eOstroleka.pl
Region,

Dodatkowe środki z UE dla Ciechanowa

REKLAMA
zdjecie 2232
zdjecie 2232
REKLAMA

Ponad 109 mln zł dofinansowania z UE pozyskał Ciechanów na budowę pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych. Całkowita wartość projektu to ponad 172 mln zł. Dziś marszałek Adam Struzik oraz prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński podpisali aneks na zwiększenie dofinansowania tego projektu w ramach EFRR o prawie 11 mln zł. Środki z dofinansowania pokryją część kosztów wynikających z dodatkowych robót, które w trakcie realizacji projektu okazały się konieczne, a których nie przewidział pierwotny projekt budowy.

Cała inwestycja poprawi przede wszystkim regionalny system transportowy. Objęła ona budowę pętli miejskiej łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych (ul. Leśna, ul. Kargoszyńska, ul. Kwiatowa, ul. Niechodzka, ul. Mazowiecka, ul. Śmiecińska oraz ul. Siewna).  

Dodatkowe prace, które nie były wcześniej uwzględnione, dotyczyły zmiany podłoża w korytach gruntowych (m.in. usunięcia z koryta drogowego gruntów całkowicie nienośnych i zastąpienie ich mieszanką piaskowo–żwirową, wymiany materiału gruntowego nienośnego – gytie, namuły, torfy, nasypy niekontrolowane na zagęszczony materiał nadający się do wbudowania – piasek). Wzmocnienia wymagały też grunty słabonośne, mocno zawilgocone. Wykonano też głębokie wykopy w gruntach nawodnionych przy wymianie gruntów organicznych w dolinie rzeki Łydyni.

Już niedługo pętla skomunikuje ze sobą poszczególne dzielnice miasta i usprawni przemieszczanie się między nimi, odciąży ciasne i niewydolne komunikacyjnie centrum miasta oraz poprawi warunki natężonego ruchu tranzytowego. Jej długość to ponad 13,2 km. Projekt jest ściśle skoordynowany z inwestycją budowy dwupoziomowych skrzyżowań z magistralą kolejową E65 realizowaną przez PKP SA (całkowita długość pętli wraz z odcinkami realizowanymi przez PKP to 14,5 km).

Częściowo pętla przebiega po śladzie istniejących ulic, ale w większości – po nowym śladzie. Na odcinku przebiegającym przez dzielnicę przemysłową w południowej części miasta wybudowane zostało nowe rozwiązanie komunikacyjne. To odgałęzienie od pętli bezpośrednio do drogi krajowej nr 50, pozwalające na lepsze skomunikowanie dzielnicy przemysłowej oraz osiedla Zachód i Zachód II.

Na długości 4,8 km pętla jest dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Odcinki dwujezdniowe zlokalizowane są w obszarze  zwartego budownictwa wielorodzinnego oraz na terenie dzielnicy przemysłowej, gdzie intensywność ruchu samochodowego jest najwyższa. W pozostałej części pętla jest jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.

Ponadto wzdłuż pętli przebudowane zostały m.in. skrzyżowania z istniejącą siecią drogową, powstały – oświetlenie uliczne, chodniki i ścieżki rowerowe rozdzielone pasami zieleni oraz przystanki autobusowe w zatokach.

Nowa inwestycja to przede wszystkim lepsze parametry, standard i jakość regionalnej sieci drogowej oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego. To również odciążenie i udrożnienie zatłoczonego ośrodka subregionalnego – Ciechanowa – od ruchu tranzytowego, regionalnego i lokalnego poprzez wyprowadzenie go poza ścisłą zabudowę centrum.

Tytuł projektu: Poprawa regionalnego systemu transportowego przez budowę w Ciechanowie pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych
Beneficjent: Gmina Miejska Ciechanów
Całkowita wartość projektu: 172 050 000,00  zł
Kwota dofinansowania: 109 072 440,04 zł
Działanie: 3.1 Infrastruktura drogowa

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×