2020-10-24T19:06:00+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Demonstracja przed biurem PiS! Ostrołęcki protest przeciwko orzeczeniu TK [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
REKLAMA

Przed biurem poselsko-senatorskim Prawa i Sprawiedliwości przy ulicy Korczaka w Ostrołęce odbył się protest przeciwko orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję eugeniczną za niezgodną z konstytucją.

W czwartek Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepis zezwalający na aborcję w przypadku dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu jest niezgodny z konstytucją. Ten wyrok Trybunału wywołał protesty w polskich miastach. W Warszawie protestowano m.in. przed domem prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego.

W Ostrołęce demonstranci zebrali się w sobotę 24 października przed biurem poselsko-senatorskim parlamentarzystów PiS - Arkadiusza Czartoryskiego i Roberta Mąmątowa. Demonstranci - głównie młodzi ludzie - przynieśli ze sobą znicze, które postawiono przed wejściem do budynku. Przed wejściem do budynku napisano na chodniku "Prawa kobiet to prawa człowieka".

Na miejscu pojawiła się policja, która nadawała komunikaty z apelami o odpowiedzialną postawę oraz o narażaniu się na odpowiedzialność karną, jeżeli nie będą przestrzegane zalecenia epidemiczne.

Ostrołęka nie będzie milczeć

- powiedziała jedna z uczestniczek protestu. "Siła jest kobietą"; "Wolność słowa", "Moje ciało to mój wybór", "Walczcie z wirusem, a nie z kobietami", "Oddajcie nam wolność", "Prawo do aborcji", "Chcę mieć wybór", "Rewolucja jest kobietą", "Piekło kobiet", "Młodzi decydują" - skandowali uczestnicy. Zabrzmiało także hasło... "Precz z komuną".

Pojawiły się także hasła wulgarne, jak "j...ć PiS". Po zaintonowaniu tego hasła jedna z demonstrantek została wylegitymowana przez policję.

W końcu manifestanci opuścili ulicę Korczaka i przemieszczali się ulicami miasta. Marsz przeszedł m.in. ulicami Sienkiewicza, Goworowską, Fieldorfa "Nila", Kopernika i ponownie Sienkiewicza, z powrotem po siedzibę PiS. Jak dowiedzieliśmy się od osób idących na czele pochodu, była to spontaniczna inicjatywa. Maszerujących eskortowała policja, a za radiowozami jechały auta, których kierowcy trąbiąc wyrażali solidarność z protestującymi.

Zobacz zapis naszej transmisji na żywo:

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Real, 19:29 24-10-2020,   57%
Siła.jest kobietą, tak jak porażka, zdrada i głupota  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 19:55 24-10-2020,   50%
@~Real Czy ci ludzie są napewno dobrze wyedukowani ? Czy wiedzą co to jest życie ? Czy tylko tak za tłumem wypie...?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 19:58 24-10-2020,   54%
@~Real Widać sami młodzi w samochodach i trąbią. Co wy wiecie o życiu na razie wam w głowach dobra zabawa i dla aborcja jest dla was najlepszym rozwiazaniem. Odpowiedzialności wam brakuje. Trzeba brać za swoje decyzje odpowiedzialność.
odpowiedz   •   oceń :  
~głąb, 20:00 24-10-2020,   42%
@~Real Czy rumiany to    ....    kapuściany ?
odpowiedz   •   oceń :  
~GOŚĆ 88, 21:09 24-10-2020,   62%
@~Real Kobieta przedstawi prawdę o tych co domagają się prawa do MORDERSTWA NIEWINNYCH DZIECI  TVP 1  godz 21,30
''NIEPLANOWANE ''
odpowiedz   •   oceń :  
~sss, 21:14 24-10-2020,   32%
@~Ja Jakby twoja stara wiedziała kogo wydali na ten świat też by zrobiła zabieg. Już wiesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Nie odpuszczać, 08:16 25-10-2020,   54%
@~Ja Ci ludzie są bardzo dobrze wyedukowani i mają pełne prawa protestować, w Polsce od 15 roku życia można współżyć seksualnie. Ponad 80% Polek i Polaków jest przeciwna tym zmianom. Chcecie na siłę Polakom narzucać swoje ideologie.
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 08:37 25-10-2020,   50%
@~Ja Palisz papierosy? Jesz zbyt dużo? Cukrzyca, nowotwór, choroby krążenia? Nie będziemy Cię leczyć, bo musisz brać odpowiedzialność za swoje decyzje!
Jakim prawem ktoś chce nakazywać matce urodzić dziecko które po porodzie zaraz umrze, rośnie bez główki, bez mózgu z jednym okiem. Kim ty jesteś ze chcesz skazywać kobietę i jej partnera na cierpienie, a niejednokrotnie na śmierć?  
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 08:38 25-10-2020,   52%
@~GOŚĆ 88 Prawda w TVP? Nie bądź śmieszny!!!  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 09:54 25-10-2020,   48%
@~PiSuardessa Kim Ty jesteś, że chcesz usprawiedliwić morderstwo dzieci złym samopoczuciem rodziców? Wyrok TK nie zabrania aborcji przy zagrożeniu życia matki lub ciąży w wyniku czynu zabronionego. Podałaś skrajne uszkodzenia płodu ale co w przypadku np. zespołu downa? Dać prawo do mordowania? Nikt nie neguje cierpienia rodziców i nieudolność państwa po urodzeniu takiego dziecka ale to dalej nie usprawiedliwia mordowania
odpowiedz   •   oceń :  
~do PIS aparatczyka, 09:58 25-10-2020,   59%
@~Kolosyt A ile dzieci z zespołem downa adoptowałeś, wychowałeś? Wyrok upartyjnionego TK? Czemu nikt nie pyta Polaków o zdanie? Każdy odpowie za swoje czyny przed Bogiem, a nie przed partią.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 10:16 25-10-2020,   42%
@~do PIS aparatczyka Ilu żebraków przyjełaś pod dach? Mordować? Z niektóre czyny odpowiada się też przed sądem nie tylko przed Bogiem
odpowiedz   •   oceń :  
~KK, 10:34 25-10-2020,   55%
@~Kolosyt Pajacu z PIS więcej pomogłam potrzebującym niż ty nakradłeś.
odpowiedz   •   oceń :  
~cała prawda, 10:35 25-10-2020,   56%
@~Kolosyt Nie przed sądem, a przed partią.  
odpowiedz   •   oceń :  
~lol, 19:36 24-10-2020,   53%
Jeb.ć PiS. #pisoff  
odpowiedz   •   oceń :  
~Pis, 19:58 24-10-2020,   53%
@~lol A Ciebie pierwszego  
odpowiedz   •   oceń :  
~Dziewica, 20:18 24-10-2020,   54%
@~lol Rolnicy przybywajcie z gnojówką. Teraz.
odpowiedz   •   oceń :  
~jo, 20:36 24-10-2020,   25%
@~Pis Ty masz już po temacie pisiaku
odpowiedz   •   oceń :  
~Janosik, 09:31 25-10-2020,   23%
@~lol Jerzy G. zsiądź z rowerka i reaguj. Dopiero na 11 listop wrzucić zdjęcie z flagą??? i to wszystko co dla pisu robisz???
odpowiedz   •   oceń :  
~Glupolu, 19:41 24-10-2020,   58%
Przecież to SLD w 97 ustanawiał więc czemu pretensja do pisu że działa zgodnie z konstytucja? Kolejne dzielenie narodu w ciężkich czasach. Weźcie się ludzie do roboty a nie za takie głupoty  
odpowiedz   •   oceń :  
~12345, 19:59 24-10-2020,   55%
@~Glupolu No to zgodnie z Konstytucją zapraszam do pomocy w opiece rodzinom z dziećmi, które niektórzy nazywają warzywkami
odpowiedz   •   oceń :  
~Tyle w temacie, 20:00 24-10-2020,   49%
@~Glupolu Synku PiS od dawna dzieli i skłóca  
odpowiedz   •   oceń :  
~Elo, 19:42 24-10-2020,   52%
No Arek to masz pojechane 😂
odpowiedz   •   oceń :  
~Rumak Rimiany, 19:49 24-10-2020,   38%
.
.
.
.

