji
odpowiedz   •   oceń :  
~były urzędnik, 18:32 21-01-2019,   56%
szanowny Popielarz za kadencji prezydenta Załuski nazywany "małym Rysiem" - trochę "liznął przepisów obowiązujących w samorządach ale nie upoważnia to do udawania "PROFESORA", bo do tego to jeszcze mu bardzo daleko. Przydałaby się odrobina pokory panie radny - nie od razu Kraków zbudowali.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:44 21-01-2019,   57%
@~były urzędnik Dobrze ze tępi niekompetencje obecnej władzy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:52 21-01-2019,   60%
Taki z niego „tempiciel lemingów”:))
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:54 21-01-2019,   59%
Pan Popie....  wybrany przez mieszkańców powinien wspóldziałać na rzecz miasta a nie jątrzyć. Działać pomagać organizować sypać pomysłami korzystać z funduszy wojewódzkich itd.itp. Tego oczekują od radnego wyborcy. Na bok indywidualne ambicje! To miasto dla wszystkich!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:00 21-01-2019,   50%
@~były urzędnik Bardzo dobrze że radny reaguje, a co ma tylko przyklaskiwać P. Kukilwi, i tak robią co chcą, tak trzymac RADNI.BRAWO
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 21-01-2019,   50%
dobrze radny działa,tak trzymac.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:11 21-01-2019,   44%
Nie! dla glupoty!

Brawo Popielarz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:15 21-01-2019,   41%
BRAWO P.Popielarz, jestesmy z Panem,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:16 21-01-2019,   40%
Popielarz to wspaniały RADNY.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:21 21-01-2019,   50%
To co dobrego zrobił? Bo nie wiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:29 21-01-2019,   48%
bardzo duzo
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:38 21-01-2019,   47%
Czyli co? Proszę wymienić chociaż jeden i będzie ok.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:53 21-01-2019,   80%
na dzisiejszej sesji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:04 21-01-2019,   46%
Złośliwość! Gdyby była dobra wola i dobro miasta to podpowiedziałby w porę a nie na sesji. Czy zasadna ta uwaga to są wątpliwości. Rzeczywiste poczynania w wymiarze materialnym. O to nam chodzi mieszkańcom.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:33 21-01-2019,   50%
Dla ludzi bez kompetencji też a co tam
odpowiedz   •   oceń :  
~..., 23:50 21-01-2019,   34%
Szczególnie dla ciebie wsioku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:12 22-01-2019,   60%
Twoim zdaniem pan Popielarz  powinien przymykać oko na nieprawidłowości. Czyli "róbta co chceta i jak chceta" bo "to miasto dla wszystkich".
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:12 21-01-2019,   75%
A co sie stało z Kamerzystą!?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:24 21-01-2019,   82%
Taśma się skończyła i film się urwal
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:12 22-01-2019,   67%
może popłynął w jakiś rejs? Ciekawe czy zobaczymy film.
odpowiedz   •   oceń :  
~ostrołęczanin:, 19:54 21-01-2019,   60%
ostrołęczanin:
Panie Prezydencie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację w całości ponosi dyr. i v-ce dyr.Wydziału Organizacji i Obsługi Rady Miasta. Śmię twierdzić, że jest to działanie celowe mające na celu skompromitowanie Pana. Dokąd te Panie tak dobrze opłacane będą sprawować te funkcje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:18 21-01-2019,   58%
@~ostrołęczanin: Niekompetentny Kulig
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:37 21-01-2019,   50%
@~ostrołęczanin: za zadnego rządzącego takich rzeczy nie było, co teraz
odpowiedz   •   oceń :  
~PANIE PREZYDENCIE JEST PA, 20:41 21-01-2019,   67%
P
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:44 21-01-2019,   42%
Jest pan przyszłością Ostroleki
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:29 21-01-2019,   50%
kto to taki, ta przyszłośc Ostrołęki??? Bo nie panimaju?
odpowiedz   •   oceń :  
~Prawicowiec, 19:19 22-01-2019,   -
Pan PIS
odpowiedz   •   oceń :  
~Sk/mUTEK, 21:19 21-01-2019,   75%
Artykuł wyżej opisuje że pan prezydent wybrał na członka rady nadzorczej jakiegoś członka PO.
Czyli mam pytanie ?
Czy pan prezydent pomaga członkom PO lub PSL.
Przed tym jak dostanie od nich kopa w..
Czy po tym jak dostanie od nich kopa w ..
Bo to by dużo mówiło nam na temat charakteru
sytuacji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:30 21-01-2019,   67%
@~Sk/mUTEK taak,tak,tak
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:53 21-01-2019,   70%
Przecież Kaszana ma pełnomocnictwa to może on podpisywać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:25 21-01-2019,   50%
Szacun za świeżość umysłu!

Kaszana może jeśli ma pełnomocnictwo!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:55 21-01-2019,   37%
Oczywiście, nasz p.Prezydent przyszłość Ostroleki .
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:49 21-01-2019,   67%
Raczej zagłada Ostrołęki !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:19 22-01-2019,   60%
chyba tylko razem z Tobą, ta nasza przyszłość???? Hahaha
odpowiedz   •   oceń :  
~Trik prezydenta, 22:46 21-01-2019,   59%
Jak nie ma odpowiedzi,nie wie ,jest niepoinformowany to dla odwrócenia uwagi i ,,zadymienia” włącza mu sie średniej jakości żart . Brawo p.Popielarz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:48 21-01-2019,   60%
Brawo panie Popielarz. Wysłać te watache na obowiązkowe szkolenie głównie z zasad obycia i kultury.Zero kompetencji i przygotowania ani praktycznego ani prawnego ani merytorycznego !Co to ma być ?To nie sklep ogrodniczy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:06 21-01-2019,   67%
Brawo Maniek!Na głupotę i niekompetencje należy reagować !A swoją drogą wstyd ,żeby popełniać tak podstawowe błędy .Przejdzcie się Państwo na to szkolenie dla dobra miasta
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:34 21-01-2019,   25%
Nie ma co się czepiać o pieczątki.  Najważniejsze, aby kasa się zgadzała w budżecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan, 23:53 21-01-2019,   65%
Kamera przećwiczył prezydenta ,teraz Popielarz go upokorzył. Ma facet racje to nie przedszkole tylko sesja rady miasta i nic nie robi się na widzi mi sie!!!  Kulik nie nadaje sie na prezydenta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:22 22-01-2019,   82%
@~Jan a zachoiwują sie jak przedszkolaki, P.Kukik dzisiaj dobry humor i jest na TAK, a jutro już NIE, to zabawa w ciuciu babkę, jaki wstyd dla naszego miasta. Co tu się porobiło po zmianie władzy.???Nie wytłumaczalne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:18 22-01-2019,   75%
@~Jan Otóż to!
odpowiedz   •   oceń :  
~Remek w kwestii formalnej, 02:49 22-01-2019,   67%
Klub PO jest w koalicji formalnej, czy nieformalnej co do nowego prezydenta? Z jednej strony robi błoto w czasie rady za chwilę przytula radę nadzorcza OTBS. Jak kopanie po kostkach się nie skończy to opozycja w RM może być za chwilę dwóch braci. Dla pozostałych radnych radnych był do przyjęcia.Ponadto głąby. Projekt nigdy nie wymaga ostatecznego podpisu. Takiego podpisu wymaga uchwała  mająca moc prawną, czyli przegłosowana przez radę. :-D
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:29 22-01-2019,   50%
@~Remek w kwestii formalnej Remus daj se sia....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:29 22-01-2019,   75%
Dorobku na rzecz miasta  tego radnego to ja nie znam,  Figurant. Zawód dyrektor
odpowiedz   •   oceń :  
~geos, 08:38 22-01-2019,   60%
Kasandry lokalnego chowu i wymiaru, hiobowi kurierzy, śledziennicy....   macie okazję do wylewania żółci.  Korzystanie nakręca plotę, magiel, podnosi niebezpiecznie ciśnienie...  Przerost formy nad treścią
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:04 22-01-2019,   67%
Podejrzewam że właśnie połowa komentujących nie głosowała ani na Pana Ł. K ani na Pana J. K .Poprostu nie podobają im się poczynania nowo wybranej wĺadzy tak jak to jest w moim przypadku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:19 22-01-2019,   43%
za to, jaką pieczątkę przystawić odpowiada obsługa rady, Pan Prezydent nie musi wiedzieć, z czasem nauczy się i tu jest pytanie, czy nadal trzymać wokół siebie osoby powiązane z byłym układem, które czyhają tylko aby Pana skompromitować
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:20 22-01-2019,   60%
Uczyć to się trzeba było wcześniej.Jak się obejmuje prominentne stanowisko, to trzeba być do tego przygotowanym.
odpowiedz   •   oceń :  
~lechin1, 10:09 22-01-2019,   75%
PAN RADNY POPIELARZ POWINIENN ZWRÓCIĆ SIĘ DO PRZEWODNICZĄCEGO RADY DLACZEGO,GO DOPUŚCIŁ DO PROCEDOWANIA PROJEKTU UCHWAŁY  WNIESONEGO PRZEZ NIEUPRAWNIONY PODMIOT.STATUT MIASTA STANOWI,ŻE TAKIM PODMIOTEM JEST PREZYDENT MIASTA.W PRZYPADKU NIEMOŻNOŚCI ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA.SKARBNIK MIASTA NIE MOŻE BYĆ WNOSZĄCYM PROJEKT I RÓWNOCZEŚNIE GO KONTRASYGNOWAĆ.DZIWIĘ SIĘ,ŻE PAN PRZEWODNICZĄCY RADY NIE DOPILNOWAŁ OBOWIĄZUJĄCEGO STATUTU MIASTA I DOPUŚCIŁ DO JEGO NARUSZENIA !
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 10:12 22-01-2019,   67%
To urzędnicy odpowiadają za materiały przygotowane na sesję, a przecież mają wieloletnią praktykę, więc o co chodzi? Celowo to zrobil, wsadzili Prezydenta na minę. A Pani Skarbnik przecież z doświadczeniem i też zachowuje się niekompetentnie? Wszyscy chcą ośmieszyć Prezydenta?
odpowiedz   •   oceń :  
~A świstak, 19:32 22-01-2019,   100%
@~Ja A kaszana siedzi i griluje kaszanke
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:18 22-01-2019,   72%
Tak wszyscy chcą ośmieszyć Prezydenta, ktoś tu lubi teorię spiskową. Gdyby sam nie dawał powodów do śmiechu to nikt by się nie śmiał
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:23 22-01-2019,   75%
Prawda!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:15 22-01-2019,   34%
Dajcie szansę p.Prezydentowi . Nie odrazu Kraków zbudowali. Pozdrawiam
odpowiedz   •   oceń :  
~Ryszard, 21:30 22-01-2019,   50%
W tym przypadku nie wiemy czy skarbnik działa samodzielnie - skoro Pan Popielarz nie wie to niech się dopyta i nie wypowiada się za wszystkich.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.