Uproszczony
Dla wszystkich osób mających dostęp do internetu. Wypełnienia się wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej. Przesyła go do właściwego powiatowego urzędu pracy i umawia się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych.
W pełni elektroniczny
Skierowany do osób, które posiadają bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub mogą opatrzyć wniosek podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej. Załącza się skany wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i składa bezpieczny podpis elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP na wniosku i załącznikach. Następnie przesyłamy wniosek wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Wnioskodawca ma możliwość określenia również formy, w jakiej chciałby otrzymać decyzję urzędu – w postaci elektronicznej lub tradycyjnej.
Zobacz najnowsze ogłoszenia pracy
Tryb uproszczony umożliwi skrócenie do minimum czasu oczekiwania na obsługę w urzędzie pracy – dla wnioskodawcy wyznaczony zostanie termin wizyty. Usprawni to także pracę urzędników odpowiadających za rejestrację.
Natomiast korzystając z trybu w pełni elektronicznego bezrobotny bądź osoba poszukująca pracy ma możliwość zarejestrowania się w urzędzie pracy i uzyskania statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy bez konieczności wizyty w urzędzie pracy.
Bezrobotni i osoby poszukujące pracy mogą rejestrować przez internet za pomocą strony www.praca.gov.pl.