2019-02-19T11:48:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 6 83.3%
Powiat ostrołecki,

Samorządowcy planują „skrót” do Via Baltica [ZDJĘCIA]

REKLAMA
fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA
5
1
21
Najlepszy komentarz
~gość, 14:09 19-02-2019,   84%
Równie prezydent może zorganizować spotkanie i zaprosić wójta , tylko trzeba mieć konkretne propozycje . Ale cóż tak działają???????
odpowiedz   •   oceń :  
Przedstawiciele lokalnych samorządów rozmawiali w Troszynie o planach związanych z budową węzła włączeniowego do Via Baltica, który powstać ma w Śniadowie i będzie dużym udogodnieniem dla mieszkańców całego powiatu ostrołęckiego.

W spotkaniu zorganizowanym przez wójta gminy Troszyn, Edwina Mierzejewskiego uczestniczyli przedstawiciele samorządów Czerwina i Rzekunia. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce reprezentował Stanisław Kubeł oraz Krzysztof Parzychowski. W spotkaniu uczestniczył także Marcin Grabowski, radny sejmiku województwa mazowieckiego.

- Pomimo że mamy podział dróg na wojewódzkie, powiatowe, gminne, to dobrze, gdy tworzą one spójną sieć komunikacyjną i gdy da się nimi w miarę łatwo, szybko i przyjemnie poruszać. Stąd też chcemy porozmawiać zarówno o przyszłości, jak i o tych zadaniach, które są w trakcie realizacji. Jednym z naszych wyzwań jest skrót Ostrołęka - Via Baltica. Gmina Troszyn przystąpiła do prac planistycznych już wcześniej. Mamy wyznaczony tzw. "korytarz", w którym chcielibyśmy zlokalizować wspomniany skrót - od gminy Rzekuń. W planie doszliśmy do rogatek Suska. Wyszliśmy także z obwodnicą Troszyna do Pisk. Chcielibyśmy oczywiście jak najbardziej wyprostować drogę w jej przebiegu, ale do tego potrzebne są wspólne działania samorządów. - mówił wójt gminy Troszyn Edwin Mierzejewski, posiłkując się  przygotowanymi planami.  

Jak wynika z przygotowanych przez wójta Mierzejewskiego planów, przy tej trasie mogłyby także również drogi bisowe oraz ścieżki rowerowe poza pasem drogowym. Wójt Troszyna poddał również pod dyskusję, czy tak ważna droga nie powinna zostać podniesiona do kategorii drogi wojewódzkiej bądź powiatowej. Zwrócił się do radnego Marcina Grabowskiego o przychylność w sejmiku woj. mazowieckiego dla tej inwestycji, zwłaszcza na komisji infrastruktury.  - Musimy zastanowić się nad źródłami finansowania, by wykupić grunty i zrealizować samą inwestycję – mówił wójt Mierzejewski.

Zaproponował, by po spotkaniu każdy z partnerów przyjął strategię, jakie działania podejmie i w jakim zakresie.

- My jesteśmy przygotowani do etapu wykupu gruntów. Na sesji rady gminy, w marcu, chcemy uchwalić plan zagospodarowania. Mamy tereny inwestycyjne, ok. 500 ha, gdyby ktoś szukał miejsca na lokalizację przedsiębiorstwa -  - powiedział wójt Troszyna.

Po wójcie głos zabrał starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.

- Długo jeździłem na narady dotyczące Via Baltici, żeby włączyć do niej węzeł Śniadowo, bo nie było go w planach. Pierwotnie trasa biegła „bisówką”, którą jechałoby się do Ostrowi Mazowieckiej, wzdłuż drogi Via Baltica. Rozwiązanie dla nas bardzo niekorzystne, ponieważ mieszkańcy tych terenów, nie mogliby się od razu wpiąć w Via Baltica. Musieliby korzystać z innych dróg, aby dojechać do węzłów włączeniowych -  pod Łomżą, albo pod Ostrowią Mazowiecką. Zmagania trwały około dwóch lat. Teraz już węzeł Śniadowo  został potwierdzony – powiedział starosta Kubeł.

Mówiąc o finansowaniu, starosta przywołał Fundusz Dróg Samorządowych, w którym jest możliwość uzyskania 80 proc. dofinansowania, jak również nową perspektywę unijną, do której to zadanie już zostało zgłoszone.

- Spodziewam się, że z trasy będzie korzystała znaczna część Ostrołęki. Część wybierze jadąc do Warszawy trasę przez Goworowo, bo bliżej. Ale jeśli ktoś będzie chciał się dostać do Via Baltica, to będzie najkrótsza droga do węzła włączeniowego. Do węzła w Knurowcu ok. 40 km, do węzła w Śniadowie o połowę krócej – dodał starosta.

