2019-05-21T19:45:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 13 7.7
Ostrołęka,

Jakub Frydryk: "Mazowsze to serce Polski". Rozmawiamy z kandydatem do Parlamentu Europejskiego

REKLAMA
Jakub Frydryk
REKLAMA
10
3
45
Najlepszy komentarz
~Gość, 20:29 20-05-2019,   69%
Nie, kużwa, ufoludki za nich płacą...

Przecież wiadomo, że każdy na liście już na starcie musi wpłacić ustaloną kwotę na wspólne koszty kampanii, a oprócz tego musi sam zapłacić za wszystkie materiały swoje, itd.

Poza tym mówienie, że kukiz nie jest partią, to to samo co mówić, że załatwianie roboty k...
odpowiedz   •   oceń :  
O wyzwaniu związanym ze startem do Parlamentu Europejskiego, o postulatach Kukiz'15 przed tymi wyborami oraz o tym, jak Ostrołęka może skorzystać z przynależności do unijnej wspólnoty - rozmawiamy z Jakubem Frydrykiem, kandydatem do Parlamentu Europejskiego z okręgu nr 5 - Mazowieckie.

eOstroleka.pl: Dotychczas znany był Pan z aktywności w Ostrołęce. Skąd więc pomysł na kandydowanie do Parlamentu Europejskiego? Bruksela jest trochę daleko od Ostrołęki.

Jakub Frydryk: Już przed wyborami samorządowymi nawiązaliśmy kontakt z Pawłem Kukizem i jego ugrupowaniem. Odbyliśmy kilka spotkań, wymienialiśmy się doświadczeniami i wizjami, jak może wyglądać dobrze zarządzany samorząd. Był u nas poseł Łukasz Rzepecki, my jeździliśmy do Warszawy. Po wyborach kontynuujemy współpracę, układa się ona bardzo dobrze. Kiedy poproszono mnie, żebym był "jednym z dziesięciu" na mazowieckiej liście, nie wahałem się i zdecydowałem się przyjąć te wyzwanie. Ale proszę się nie obawiać, Ostrołęka zawsze była, jest i będzie na pierwszym miejscu.

W Ostrołęce jest pan w klubie radnych "Bezpartyjne Miasto" i po ogłoszeniu Pana startu do Europarlamentu zaczęły padać pytania o właśnie tę bezpartyjność...

Te pytania, a w zasadzie fałszywe stwierdzenia, zaczęły padać już przed wyborami samorządowymi. Podczas gdy jedne media spychały nas w stronę Prawa i Sprawiedliwości, co zresztą było jednoznacznie polityczną zagrywką, inni robili z nas sojuszników pozostałych opcji. W ten sposób próbowano nas przykleić raz do jednej grupy, raz do innej. A przypomnę, że Bezpartyjne Miasto to ruch stworzony dla osób, nie będących członkami partii politycznych. Dla nas najważniejsza była i jest Ostrołęka, a nie to, co powie nam jeden czy drugi wódz partyjny. Udało nam się zebrać świetną grupę ludzi, poszliśmy razem do wyborów i dobry kontakt utrzymujemy do tej pory. Za sukces uznaję też współpracę z fachowcami, których udało mi się przekonać do swojej wizji i dzięki temu złożyli oni legitymacje partyjne. Co do bezpartyjności, to przypomnę tylko, że Kukiz'15 nie jest partią polityczną, jest to oddolny ruch obywatelski, nie pobierający wielomilionowych subwencji z budżetu państwa. Wielkie partie nie istnieją bez państwowych pieniędzy, a Kukiz'15 daje sobie doskonale radę. To jest ta różnica.

Dlaczego akurat Kukiz'15?