Rumiany się pojawił ?
Porozmawiał ? Wytłumaczył prawdę najjaśniejszą tej młodzieży ?
.
.
.
.
odpowiedz   •   oceń :  
~G, 19:49 24-10-2020,   51%
Zwykli chuligani? Prozabijaniu dzieci? Moze sie myle? Nie wiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Suweren, 19:59 24-10-2020,   47%
@~G Księża i PiS niech chowa te dzieci upośledzone a  dziś okrada i nie pomaga
odpowiedz   •   oceń :  
~ja, 20:06 24-10-2020,   69%
@~Suweren Czyli uważasz że to dzieci i chcesz je zabijać?
Nie rozumiem tego wszystkiego
odpowiedz   •   oceń :  
~opa, 20:41 24-10-2020,   46%
@~Suweren Ksiądz to co najwyżej wyru..a a nie wychowa.
odpowiedz   •   oceń :  
~***** ***, 08:18 25-10-2020,   48%
@~ja De bilu nie pamiętasz jak twój PIS potraktował rodziny niepełnosprawnych?  
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 18:10 25-10-2020,   50%
@~***** *** Lepiej niepełnosprawnych zabić, gdy dojdziecie do władzy?
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 19:50 24-10-2020,   32%
Rolnicy też chcą mieć wolność a nie zakazy  w chodowaniu zwierząt czy chodować na uboju rytualny czy chodować norki na futra  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ink, 19:54 24-10-2020,   51%
To skrajnie nie odpowiedzialne, kto zorganizował ten protest. Jest środek pandemii !!!  
odpowiedz   •   oceń :  
~Al, 19:55 24-10-2020,   50%
@~Ink Zgadzam się organizatorów powinno się ukarać.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Pis, 20:04 24-10-2020,   35%
@~Ink Pis
odpowiedz   •   oceń :  
~pleban, 20:04 24-10-2020,   50%
@~Ink Akurat w środku pandemii zamiast przegłosować ustawę to kucharka kaczego "wyrok" wydała z Piotrowiczem i Pawłowską.
odpowiedz   •   oceń :  
~r, 20:39 24-10-2020,   39%
@~Ink Są rzeczy ważniejsze jak jakaś pandemia.
odpowiedz   •   oceń :  
~KT, 20:50 24-10-2020,   46%
@~Ink Many prawo walczyć o nasze prawa do wolności i wyboru. To skrajnie nieodpowiedzialne w dobie pandemii zmieniać prawo na takie, na które nie ma przyzwolenia społecznego w tak wielkim stopniu  
odpowiedz   •   oceń :  
~R, 10:29 25-10-2020,   43%
@~Al Nigdy więcej PiS  
odpowiedz   •   oceń :  
~ostra., 20:01 24-10-2020,   57%
Komuch i pozostałość po komunie znam tą blondynkę patologia czerwona bez Boga
odpowiedz   •   oceń :  
~Pispatologia, 20:05 24-10-2020,   42%
@~ostra. Piszesz o sobie
odpowiedz   •   oceń :  
~yo, 21:17 24-10-2020,   28%
@~ostra. Jeb.ć kościół, walić ta mafię w czarnych sukniach
odpowiedz   •   oceń :  
~Marcin, 20:17 24-10-2020,   70%
Nie strzelam w sylwestra,uwolnij karpia ratujmy norki!Hmm...zabije dziecko w łonie bo będzie chore i nie znajde na nie czasu bo moja kariera w branży IT i lubie podróżować.Logika feministek.
odpowiedz   •   oceń :  
~koko, 21:18 24-10-2020,   30%
@~Marcin Zastanowiłby a się co napisałeś jak kiedyś staniesz przed takim dylematem.
odpowiedz   •   oceń :  
~as, 23:09 24-10-2020,   87%
@~koko Ale TK nie rozprawiał nad tym dylematem, tylko stwierdził czy dziecku należy się ochrona czy nie.
Dylemat to jedno, zabijanie to drugie.
odpowiedz   •   oceń :  
~ciemnota, 09:51 25-10-2020,   32%
@~as Ale TK jest upartyjniony. Czemu nikt nie pyta POLAKÓW? A jak jutro TK stwierdzi, że masz oddać 95% swoich dochodów PIS to oddasz? lub jak stwierdzi, że prezes jest królem Polski to będzie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Jasnota, 09:57 25-10-2020,   56%
@~ciemnota Już oddajesz ciemnoto 90% w podatkach. Tylko tego nie widzisz bo pewnie to nie tylko nick
odpowiedz   •   oceń :  
~ja, 20:17 24-10-2020,   73%
Nie ze mam coś do młodości. To jest piękny okres. Ale z perspektywy czasu teraz wiem że to z dojrzałością nie miało nic wspólnego. Ale ten okres jest potrzebny, w tym okresie kształtuje sie każdy z nas.
odpowiedz   •   oceń :  
~..., 20:22 24-10-2020,   27%
Tysiące ludzi protestowało dziś w Warszawie....

