2019-04-03T11:39:26+02:00 eOstroleka.pl 2 1 3 100%
Region,

Inauguracja akcji „Narkotyki i dopalacze zabijają” [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
REKLAMA
3
0
2
Najlepszy komentarz
~Gość, 13:38 03-04-2019,   100%
I kaszana
odpowiedz   •   oceń :  
„Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” - to hasło kampanii o charakterze edukacyjno-profilaktycznym pt. „Narkotyki i dopalacze zabijają”, która ruszyła we wszystkich jednostkach policji w kraju.

Kampania organizowana jest przez MSWiA w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka”. Na Mazowszu kampanię zainaugurowali Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz oraz Komendant Wojewódzki Policji zs. w Radomiu insp. Tomasz Michułka.

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków i nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, w tym konsekwencji zarówno zdrowotnych, prawnych, jak i społecznych uzależnienia. Jednym z istotnych elementów tego przedsięwzięcia jest prezentowany spot filmowy nawiązujący treścią do tytułu kampanii oraz jej hasła przewodniego. Istotą działań jest upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Jak podkreślił w czasie konferencji Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz, zagrożenie, jakie płynie z zażywania dopalaczy, pokazuje, że w kampanię powinni włączyć się wszyscy. - Dziękuję mediom, dzięki którym przesłanie kampanii trafi do szerszego grona odbiorców - dodał Wicewojewoda Standowicz.

Komendant Wojewódzki Policji zs. w Radomiu insp. Tomasz Michułka mówił, iż nie jest to pierwsza kampania "antydopalaczowa", którą będzie prowadziła mazowiecka komenda. - W ramach jednej z nich przeprowadzono ankietę on-line wśród uczniów, z której wynika, iż 2885 z nich miało kontakt z dopalczami, a ponad 3700 uczniów przyznało się do zażywania narkotyków - podkreślił insp. Michułka.

Apelujemy do osób, które mogą mieć kontakt z narkotykami, z dopalaczami, aby pamiętały, że jest to trucizna i każde jej zażycie wiąże się z poważnym ryzykiem dla zdrowia, a nawet życia. Dbając o bezpieczeństwo naszych bliskich i przyjaciół, nie pozwólmy im przyjmować substancji, których pochodzenia i składu nie znają. Reagujmy i sami stanowczo odmawiajmy, gdy ktoś namawia nas na dopalacze. Nigdy nie wiemy, jak organizm ludzki zachowa się po zażyciu nawet najmniejszej dawki takiej substancji chemicznej. Jeżeli ktokolwiek z Państwa podejrzewa, że ma do czynienia z osobą pod wpływem narkotyków czy nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, powinien natychmiast wezwać pomoc lekarską oraz o sytuacji powiadomić policję.

Przypominamy, że dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu. Mają postać tabletek, proszków, mieszanin ziół, suszu, kadzidełek, czy naklejek tzw. tatuaży. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Niebezpieczeństwo ich zażywania wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna:

    ​wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);
    złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;
    stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;
    zmiana nawyków żywieniowych - brak apetytu lub objadanie się;
    kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;
    próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;
    nieuzasadnione ataki złości, agresji;
    wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;
    wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego;
    pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;
    zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć:

    bóle głowy, migrena;
    kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;
    agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;
    nudności, wymioty, biegunka;
    zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;
    reakcje alergiczne;
    myśli samobójcze, omamy;
    napady leku, halucynacje;
    nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

Gdzie szukać pomocy:

800 060 800  Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego
116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
800 100 100 Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci
800 12 12 12  Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka.

Materiał filmowy 1 :
Więcej o: policja, dopalacze

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Pdw, 11:47 03-04-2019,   -
Heheszki
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:38 03-04-2019,   100%
I kaszana
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
czerwiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30