eOstroleka.pl
Polska,

GIF nakazał wstrzymanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci")

REKLAMA
zdjecie 4508
zdjecie 4508
REKLAMA
zdjecie 4508
Główny Inspektor Farmaceutyczny podjął decyzję o wstrzymaniu reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci").

- Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że reklama audiowizualna produktu leczniczego Neosine prowadzona w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych oraz w kanale YouTube może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych. W treści przedmiotowej reklamy zawarty jest komunikat dźwiękowy o treści „Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine —najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej yiyzdrowial. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosina — zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Jednocześnie na ekranie ukazują się następujące komunikaty; „nie zachorowała', „szybciej wyzdrowiał°, „przyśpiesza wyleczenie', zapobiega chorobie", „Neosine — zwalcz wirusy, pokonaj infekcję'. Odbiorca reklamy otrzymuje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz w jej zapobieganiu: „nie zachorowała", „zapobiega chorobie'. Tymczasem zgodnie z zapisem w pkt 4.1 Charakterystyki Produktu Leczniczego (ChPL) - Wskazania do stosowania znajduje się zapis: „Wspomagające u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych'. - czytamy w uzasadnieniu do decyzji

Decyzja Głównego Inspektora Farmaceutycznego z pełnym uzasadnieniem (PDF)  
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24  25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×