2019-07-16T16:23:00+02:00 eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Gmina Łyse straciła ponad 400 tys. zł! M.in. na zwolnieniach pracowników

REKLAMA
1
0
35

Ponad 400 tysięcy złotych - takie koszty poniosła gmina Łyse w związku z wyrokami sądowymi dotyczącymi zwolnień pracowników oraz spraw subwencji oświatowej. Dotyczą one jeszcze poprzedniej kadencji samorządu.

Radna gminy Łyse Barbara Murach zwróciła się do wójta Grzegorza Fabiszewskiego o wyjaśnienie kilku istotnych kwestii dotyczących edukacji w gminie Łyse. Pierwsza dotyczyła osób, które w latach 2014-2018 zwolniono z Zespołu Szkół Podstawowych w Łysych oraz Urzędu Gminy Łyse.

- Prawie wszystkich sąd przywrócił do pracy oraz orzekł wypłatę odszkodowań i koszty sądowe. Chciałabym wiedzieć, jakie koszty gmina Łyse wypłaciła z tego tytułu - zauważyła radna.

Dodatkową kwestią była wypłata dotacji dla niepublicznych przedszkoli zarejestrowanych na terenie gminy w wysokości 75 proc. ustalonych w budżecie gminy wydatków bieżących, ponoszonych w przedszkolach publicznych na jednego ucznia.

- Włodarz gminy poprzedniej kadencji odmówił przekazania dotacji dla przedszkoli niepublicznych, przedstawiając irracjonalne uzasadnienie. Właściciele tych placówek nie zgodzili się z takim stanowiskiem wójta i poszukali sprawiedliwości w sądzie. Gmina, mimo dalszego uporu włodarza, procesy przegrała w obu instancjach - opisuje radna, pytając o koszty dotacji i koszty sądowe związane z procesami.

Wójt Grzegorz Fabiszewski ujawnił, że gmina w związku ze zwolnieniami pracowników, odprawami, odszkodowaniami i kosztami sądowymi poniosła straty w wysokości 363.191,17 zł. Z kolei, jeżeli chodzi o nie udzielenie dotacji dla przedszkola "Chatka Puchatka" w Łysych, to w marcu 2018 roku Sąd Rejonowy w Ostrołęce zasądził na rzecz przedszkola należność główną 27.640 zł, odsetki w wysokości 4.418,66 zł oraz zwrot kosztów zastępstwa prawnego w wysokości 6.779 zł.

Łączne koszty poniesione przez gminę to 402.048,83 zł.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 17:10 16-07-2019,   8%
Pięęęęęęęęknie. To se poprzedni wójt pojechał.
I pytanie. Czy ktoś tego Pana rozliczy z tak wysoko poniesionych kosztów?
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 17:42 16-07-2019,   7%
Powinien ponieść konsekwencje finansowe za taką niegospodarność.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:17 16-07-2019,   2%
ciekawe ile u nas wyjdzie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Prawo, 17:47 16-07-2019,   8%
Zawsze można podać wójta do prokuratury za działanie na szkodę gminy i to w tym przypadku proponuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Xyz, 19:59 16-07-2019,   5%
Dobry ponysl
odpowiedz   •   oceń :  
~ap, 20:25 16-07-2019,   8%
Poprzedni wójt J.K. myślał, że to jego folwark i robił co chciał. Powinien ponieść teraz prawne i finansowe konsekwencje swojej głupoty.
odpowiedz   •   oceń :  
~on, 20:49 16-07-2019,   7%
Jakoś nie słychać obrońców tego j.k.
odpowiedz   •   oceń :  
~xyz, 21:03 16-07-2019,   6%
I co najlepsze, sa ludzie, ktorzy na tego pozal sie Boze wojta glosowali. Jak widac narod dalej oglupialy
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec Gm. Łyse, 21:04 16-07-2019,   8%
A taki niby był gospodarz?(JK) Szkoda słów ale konsekwencje prawne powinny być wyciągnięte względem poprzedniego włodarza i całej Rady Gm.(radnych co to swojego zdania nie mieli)



odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec gminy, 22:16 16-07-2019,   96%
Z tego co wiem to obecny Przewodniczący Rady nalegał żeby rozpi......lić TĄ klikę -czy tam klan nauczycieli bo inaczej gmina będzie generować potężne koszty związane z edukacją w ŁYSYCH.
A Wójt KSEPKA jak ktoś zauważył w poprzednim wpisie był dobrym gospodarzem ,ponieważ sapłacił długi poprzedniego WÓJTA Wiesława K. , zrobił ogrom inwestycji na terenie całej gminy . A oglądając  sesję Rady Gminy ŁYSE z mają lub czerwca 2019r. To w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej , która jest organem kontrolującym wydatki urzędu to RIO nie dopatrzyła się żadnych uchybień finansowych o których trąbi obecny włodarz gminy i jego świta. Na koniec 2018 gmina Łyse bez kredytu i ok. 2.2 miliona złotych pożyczki umażalnej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska na NOWE UJĘCIE WODY W LIPNIKACH dla całej Gminy , z którego mieszkańcy naszej gminy już korzystają.
A obecny Wójt , obecny przewodniczący rady i osoba z klanu otrzymali na jesieni 2018 sądowy nakaz , który wywiesili w UG w Łysych i tablicy ogłoszeń Sołectwa Łyse nakaz sprostowania głoszonych nieprawdziwych informacji w kwestii zadłużenia Gminy Łyse przez Wójta Ksepkę - to dopiero wzór prawdomówności . Pani radna ,nich pani mobilizuje obecnego włodarze żeby chociaż zakończył obecne inwestycje rozpoczęte w 2018r. a nie  szuka dziury w całym.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:30 17-07-2019,   2%
Czy samorząd nadal SAM RZĄDZI czy sądy ?
Jak odmówił to powinna być ostateczna decyzja. Albo odwołać Wójta, ale w dzisiejszych czasach to nie możliwe.
"Włodarz gminy poprzedniej kadencji odmówił przekazania dotacji dla przedszkoli niepublicznych, przedstawiając irracjonalne uzasadnienie. Właściciele tych placówek nie zgodzili się z takim stanowiskiem wójta i poszukali sprawiedliwości w sądzie. Gmina, mimo dalszego uporu włodarza, procesy przegrała w obu instancjach"
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec Gm. Łyse, 09:57 17-07-2019,   5%
do mieszkanca gminy: Kto napisał że poprzedni włodarz był dobrym gospodarzem? no chyba nie ja ? Proszę czytać uważnie i ze zrozumieniem i nie pisac głupot . Niech obecny wójt i cała Rada rozliczy poprzednika.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:04 17-07-2019,   4%
dobrze niech płaca kary, nauczą sie obchodzic z pracownikami normalnie, tylko zwalniają kogo chca, u siebie w domu takie rządy wprowadzac, a nie w instytucjach panstwowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jerzy Ksepka, 17:37 17-07-2019,   93%
Szanowni Mieszkańcy, Wyborcy Gminy Łyse.
W związku z licznymi oszczerstwami, które się pojawiają w opinii publicznej w związku z działaniami pewnych osób, czuję się zobowiązany udzielić odpowiedzi wszystkim zainteresowanym a w szczególności tym którzy piszą informacje, delikatnie rzecz ujmując mijające się z prawdą.
Na wstępnie w związku z treścią oznaczonego materiału poddaję się pod ocenę organów ścigania zachowanie osób poświadczających nieprawdę co do okoliczności związanych z reformą oświatową.
Wyjaśniam, iż podana ogólna kwota dotyczy całej reformy oświatowej. Jeśli chodzi o osoby które zostały zwolnione i następnie przywrócone do pracy posiadały one prawo do emerytur kompensacyjnych ale sąd uznał, że należy przywrócić je do pracy i wyrok został wykonany.
Na odprawy wszystkich nauczycieli Gmina Łyse otrzymała z Ministerstwa  Edukacji Narodowej około 70% dotacji pozostałą część poniosła Gmina Łyse. Chciałbym dodać, iż osoby, które zostały przywrócone do pracy były zobowiązane do zwrotu otrzymanych odpraw.
Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, iż środki pieniężne wypłacone z tytułu odpraw w stosunku do osób do pracy przywróconych nie zostały dotychczas w pełni zwrócone. W związku z tą okolicznością miał zostać wydany wyrok. W tym miejscu proszę ażeby Rada Gminy Łyse w ramach posiadanych kompetencji podjęła działania zmierzające do ujawienia kwot jak również danych personalnych osób, które odpraw nie zwróciły po orzeczonym przywróceniu do prawy oraz ponadto przyczyn braku dochodzenia zwrotu tychże należności przez władze Gminy Łyse (w tym również ustalenia czy obecnie urzędujący Wójt Gminy Łyse dokonał zwrotu do kasy wypłaconej mu odprawy).
Przechodząc natomiast do kwestii zwrotu należności z racji przekształcenia przedszkola Chatka Puchatka to pragnę zauważyć, iż znaczona kwestia była przekazana do analizy prawnej przez prawnika. Podjęte przeze mnie działania wynikały tylko i wyłącznie z przedstawionej mi interpretacji prawnej.
Pragnę w tym miejscu poinformować Państwa, iż jako Wójt Gminy Łyse zmuszony byłem podejmować decyzje, które często nie były łatwe i również często były niepopularne, nie mniej takie a nie inne obwiązki wynikały z przepisów prawa.
W krótkim czasie po ogłoszeniu wyników wyborów nowo wybrane władze Gminy wielokrotnie podnosiły, iż w związku z rzekomymi nieprawidłowościami zarządzą przeprowadzenie audytu. Koncepcję tą w pełni popierałem i do chwili obecnej popieram. Wówczas może urzędujące osoby zamiast podnosić czy to fakty nieprawdziwe bądź niepełne co do zdarzeń, które miały mieć miejsce w okresie, w którym pełniłem funkcję Wójta Gminy Łyse, wzięłyby się w końcu do pracy.
W nawiązaniu do powyższego wystarczy tu chociażby wspomnieć o tym, iż jako Wójt Gminy Łyse nigdy nie zwracałem pozyskanych pieniędzy na rzecz rozwoju Gminy. Aktualnie, z tego co zostało mi przekazane, obecnie urzędujące osoby były do tego zmuszone czym spowodowały robiąc stratę Gminy Łyse na kwotę 4,5 miliona złotych.  Sytuacja ta napawa mnie osobiście smutkiem, gdyż w uzyskanie tejże dotacji włożyłem wiele sił i starań jako Wójt Gminy Łyse co zostało teraz zaprzepaszczone.  
W pełni zdaję sobie sprawę, iż nie musimy się – z nowo wybranymi władzami Gminy -  wzajemnie zgadzać, co jest chyba zrozumiałe w państwie demokratycznym. Nie mniej winny istnieć pewne nieprzekraczalne granice. Jeżeli podawane są do publicznej wiadomości informacje winno się to odbyć w sposób pełny i rzetelny.
Proszę obecne władze Gminy ażeby wzięły się w końcu do pracy i pokazały czy są w stanie zrobić coś dobrego dla naszej Gminy zamiast podejmowania działań skutkujących ostatecznie wprowadzaniem w błąd jej mieszkańców.

