Działania Klubu fizyczno-chemicznego w ZPO w Dylewie [ZDJĘCIA]

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach EFS realizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Ostrołęce w partnerstwie z gminą Kadzidło. Do klubu należą gimnazjaliści z klas II i III. Spotykają się oni na 4-godzinnych zajęciach raz w miesiącu pod opieką nauczycielki fizyki i chemii Teresy Żeberkiewicz.
Pracują w grupach 3-, 4-osobowych, sami wykonują doświadczenia na podstawie przygotowanych przez opiekuna instrukcji. Zapisują obserwacje i wnioski, a także relacje z przebiegu doświadczeń. Poznali już sposoby ważenia, przechowywania i bezpiecznego postępowania z substancjami chemicznymi. W wyniku doświadczeń otrzymywali podstawowe gazy: tlen, wodór, dwutlenek węgla nie tylko z substancji przechowywanych w pracowni, ale także z produktów, które każdy posiada w domu, np. sody, octu, proszku do pieczenia, ziemniaków. Produkowali kosmetyczne mydła kawowe i pomarańczowe. Metodą laboratoryjną otrzymywali srebro, które jest w pracowni chemicznej. Badali także napięcie powierzchniowe na powierzchni wody. Otrzymywali kryształy. W ciągu 2 godzin na papierowym drzewku wyrosły kolorowe kryształy jak jabłka na jabłoni. Po tygodniu powstały z roztworów kryształy cukru - bezbarwne, soli - fioletowe i siarczanu miedzi - zielone.
Przed gimnazjalistami jeszcze kolejne zadania, będą budować różne obwody elektryczne i badać przepływ prądu przez owoce i warzywa. Zbadają również czystość wody z kranu, rzeki, stawu, kałuży, a także poziom hałasu w szkole i w różnych miejscach Dylewa. Wykorzystując techniki komputerowe opracują biografię znanego i lubianego przez nich chemika i fizyka.
Działanie klubu na pewno pomoże uczniom na szerzenie swoich zainteresowań w tej dziedzinie.



Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |