eOstroleka.pl
Polska,

Hyundai, Citroen, Ducati - masz ten pojazd? Zobacz, czy musisz zgłosić się do serwisu

REKLAMA
zdjecie 3563
zdjecie 3563
REKLAMA
zdjecie 3563

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje o szeregu istotnych akcji naprawczych dotyczących popularnych marek pojazdów. Łącznie naprawami zostanie objętych ponad 24 tysięcy pojazdów na polskim rynku, w tym samochody marek Citroën, DS, Hyundai oraz motocykle Ducati.

Problemy z poduszkami powietrznymi w Citroën i DS

Największa akcja serwisowa dotyczy samochodów Citroën C3, gdzie wykryto potencjalnie niebezpieczną wadę poduszek powietrznych TAKATA. Problem obejmuje 9 623 pojazdów w Polsce. Podobna usterka została zidentyfikowana w modelach DS3, gdzie akcją naprawczą objętych zostanie 1 018 aut.

Wadliwe działanie poduszek powietrznych może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. W przypadku kolizji istnieje ryzyko, że metalowe fragmenty rozrywającego się napełniacza mogą zostać wyrzucone w kierunku osób znajdujących się w pojeździe, co może prowadzić do poważnych obrażeń, a nawet zagrożenia życia.

Hyundai wzywa do serwisów

Kolejna znacząca akcja naprawcza dotyczy pojazdów marki Hyundai. Model ix35, produkowany w latach 2010-2013 w Słowacji i Czechach, wymaga pilnej wymiany bezpiecznika HECU z powodu ryzyka zwarcia elektrycznego. Ta akcja obejmuje aż 13 291 pojazdów w Polsce.

Dodatkowo, 108 samochodów modelu H1/Grand Starex wymaga naprawy z powodu potencjalnego ryzyka zwarcia elektrycznego w komorze silnika. Problem dotyczy pojazdów wyprodukowanych w Korei Południowej między sierpniem 2010 a listopadem 2018 roku.

Ducati z wadą układu hamulcowego

Liberty Corporation 2, importer motocykli Ducati, zgłosił problem dotyczący 18 egzemplarzy najnowszych modeli Panigale V4 i Panigale V4S z rocznika 2025. W tych maszynach stwierdzono ryzyko przegrzania i uszkodzenia tylnego przewodu hamulcowego na skutek nieprawidłowego zamocowania osłony termicznej.

Co powinni zrobić właściciele?

Wszyscy właściciele objętych akcją pojazdów zostaną indywidualnie powiadomieni o konieczności wizyty w autoryzowanych serwisach. Naprawy będą wykonywane bezpłatnie. "Właściciele nie powinni ignorować wezwań do serwisu, gdyż wykryte usterki mogą bezpośrednio wpływać na bezpieczeństwo jazdy" - podkreślają eksperci. Jednocześnie przypominają, że w przypadku zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu pojazdu, należy niezwłocznie skontaktować się z autoryzowanym serwisem, nie czekając na oficjalne wezwanie.

Warto podkreślić, że wszystkie wymienione akcje serwisowe są prowadzone w ramach standardowych procedur dbałości o bezpieczeństwo użytkowników i świadczą o skuteczności systemu monitorowania jakości pojazdów na europejskim rynku.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
sierpień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31 dk1 dk2 dk3
 4  5 dk6  7 dk8  9 dk10
 11  12  13  14  15 dk16 dk17
 18  19  20  21  22  23 dk24
 25  26  27  28  29  30 dk31
×