Nawiązując do przebiegu trasy, starosta mówił, że do wyboru jest realizacja po starym śladzie, bądź też należy zastanowić  się, w którym miejscu  przebieg ma być starym śladem, a w którym poprowadzony nowym.

- Być może trzeba na kolejne spotkanie zaprosić też miasto i w ten sposób sporządzić szerszą reprezentację samorządu, tak żebyśmy widzieli całą  trasę od Ostrołęki  - dodał Kubeł

Starosta podkreślił też, zwracając się do wójtów, że na gruntach przy tej drodze  należy planować tereny inwestycyjne.

- Jeżeli gdzieś mają u nas być tereny inwestycyjne, to właśnie  między Ostrołęką a węzłem włączeniowym Śniadowo. To tylko 20 km od Via Baltica – przekonywał.

To było pierwsze z roboczych spotkań - wkrótce planowane są następne.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 11:53 19-02-2019,   45%
Mój boże Grabowski!!!! Do tej pory znany był jako prowadzący piłkarzy w Gimn nr1. A teraz już mu nie zależy na sporcie? To on urzędnik? Niebywałe!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:06 19-02-2019,   67%
I dobrze, że ktoś z nas został radnym województwa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:07 19-02-2019,   30%
Z nas? Czy z was? W domyśle prawy i sprawiedliwy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:46 19-02-2019,   21%
Wstyd dla wójta Troszyna , że zapomniał zaprosić Prezydenta Ostrołęki. Ale cóż, tak działają pisiory.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 14:09 19-02-2019,   84%
Równie prezydent może zorganizować spotkanie i zaprosić wójta , tylko trzeba mieć konkretne propozycje . Ale cóż tak działają???????
odpowiedz   •   oceń :  
~skk, 12:25 20-02-2019,   50%
@~gość A co po konkretach? Byl kiedyś konkretny prezydent co obwodnice zaczął budować. Konkretnie ! I co ? Nie spodobał sie ludziom. To może jednak lepiej gadać, snuc plany i mieć wizje na przyszłość.
odpowiedz   •   oceń :  
~social-worker, 14:18 19-02-2019,   32%
Interesy, interesiki lokalnych sołtysów. A tu aż się prosi przedłużyć DK 53 do S61 po śladzie Antonie - Nożewo - Tobolice - Czarnowiec - Rabędy - Chrostowo - Piski - Gostery. Załatwiając tym samym obwodnicę Ostrołęki.  Kurpie z za rzeki zyskują nowy most i okno na świat, a warszawka ma dwie dogodne trasy na mazury. Z czasem domykamy obwodnicę Czrnowiec - Rzekuń - Laskowiec, mamy prawdziwą obwodnicę obsługującą całe miasto i sąsiednie gminy.
Jeden warunek Droga Krajowa!!! 3 lub 4 pasy najlepiej klasy "S" żadnych ścieżek rowerowych i tym podobnych spowalniaczy, bo znowu wyjdzie coś na kształt "skrótu" do Warszawy przez Pasieki.  
Koncepcja gratis, pozdrawiam. s-w
odpowiedz   •   oceń :  
~bob, 17:54 19-02-2019,   18%
@~social-worker Pan starosta ma co najmniej oryginalne podejście do rozwiązań komunikacyjnych i planowania inwestycji. Najpierw chce budować trzeci most w Teodorowie, który nikomu się nie przyda (nikt nie będzie nadrabiał kilkunastu kilometrów żeby przekroczyć rzekę), teraz planuje skrót wygwizdowiem. Do Via Baltiki można prosto dojechać DK61. Jest to najkrótsza droga dla kierowcy który i tak będzie jechał na północ bo taki jest zamysł tej ekspresówki. Obwodnica Łomży będzie przebiegać kilka km od granic miasta w stronę Ostrołęki zatem dojazd do tej drogi będzie wynosił niecałe 30km.

Teraz pytanie: Po co pakować kilka/dziesiąt/set milionów w drogę której nikt nie będzie brał pod uwagę przy planowaniu podróży?

SEDNO: Czy nie lepiej lobbować na rzecz:
-poszerzenia do dwóch pasów DK61 w stronę Łomży + budowy obwodówek Miastkowa i Drogoszewa do węzła DK61/obwodnica Łomży?
-przebudowy drogi na Goworowo i dalej w stronę S8 i Warszawy z obwodnicami Goworowa, Żabina etc.?
-dokończenia budowy obwodnicy/średnicówki Ostrołęki z trzecim mostem w południowej części miasta, poszerzenia Warszawskiej i przebudowy r. Siemowita tworząc sprawną wylotówkę na Pułtusk?

A może chodzi o dziewicze tereny i możliwość zrobienia interesu na ziemiach które obecnie mają znikomą wartość?
odpowiedz   •   oceń :  
~ja, 16:05 19-02-2019,   18%
Niech wójt z Troszyna weźmie się za autobusy.To skandal żeby w ferie nie było żadnych autobusów z O ki do Troszyna i z Troszyna do Ostrołęki.Do takiej małej wioski podmiejskie jeżdżą do Drweczy a do Troszyna nie mogą?Jeszcze do gminy Troszyn pewnie wójt nie ma pieniędzy...
odpowiedz   •   oceń :  
~Rys, 16:23 19-02-2019,   22%
Przecież to tylko pierdzenie. Radny Mazowsza Grabowski w opozycji. Jaka jego siła Tam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:28 19-02-2019,   39%
Ile to planów drogowych już było. Ach !
odpowiedz   •   oceń :  
~Ccccccc, 18:07 19-02-2019,   43%
Spokojnie, jeśli przetarg wygra Ostrada to ukończenie można rokować na 2368 rok... A właśnie jak tam temat gigantycznej inwestycji obwodnicy Pasiek i ronda na krajówce do Ostrowi? Skończą na dwustulecie odzyskania niepodległości czy trzeba będzie przesunąć termin?
odpowiedz   •   oceń :  
~do socjal ......., 18:42 19-02-2019,   88%
Otwórz sobie mapę i zobacz co wymyślasz?  Po pierwsze  realizowany zjazd z via baltyka będzie w Nadborch przy Piaskach. Po drugie ,samochody jadąc do Ostrołęki  zjada na tym zjeździe bo stąd do Ostrołęki to ok.20km. Po trzecie  , gmine Czerwin i Troszyn rozjadą ciężarówki  stąd potrzeba ominięcia  Pisk, Troszyna i Zamościa. Tyle w temacie.  Dobrze ,że wymienione gminy chcą zadbać o bezpieczeństwo i konfort mieszkańców ,ale do zrealizowania tego potrzeba współpracy gmin i powiatu.Pozdrawiam w.m
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 23:43 19-02-2019,   30%
@~do socjal ....... Gdzie zjadą na tym zjeździe??? Jadąc S61 od północy zjadą w Łomży na DK61 bo stąd do O-ki jest najkrótsza droga. Jadąc S8 od strony Warszawy zjadą w Knurowcu (osobowe) lub przed Ostrowią (ciężarowe). Gdzie Rzym a gdzie Krym, ludzie o czym wy gadacie!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:09 20-02-2019,   100%
@~, O czym ty piszesz? Tu chodzi o to, by do Warszawy z Ostrołęki jechać jak najszybciej. Np. jedziesz przez Rzekuń, następnie przed Zamościem wjeżdżasz w nową drogę prowadzącą poza obszarem zabudowanym w okolice Pisk, potem wjeżdżasz na Via balticę, jedziesz do Ostrowi, Wyszkowa do Warszawy.
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 10:54 20-02-2019,   38%
Do Warszawy??????? Do węzła w knurowcu przez Długosiodło jest 59km, przez Śniadowo 103km. Kto normalny nadrobi 40km?
odpowiedz   •   oceń :  
~local, 19:58 19-02-2019,   14%
Bezsensowna droga do nikąd.
Zamiast wykorzystać i zmodernizować obecne drogi to na siłę próbują coś uskuteczniać bez żadnego uzasadnienia ekonomicznego.
Przecież każdy jadąc do Ostrołęki lub z musiałby nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów.
Nie lepiej zainwestować w obwodnicę Miastkowa, budowę bisówek w Rydzewie ze zdjęciem ograniczenia prędkości i poszerzenie całej drogi do węzła z Via Baltica - Łomża.
Wystarczy już porażka z "skrótem do wyszkowa" ta droga jest zmarnowaniem pieniędzy. Żadne skrócenie drogi, żadne przyspieszenie po trasie czy zwiększenie bezpieczeństwa. Jedyny plus że niektóre dziury połatają w ten sposób.
odpowiedz   •   oceń :  
~., 23:36 19-02-2019,   0%
@~local Dokładnie.  Jadąc do Warszawy nikt nie nadrobi kilkudziesięciu kilometrów. Jadąc na północ każdy wybierze DK61 bo tą drogą będzie najbliżej w tym kierunku. Coś nam ten Stasiu się ostatnio rozkojarzył i za bardzo traci kontakt z rzeczywistością.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:08 19-02-2019,   39%
Dlaczego w Śniadowie? Bliżej w Gosterach.
odpowiedz   •   oceń :  
~1234, 21:43 19-02-2019,   84%
W POWIECIE NIE  WYPOWIADAJĄ UMÓW  CARITASOWI TYLKO PLANUJĄ  Via BalticĘ Z OSTROŁĘKI DO TROSZYNA , A POCO ,A POTO ŻEBY LUDZIOM SIĘ LEPIEJ ŻUŁO I TAK TRZYMAĆ.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zbigniew Dąbrowski, 15:14 20-02-2019,   -
Ten węzeł zwany "Śniadowo" będzie w miejscowości Gostery.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
maj 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  1  2