eOstroleka.pl
Ostrołęka,

89. uczniów z subregionu ostrołęckiego otrzymało stypendia

REKLAMA
zdjecie 5382
zdjecie 5382
REKLAMA

10 najlepszych tegorocznych stypendystów odebrało dziś umowy stypendialne, natomiast 15 najzdolniejszych ubiegłorocznych stypendystów otrzymało wyróżnienia oraz listy gratulacyjne. Nagrodzeni zostali także ich nauczyciele-opiekunowie. Była to także doskonała okazja do zaprezentowania ich osiągnięć.

Wielu uczniów na Mazowszu, mimo iż osiąga sukcesy w nauce, nie ma wystarczających środków, aby w pełni rozwijać swoje zainteresowania. Taką szansę daje im stypendium unijne dla najzdolniejszych uczniów.

W tym roku o stypendia ubiegało się 542 uczniów, otrzyma je natomiast 500 najzdolniejszych z nich. Z ubieganiem się o stypendia najlepiej poradzili sobie uczniowie z subregionu radomskiego – stypendia będzie pobierało tam aż 127 uczniów. Na drugim miejscu znalazła się młodzież z subregionu siedleckiego – w sumie 92 uczniów.

W subregionie ostrołęckim stypendia będzie pobierało 89 uczniów, w warszawskim i okołowarszawskim – 88, ciechanowskim – 70 , natomiast płockim – 34. Stypendia otrzyma w sumie 262 gimnazjalistów i 238 uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Stypendia zostały przyznane na okres 12 miesięcy, czyli od 1 września br. do 31 sierpnia 2011 r. Łączna kwota stypendium to 4 560 zł, czyli 380 zł miesięcznie. Uczniowie będą mogli przeznaczyć je m.in. na zakup pomocy naukowych, sprzętu komputerowego czy opłacenie kursów języków obcych.

Każdy uczeń będzie rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności pod kierunkiem nauczyciela-opiekuna. Nauczyciel pomoże uczniowi dobrze wykorzystać stypendium. Będzie również na bieżąco monitorować jego osiągnięcia edukacyjne. Każdy z nauczycieli otrzyma wynagrodzenie za pracę z uczniem. Wyniesie ono 700 zł brutto.

Podczas spotkania 15 najlepszych uczniów z ubiegłorocznej edycji programu stypendialnego odebrało listy gratulacyjne. Nagrodzeni zostali także ich nauczyciele-opiekunowie. Była to także doskonała okazja do zaprezentowania osiągnięć uczniów. W ubiegłym roku, dzięki stypendiom uczniowie mogli pogłębiać swoją wiedzę i realizować wiele ciekawych projektów. Brali udział i zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach m.in. fizycznej, historycznej, literatury i języka polskiego, konkursach wiedzowych – Archimedes, Mazowieckie Talenty, Regionalny Konkurs Ortograficzny, a także warsztatach i seminariach naukowych.

Podczas konferencji swoje osiągnięcia mieli możliwość zaprezentować:

uczeń liceum z regionu ciechanowskiego, finalista Olimpiady Fizycznej;
uczennica gimnazjum z regionu ciechanowskiego, która przygotowała prezentację własnej gminy w języku angielskim i zajęła I miejsce w konkursie historycznym;
uczeń liceum z regionu ostrołęckiego, finalista Olimpiady Historycznej, który prowadził badania nad Powstaniem Listopadowym i publikuje swoje prace na portalu internetowym historia.org.pl;
uczennica gimnazjum z regionu ostrołęckiego, która realizowała projekt badawczy pt. „Fenologia lasu”;
uczennica z regionu ostrołęckiego, laureatka konkursu „Rzeźbiarze powierzchni ziemi”, przygotowała wykłady oraz projekty – „Fenologia rodzin pająków”, badanie czystości wody metodą wskaźników biologicznych, „Bocian biały – zachowanie par lęgowych”;
uczeń z regionu płockiego, który realizował projekt dotyczący historii regionu w okresie II wojny światowej;
uczennica z regionu płockiego, która prowadziła badania i doświadczenia przyrodnicze m.in. obserwacje ptaków synatripijnych, założyła hodowlę ryb akwariowych, prowadziła badania pod mikroskopem;
uczennica z regionu radomskiego, która brała udział w konkursach ornitologicznych, prowadziła prace badawcze nad inwentaryzacją bociana białego na terenie powiatu zwoleńskiego, prowadziła badania na temat awifauny miasta Zwoleń. Wyniki jej badań zostały opublikowane w prasie regionalne i specjalistycznej;
uczennica z regionu radomskiego, uczestniczka Olimpiady Literatury i Języka Polskiego oraz Regionalnego Konkursu Ortograficznego, prowadziła projekt badawczy „Zapożyczenia językowe. Anglicyzmy we współczesnym języku polskim”;
uczeń z regionu radomskiego, który interesuje się matematyką, stworzył poradnik dla uczniów „Procenty zastosowanie w zadaniach praktycznych”. Prowadzi także blog internetowy „Matma według Szwenia”. Oprócz tego opracował i przeprowadził ankietę w szkole na temat wpływu metod aktywizujących na procesy uczenia się;
uczeń z regionu siedleckiego, dwukrotny stypendysta, rozwijał swoje zainteresowania z zakresu astrofizyki – brał udział w zajęciach z programowania w języku C++ oraz badał termiczną rozszerzalność powietrza w warunkach normalnych w pracowni chemicznej Akademii Podlaskiej;
uczennica z regionu siedleckiego, która interesuje się matematyką i ekonomią, brała udział w projekcie szkolnym Archimedes oraz Mazowiekcie Talenty, zajęła IV miejsce w Europie w konkursie ekonomicznym VBC;
troje uczniów z Warszawy zaprezentowało swoje projekty – „Matematyka w architekturze”, „Carving – rzeźbienia owoców i warzyw, „Magia liczb”.
Stypendia unijne dla uczniów to jedne z bardziej oczekiwanych działań w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Pomoc skierowana jest do młodzieży uzdolnionej, pochodzącej z niezamożnych rodzin. W tym roku szkolnym na stypendia zarezerwowano ok. 2,1 mln zł. Alokacja środków finansowych na realizację projektu stypendialnego w latach 2007–2013 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wynosi 15 mln zł.

Projekt realizowany jest przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 - Priorytetu IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie, Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.3. Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych.



Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×