Niezależne telewizje relacjonowały na żywo...

wRealu24, Media Narodowe, telewizja Chtpv, Nieazależna telewizja NTV na Facebooku
odpowiedz   •   oceń :  
~kiecal, 20:23 24-10-2020,   64%
Już miałem założyć wyjściową kieckę na taaką imprezę ale szef wrzucił mi nadgodziny.
odpowiedz   •   oceń :  
~KÓŁKO ŻYCIA, 20:25 24-10-2020,   70%
TO JAKIEŚ NIEPOROZUMIENIE

,,GDYŻ SKORO PROTESTUJĄ
- ZNACZY SIĘ,,,,
MUSIELI SIĘ URODZIĆ...

a może by tak ,,, dla chcących aborcji,,
zezwolić im na eutanazję SIĘ ...

ŁO
odpowiedz   •   oceń :  
~12345, 20:43 24-10-2020,   30%
@~KÓŁKO ŻYCIA Przecież od marca mamy już legalną eutanazję.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dr, 20:31 24-10-2020,   68%
Dobrze ze ich matki ich nie zabily w łonie?
odpowiedz   •   oceń :  
~kin, 20:32 24-10-2020,   65%
Banda pajaców, czasy mamy takie ze aktualnie gówno wszystkich obchodzi temat aborcji. Ludzie tracą prace, zamykają firmy a te o macicach i aborcjach
odpowiedz   •   oceń :  
~KT, 20:56 24-10-2020,   37%
@~kin Bo to nasze macice i nikomu nic do nich, nikt nie ma prawa w imię własnych opinii zmuszać mnie do rodzenia w bólach zdeformowanego płodu które umrze zaraz po porodzie i które musiałabym pochować, o ile sama przeżyję. Mnie i inne kobiety bardzo to obchodzi, bo to my z krzykiem przynosimy dzieci na ten świat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 21:51 24-10-2020,   76%
@~KT Macica twoja, ale decydujesz o życiu które rośnie w twoim łonie. To nie wirus, to nie roślinka, to człowiek.
te badania które mówią że dziecko jest tam samo wiarygodne jak na koronawirusa :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Basia, 06:49 25-10-2020,   48%
@~kin A kto budzi demony ? Jaro czuwa aby nie czepiali rządu ,że zamyka z godziny na godzinę biznesy .On doskonale wie ,że skłóconym społeczeństwem łatwiej zarządzać . Nigdy gospodarce nie ułatwiali ,tylko ciągną podatki a najlepiej brać się za rządzenie naszymi duszami , a nareszcie i d...mi .Mają jakiś uraz na tle seksu i ciągle krążą wokół tego tematu .A to już ograniczanie wolności .Nie ustawiajcie nam życia prywatnego wystarczy ,że na Was ciężko pracujemy .A kto pomaga ciężko chorym dzieciakom i dorosłym ? społeczeństwo ,bo rząd nie ma na to pieniędzy ....Dajcie nam żyć , dajcie nam spokój .-
odpowiedz   •   oceń :  
~KONSTYTUCJA, 20:33 24-10-2020,   82%

a gdzie okrzyki ???

KONSTYTUCJA
KONSTYTUCJA
KONSTYTUCJA
KONSTYTUCJA
KONSTYTUCJA

odpowiedz   •   oceń :  
~bez jaj, 08:19 25-10-2020,   50%
@~KONSTYTUCJA A co ma konstytucja do orzeczeń dublerów z PIS?
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 18:13 25-10-2020,   50%
@~bez jaj Wreszcie nie ma dublerów z nie PiS do orzekania TK.

"Wolności i prawa osobiste
Art. 38. Zasada ochrony życia
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia."

odpowiedz   •   oceń :  
~Mareczek, 20:34 24-10-2020,   68%
 auta, których kierowcy trąbiąc wyrażali solidarność z protestującymi ?? Ja trąbiłem bo to debile!
odpowiedz   •   oceń :  
~Opozycjonista, 20:34 24-10-2020,   66%
Nie popieram tego protestu ale nie znajduje powodu, dlaczego protestuja w sobote wieczorem pod biurem, ktore jest zamkniete na cztery spusty ? I to pod osłoną mroku.
Szanowni, jesli chcecie powaznie protestowac to pokazcie swoje twarze w poniedzialek kiedy slonce wzejdzie. Przygotujcie petycje do urzedujacych w biurze, podpiszcie z imienia i nazwiska i poproscie o rozmowe a wulgaryzmy zostawcie do swoich domow i mieszkan. Takie manifestowanie to ja rozumiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Bareja, 20:36 24-10-2020,   64%
Zagońcie te baby do kuchni :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 20:36 24-10-2020,   73%
Prawo do życia – najważniejsze, nadrzędne prawo istoty ludzkiej, zgodnie z którym każdy człowiek ma prawo żyć i nikt nie może samowolnie pozbawiać życia innego człowieka.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość którego nie usunięto, 20:48 24-10-2020,   85%
@~Kolosyt Podobno moje ciało i ja decyduję -więc dziecko to nie jest TWOJE CIAŁO - to jest ciało 2 osób dlaczego tylko kobieta chce decydować o życiu .Wszyscy protestujący są za brakiem odpowiedzialności za swoje czyny muszą dorosnąć i zdawać sobie sprawę ze skutków  tak jak w przysłowiu ''z d...a nie ma żartów".
odpowiedz   •   oceń :  
~eee, 21:53 24-10-2020,   83%
@~Kolosyt Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolsyt, 22:18 24-10-2020,   38%
@~eee Życie dziecka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność jego matki
odpowiedz   •   oceń :  
~hipokryzja, 08:23 25-10-2020,   37%
@~Kolsyt nie wypowiadaj się na tematy które Cię nie dotyczą. Nie znam żadnego faceta, który wziął niepełnosprawne dziecko na wychowanie. Niech każdy ma prawo decydować zgodnie z własnym sumieniem.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 09:12 25-10-2020,   64%
@~hipokryzja A ja nie znam żadnego Brazylijczyka, czy to oznacza, że Brazylijczycy nie istnieją? Mam prawo do wyrażania opinni a Ty rościsz sobie prawo mordowania dzieci bo mają np. zespół downa. Jak Niemcy mordowali Żydów to też trzeba było siedzieć cicho bo mnie to nie dotyczyło?  
odpowiedz   •   oceń :  
~hipokryzja, 09:42 25-10-2020,   42%
@~Kolosyt Tylko właśnie 80% Polaków jest za tym, aby nic nie zmieniać. Nie zabieraj głosu w sprawach, które Cię nie dotyczą. Nie masz o niech najmniejszego pojęcia. Niech decydują rodziny zgodnie z własnym sumieniem.

