Jak zmniejszyć trudności w organizacji pracy SP 6?

O przepełnieniu w Szkole Podstawowej nr 6 prezydenta Ostrołęki zaalarmował radny Jacek Łuba z klubu radnych Bezpartyjne Miasto, który z kolei otrzymał informacje od rodziców uczniów. Dla przykładu, poprosił on o wykaz powierzchni SP 6 i ZSZ 3, liczby uczniów w obu szkołach, liczebności klas oraz liczby etatów nauczycielskich. Przejdźmy do porównania.
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Orła Białego:
Powierzchnia budynku - 3302,80 m. kw. (w tym 532,80 m.kw. sala gimnastyczna);
Liczba sal lekcyjnych - 19 (łącznie pomieszczeń do nauki - 29);
Liczba uczniów - 830;
Najliczniejsza klasa - 28 uczniów;
Najmniej liczna klasa - 17 uczniów;
Liczba etatów nauczycielskich - 91,47
Zespół Szkół Zawodowych nr 3 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego:
Powierzchnia budynku - 5336,07 m. kw. (w tym 1296,87 m.kw. obiekty sportowe);
Liczba sal lekcyjnych - 23;
Liczba uczniów - 455;
Najliczniejsza klasa - 25 uczniów;
Najmniej liczna klasa - 9 uczniów;
Liczba etatów nauczycielskich - 69,28
Nietrudno zauważyć, że w dużo mniejszej szkole przy ul. Sienkiewicza uczy się blisko 400 uczniów więcej. Zdecydowanie więcej jest też etatów nauczycielskich. Tymczasem w szkole przy ul. Jaracza mamy nawet klasę dziewięcioosobową, podczas gdy najmniej liczna klasa w "szóstce" liczy siedemnaście osób. Nic więc dziwnego, że w SP 6 klasy drugie kończą zajęcia o godzinie 16.45. Jak rozwiązać te problem?
- Rozważam decyzje zapewniające zmniejszenie trudności w organizacji pracy Szkoły Podstawowej nr 6. To m.in. zaprzestanie dokonywania naboru do oddziałów zerowych i przeniesienie tej rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 5, w której uczniowie aktualnie uczą się na jedną zmianę. Ze Szkoły Podstawowej nr 5 z końcem bieżącego roku szkolnego odejdzie 10 oddziałów klas gimnazjalnych, dzięki czemu pozostaną w niej dodatkowe pomieszczenia do zagospodarowania - podkreśla prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik.
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | ![]() |
2 | 3 | ![]() |
![]() |
![]() |
7 | 8 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
14 | 15 | ![]() |
17 | 18 | ![]() |
![]() |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ![]() |
27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |