eOstroleka.pl
Polska,

GIF nakazał wstrzymanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci")

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 5807
Główny Inspektor Farmaceutyczny podjął decyzję o wstrzymaniu reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci").

- Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że reklama audiowizualna produktu leczniczego Neosine prowadzona w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych oraz w kanale YouTube może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych. W treści przedmiotowej reklamy zawarty jest komunikat dźwiękowy o treści „Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine —najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej yiyzdrowial. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosina — zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Jednocześnie na ekranie ukazują się następujące komunikaty; „nie zachorowała', „szybciej wyzdrowiał°, „przyśpiesza wyleczenie', zapobiega chorobie", „Neosine — zwalcz wirusy, pokonaj infekcję'. Odbiorca reklamy otrzymuje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz w jej zapobieganiu: „nie zachorowała", „zapobiega chorobie'. Tymczasem zgodnie z zapisem w pkt 4.1 Charakterystyki Produktu Leczniczego (ChPL) - Wskazania do stosowania znajduje się zapis: „Wspomagające u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych'. - czytamy w uzasadnieniu do decyzji

Decyzja Głównego Inspektora Farmaceutycznego z pełnym uzasadnieniem (PDF)  
REKLAMA
Kalendarz imprez
lipiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 30 dk1  2  3 dk4 dk5 dk6
 7  8  9  10 dk11 dk12  13
 14  15  16  17  18 dk19  20
 21  22  23  24  25  26  27
 28  29  30  31  1  2  3
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×