W Polsce umiera więcej dzieci na raka niż mamy aborcji. W Polsce umiera 100 tysięcy Polaków rocznie na raka, a konstytucja zapewnia im ochronę życia i zdrowia, PIS wydaje 2 miliardy na TVP zamiast na ratowanie życia Polaków, i to Ci nie przeszkadza hipokryto z PIS?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 10:24 25-10-2020,   58%
@~hipokryzja Ustawą i dwoma miliardami zmienisz to, że ludzie przestaną umierać na raka?! PIS kradnie PO kradło SLD i AWS też kradło ale to dalej nie usprawiedliwia mordowania dzieci nienarodzonych. Masz rację, że nie znam się na mordowania dzieci ale też nie chce się znać
odpowiedz   •   oceń :  
~lekarz, 10:42 25-10-2020,   60%
@~Kolosyt Człowieku nie masz pojęcia na żaden temat  dotyczący służby zdrowia, aż trudno uwierzyć, że można być tak upartyjnionym, ograniczonymi zacofanym.

Polski „cancer plan”, czyli co zmienią 2 mld złotych?

Jak te 2 mld zł mogłaby wykorzystać onkologia i dlaczego akurat ta dziedzina powinna dostać te pieniądze? Chorób nowotworowych jest wśród nas coraz więcej. Obecnie co roku zapada na nie blisko 160.000 Polaków. Choruje prawie milion, a rocznie umiera 95.000 osób. Złe powietrze, zła dieta i niezdrowy tryb życia powodują, że ta liczba jeszcze się zwiększa – w 2029 r. nowych zachorowań ma być już 220.000

Mało Wam liczb? Nie chcę straszyć, ale z badań dr Anny Wójcickiej, szefowej firmy Warsaw Genomics wynika, że mniej więcej 570.000 Polaków ma niemal pewność, że zapadnie na raka, bo chorobę mają już zapisaną w genach, a 1,6 mln ludzi ma podwyższone ryzyko – nie jest to niemal pewność, ale dość poważne prawdopodobieństwo wystąpienia raka.

Mimo to 2 mld zł to jest jednak konkretny pieniądz. Dlaczego byłby potrzebny? Po pierwsze, byłoby to ok. 18% wszystkich wydatków jakie NFZ przeznaczy na walkę z rakiem w 2020 r. (11,2 mld zł). Rząd twierdzi, że zwiększył wydatki na tę dziedzinę w ciągu ostatnich czterech lat o 3 mld zł. Tyle, że w tym samym czasie we wszystkich budżetowych tabelkach rosły wydatki, bo i budżet rósł do monstrualnych rozmiarów.

Po drugie w Polsce na walkę z rakiem wydaje się tylko średnio 42 euro na głowę. A np. w Czechach – dwa razy więcej. Efekty są widoczne. Jak wynika z raportu Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego, przeżywalność pacjentek z rakiem piersi jest zagranicą o 6-7 pkt. proc. większa, niż w Polsce. Gorsze wyniki, niż u nas, są tylko w Rosji, Rumunii i na Słowacji.

Po trzecie – według OECD Polska jest krajem o relatywnie niskiej zapadalności na nowotwory złośliwe – pod tym względem sytuacja w naszym kraju jest lepsza niż w większość państw OECD. Ale cóż z tego, skoro umieralność z powodu nowotworów złośliwych jest znacznie wyższa niż średnia dla tych samych państw. A najgorsze dopiero przed nami.

Po czwarte – według szacunków Polskiej Unii Onkologii w Polsce z powodów ekonomicznych dostępnych jest ok. 50% leków, które są dostępne w Unii Europejskiej.

I tak dalej, i tak dalej…

2 mld zł nie rozwiąże problemów, ale – jak podaje Fundacja Alivia – już 850 mln zł wystarczyłoby sfinansowanie najskuteczniejszych leków, które mogłyby być stosowane w leczeniu 12 najczęściej diagnozowanych różnych guzów i chorób. Mogłyby, ale nie są, ponieważ NFZ nie uwzględnił ich w liście refundacyjnej. Resztę pieniędzy można byłoby przeznaczyć np. na badania nad nowymi lekami. Albo na inne potrzeby ochrony zdrowia.