Obserwując obecną scenę polityczną, mam wrażenie, że to właśnie Kukiz'15 jest jedyną merytoryczną i konstruktywną opozycją w polskiej polityce. Posłowie tego ugrupowania stanowczo reagują na bieżące wydarzenia polityczne, przykładem jest chociażby propozycja ustawy tzw. anty 447, chroniąca polskie mienie przed zagranicznymi roszczeniami. Wcześniej była też propozycja ustawy antykorupcyjnej, czy zwiększenia kwoty wolnej od podatku. Posłowie Kukiz'15, będąc w opozycji, zgłosili już samodzielnych 20 projektów ustaw i pracowali także przy projektach z posłami innych klubów. Tym sposobem pokazują, że najważniejsze jest dobro Ojczyzny, a reszta... cóż, nie potrafi odrzucić podziałów.

Nie potrafi odrzucić podziałów, ale ludzie właśnie ich wybierają.

Być może czas to zmienić. Pokazały to już wybory samorządowe. W niewiele większym od Ostrołęki mieście Przemyślu wybrano na prezydenta kandydata Kukiz'15 Wojciecha Bakuna, wygrał on tam z kandydatem PiS, osiągając ponad 70 procent głosów. Przemyśl się rozwija, pozyskuje fundusze europejskie, a do tego jest miastem oszczędnym. Przez cztery miesiące w Urzędzie Miasta jest tam 17 etatów mniej, a obyło się bez tzw. "twardych zwolnień" i politycznej zemsty, w mieście wymieniono też lampy na nowoczesne i energooszczędne. Prezydent z  Kukiz'15 pokazuje tam zupełnie nową jakość polityki. Poznałem wiele osób z tego środowiska i zapewniam, że pan Bakun nie jest w tym przypadku wyjątkiem.

Musi paść to pytanie. Kukiz'15 to bardziej "przystawka PiS" czy "podnóżek PO"?

(śmiech). Właśnie, dobre pytanie. Ci, którzy nazywają ruch Kukiz'15 "przystawką PiS" powinni zapoznać się z danymi biura analiz sejmowych, które pokazują, w jaki sposób głosują partyjni przywódcy. I tak, proszę bardzo: Kornel Morawiecki - 82,9% takich samych głosowań jak PiS. To akurat zrozumiałe, bo lider Wolnych i Solidarnych to przecież ojciec premiera. Ale dalej - 63 procent głosowań tak jak PiS - kto? Lider PSL Władysław Kosiniak-Kamysz. To jeszcze nic. 58 procent zbieżności głosowań z PiS - Sławomir Neumann z Platformy Obywatelskiej. Paweł Kukiz - 53 procent, a poniżej 50 procent tylko różni posłowie z Nowoczesnej. Skoro więc Kukiz'15 jest "przystawką PiS" to jak nazwać PO i PSL, którzy właśnie z tym PiS-em wymieniają się władzą? Jednym i drugim jest na rękę, by Kukiz'15 do kogoś porównywać. Boją się tego, że jest to samodzielne środowisko.

Jakie są najważniejsze postulaty Kukiz'15 w tej kampanii wyborczej?

Przygotowanych zostało 10 punktów programowych, przygotowanych wspólnie z koalicjantami Kukiz'15 z Włoch, Chorwacji, Grecji, Finlandii czy Estonii. Zakłada on dążenie do demokracji bezpośredniej, chociażby poprzez głosowanie internetowe, czyli e-voting oraz referendum wiążące dla władz. Ważnym punktem jest wprowadzenie dodatkowych mechanizmów do walki z korupcją na terenie Unii Europejskiej. Ustawę antykorupcyjną przyjęli Włosi, Kukiz'15 zgłosił ją też do polskiego Sejmu. Warto, by była ona standardem w całej Unii. Warto zrozumieć jedno - kraje Unii Europejskiej powinny ze sobą współpracować, ale zachować własną tożsamość. Mamy piękną polską kulturę, tradycję. Musimy o nią dbać, bo to nasz największy skarb. Jako Kukiz'15 chcemy także zadbać o zwiększenie bezpieczeństwa migracji, które w niektórych krajach - dzięki tzw. polityce otwartych drzwi - wymknęło się spod kontroli. Do tego oczywiście młodzież - warto im dawać  nowe narzędzia, nowe programy do tego, by się rozwijali. Niech wykorzystują fakt, że żyją w tak dobrych czasach. Wielu z nas nie miało za młodu takiej szansy.

A w jaki sposób Ostrołęka może zyskać na byciu w Unii Europejskiej?

Przede wszystkim pozyskując fundusze unijne na inwestycje. Unia Europejska daje nam ogromne możliwości pozyskiwania jako miasto funduszy. Przykład to oświata - można pozyskać środki nie tylko na remonty szkół czy przedszkoli, ale także na poszerzanie kompetencji nauczycieli czy stypendia dla zdolnej młodzieży, a takiej u nas nie brakuje. Ale to nie wszystko. To też termomodernizacja budynków, ekologiczny transport czy rozwiązania elektroniczne dotyczące chociażby załatwiania spraw urzędowych. Zwiększa to liczbę spraw, które możemy załatwić bez wychodzenia z domu, zmniejsza kolejki w urzędach. Powiedzmy sobie szczerze - bycie w europejskiej wspólnocie to dla Ostrołęki wielki przywilej, tylko trzeba umieć go wykorzystać. Być może właśnie tam na miejscu, w Brukseli czy Strasburgu, brakuje osoby związanej bezpośrednio z naszym regionem. Warto podkreślić, że nie dotyczy to tylko Ostrołęki czy powiatu ostrołęckiego, ale całego Mazowsza. Jako województwo mazowieckie jesteśmy sercem Polski.

Mieszkańcy Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego mają do wyboru troje kandydatów z tego właśnie regionu. Pana, kandydata PiS i kandydatkę Koalicji Europejskiej. Czy powinniśmy głosować na osobę z regionu, czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

Oczywiście, że ma. W tej kampanii wyborczej przyjeżdżało już do nas wielu polityków, nie mających pojęcia o tym, co dzieje się w Ostrołęce. Jeden z nich przyjechał na 10-minutowy briefing prasowy w drodze do Białegostoku. Drugi zaliczył krótką wizytą w ratuszu, a później przyjechał na festyn rozdawać ulotki. Co z tego wynikło? Inni przybyli, by zaprezentować się na scenie podczas uroczystości. Kiedy nie ma wyborów i nie mają gdzie się pokazać, ich tu nie ma, podczas gdy ja na co dzień pracuję dla Ostrołęki i słucham głosu mieszkańców. Dlaczego mamy głosować na kandydata z zewnątrz, który nie zna problemów naszego regionu i nie będzie skutecznie walczył o jego rozwój? Ja ze swojej strony zachęcam państwa do oddania głosu na listę numer 6 i pozycję numer 7. Mam nadzieję, że będzie to dla mnie szczęśliwa "siódemka" (śmiech).

W takim razie jaki jest Pana cel na 26 maja?

Mam świadomość, że z siódmego miejsca na liście nie będzie łatwo osiągnąć rewelacyjny wynik, tym bardziej, że ruch Kukiz'15 nie jest partią polityczną i nie pobiera subwencji, które później przeznaczane są na kampanię. Sami widzicie państwo, jak nasze miasto obklejone jest billboardami i jacy to są kandydaci. Moim celem jest jak najlepszy wynik, a jaki to wynik będzie - zadecydują wyborcy. Wdzięczny będę za każdy głos.

Jakub Frydryk kandyduje do Parlamentu Europejskiego z listy nr 6 - Kukiz'15. Na mazowieckiej liście znaleźć go będzie można pod numerem 7. Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się 26 maja br.
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 19:57 20-05-2019,   54%
kampanie wyborcze nie są finansowane z subwencji, to kłamstwo, którym niby nie partyjny ruch kukiza podpiera fakt, że tak naprawdę nie będąc formalnie partią, działa jak partia

każdy kandydat w jakichkolwiek wyborach, zawsze musi sam sfinansować swoją kampanię, lub zdobyć środki od darczyńców, nigdy z subwencji...
odpowiedz   •   oceń :  
~Jerzy, 19:59 20-05-2019,   67%
I na tyle teorii, a w praktyce...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:03 20-05-2019,   72%
To powiedz jak robią konwencję??  Sami się zrzucają??  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:29 20-05-2019,   69%
Nie, kużwa, ufoludki za nich płacą...

Przecież wiadomo, że każdy na liście już na starcie musi wpłacić ustaloną kwotę na wspólne koszty kampanii, a oprócz tego musi sam zapłacić za wszystkie materiały swoje, itd.

Poza tym mówienie, że kukiz nie jest partią, to to samo co mówić, że załatwianie roboty kochance nie jest nepotyzmem bo przecież kochanka to nie rodzina...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:28 21-05-2019,   0%
Żeby  zmienić system, trzeba działać w starym systemie.
Chcesz puczu ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:02 20-05-2019,   47%
Jakub Frydryk, mój kandydat. Jak głosować na kogoś z regionu, to właśnie na niego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:51 21-05-2019,   47%
To dlaczego głosował przeciw nauczycielom razem z Kotowskim, Gutem i Żukowskim ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:37 21-05-2019,   62%
Głosował za tym, żeby wynagrodzenie otrzymywać za pracę. To nie było głosowanie przeciw nauczycielom tylko uchwała intencyjna czy im dać kasę za strajk. Odpowiedź może być tylko jedna: nie dać. Płaci się za pracę. Takie zdanie ma wiele osób i plus dla Kuby że się tego nie wstydzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:04 21-05-2019,   56%
Nauczyciele nie będą chyba głosować na tego kandydata oraz rodzice, którzy poparli strajk nauczycieli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:02 21-05-2019,   50%
A to niech głosują na tego, co popiera jawne rozkradanie budżetu miasta poprzez wypłacanie pieniędzy ludziom, którzy nie pracowali. Za co mają im zapłacić? Za siedzenie na du..ie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:43 22-05-2019,   67%
NIK nie zostawia suchej nitki na reformie edukacji wprowadzonej przez Annę Zalewską i rząd Prawa i Sprawiedliwości. "Zmiany, które miały wprowadzić polskie szkoły w XXI wiek, były nierzetelnie przygotowane i wprowadzone" - alarmuje Najwyższa Izba Kontroli.

Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/polska/news-reforma-edukacji-przygotowana-na-kolanie-raport-nik,nId,3004046#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:25 22-05-2019,   0%
No i dobrze, można się z tym zgodzić . Ale to nie oznacza że należy wypłacać kasę za nie wykonywanie pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jaro, 20:04 20-05-2019,   50%
Z siódemki łatwo nie będzie ale powodzenia. Oby wynik był rzeczywiście jak najlepszy, Ostrołęka potrzebuje odpowiedniej zmiany jeżeli chodzi o parlamentarzystów. Czas co niektórych już minął.
odpowiedz   •   oceń :  
~Adam, 20:11 20-05-2019,   55%
Tak realnie patrząc to uważam że nią ma Pan szan ale jesienią do parlamentu polskiego to co innego.  Mój głos Pan ma.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:50 20-05-2019,   58%
To odpowiednia osoba. Ma mój głos!
odpowiedz   •   oceń :  
~KASZANA OGRODOWA, 21:05 20-05-2019,   57%
KUKIZ
partia która
-mówi tak, że PIS boi się, że zabiorą im wyborców
-głosuje tak, że PO boi się, że zabiorą im wyborców
A prawda. Twierdzą, że nie są partią.
Wniosek - schizofrenia.

Dokładnie tak samo w naszym mieście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:09 20-05-2019,   36%
@~KASZANA OGRODOWA rozgoryczony członek ostrołęckiego PIS ??
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:30 21-05-2019,   40%
@~KASZANA OGRODOWA Inaczej się nie da niż działać jak partia. To PIS i PO nie daje nam wyboru jak tylko działać jak partia w obecnym systemie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:53 21-05-2019,   50%
Nie oceniaj mnie bo mnie nie znasz.
A, że prawdę napisałem o KUKIZ to się do tego nie odniosłeś.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jerzy, 23:07 21-05-2019,   34%
@~KASZANA OGRODOWA Wystarczy zapoznać się z opracowaniem Biura Analiz Sejmowych, aby wiedzieć, że większą zgodność głosowań z szefem PiS ma przewodniczący klubu parlamentarnego PO. A jedni i drudzy okrągłostołowi próbują w zmanipulowanych mediach przekazać obraz Kukiz'15 taki jaki jest dla nich wygodniejszy. Schizofrenię to można mieć jeśli się ogląda różne stacje TV i nie ma własnego rozumu, aby wyciągnąć samodzielne wnioski.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:26 22-05-2019,   -
@~Jerzy Nie pisałem jak głosowało PO, tylko jak głosował KUKIZ.
A KUKIZ NIESTETY CHARAKTERYZUJE SCHIZOFRENIA I INNE DOLEGLIWOŚCI.
KUKIZ miał w swoim gronie kilku posłów chcących coś zrobić.
Niestety, ta chęć w KUKIZ została potraktowana jako zdrada.
Przykładem choćby posłanka z naszego okręgu.

