2018-02-10T09:00:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 0 -
Ostrołęka,

Z archiwum: O rentowności linii kolejowych w 2000 roku

0
0
5
Stowarzyszenie Kolej Beskidzka dotarło do archiwalnego dokumentu, pokazującego rentowność linii kolejowej w Polsce w 2000 roku. Badano pokrycie przewozów pasażerskich przychodami ze sprzedaży biletów. Na schemacie znalazły się dwie linie kolejowe z Ostrołęki: do Szczytna i Tłuszcza.

W 2000 roku nierentowna była linia kolejowa nr 35 łącząca Ostrołękę ze Szczytnem. Połączenia między tymi miejscowościami generowały pokrycie kosztów w wysokości poniżej 20 procent. Linia nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz była bardziej rentowna, przychody z biletów pozwalały na pokrycie kosztów od 30 do 50 procent.

Efektem nierentowności linii nr 35 było zakończenie przewozów pasażerskich z Ostrołęki do Szczytna. Ostatni pociąg pojechał tą trasą 9 czerwca 2001 roku.



Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 10:45 10-02-2018,   100%
Doprowadza się do nierentowności i zamyka. Najpierw następuje ograniczenie prędkości przez braki remontów i konserwacji urządzeń. Później ogranicza się ilość pociągów na trasie co przynosi spadek ilości pasażerów a potem przy braku zainteresowania władz lokalnych kolej zamyka linie. Wszyscy są szczęśliwi. Kolej, że nie musi inwestować, Transport samochodowy się rozwija, wzrasta zużycie paliw płynnych (zyski koncernów paliwowych). Na końcu cieszą się złomiarze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wkurzony, 11:14 10-02-2018,   -
METROPOLI LOMZY NAWET NA MAPIE NIE MA
odpowiedz   •   oceń :  
~Polak, 11:54 10-02-2018,   100%
Nasze tereny to już chyba Polska C lub D.
Nawet tory zwijają
odpowiedz   •   oceń :  
~Wkurzony, 16:19 10-02-2018,   100%
WSZYSTKO PRZEZ PSEUDO POLITYKOW TAKICH JAK CZARTORYSKI I WSZYSCY MU PODOBNI
odpowiedz   •   oceń :  
~WKURZONY, 16:21 10-02-2018,   -
W TYM SERWISIE E OSTROLEKA TO CHYBA WSZYSCY Z LOMZYCY SIEDZA,PRZYJECHALI NAZREC SIE DO NAS
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~Gość, 10:45 10-02-2018,   100%
Doprowadza się do nierentowności i zamyka. Najpierw następuje ograniczenie prędkości przez braki remontów i konserwacji urządzeń. Później ogranicza się ilość pociągów na trasie co przynosi spadek ilości pasażerów a potem przy braku zainteresowania władz lokalnych kolej zamyka linie. Wszyscy są szczę...
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również