A może, idąc śladem pomysłu na obligacje dla TVP, rząd powinien wyemitować obligacje „zdrowotne” i rozdać je szpitalom, a potem odkupić?
odpowiedz   •   oceń :  
~wstyd i hańba, 10:47 25-10-2020,   50%
@~Kolosyt I co pajacu z PIS nie przeszkadza Ci, że umiera tysiące polskich dzieci, bo pieniądze trafiają do TVP, a art. 68 polskiech konstytucji zapewnia im ochronę życia i zdrowia?  
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 18:15 25-10-2020,   50%
@~wstyd i hańba Lepiej zabić? Wstyd i hańba, marksisto.
odpowiedz   •   oceń :  
~5, 20:59 24-10-2020,   77%
Gdzie są rodzice tych dzieci? Juz jest noc.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:09 24-10-2020,   88%
@~5 Skrobią ich rodzeństwo
odpowiedz   •   oceń :  
~Siee, 21:09 24-10-2020,   72%
Ale wiesniarki nowoczesne haaa
odpowiedz   •   oceń :  
~brawo wy, 21:13 24-10-2020,   32%
Dobrze że młodzi wyszli, jest nadzieja dla tego miasta.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Przeziębiony, 21:14 24-10-2020,   65%
Jeśli ktoś idzie za tak "płomienną" przemową, bije brawo a potem krzyczy j...ć PIS, to nie dojrzał do swoich decyzji i idzie jak mu każą. Ja bym poszedł od razu do domu. I co to za hasło: Siła jest kobietą, ? Dobranoc.  
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 21:21 24-10-2020,   42%
cyt. : „Kaczyński, jedyną c***, którą możesz zarządzać, jest Andrzej Duda”
odpowiedz   •   oceń :  
~Emi, 21:37 24-10-2020,   48%
Popieram protestujących chociaż nie mam już 20.  3o lat  macie prawo wyboru bo to jest wasze życie i powinniście o nie walczyć to nie tak że są dzieci z zespołem bądź z autyzmem a nawet po porażenia którymi opiekują się i wychowują rodzice są również upośledzenia wykryte w okresie prenatalnym co byście zrobili gdyby poinformowano was że wasze dziecko nie ma mózgu albo jest nie podobne do człowieka lub ma straszne wady genetyczne które sprawią że przeżyje.moze tydzień w strasznych meczarniach.Nie oceniacie innych jak nie jesteście na ich miejscu i na pewno nie chcielibyście stanąć przed takim dylematem to jest straszna tragedia i trauma dla rodziców.
odpowiedz   •   oceń :  
~qqq, 21:54 24-10-2020,   58%
@~Emi O swoje niech walczą, tylko niech nie walczą o czyjeś bezbronne życie które próbują zgładzić.
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 09:55 25-10-2020,   40%
@~qqq Ależ walczą o swoje życie i zdrowie psychiczne.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 20:55 25-10-2020,   0%
@~qqq No cóż, ci obrońcy życia grają bohaterów, bo słowa nic nie kosztują. Jakby stanęli przed takim dylematem, to większość dokonałaby aborcji i tyle. Jedni przestaliby się wymądrzać, a drudzy nadal udawaliby obrońców życia.  Jaki czy Godek, jeśli mieliby wyniki badan prenatalnych, tez może podjęliby inną decyzję. Przed 30 rokiem życia mamy lekarze znacznie mniej zwracają uwagi na zespól Downa. Zespól Downa przy większości wad genetycznych, z powodu których dokonuje się aborcji, jest jednak niczym.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 22:16 24-10-2020,   70%
Sama dzieciarnia, nawet zapewne nie wiedzą o co protestują, żałosny temat, aż mi ich szkoda  
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 23:20 24-10-2020,   24%
@~Ja Mnie szkoda Twojej nauczycielki od polskiego jeśli czyta Twoje wypociny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość 123, 22:42 24-10-2020,   32%
Nie rozumiem podejścia niektórych ludzi jeśli ktoś protestuję nie oznacza że jest za aborcją chodzi tutaj aby móc decydować o swoim ciele i mieć wybór. Każda kobieta powinna mieć prawo wyboru, osobiście nie popieram aborcji ale nie podoba mi się to że ktoś decyduje za mnie.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kierowca, 00:52 25-10-2020,   60%
@~Gość 123 To decyduj o swoim ciele a dziecko niech decyduje o swoim :) Ja chce jeździć moim samochodem 200km/h po mieście, czemu ktoś decyduje za mnie ile mam jechać. Moj samochód mój wybór
odpowiedz   •   oceń :  
~do prostaka z PIS, 10:02 25-10-2020,   34%
@~Kierowca Bzdura
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 22:55 24-10-2020,   26%
Brawo. A czytając komentarze to wstyd mi za to pisowskie zacofane miasto.
I polecam link poniżej.
https://m.facebook.com/Taniezwiedzanie/posts/3645563548799675
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 23:08 24-10-2020,   74%
@~gość Brawo Ty postępowy. Czytałem, że piece w Auschwitz też były najnowocześniejsze jak na tamte czasy
odpowiedz   •   oceń :  
~Idiotów się nie sieje, 10:04 25-10-2020,   50%
@~Kolosyt Spadaj trolu z PIS gówno czytałeś, gówno widziałeś i gówno wiesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Matka, 23:08 24-10-2020,   32%
Jestem matka ale nikt by mnie nie zmusil do patrzenia na dziecko ktore umrze po porodzie albo przykuje sie do lozka. Nie ma takich sil. Nawet jego zmiana prawa. Planuje kolejna ciaze. Oby tylko bylo zdrowe .... inaczej przerwe i moge to powiedziec kazdemu pisiorowi w oczy. Tak przerwe ciaze jak bedzie wada plodu zeby nie patrzec pozniej na agonie i tracic czas na kolejna ciaze
odpowiedz   •   oceń :  
~Postępowy, 23:10 24-10-2020,   70%
@~Matka Brawo ! Zabijmy wszytkich cierpiących, brzydkich i ułomnych żeby nie musieć na nich patrzeć. Jestem za
odpowiedz   •   oceń :  
~., 23:17 24-10-2020,   20%
@~Postępowy Swiadomie mie dopuszcze do mojego i jego coerpienia. I nikt mi nie stanie na drodze  
odpowiedz   •   oceń :  
~~, 23:36 24-10-2020,   90%
@~. Ma to nazwę "morderstwo z premedytacją"
odpowiedz   •   oceń :  
~Tata, 01:13 25-10-2020,   70%
@~Matka Przeczytalem i nie wierze, ze ktos moze tak myslec. Zabic wlasne dziecko w łonie bo jest chore lub brzydkie i nie chciec nawet przez chwile je przytulic do swojego serca??? Swoje dziecko???  
odpowiedz   •   oceń :  
~Basia, 06:57 25-10-2020,   39%
@~Tata Nie ma takiego prawa i nigdy nie będzie aby Panią ktokolwiek zmuszał do takich rzeczy . To Pani wybór i proszę się nie obawiać .Wybór należy do Pani i o to tu chodzi .  
odpowiedz   •   oceń :  
~Basia, 07:05 25-10-2020,   36%
@~~ A eutanazja cicha    już odpowiada ? .Należymy do krajów gdzie na leczenie wydaje się najmniej .Ludzie umierają w wielu przypadkach bo dobrych leków nie refundujemy a bardzo , bardzo wielu nie stać . U nas w kraju kto zarobi w roku więcej jak 15 tyś to już musi płacić podatek  i to też nie przeszkadza . ? A rząd wrzuca co rusz nam tematy abyśmy darli się ,dzielili i nie mieli czasu myśleć . A co do aborcji nikt nas nie zmuszał i nie zmusi .
odpowiedz   •   oceń :  
~vv, 08:26 25-10-2020,   46%
@~Postępowy Debilu z PIS w Polsce zamiast na ratowanie chorych na raka pieniądze idą na propagandę w TVP. Za dwa miliardy złotych można uratować kilka tysięcy Polaków chorych na raka w tym dzieci. Nie przeszkadza Ci że te dzieci umierają w całkowitej obojętności, bo rządzący muszą mieć na propagandę?
odpowiedz   •   oceń :  
~Postępowy, 09:20 25-10-2020,   56%
@~vv Przeszkadza i razi ale czy to oznacza, że za zły PIS mają płacić życiem nienarodzone dzieci? Przeszkadza mi też, że PO ukradło moje pieniądze z OFE i gdzieś tam zginęło 19 miliardów na coś tam coś tam czy to znaczy, że mam prawo do zabicia jakiegoś żebraka?  
odpowiedz   •   oceń :  
~hipokryzja, 09:33 25-10-2020,   45%
@~Postępowy De bilu masz prawo adopcji niepełnosprawnego dziecka czy z niego skorzystałeś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Postępowy, 10:02 25-10-2020,   50%
@~hipokryzja Bo mi je abortowali
odpowiedz   •   oceń :  
~Wykaż się, 10:50 25-10-2020,   40%
@~Postępowy W Polsce mamy mnóstwo niepełnosprawnych dzieci czekających na adopcje, nie wiem na co czekasz?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Jesteśmy z Wami dziewczyn, 23:14 24-10-2020,   29%
Jutro o 17 przy Ratuszu.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 23:20 24-10-2020,   78%
Dobry wieczór!