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:10 20-05-2019,   46%
oczywiście że na Kubę :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:18 20-05-2019,   48%
Jedyna Alternatywa to #Konfederacja!! To Oni bronią interesu Polski i Polaków!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:32 20-05-2019,   50%
Interesu Polski i Polaków? Chyba Kozłowskiej i Kramka. Osadczy się wytłumaczył?
odpowiedz   •   oceń :  
~SA, 22:56 20-05-2019,   47%
naI MA PAN PREZENCJE NIE MOZNA SIE ZA PANA WSTYDZIC  takich glosowac chlopak mlody kulturalny mily i do tego ma piekna wymowe az chce go sie sluchac brawo Panie KUBO
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 03:16 22-05-2019,   50%
@~SA Puciaty dzięcioł
odpowiedz   •   oceń :  
~ja, 22:58 20-05-2019,   50%
Pan Kuba ma mój głos
odpowiedz   •   oceń :  
~Konfederata, 23:16 20-05-2019,   34%
Polska racja Konfederacja.
#KONFEDERACJA
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:30 21-05-2019,   29%
@~Konfederata również jestem za konfederacją.
następnie za P. Kubą :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:50 21-05-2019,   40%
"Kukiz'15 jest jedyną merytoryczną i konstruktywną opozycją" ale żem się uśmiał. Ale z Frydryka jajcarz ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Fanka, 09:20 21-05-2019,   50%
Pan Jakub ma mój głos.  Czas na zmiany.  Ekipie PiS już dziękuję.
odpowiedz   •   oceń :  
~Korwin, 10:53 21-05-2019,   55%
Tylko konfederacja. Z ustawą 447 zaczęli na poczatku walczyć Wolność i Ruch Narodowy. Kukiz15 sieje farmazon, przystawka Pis bis podobnie jak B.M. Ciekaw jestem czy jeszcze ktoś nabierze się na prymitywną, pustą i populistyczną propagandę antysystemu wydmuszki jaką jest Kukiz 15!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:16 21-05-2019,   58%
@~Korwin Ciekawe czy ktokolwiek się nabierze na tę prorosyjską ściemę. I głupka z wąsem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Major, 11:29 21-05-2019,   34%
Prorosyjską? Widzę że są jeszcze ludzie którzy nabierają się na propagandę TVPiS. Tak, głosują na układ okrągłostołowy, tych postkomunistów co robią z Polski marionetkę Izraela, Brukseli i USA.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:39 21-05-2019,   100%
@~Major Tak, prorosyjską. W dodatku mocną tylko w internecie. Przychodzą wybory, wąs wypowie się o pedofilach i znów 4,76%. Dajcie sobie chłopaki spokój, młodzi was popierają a później przychodzi rozum do głowy i się tego wstydzą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Edgar, 17:41 21-05-2019,   0%
Lepsza żydowska ściema? Zobacz ilu polityków z PiS czy PO ma zdjęcia w jarmułkach
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:54 21-05-2019,   34%
@~Edgar Na razie to zdjęcie w jarmułce zrobili pani, której "bardzo dojrzały żart" postanowił zrobić pan z Konfederacji. Chłopy, dajcie spokój naprawdę. Szkoda tylko, że Jakubiak do Was dołączył, bo to rozsądny gość i nie pasuje do oszołomów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tvpis, 14:11 22-05-2019,   100%
Prorosyjski jest pis i umowa węglowa, do tego prozydowski, proamerykański, proaborcyjny, prodewiacyjny. Wolicie słuchać się małego kawalera
odpowiedz   •   oceń :  
~ds, 11:42 21-05-2019,   55%
Panie Jakubie  niech pan zostanie naszym prezesem spoldzielni  centrum to moze  to nasze osiedle ozyje bo tu nic  sie nie dzieje  trzeba tu ludzi z temperamentem   bo inaczej  zostaniemy czarna dziura na calym miescie sie cos dzieje a tu nic   trzeba ludzi mlodych zeby to osiedle  postawili na nogi   a nie rozbebrana ulica miedzy dwiema szkolami     ale 3 metrowe chodniczki ukladaja miedzy blokami  bo tam widac a w blokach jest tyle wazniejszych robot jest do wykonania  bo smierdzi prlm  ze wstyd do klatki wejsc   ale z zewnatrz  zrobiny blok tylko jak to juz to nikogo nie interesuje   ale z daleka jakos tam wyglada  i dlatego trzeba ludzi ktorzy by chcieli dokladnie przyjrzec sie potrzebom osiedla   zeby  mieszkancy ktorzy tu mieszkaja byli zadowoleni  i zeby w tej spoldzielni byli zatrudnieni ludzie z naszego osiedla to wedy by im zalezalo zeby  na tym osiedlu cos sie dzialo i zeby pieknialo
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 13:08 21-05-2019,   30%
Dzień dobry!