Z poważaniem
Jerzy Ksepka
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec gminy, 17:51 17-07-2019,   95%
Ooo To sobie  obecny Wójt pojechał z naszą kasą gminną .
Co na to GRZEGORZ F.???
Czy nadal będziesz gryzł rękę , która  Ci jeść dawała ?
Dziękuję Panie WÓJCIE KSEPKA,  że zabrał Pan głos i wyprostował te oszczerstwa.  
Niech organy ścigania wezmą się za pracę !
- A PRAWDA SAMA SIĘ OBRONI
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:10 18-07-2019,   98%
@~mieszkaniec gminy Mam swoje zdanie o KSEPCE ale zarzucać mu niegospodarność to już jaja. Pokazał że można, że się da, można budować, można zdobywać pieniądze dla gminy. A z tego co wiem to za jego rządów wydatki radykalnie spadły. Zresztą co tu pisać jak się gminę dostaje z długami a zostawia ją bez i jeszcze się tyle zrobiło to chyba samo mówi za siebie, ale znając F to chłopina inaczej nie może musi ujadać
odpowiedz   •   oceń :  
~Jerzy Ksepka, 19:06 17-07-2019,   93%
Szanowni Mieszkańcy, Wyborcy Gminy Łyse.
W związku z licznymi oszczerstwami, które się pojawiają w opinii publicznej w związku z działaniami pewnych osób, czuję się zobowiązany udzielić odpowiedzi wszystkim zainteresowanym a w szczególności tym którzy piszą informacje, delikatnie rzecz ujmując mijające się z prawdą.
Na wstępnie w związku z treścią oznaczonego materiału poddaję się pod ocenę organów ścigania zachowanie osób poświadczających nieprawdę co do okoliczności związanych z reformą oświatową.
Wyjaśniam, iż podana ogólna kwota dotyczy całej reformy oświatowej. Jeśli chodzi o osoby które zostały zwolnione i następnie przywrócone do pracy posiadały one prawo do emerytur kompensacyjnych ale sąd uznał, że należy przywrócić je do pracy i wyrok został wykonany.
Na odprawy wszystkich nauczycieli Gmina Łyse otrzymała z Ministerstwa  Edukacji Narodowej około 70% dotacji pozostałą część poniosła Gmina Łyse. Chciałbym dodać, iż osoby, które zostały przywrócone do pracy były zobowiązane do zwrotu otrzymanych odpraw.
Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, iż środki pieniężne wypłacone z tytułu odpraw w stosunku do osób do pracy przywróconych nie zostały dotychczas w pełni zwrócone. W związku z tą okolicznością miał zostać wydany wyrok. W tym miejscu proszę ażeby Rada Gminy Łyse w ramach posiadanych kompetencji podjęła działania zmierzające do ujawienia kwot jak również danych personalnych osób, które odpraw nie zwróciły po orzeczonym przywróceniu do prawy oraz ponadto przyczyn braku dochodzenia zwrotu tychże należności przez władze Gminy Łyse (w tym również ustalenia czy obecnie urzędujący Wójt Gminy Łyse dokonał zwrotu do kasy wypłaconej mu odprawy).
Przechodząc natomiast do kwestii zwrotu należności z racji przekształcenia przedszkola Chatka Puchatka to pragnę zauważyć, iż znaczona kwestia była przekazana do analizy prawnej przez prawnika. Podjęte przeze mnie działania wynikały tylko i wyłącznie z przedstawionej mi interpretacji prawnej.
Pragnę w tym miejscu poinformować Państwa, iż jako Wójt Gminy Łyse zmuszony byłem podejmować decyzje, które często nie były łatwe i również często były niepopularne, nie mniej takie a nie inne obwiązki wynikały z przepisów prawa.
W krótkim czasie po ogłoszeniu wyników wyborów nowo wybrane władze Gminy wielokrotnie podnosiły, iż w związku z rzekomymi nieprawidłowościami zarządzą przeprowadzenie audytu. Koncepcję tą w pełni popierałem i do chwili obecnej popieram. Wówczas może urzędujące osoby zamiast podnosić czy to fakty nieprawdziwe bądź niepełne co do zdarzeń, które miały mieć miejsce w okresie, w którym pełniłem funkcję Wójta Gminy Łyse, wzięłyby się w końcu do pracy.
W nawiązaniu do powyższego wystarczy tu chociażby wspomnieć o tym, iż jako Wójt Gminy Łyse nigdy nie zwracałem pozyskanych pieniędzy na rzecz rozwoju Gminy. Aktualnie, z tego co zostało mi przekazane, obecnie urzędujące osoby były do tego zmuszone czym spowodowały robiąc stratę Gminy Łyse na kwotę 4,5 miliona złotych.  Sytuacja ta napawa mnie osobiście smutkiem, gdyż w uzyskanie tejże dotacji włożyłem wiele sił i starań jako Wójt Gminy Łyse co zostało teraz zaprzepaszczone.  
W pełni zdaję sobie sprawę, iż nie musimy się – z nowo wybranymi władzami Gminy -  wzajemnie zgadzać, co jest chyba zrozumiałe w państwie demokratycznym. Nie mniej winny istnieć pewne nieprzekraczalne granice. Jeżeli podawane są do publicznej wiadomości informacje winno się to odbyć w sposób pełny i rzetelny.
Proszę obecne władze Gminy ażeby wzięły się w końcu do pracy i pokazały czy są w stanie zrobić coś dobrego dla naszej Gminy zamiast podejmowania działań skutkujących ostatecznie wprowadzaniem w błąd jej mieszkańców.

Z poważaniem
Jerzy Ksepka
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec Gm., 21:04 17-07-2019,   9%
Trzeba miec tupet i zero samokrytyki zeby pisac takie rzeczy!!! Szanowny były wójcie!Nigdy pan nie miał dla ludzi szacunku i nie ma go pan nawet teraz, po przegranych wyborach, ktore pokazały PRAWDĘ . Myślę ,ze obecny Wójt zrobi nie mniej niz pan i bez takiego rozgłosu a na pewno z szacunkiem i kulturą do kazdego mieszkanca Gminy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jagoda, 21:14 17-07-2019,   95%
Co ze szwadronem ŚMIECI?
Jak się macie panie ŚMIECIK........?
Co z 300 + dla ludzi najstarszych ?
Jak się macie panie ? tanie dranie !!!
Co z oczyszczaniem rowów dla rolników ?
Jak się macie panie :  KOSY W DŁOŃ  !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~udziałowiec gs, 21:36 17-07-2019,   99%
TO pytanie obecnego i byłego przewodniczącego rady Gminy ŁYSE:
- ile wydał w gminnej spódzielni pieniędzy od 1992 do 2019 r.?
- ile zyskał dla dobra GS-u , a ile dla SIEBIE  ?

Przedstaw pan swoją praworządność , na którą pracowali udziałowcy od 1947 roku !
odpowiedz   •   oceń :  
~Mieszkaniec, 21:41 17-07-2019,   95%
Gratuluje pytania pani  Barbary Murach z tego co Mi wiadomo to pani Murach glosowala za reformo oswiaty a teraz nie wie jakie koszta poniosla gmina ale jakie korzysci przyniosla to spolczuje mieszkancom gminy za wybor takiej radnej ze jest w radzie 4kadecjie a dalej nic nie wie
odpowiedz   •   oceń :  
~Jaśka, 18:21 18-07-2019,   96%
Kosztami sądowymi i zastępstwa prawnego trzeba obciążyć Tych , którzy zakładali sprawy w sądach PANI radna .
To ,Oni powinni zwracać tą kasę, a nie grają teraz męczenników  .
Te  koszty to przez Pana ,Panie WÓJCIE GRZEGORZU- --ponad 400 tyś .
odpowiedz   •   oceń :  
~Ryszard, 18:38 18-07-2019,   99%
Aczy Stasiek L. i Grzesiek F. pamiętają jak po małym co nieco ganiali się po boisku?  tylko nie pamiętam gdzie bo też byłem po .... ,czy to było w Łysych czy w Lipnikach?
A teraz taki stadion się marnuje
- gdzie gospodarz ,któremu zależało na sporcie i tyle dyplomów w szkole wywiesił ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Józef, 22:28 18-07-2019,   5%
Jak J K był taki mundry i dobry, to dlaczego wyborcy mu podziękowali , a sądy podważyły jego decyzje ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:59 18-07-2019,   95%
Można pisać i pisać o gospodarności aktualnego włodarza, oj gospodarz jak ta lala... Piękna gadka, kłamstewko jak zachodzi potrzeba i się kręci. Już chyba się kończą inwestycje poprzednika więc trzeba coś wrzucić na tapetę aby odwrócić od siebie uwagę
odpowiedz   •   oceń :  
~Wabik, 23:03 18-07-2019,   96%
Wjechało się na kłamstwach i oczernianiu Ksepki na wójta, nie umie się chłop ogarnąć i zakasać rękawów do roboty to nadaje na poprzednika, a sam za uszami ma...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:17 18-07-2019,   96%
Znowu F się będzie bawił w donosiciela do prokuratury. On to święty...ale u innych to wszystko zobaczy. Niech powie jak się szkołą gospodarzyło przez tyle lat ile to trzeba było dopłacać do oświaty. Taki wspaniały dyrektor a w szkole śmierdziało, w szatniach i kiblach syf, internet tylko w paru salach u kolesiostwa z kliki i jeszcze prywatne łazienki dla rodzinki...oj działo się
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 23:24 18-07-2019,   95%
tak w kampanii ganiał i się chwalił że załatwi dyrektorów prokuratorem, bo nie mógł przeżyć że się w szkole dobrze działo jak odszedł. A tu klapa wszystko okazało się lipą. Wylał pomyje na porządnych bo taka potrzeba chwili teraz też tak będzie. Opluć oczernić aby od siebie. Szkoda dyrektorów dobrze to się zapowiadało i widać było robotę...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:48 19-07-2019,   6%