Cukiereczki! A gdzie wymachiwanie tekstem Konstytucji i skandowanie - Konstytucja... Konstytucja!?

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Jestem za i przeciw, 01:16 25-10-2020,   100%
@~Anna - Kurpiowska Panna OTUA OTUA OTUA
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 08:54 25-10-2020,   38%
@~Anna - Kurpiowska Panna W konstytucji nie ma słowa o aborcji. A pisowski trybunał z sędziami którzy sędziami nie są po raz kolejny złamał prawo.
Wojtuś ani z Ciebie prawnik, ani konstytucjonalista więc daruj sobie.
Odsyłam do wypowiedzi zimnego lecha odnośnie kompromisu aborcyjnego
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 18:18 25-10-2020,   50%
@~PiSuardessa "Wolności i prawa osobiste
Art. 38. Zasada ochrony życia
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia."

Czy dla Ciebie jasny jest ten zapis w Konstytucji?
odpowiedz   •   oceń :  
~marek, 23:40 24-10-2020,   83%
O aborcji to trzeba pomyśleć przed bzykaniem a nie po !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Reltih, 00:04 25-10-2020,   75%
Mam pomysł. Zamknijmy wszystkie szpitale i przychodnie a ludziom cierpiącym i chorym kulke w łeb, po co mają cierpieć a my zdrowi mamy na to patrzeć. Taniej wyjdzie i szybciej. To samo z ZUSem, kończysz 65 lat i kulka między oczy. Świat tylko dla pięknych, młodych i zdrowych
odpowiedz   •   oceń :  
~Hosc, 02:42 25-10-2020,   6%
@~Reltih Jesteś tępym naziole pajacu tobie kula w mordę i spiepszaj z kraju i z dziurawej mieścimy totalną głupota chodzić pod czyimś domami won szaranczo
odpowiedz   •   oceń :  
~realista, 10:06 25-10-2020,   45%
@~Reltih Ależ już tak jest rząd PIS pieniądze przeznacza na TVP niż na ratowanie życia i zdrowia Polaków chorych na raka.
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 02:33 25-10-2020,   32%
Przerażającym jest że tak mały emocjonalnie człowieczek wywołał tak wielki konflikt w kraju.
To kaczyński spowodował że w momencie zagrożenia epidemiologicznego ludzie muszą wyjść na ulicę.
Dlaczego ten mały człowiek tak nienawidzi kobiet... ????
wersja pierwsza: to może zakamuflowany gej który obwinia kobiety że stał się tym kim jest ???? (nie mam nic do gejów o ile są uczciwi)

wersja druga : to zemsta na kobietach za to że wszystkie miały go za kurdupla bez wartości ???
To człowiek który chce rządzić nie tylko Polską ale też macicami polek.
Jest niestety zbyt ograniczony umysłowo by zrozumieć że jedyna cip#ka(bo już nawet nie ci#pa)  którą może kierować ma na imię Andzrzej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 02:35 25-10-2020,   73%
Same gnoje z okolicznych i bliskich ulic do nauki a nie jakieś głupie zdziersteo pod oknami domów won tym którzy to organizowali kodziarzom i ormowcom
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 06:37 25-10-2020,   69%
Dzień dobry! Witam serdecznie w pięknie zapowiadający się dzień niedzielny!

Kochani!

Zwraca uwagę dama wystylizowana na zwalistego chłopaka, z tekturką "Kaja Godek przestań mi macicę prześladować". A może to jednak chłopak, ino nowoczesny chłopak "dżender", czujący się dziewczyną, mający pretensję do Kai Godek o prześladowanie jego macicy?

