Od 1 stycznia w Ostrołęce obowiązują nowe stawki za wywóz śmieci. Płacić musimy więcej, ale też wszyscy – bez wyjątku musimy teraz segregować śmieci. Wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkujący na terenie Ostrołęki zostali też zobligowani do złożenia w Urzędzie Miasta wypełnionych od nowa deklaracji o wysokości stawki za odbiór odpadów komunalnych, która uzależniona jest od ilości osób zamieszkujących w danym gospodarstwie.
Czy jednak takie deklaracje są konieczne, skoro w 2013 roku wszyscy mieszkańcy Ostrołęki musieli składać je po raz pierwszy. Wtedy właśnie zaczął obowiązywać nowy system gospodarki odpadami z podziałem na zbiórkę selektywną (z podziałem na rożne frakcje) i nieselektywną (odpady niesegregowane).
Internauci zauważają, że kwestie te regulują przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku.
„W przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wójt, burmistrz lub prezydent miasta zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. W takim przypadku właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Zawiadomienie zawiera pouczenie, że stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.”- tak brzmi zapis art. 6. pkt. 2 Ustawy o utrzymaniu czystości.
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy w Biurze Prasowym Urzędu Miasta w Ostrołęce. Czekamy na odpowiedź.