2017-07-12T14:00:00+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Jest apel do marszałka Struzika o przywrócenie połączenia kolejowego z Małkinią

REKLAMA
fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA
13
0
5

Samorządowcy z Ostrołęki zwrócili się do Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika z apelem o przywrócenie kolejowego ruchu pasażerskiego do Małkini. Pociągi Kolei Mazowieckich jeździłyby przez Ostrów Mazowiecką.

W liście do Adama Struzika samorząd Ostrołęki wspomina o potrzebach komunikacyjnych  mieszkańców miasta, jak również przylegających gmin. W podpisanym przez przewodniczącego Rady Miasta Jerzego Grabowskiego i prezydenta Janusza Kotowskiego liście czytamy:

„Przywrócenie pociągów osobowych na linii kolejowej nr 34 Ostrołęka — Małkinia przez Ostrów Mazowiecką usprawni połączenie i komunikację pasażerską wspomnianych miejscowości z Warszawą i Białymstokiem. Obecnie na linii nr 34 odbywa się ruch towarowy w szczególności zaopatrzenie w węgiel Zespołu Elektrowni Energa S.A. Ostrołęka. Rozpoczynająca się inwestycja budowy Elektrowni C wymusi potrzebę szybkich i alternatywnych połączeń kolejowych w ruchu towarowym oraz ruchu pasażerskim z i do Ostrołęki na powyższej linii kolejowej. Niech przywrócenie ruchu pasażerskiego na wspomnianej linii kolejowej służy mieszkańcom i podróżnym naszego miasta i regionu oraz pasażerom z całej Polski.”

Ostrołęka może liczyć w tej sprawie na wsparcie samorządów Ostrowi Mazowieckiej i Małkini, z władzami których pomysł ten był omawiany. Kopie apelu otrzymali m.in. Jerzy Bauer Burmistrz Miasta Ostrowi Mazowieckiej i Bożena Kordek Wójt Gminy Małkinia Górna.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~do panów z miasta O. , 14:47 12-07-2017,   0%
Jaki jest sens przywracania ruchu pasażerskiego na tej lini. Jak najwyżej będzie 3 kursy w ciągu dnia i o porach dla nikogo nie pasujących w starych wysłużonych wagonikach rodem z KM.
Jeżeli chcecie błysnąć przed następnymi wyborami to:
- modernizacja lini kolejowej na odcinku ok 56 km (dobudowanie na każdej stacji drugiego toru ok 2 km na mijanki).
- od Jarnut przesunąć linię bliżej Grodziska Dużego (Czerwin) i dalej
w kierunku Malinowa, Jelonki (zakład młynarski) i Stoku i Lubiejewa (więcej mieszkańców i większą frekwencja oraz opłacalności lini w dojazdach do szkół
i pracy w Ostrołęce, Ostrowi Maz., czy Małkini.
- w godzinach szczytu co 15-20 minut, później może być ok 60 minut.
- pierwsze wyjazdy po godz. 4.30, ostatni ok. 22.45 lub 23.00.
- pytanie szynobusy (ale nie wąskie), czy na olej opałowy trakcja normalne składy np. "krótkie Impulsy"?
odpowiedz   •   oceń :  
~KtoKto , 15:45 12-07-2017,   -
Koleje Mazowieckie zamierzają zakupić dwuwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne do obsługi linii ostrołęckiej i drzewickiej.
Prawdopodobnie w przyszłym roku wyruszą na szlak..
odpowiedz   •   oceń :  
~Obiecanki-macanki , 17:27 12-07-2017,   -
Kiełbasa wyborcza i w dodatku przeterminowana i  śmierdząca.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:04 12-07-2017,   -
[quote=do panów z miasta O. ]Jaki jest sens przywracania ruchu pasażerskiego na tej lini. Jak najwyżej będzie 3 kursy w ciągu dnia i o porach dla nikogo nie pasujących w starych wysłużonych wagonikach rodem z KM.
Jeżeli chcecie błysnąć przed następnymi wyborami to:
- modernizacja lini kolejowej na odcinku ok 56 km (dobudowanie na każdej stacji drugiego toru ok 2 km na mijanki).
- od Jarnut przesunąć linię bliżej Grodziska Dużego (Czerwin) i dalej
w kierunku Malinowa, Jelonki (zakład młynarski) i Stoku i Lubiejewa (więcej mieszkańców i większą frekwencja oraz opłacalności lini w dojazdach do szkół
i pracy w Ostrołęce, Ostrowi Maz., czy Małkini.
- w godzinach szczytu co 15-20 minut, później może być ok 60 minut.
- pierwsze wyjazdy po godz. 4.30, ostatni ok. 22.45 lub 23.00.
- pytanie szynobusy (ale nie wąskie), czy na olej opałowy trakcja normalne składy np. "krótkie Impulsy"? [/quote]
Ale to nie panowie z miasta O. będą to robić. Od tego jest ministerstwo transportu.
odpowiedz   •   oceń :  
~do wyżej , 09:16 13-07-2017,   -
Ale na wniosek owych panów.
A gdzie wsparcie z miasta Ostrowi i Małkini?
A ministerstwo transportu nie da bo ma ważniejsze inwestycje niż lokalna mało znana linia.
Po co i dla kogo są fundusze i projekty unijne?
Na pewno nie dla Ostrołęki!
Dlaczego Siedlce zajmują się naszymi liniami, co wydłuży na bardzo długi czas modernizacje tej lini. Dlaczego w Ostrołęce nie ma firm, które by modernizowały linie kolejowe dla Północno-Wschodniej Polski?
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
styczeń 2021
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1  2  3
 4  5  6  7  8  9  10
 11  12  13  14  15  16  17
 18  19  20  21  22 dk23  24
 25  26  27  28  29  30  31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń