7 chętnych do zaprojektowania obwodnicy Ostrołęki

29 sierpnia, w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty na projekt obwodnicy Ostrołęki, tym razem do przetargu zgłosiło się 7 firm. Będzie to już trzecia próba wyłonienia wykonawcy projektu.
Przetarg dotyczył opracowania Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania „Budowa Obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53”. Inwestycja planowana jest na terenie Ostrołęki oraz gmin Olszewo-Borki i Lelis.
Spośród wszystkich oferentów najtańszą okazała się oferta firmy Transprojekt z Warszawy na kwotę 2 847 511,50 zł brutto i jest ona o ponad 350 000 wyższa od zaplanowanego przez GDDKiA budżetu, który wynosi 2 496 900 zł brutto.
W tej sytuacji inwestor może po raz koleny uniewżnić przetarg lub znaleźć dodatkowe środki na projekt. Decyzję poznamy zapewne w najbliższym czasie.
Jest to już trzecie podejście Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wyłonienia wykonawcy, poprzednie przetargi unieważniono z powodu kwot przekraczających budżet jaki założył inwestor.
Planowany harmonogram realizacji:
- 2022r. ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i Buduj”:
- 2023r. podpisanie umowy z Wykonawcą
- 2025r. - 2027r. realizacja robót budowlanych.
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Bo tyle skorzystają na tej "inwestycji" .
Hahahahahah
215. Przebudowa drogi powiatowej nr 3208W (Wielbark) - gr. woj. Zaręby na odcinku od km 10+150 do km 11+140, stanowiącej dojazd do mostu na kanale Omulew - Płodownica
Inwestor: POWIAT PRZASNYSZ
Termin rozpoczęcia: rok 2019
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 1,76 mln zł
214. Przebudowa nawierzchni ulic w Przasnyszu (ul. M. Slodowskiej - Curie; Klonowa, Ogrodowa, Chełchowskiego)
Inwestor: MIASTO PRZASNYSZ
Termin rozpoczęcia: rok 2019
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 0,87 mln zł
213. Przebudowa drogi powiatowej nr 2572W od km 0+430,00 do km 2+215,00; Przebudowa drogi powiatowej nr 2573W Goworowo - Ponikiew Duża - Kunin od km 0+000,00 do km 1+086,00; Przebudowa drogi powiatowej Szczawin - Grodzisk Mały od km 0+000,00 do km 0+530,00
Inwestor: ZDP OSTROŁĘKA
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 4,48 mln zł
212. Przebudowa drogi gminnej numer 196012N Debówko - Romany, gm. Szczytno
Inwestor: GMINA SZCZYTNO
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 1,37 mln zł
211. Przebudowa drogi powiatowej Kuzie - Charubin na długości 2,095 km
Inwestor: ZDP OSTROŁĘKA
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 1,59 mln zł
210. Rozbudowa drogi krajowej nr 53 na odcinku Rozogi - Dąbrowy
Inwestor: GDDKiA OLSZTYN
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 26,83 mln zł
209. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 600 w msc. Mrągowo w zakresie jezdni, chodnika i zatok autobusowych - Etap I
Inwestor: ZDW OLSZTYN
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 2,73 mln zł
208. Przebudowa drogi powiatowej Nr 2566W Grodzisk - Goworowo od km 8+671,00 do km 14+853,00 i od km 14+900,00 do km 15+734,00
Inwestor: ZDP OSTROŁĘKA
Termin rozpoczęcia: rok 2018
Termin zakończenia:
Wartość kontraktu: 3,58 mln zł
Jak zrobić skrót który by odciążył ruch lokalny w mieście?
Jak czytamy w specyfikacji zamówienia: Warianty trasy drogi krajowej przebiegać będą po zachodniej stronie miasta Ostrołęka (z możliwością przecinania granicy miasta), w rejonie miejscowości: Nożewo, Kordowo, Stepna Michałki, Grabowo, Olszewo-Borki, Nakły, Kruki, Białobrzeg Bliższy, Łazy, Antonie, Siarki, Szwendrowy Most).
W specyfikacji zapisano też dokładnie granice zleconego opracowania:
„Początek - początek trasy założono po południowo-zachodniej stronie miasta Ostrołęka, pomiędzy miejscowościami Dobrołęka i Nożewo, jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 61.
Koniec - koniec trasy założono po północno-zachodniej stronie miasta Ostrołęka, w rejonie skrzyżowania istniejącej drogi krajowej nr 53 z drogą powiatową nr 2535W (wraz z przebudową skrzyżowania), jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 53”.
Wspomniana tu droga powiatowa to trasa na Baranowo. Tak więc planowana obwodnica zaczynałaby się w okolicach Nożewa i kończyła w okolicach trasy na Baranowo.
Kalnedarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
19 | 20 | 21 |
![]() |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | ![]() |
![]() |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |