eOstroleka.pl
Ostrołęka,

„Konsumencie poznaj swoje prawa”

REKLAMA
zdjecie 1524
zdjecie 1524
REKLAMA
zdjecie 1524
15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce propagowano wiedzę konsumencką.  O ochronie praw konsumenta opowiadał, na spotkaniu z młodzieżą, pan Andrzej Bednarczyk – Miejski Rzecznik Konsumentów.

Młodzież dowiedziała się, że w przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznicy udzielają porad prawnych, interweniują u przedsiębiorców (np. poprzez przeprowadzenie mediacji lub pouczenie) czy pomagają w przygotowaniu pozwu.
Korzystając  z ulotek, plakatów,  prezentacji multimedialnej uczniowie mogli dowiedzieć się o nowych uregulowaniach prawnych dotyczących konsumenta, które obowiązują od 25 grudnia 2014 r.

Młodzież ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych wśród społeczności szkolnej przeprowadziła konkursy, np. na określanie w handlu postaw asertywnych, uległych i agresywnych, na rozpoznawanie znaków związanych z obrotem towarowym, na wskazywanie uprawnień przysługujących konsumentowi, czy na wskazywanie uczciwych i nieuczciwych praktyk handlowych.

„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – te słowa, wypowiedziane 15 marca 1962r. przez Prezydenta Stanów Zjednoczonych J.F. Kennedy’ego, w związku z przyjęciem ustaw związanych z ochroną praw konsumentów, powinny być dla każdego przedsiębiorcy wskazówką przy opracowywaniu standardu obsługi klientów.  
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24  25 dk26  27  28
dk29  30  1  2  3  4  5
×