eOstroleka.pl
Ostrołęka,

„Konsumencie poznaj swoje prawa”

REKLAMA
zdjecie 2860
zdjecie 2860
REKLAMA
zdjecie 2860
15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce propagowano wiedzę konsumencką.  O ochronie praw konsumenta opowiadał, na spotkaniu z młodzieżą, pan Andrzej Bednarczyk – Miejski Rzecznik Konsumentów.

Młodzież dowiedziała się, że w przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznicy udzielają porad prawnych, interweniują u przedsiębiorców (np. poprzez przeprowadzenie mediacji lub pouczenie) czy pomagają w przygotowaniu pozwu.
Korzystając  z ulotek, plakatów,  prezentacji multimedialnej uczniowie mogli dowiedzieć się o nowych uregulowaniach prawnych dotyczących konsumenta, które obowiązują od 25 grudnia 2014 r.

Młodzież ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych wśród społeczności szkolnej przeprowadziła konkursy, np. na określanie w handlu postaw asertywnych, uległych i agresywnych, na rozpoznawanie znaków związanych z obrotem towarowym, na wskazywanie uprawnień przysługujących konsumentowi, czy na wskazywanie uczciwych i nieuczciwych praktyk handlowych.

„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – te słowa, wypowiedziane 15 marca 1962r. przez Prezydenta Stanów Zjednoczonych J.F. Kennedy’ego, w związku z przyjęciem ustaw związanych z ochroną praw konsumentów, powinny być dla każdego przedsiębiorcy wskazówką przy opracowywaniu standardu obsługi klientów.  
Kalendarz imprez
listopad 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31  1 dk2
dk3 dk4 dk5 dk6  7 dk8 dk9
dk10 dk11 dk12  13  14 dk15  16
dk17  18 dk19  20 dk21  22  23
dk24  25 dk26  27  28  29  30
×