Cyt. "Każdy głos oddany na ludzi Korwina, Winnickiego, Brauna to wspieranie PO. Będą cieszyć się w Izraelu" - stwierdził minister Joachim Brudziński. Co na to Godek? - Antysemita! Ten tweet jest antysemicki! - komentowała w programie "Tłit". Po czym dodała: "Żarty na bok. Jest panika w obozie władzy. Konfederacja jest wysoko ponad progiem. Mamy 8 proc. w sondażach". Dopytywana o wysokie poparcie wśród młodych (39 proc.), stwierdziła: "Zużył się w Polsce układ postmagdalenkowy. PO i PiS mają coraz więcej wspólnego. Na jedynce PiS-u startuje Jacek Saryusz-Wolski, były członek PO i PZPR. To nasz kwiat, nasza elita, która wysyłamy do Brukseli? No, błagam...".

Najmilsi!  Zwracam się szczególnie do ludzi takich jak ja,:młodych, wykształconych, inteligentnych, zatroskanych o los Polski i Europy: w najbilższą niedzielę nie dajmy plamy: głosujmy gremialnie, z poczuciem odpowiedzialności za Polskę i Europę - LISTA NR 1, KONFEDERACJA! POZYCJA NR 1 - KAJA GODEK!!!

Pozdrawiam... Życzę miłego popołudnia...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:46 21-05-2019,   100%
@~Anna - Kurpiowska Panna A ja nie ufam tej Konfederacji. Pamiętam jak po wygraniu przez PiS wyborów w 2015 i rozpętaniu przez opozycję całej tej histerii z trybunałem konstytucyjnym, Korwin działał z nimi ramię w ramię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kaczyńscy, 16:31 21-05-2019,   34%
Panie Jakubie, mam pan głosy mojej całej rodziny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jedno szambo, 04:14 22-05-2019,   47%
Żałosne są te wasze jęki. Konfederacja w sporej mierze to przecież separatyści od Kukiza. A Fryderyk jest za słupa bo szans nie ma żadnych mimo, że wypisuje tu z komarem bzdury.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:17 22-05-2019,   80%
@~Jedno szambo to w dużej mierze lewicujący, prorosyjscy goście. Nawet w Ostrołęce jest taki zwolennik co w samorządówce startował z koalicją PO-SLD pod innym szyldem. Szkoda głosu
odpowiedz   •   oceń :  
~mhm, 11:18 22-05-2019,   80%
Tak pracuj z Kukizem a utoniesz razem z nim
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
lipiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  1  2  3  4