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~., 06:39 25-10-2020,   72%
Po ile płacą za tą manifestacje???,jak po 50 zł to jutro jestem.
odpowiedz   •   oceń :  
~., 06:46 25-10-2020,   82%
Do czego to doszło że lewackie pomioty krzyczą precz z komuną.
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 09:00 25-10-2020,   42%
@~. Gdybyś żył w komunizmie i miał więcej niż jedną szara komórkę, widziałbyś że polityka pisu to czysta komuna. Jotka w jotke to samo co za PRL. Ale by to pojąć trzeba wyłączyć tvpis i trochę poczytać, a nie zlopac piwsko z biednej romki
odpowiedz   •   oceń :  
~Nam się należy, 10:53 25-10-2020,   34%
@~PiSuardessa Gorzej niż za PRL
odpowiedz   •   oceń :  
~Bjorn Skurvensen, 06:55 25-10-2020,   74%
Dzieci stawcie netflixa i mleczko kokosowe. Odstawcie Marksa i przestańcie naprawiać świat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dzieci,, 07:18 25-10-2020,   69%
wracajta uczyć się do matury!
odpowiedz   •   oceń :  
~Taka prawda, 07:37 25-10-2020,   34%
Mam do was pytanie? O czym wy dyskutujecie ? Kobiety mają decydować same co wybierają zło czy jeszcze gorsze zycie? Zmuszanie ich do  heroizmu jest podłe. Jak dziś leczą ciężko chorych za PiS widać w tv, że ludzie muszą się składać na operację za granicą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:39 25-10-2020,   80%
Drogie panie, po co walczyć o aborcję, jak nie chcecie dzieci to usuńcie macicę lub żyjcie w celibacie. Poza tym macie tyle opcji antykoncepcji, że to nie problem nie zajść w ciążę. Chyba, że prujecie się na prawo i lewo jak króliki bez zabezpieczenia,a potem zrywacie płatki kwiatka mówiąc pod nosem: będę w ciąży, nie będę w ciąży.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:42 25-10-2020,   79%
@~Gość PS dziecko to nie zabawka, że można je od tak sobie usuwać, bo lepsze jest wygodne życie. Was nikt nie usunął, więc nie macie prawa kogoś pozbawiać życia!  
odpowiedz   •   oceń :  
~kasia, 07:44 25-10-2020,   70%
Proszę nie mówcie ogólnie "kobiety", bo ja do tych protestujących nie należę, a też nią jestem.  Dlaczego oni krzyczą w imię ogółu?, kto ich upoważnił?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Noe, 07:58 25-10-2020,   32%
Ale ten ciemny kościół namieszał w tym kraju i ciągle miesza i końca nie widać
odpowiedz   •   oceń :  
~Izka, 08:22 25-10-2020,   60%
Koniec bzykania bez konsekfencji  
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 10:52 25-10-2020,   40%
@~Izka Gdzieś Ty do szkoły chodziła ? W której wsi nieuku!!
odpowiedz   •   oceń :  
~BIG LEBOWSKI, 08:33 25-10-2020,   65%
ZABIJAC NIENARODZONE DZIECI TO ZWYKLE MORDERSTWO ,HITLER JUZ NA WAS CZEKA LEWACKIE SCIERWA!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Right, 08:34 25-10-2020,   77%
Pokrętne lewackie  myślenie: chrońmy drzewa, nie zabijaj zwierzątek,  nie zabijaj karpia  na wigilię.
Z drugiej strony: eutanazja dla starych niech się  nie  męczą,  niepełnosprawne dziecko do aborcji.
wasze hasło akurat pasuje co o was myślę,  czyli WYP....DALAJCIE.
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 08:55 25-10-2020,   13%
@~Right Pokrętne prawa jie myślenie - chronmy nienarodzone dzieci, a gdy już przyjdą na świat niech zdychają, pomocy państwa nie będzie bo po co
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolsyt, 09:05 25-10-2020,   64%
@~PiSuardessa Zdycha to Twój chomik a nie dziecko. Chcecie tłumaczyć morderstwa niudolnością aparatu państwowego? Skoro matka ma prawo zabić własne dziecko to jak obcym sobie ludziom wytłumaczyć żeby nie mordowali siebie nawzajem?  
odpowiedz   •   oceń :  
~nie do wiary, 09:47 25-10-2020,   37%
@~Kolsyt Nie jesteś ani matką, ani nie masz niepełnosprawnych dzieci, więc po co się wypowiadasz. Chcesz się wykazać to adoptuj niepełnosprawne dziecko jak takiś prawy i sprawiedliwy.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolosyt, 10:01 25-10-2020,   70%
@~nie do wiary A jak zaadoptuje to przestaniesz oponować za mordowaniem nienarodzonych dzieci?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Działać a nie pouczać, 10:56 25-10-2020,   50%
@~Kolosyt Daj przykład zaadoptuj i pokaż w TVP swoją historię, bądź przykładem dla partii, a nie wypowiadasz się na temat, który cię nie dotyczy i lejesz wodę, oraz powielasz slogany partyjne. Stań się bohaterem dla partii.  
odpowiedz   •   oceń :  
~—-, 09:29 25-10-2020,   67%
 Klepnięta została ustawa o przymusowych szczepieniach. Oczy jak zwykle zostały skutecznie zamydlone tematem zastępczym jakim jest aborcja. Nie widzicie, że zawsze kiedy przepychają coś co nas niszczy to tematami zastępczymi są LGBT albo aborcja? Obudźcie się w końcu!!!!

