Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o świadczenie "Dobry Start" w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną. Dofinansowanie przysługuje na każde dziecko uczące się w szkole do 20. roku życia, a w przypadku dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością - do 24 lat.
Warunki otrzymania świadczenia
Świadczenie przysługuje bez względu na dochody rodziny i sytuację zawodową rodziców. Można je otrzymać raz w roku na każde dziecko. Pieniądze można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów i innego wyposażenia szkolnego.
Świadczenie nie obejmuje dzieci uczęszczających do zerówki ani studentów. Prawo do 300 zł mają natomiast uczniowie ostatnich klas techników, liceów oraz szkół policealnych, nawet jeśli ukończyli 20 lat (lub 24 lata w przypadku niepełnosprawności) przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Jak złożyć wniosek
Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie od 1 lipca do końca listopada. Rodzice, którzy złożą prawidłowo wypełniony wniosek do końca sierpnia, mają gwarancję wypłaty świadczenia najpóźniej z końcem września.
Wniosek można złożyć przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Przy wypełnianiu należy uważać na poprawność danych: numeru PESEL dziecka, nazwy i adresu szkoły oraz numeru konta bankowego.
Zmiany dla uchodźców z Ukrainy
Od roku szkolnego 2025/2026 uchodźcy z Ukrainy będą mogli otrzymać świadczenie "Dobry Start" pod warunkiem, że ich dzieci uczą się w szkołach należących do polskiego systemu oświaty.