W szkole sie dobrze działo jak odszedł dyr.Fabieszewski??? Nie wiesz co piszesz , tak zle jak w ostatnich latach nigdy w szkole nie bylo, to potwierdzą ci ktorzy w niej pracowali czy uczyli sie . Dobrze ze odchodzą (bądz juz odeszli) dyrektorzy szkół a odnośnie obecnego Wojta to trzeba być wyjątkowo złośliwym żeby o Nim zle pisac.
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 11:02 19-07-2019,   97%
wiem doskonale o wielu podjazdach, ciekawych zwolnieniach lekarskich żeby popsuć plan lekcji i utrudnić życie w szkole. Można mieć swoje zdanie i ja je szanuję ale też umiem wyciągać wnioski i obserwuję co się dzieje. Wiem też że do szkół w Łysych jak był Ksepka to nie trzeba było dopłacać z budżetu gminy. Podstawówka i gimnazjum miały oszczędności na dotacji z ministerstwa, a wcześniej to bywało inaczej i to są fakty
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 17:06 19-07-2019,   98%
wiem doskonale o wielu podjazdach, ciekawych zwolnieniach lekarskich żeby popsuć plan lekcji i utrudnić życie w szkole. Można mieć swoje zdanie i ja je szanuję ale też umiem wyciągać wnioski i obserwuję co się dzieje. Wiem też że do szkół w Łysych jak był Ksepka to nie trzeba było dopłacać z budżetu gminy. Podstawówka i gimnazjum miały oszczędności na dotacji z ministerstwa, a wcześniej to bywało inaczej i to są fakty
odpowiedz   •   oceń :  
~Łysy, 11:18 19-07-2019,   4%
 Na temat uczciwości, prawdomówności i innych "zaletach" pana K.J. szkoda mówić i pisać, bo tych którzy tak bałwochwalczo wyrażają się "tym panu" nikt nie przekona. Potrzebny byłby kolejny wyrok sądu. O jakości pracy panów dyrektorów jeszcze wiele usłyszycie. Szczególnie o panu Bacławskim, tak bardzo hołubionym przez byłego wójta. Na ocenę obecnego wójta proponuję trochę poczekać. Obecna kadencja dopiero się rozpoczęła. Uważam, że nie będzie musiał uciekać i wstydzić się przed mieszkańcami jak były wójt i jego świta. Z wyrazami szacunku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ryszard, 12:03 19-07-2019,   97%
do Łysy ......
Łysy mu mieszkańcy dobrze Cię znamy , sprzedałeś gminną spółdzielnię,  sprzedajcie dobro Gminy ŁYSE i dobre imię Gminy Łyse .
Autorem wierszyków byłeś Ty , a biedny Grzesiu F. jeździ pożyczony samochodem i bezczelnie oszukuje swoich wyborców .
odpowiedz   •   oceń :  
~Łysy, 13:09 19-07-2019,   5%
Do Ryszarda.
Pytam, kto wyprzedawał majątek gminy? Co sprzedał Fabiszewski, a co sprzedał i kupił J.K.?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ryszard, 14:47 19-07-2019,   98%
Do Łysy...
Łysy to Ty jak byłeś przewodniczącym rady gminy rozpoczeliście sprzedaż majątku z byłym Wójtem Wiesławem , zadłużyliście gminę do tego stopnia że nie było na wypłaty dla pracowników.    
Kredytu Wam udzielił tylko Bank komercyjny O dużej wartości procentowej. A majątek gminy był wyprzedawany sukcesywnie.
Natomiast Wójt KSEPKA uporządkował finanse gminy , sprzedał śmietniki porzucone i niezagospodarowane , , ,  kupił ok 1hektara ziemi w centrum ŁYSYCH obok szkoły, na rzecz budowy stadionu gminnego ,i sporządzają projekty na budowę  stadionu , a w chwili obecnej według mojej oceny jest plantacja gorczycy i szczawiu zamiast stadionu .
Łysy napisz wierszyk o przeznaczeniu tego miejsca bo jesteś w tym dobry.
A Grzegorz F.  niech weźmie kosę i uporządkuje ten burdel w tym miejscu do jakiego dopuścił jeśli ma honor i GODNOŚĆ wśród swoich wyborców.
A może czeka na wystawienie faktury na koszenie kosiarką rotacyjną Tak się to odbywało jak był dyrektorem szkoły w ŁYSYCH
Z poważaniem Ryszard
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
kwiecień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 30  31  1  2  3  4 5
 6  7  8  9  10  11  12
 13  14  15  16 17  18  19
 20  21  22  23  24  25  26
 27  28  29  30  1  2  3