Po latach oczekiwania miasto podpisało umowę na realizację jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich dekad - budowę południowej obwodnicy wraz z mostem przez rzekę Narew za kwotę przekraczającą 165 milionów złotych. Prace już trwają, co zauważa samorząd województwa mazowieckiego.
21 lipca 2025 roku niewątpliwie zapisze się w annałach Ostrołęki jako data przełomowa. To właśnie tego dnia miasto podpisało kontrakt na realizację przedsięwzięcia, którego wartość wynosi dokładnie 165 518 504,70 zł brutto. Sejmik Województwa Mazowieckiego przekazał 75 mln zł na tę kluczową dla regionu inwestycję, która od lat była marzeniem mieszkańców i samorządowców.
- To inwestycja, która zmieni codzienność mieszkańców Ostrołęki, przede wszystkim zredukuje korki i znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa - podkreśla samorząd Mazowsza.
Inwestycja, która zmieni oblicze miasta
Południowa obwodnica Ostrołęki wraz z nowym mostem przez Narew to nie tylko największa inwestycja drogowa w mieście od lat, ale również projekt, który radykalnie zmieni codzienność jego mieszkańców. Korzyści płynące z tej inwestycji będą odczuwalne niemal natychmiast po jej zakończeniu.
Przede wszystkim, nowa trasa znacząco odciąży centrum miasta od ruchu tranzytowego. Kierowcy podróżujący przez region będą mogli ominąć najbardziej zatłoczone ulice Ostrołęki, co przełoży się na wyraźną redukcję korków w śródmieściu. To oznacza krótsze czasy podróży dla mieszkańców i lepszą jakość powietrza w centrum.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Jednym z najważniejszych aspektów nowej inwestycji jest znaczące zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na drogach. Obecne obciążenie miejskich arterii ruchem tranzytowym stwarza liczne zagrożenia, szczególnie w okolicach szkół, przejść dla pieszych i skrzyżowań. Nowa obwodnica przeniesie znaczną część tego ruchu poza obszary mieszkalne, tworząc bezpieczniejsze warunki dla pieszych i rowerzystów.