Dz.U.2020.1845 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 20 października 2020 r.
Art. 36. [Zastosowanie środków przymusu bezpośredniego]
1. Wobec osoby, która nie poddaje się obowiązkowi szczepienia, badaniom sanitarno-epidemiologicznym, zabiegom sanitarnym, kwarantannie lub izolacji obowiązkowej hospitalizacji, a u której podejrzewa się lub rozpoznano chorobę szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną, stanowiącą bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia innych osób, może być zastosowany środek przymusu bezpośredniego polegający na przytrzymywaniu, unieruchomieniu lub przymusowym podaniu leków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:58 25-10-2020,   40%
@~—- Grubo
odpowiedz   •   oceń :  
~wiwioaat, 09:36 25-10-2020,   29%
dawać na 11 listopada, pod sklep  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ktos, 10:42 25-10-2020,   39%
Czytam i nie dowierzam jednak ta polska sto lat za murzynami ktoś walczy o swoje prawa to już jakieś głupie komentarze. Jeszcze trochę to nie będzie się można wystać bez pozwolenia od PiS-u.  
odpowiedz   •   oceń :  
~realista, 10:57 25-10-2020,   45%
@~Ktos To partyjne gnidy piszą te komentarze, gdyż oni swoje córki i żony wysyłają za granice po aborcje.
odpowiedz   •   oceń :  
~BIG LEBOWSKI, 11:13 25-10-2020,   46%
@~realista MORDUJ DZIECI ,BO BRZYDKIE,BO GLUPIE,BO MAJA GARBA!!!,A POTEM IDZ I ZJEDZ SWOJE GOWNO BO TO NOWOCZESNOSC!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Iga, 11:11 25-10-2020,   72%
Wczoraj TVP w odpowiedzi na protest kobiet, wyemitował film o aborcji. Bardzo dobrze, że uświadamia się społeczeństwo jak wygląda taki zabieg. Osobiście jestem przeciwko ukazanej w filmie aborcji. Każdy człowiek ma prawo do życia,podejmowania własnych decyzji i ponoszenia za nie konsekwencji. Jestem szczęśliwą matką zdrowych dzieci. Współczuję każdej ciężarnej kobiecie, która dowiaduje się o wadach swojego nienarodzonego dziecka. Niestety, filmów z udziałem dzieci upośledzonych w dużym stopniu, nie ma. Nie uświadamia się i nie uczula społeczeństwa pod tym względem. Pokazuje się tylko zdrowe dzieci. Skoro wiecie, że są dzieci chore, bronicie ich narodzin, to dlaczego nie pokazujecie życia i problemów tych dzieci i ich rodziców ? Gdzie jest pomoc i opieka państwa, społeczeństwa i kościoła? Co zrobił nasz rząd od momentu strajku matek z chorymi dziećmi? Może czas stworzyć program zapewniający im godne życie, a nie wegetację. Gdyby państwo należycie zaopiekowało się takimi rodzinami, problem z aborcją byłby znikomy. Więc pokażcie tym matkom, że mogą liczyć na waszą opiekę po urodzeniu chorego dziecka.  
odpowiedz   •   oceń :  
~***** ***, 11:31 25-10-2020,   40%
@~Iga Nie jestem zwolennikiem aborcji, ale niech każda kobieta decyduje zgodnie ze swoim sumieniem, a nie partia decyduje za nią. Nakładacie obowiązki na Polaków to zapewnijcie im godne życie, bo decydenci dostają kilkadziesiąt tysięcy złotych na miesiąc, a potrzebujący marne grosze.

PIS bardzo przeszkadza kilkaset przypadków aborcji uszkodzonych płodów, a natomiast nie przeszkadza, że rodziny z niepełnosprawnymi, żyją na skraju ubóstwa, a niepełnosprawni są marginalizowani w tym kraju i nie mają zapewnionych tych samych praw co inni Polacy.

"Mąż pobiegł do apteki, ja w ogóle domu nie wychodzę i po leki nie pójdę. Siedzę z moim chorym człowiekiem na zawsze w mieszkaniu. Na zewnątrz jest gorzej niż w domu, szczególnie, gdy tak go boli. Krzyk słychać nawet na podwórku. To tylko ból, którego syn nie rozumie. Może przyjedzie pani ugotować nam obiad? - to fragment postu - listu otwartego do prezes Trybunału Konstytucyjnego. Napisała go mama Mikołaja, nastolatka z rzadką chorobą genetyczną.

To nie jest post o aborcji. To jest post o tym, że godność kończy się, gdy się urodzisz. Jeśli odebraliście nam prawo do decydowania o sobie, dajcie nam prawo do godnego (prze)życia. Moje życie już się skończyło. A mojego syna nigdy się nie zaczęło - mówi mama Mikołaja, który urodził się z niepełnosprawnościami

Gdzie wsparcie dla coraz starszych, także już chorych z wycieńczenia rodziców, psychologiczne, medyczne? Gdzie godne zasiłki? Zespół, który ma mój syn, choć neurologiczny, nie obejmuje dofinansowania z NFZ na wózek inwalidzki. Gdzie łatwe dofinansowanie do niezbędnych dla życia pojazdów, dźwigów, wózków? - pyta retorycznie mama nastolatka

Dużo mycia, zakładania opatrunków, wizyt w aptekach, u lekarzy, na SOR-ach, kupowania ubrań, żeby nie biegał nago. Dużo sprzątania, prania kolejny raz całej pościeli z kołdrą, poduszką i materacem. I dywanu. Dobrze, że wcześniej zmyłam ze wszystkiego kupę, bo kupa we włosach, proszę pani, to niespecjalnie - zwraca się do prezes Trybunału Konstytucyjnego

Zespół Smith-Magenis to choroba genetyczna, wywołuje upośledzenie umysłowe, anomalie twarzoczaszki i szkieletu, zaburzenia psychiczne, opóźnienie rozwoju ruchowego i mowy. Mama Mikołaja prowadzi bloga: Przygody Mikołajka"
odpowiedz   •   oceń :  
~Monika, 19:22 25-10-2020,   100%
Życie jest najważniejsze ! Nie twoje widzi mi się.
odpowiedz   •   oceń :  
~Amen, 06:40 26-10-2020,   -
Kiedy ktoś te kaczkę zarazi Covidem??? Wtedy skończy się ta mordęga.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pisuar, 06:42 26-10-2020,   -
Kiedy spłynie COVID na kacz.kę???
odpowiedz   •   oceń :  
~Janky, 06:44 26-10-2020,   -
Niech ta zaraza dotknie w końcu tego Kurd.upla małego i nienawistnego.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
styczeń 2021
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1  2  3
 4  5  6  7  8  9  10
 11  12  13  14  15  16  17
 18  19  20  21  22 dk23  24
 25  26  27  28  29  30  31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń