eOstroleka.pl
Ostrołęka,

„LINIA” opracuje projekt założeń Miejskiego Systemu Informacji

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA

Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe „LINIA” z Wrocławia opracuje projekt założeń Miejskiego Systemu Informacji dla Ostrołęki. Oferta wrocławian została wyłoniona w przetargu.

Celem projektu jest uporządkowanie zasad prezentowania informacji w przestrzeni publicznej poprzez ujednolicenie elementów informacji występujących w przestrzeni miasta oraz zasad poruszania się w niej tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo i zbudować jednolity wizerunek miasta Ostrołęki. Miasto dzięki  nowemu oznakowaniu powinno stać się bardziej przyjazne i łatwiejsze do poruszania się po nim dla mieszkańców, ale przede wszystkim dla naszych gości.

Między innymi System obejmie  projekty tablic naściennych i wolnostojących w układzie modułowym oraz słupów niezbędnych do prawidłowego oznakowania obszarów Systemu, w tym:
- tablice z nazwami ulic,
- numeracje budynków,
- oznakowanie granic osiedli oraz innych obszarów Systemu,
- tablice drogowe wskazujące drogę do osiedli i innych znaczących punktów miasta Ostrołęki,
- tablice kierujące do ważnych miejsc, urzędów, atrakcji miasta,
- słupki zawierające oznakowanie wskazujące drogę do np.: toalet, bankomatów i innych użytecznych miejsc,
- tablice rozprowadzające pieszych,
- znakowanie alternatywnych form transportu miejskiego, w tym: ścieżki rowerowe,
- oznakowanie zabytkowych budynków, pomników, patronów ulic, skwerów, parku i innych atrakcji,
c) elementy spełniające funkcję witaczy, przy trasach wjazdowych do miasta.
d) punkty informacyjne (jednostronne, wielostronne, podświetlane) w układzie modułowym pozwalającym integrować różne elementy systemu np. informacja o mieście, komunikacja miejska, informacje kulturalne.
e) nośniki informacji miejskiej, w tym informacje Rad Osiedlowych (tablice ogłoszeniowe, słupy informacyjne),
f) znakowanie poziome obejmujące swym zakresem:
- znakowanie chodników, krawężników, przystanków komunikacji, ścieżek rowerowych,
- sposoby wyznaczania obszarów pełniących określone funkcje (np. obszar przystanku dla pieszych, czy parkingu rowerowego),
- znakowanie uzupełniające podstawowe znakowanie systemu (piktogramy, strzałki kierunkowe, ważne informacje),
- punkty orientacyjne (np. oznaczone kodem) i przeniesione na mapki sytuacyjnej Miasta.

W skład MSI wejdzie najprawdopodobniej  System Informacji Komunikacji Miejskiej – zawierający min.:
a) system znakowania (kolorystyka, zestaw piktogramów informacyjnych) środków komunikacji,
b) rozkład jazdy,
c) słupy informacyjne dwustronne i jednostronne,
d) słupy podświetlane,
e) mapki sieci połączeń,
f) plany trasy pojazdu (wewnątrz pojazdów),
g) znakowanie wiat i przystanków
h) rekomendacje z zakresie preferowanych form wiat przystankowych,
i) znakowanie poziome – chodniki, krawężniki, pas jezdni.

Kompleksowo rozwiązane powinny zostać preferowane formy i założenia małej architektury  miejskiej m.in.:
- stojaki rowerowe,
- ławki,
- kosze na śmieci,
- punkty wody pitnej

Wrocławska firma będzie miała na opracowanie tych założeń 12 miesięcy.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×